Pentax K20D body zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pentax K20D body zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

the frog 16-05-2010
Geschreven voor: Pentax K20D body zwart

heb de k20d aan geschaft .
na paar jaar olympus te hebben
gebruikt ,e510-520
toch wel een groot verschil
fijne camera ligt goed in in de hand snelle af focus werk goed onder slechte belichting
beter dan mijn vorige E520
goede autofocus 11 punts
ben hem nog aan het verkennen
prijs kwaliteit uitmuntend
lenzen goed te krijgen en niet duur ,goedkoer dan olympus ,
goede sencor eigen ontwikkelling /met samsung
muneen nadeel menu is wennen
is wat rommellig ,

Auke-Florian 12-10-2009
Geschreven voor: Pentax K20D body zwart

De K20D is een geweldige camera! Hij voelt erg degelijk aan zeker in combinatie met de batterijgrip. Hij ligt enorm lekker in de hand. Het is duidelijk geen instapmodel meer en bied mogelijkheden om echt (semi-)professioneel te werk te gaan.
Zeker voor de natuurfotografen is dit een geweldige optie. Als je hem koopt het de WR kitlenzen van de K-7 is de camera volledig weerbestendig!
Echt een topmodel van Pentax!

fujifans5000 02-06-2009
Geschreven voor: Pentax K20D body zwart

De K20D vind ik een zeer gebruiksvriendelijke camera. Kleur, contrast en scherpte zijn helemaal aan te passen aan de omstandigheden en eigen smaak van de fotograaf. De camera voeld zeer degelijk aan en reageert snel en accuraat. Het stabilisatiesysteem werkt zeer goed, met alle mogelijke lenzen. Het voordeel van goedkopere, lichtere lenzen spreekt voor zich. Het batterijgebruik is laag. In combinatie met de extra batterijgrip kun je een hele dag op pad, zelfs met intensief gebruik van de interne flitser. Een aanrader is de draadloze afstandsbediening, goedkoop (ca. 20 euro)en makkelijk in het gebruik. Ik heb hele goede ervaringen met de 18-250 en 12-24 lenzen van Pentax.
Het autofocus systeem werkt goed, ook de continue focus is zeer accuraat bij sportfoto's. Alleen bij heel weinig licht, of omstandigheden zonder contrast, is het aan te raden over te gaan op manual focus. De handige Fn knop geeft een goed overzicht op de ongekende instelmogelijkheden van deze camera. Als enige nadeel zou ik de omvang van de jpg files bij de hoogste kwaliteit kunnen noemen (ca. 10mb), maar dat is alleen relevant bij een kleine geheugenkaart of een pc met een relatief kleine harddisk. Mijn oordeel: een hele fijne, intuitief te gebruiken camera, waar je prachtige foto's mee maakt, of je nu ervaren fotograaf bent of niet.

herman10 05-11-2008
Geschreven voor: Pentax K20D body zwart

Ik heb de upgrade naar de K20D gemaakt omdat ik de K10D geweldig vond. Eigenlijk wilde ik de K10D absoluut niet kwijt, maar de erg lage prijs waarvoor ik de 20 kon aanschaffen hebben me uiteindelijk toch overstag doen gaan. De K20D vind ik eveneens een dijk van een camera. Ik vind hem qua kwaliteiten vergelijkbaar, met dat verschil dat de K20D op veel punten toch net weer iets beter scoort. De Jpeg bestanden direct uit de camera vind ik beter. Ook is de ruis bij hogere iso-waarden verbeterd.
Nu de prijzen van deze supercamera zo gekelderd zijn snap ik niet wat mensen nog bij een Canon 450D zoeken. Dan bedoel ik niet zo zeer dat de fotokwaliteiten van die camera niet goed zouden zijn, maar meer dat het vergeleken met de Pentax maar en speelgoedcamera is als je de bouwkwaliteiten vergelijkt.

roebie 28-10-2008
Geschreven voor: Pentax K20D body zwart

Omdat ik mijn K100 had laten stuiteren heb ik mijzelf twee maanden terug op de k20 getrakteerd. En dat is met recht een traktatie! De mogelijkheden van deze camera zijn voorlopig eindeloos. Onder andere het gemak waarmee je met de gevoeligheid kunt spelen (tot hoge gevoeligheid zonder ruis) is erg prettig. Van de live view zie ik de lol niet in, maar verder voorlopig niets dan lof.

emperer Youri 13-09-2008
Geschreven voor: Pentax K20D body zwart

Hallo, ik heb deze Pentax K20d gekocht samen met een 18-250mm lens. ik ben uitermate tevreden over dit toestel, hij is goed gebruiksvriendelijk en de handleiding is zeer duidelijk over alles en nog wat, en bevat ook enkele mooie tips. de instellingen zijn extreem instelbaar en jij bepaald zelf welke foto je neemt, bv. als je een foto neemt in donkere momenten waar een flitser nodig is geeft de camera aan dat je best u flits inschakeld maar zelf gaat die nooit automatisch omhoog komen zoals op bv de Sony... een beetje extra aandacht is hierbij dus wel nodig maar went snel en resulteerd in foto's volledig naar u gedacht. het toestel is getest in alle omstandigeheden en de beeldkwaliteit is gewoon verbluffend...
testfoto's kunnen bekomen worden als je me een mail stuurt, reply ik u indien gewenst met 4 test foto, nl in donker omstandigheden (foto zonder ruis) groene omgeving, details van gras en dergelijke en enkele met hoog contrast ...

ps : ik ben een sony freak tot en met maar moet wel
een meerdere erkennen in Pentax

W van Laren 13-05-2008
Geschreven voor: Pentax K20D body zwart

Aangeschaft samen met een sima 17-70 zeer snelle autofocus.
camera na opstarten supersnel foto klaar, en zelfs nog sneller vanuit de slaapstand.
Je kan zelf de scherpte, tint, contast digitaal instellen ik heb de scherpte op +2fn staan, verder doe ik alleen de mooiste plaatjes verder in photoshop uitlichten en verscherpen. zeer tevreden prima koop

Linus van de Sterre 03-04-2008
Geschreven voor: Pentax K20D body zwart

Machtig goed apparaat. Ik heb mijn pentax K10D meteen ingeruild toen deze uit kwam. Veel megapixels, weersbestendig, heldere kleuren, snelle autofocus en scherpe plaatjes. In een woord SUPER, zeker voor deze prijs !