Canon EOS-1D Mark III zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS-1D Mark III zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Ben Thomas 12-08-2008
Geschreven voor: Canon EOS-1D Mark III zwart

Ik heb de camera nu precies één jaar in het bezit. De start was een valse i.v.m. een software fout.
Winkel ruilde de mijne gelijk om voor een nieuwe. Chapeau voor deze service.
Ik gebruik hem voornamelijk voor het fotograferen van dieren waarbij de snelheid een grote rol kan spelen.
Verder kan ik niets anders zeggen dan dat ik het een geweldige camera vind. Na ca. 40 jaar met diverse Canon spiegelreflexen gewerkt te hebben nu dus eindelijk de lang gekoesterde prof. Ik ben er trots op!

Actiefotografie 11-08-2008
Geschreven voor: Canon EOS-1D Mark III zwart

Ik heb de camera nu een jaar in bezit en ben er uitermate tevreden over. Qua ruisniveau vergelijkbaar met de 5D en dat is ronduit goed. Hij is zwaar, maar dat kun je verwachten. Ik gebruik de camera voornamelijk voor sport in combinatie met de Sigma 120-300 2.8 lens. Een perfecte combinatie. Canon moet heel ver gaan om dit apparaat te verbeteren.

jetex 09-08-2008
Geschreven voor: Canon EOS-1D Mark III zwart

heb deze camera nu een tijdje in bezit en moet zeggen dat die toch wel tegenvalt wat betreft kleuren en ruis ook vrij zwaar trouwens en 2 keer moeten omgeruilen ivm technische storing.

Astrid Termaat 21-04-2008
Geschreven voor: Canon EOS-1D Mark III zwart

Ook ik ben trotse eigenaar van deze camera! Wat een gewéldige prestaties heeft hij al geleverd!
Ik dacht dat hij te zwaar zou zijn, zeker met het 24-70/2.8 L USM objectief. Maar het valt reuze mee, hij ligt prima in de hand en voor de verticale opnames zit er een 2e ontspanknop aan de onderkant.
Het menu is overzichtelijk en duidelijk. Ontzettend veel keuze om eigen instellingen op te slaan. Ik heb er (nog) geen gebruik van gemaakt. De afdrukken zijn helder en scherp.
Alles is perfect afgewerk en degelijk.

John Lubbersen 07-12-2007
Geschreven voor: Canon EOS-1D Mark III zwart

Zeer goede camera, alleen jammer van de kleine storing. Wel weer perfect geregeld van Canon, de terughaal actie. Alleen het gevoel dat je met een gerepareerde camera loopt en geen nieuwe, dat is jammer. Maar goed, de camera. Ik gebruik hem als backup en aangezien ik moest wachten op de 1Ds heb ik me lekker kunnen uitleven met deze camera. De tonen prioriteit werkt goed, alleen jammer dat je dan begint bij iso 200 en niet lager. Ook de 1Ds heeft dit. Dat zijn eigenlijk mijn enige aanmerkingen op de camera. Voor de rest perfect !!!!!!! Alles goed. Had hiervoor een 5D en een 30D, maar dit is een wereld van verschil. Vooral het geluid bij 10fps. Mocht je het je kunnen veroorloven, DOEN.

Frank Vaessen 20-08-2007
Geschreven voor: Canon EOS-1D Mark III zwart

Sinds vorige week ben ik ook in het bezit van de Mark III.
Ik heb deze binnen 14 dagen geleverd gekregen.
De eerste indrukken zijn geweldig. Iso gebruik. Scherpstelling alles is voortreffelijk. Ik heb voorheen de mark II en en Mark II N gehad. Mijn eerste indruk is -beter . Het live-vieuw is iets voor in de studio en niet voor buiten. Het is ook onnatuurlijk met deze camera een pocket-camera-houding aan te nemen.
De bediening is veel makkelijker geworden. Ik heb niet eens de gebruiksaanwijzing gebruikt voor de normale instellingen. De accu gaat heel lang mee.

Bram vd Heuvel 29-07-2007
Geschreven voor: Canon EOS-1D Mark III zwart

Sinds twee weken ben ik de trotse eigenaar van deze camera. In alle opzichten is deze camera prima.
Kleurweergave is uistekend. Mooie contrastweergave in de foto's. Ik heb hem gekocht vanwege de snelheid (10 beelden per seconde). Overzichtelijk menu en ook op de body zitten veel instellingen. Zeer ergonimisch ontwerp, dus hij ligt lekker in de hand. Canon kan trots zijn op hun product, geen minuut spijt van deze aankoop !