Sony α DSLR-A350 + DT 18-70mm + DT 55-200mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α DSLR-A350 + DT 18-70mm + DT 55-200mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

hans19632 01-02-2009

Deze camera (mijn eerste digitale slr) nu ruim een half jaar in bezit, ruim 4000 foto's mee gemaakt.

Voordelen,

-Bij voldoende licht scherpe en mooie foto's.
-Uitstekende live view.
-Eenvoudige bediening.
-Capaciteit accu.
-Redelijke kwaliteit kitlenzen.
-Kantelbaar display

Nadelen,

-Ruis vanaf iso 400.
-Redelijk traag bij continu opnamen.

Ik heb wel de 18 - 70 kitlens vervangen door de 16 - 80 /3.5 - 4.5 Carl Zeiss lens omdat ik niet zo tevreden was over de kitlens maar als je kijkt wat de standaard kitlens los kost vind het niet slecht, voor dat geld.

De Carl Zeiss kost ong. het tienvoudige en is natuurlijk wel beter.

Sander75 29-12-2008

Volgens de experts is het enige noemenswaardige nadeel van deze camera ten opzichte van zijn concurrenten (in deze prijsklasse) de korreligheid bij hoge ISO waardes.

Prachtig apparaat met veel mogelijkheden, waar je absoluut een cursus bij moet volgen om er van te profiteren; anders zit je alleen maar te prutsen.

groenhen 17-12-2008

Fijne camera. Vooral de liveview en het kantelbare LCD scherm is een pluspunt t.o.v. de andere spiegelreflexcamera's. Ook het bereik van de kitlens is beter dan die van bijv. Canon.

wapen009 05-12-2008

Hello, Ik heb deze camera nu zo'n 6wk. Maar ben nog niet echt overtuigd. Ik heb een Tamron 18-250lens erbij genomen ipv de kitlens. Foto's die ik genomen heb van m'n kleindochter zijn niet echt scherp. Ook vakantie foto's in vergelijk met m'n vorige camera zijn twijfelachtig. Beeldstabilisatie staat altijd aan maar dan nog,..niet wat ik ervan had verwacht.Zou dat van die Tamronlens af komen?? Berg geld uitgegeven en niet echt te vreden. Moet worden gezegd dit mijn eerste dslr is. Hiervoor had ik een hibride.
Ook de grip van de camera vind ik mager. Kan de Sony niet echt fijn ter hand nemen. Bij andere merken was dit anders maar ik dacht dat het een kwestie van wennen zou zijn. Al met al had ik denk ik bij m'n oude merk moeten blijven (Fuji) en misschien ga ik dat nog wel doen. Jammer jammer.

RobEHv1 07-09-2008

Geweldig degelijke camera. Simpel in gebruik en fantastische foto's. Automatisch scherpstellen is top!

Michiel Westerbeek 13-07-2008

Helemaal met Hilde eens, het is een geweldige camera met ook goede kitlenzen. Ik heb tot nu toe maar een paar kleine minpuntjes gevonden. Ik weet niet of dit alleen voor de 18-70 kitlens geld, maar als de bijgeleverde zonnekap op de lens zit, en de camera zijn ingebouwde flits gebruikt, krijg je een slagschaduw van de kap op je foto. Op dat moment valt het niet echt op, maar thuis op de monitor zie je het opeens heel duidelijk en is het dus al te laat. Ook is de kwaliteit van het accucompartiment-klepje ver beneden de maat, het ingebouwde sluitmechaniekje heeft een plastic veer, die bij mij, bij levering van de camera al van zijn plek geschoten was. Ik had weinig zin om de camera direkt weer terug te sturen, dus heb zelf met een kleine kruiskopschroevedraaier het klepje open gemaakt en het veertje weer op zijn plaats gezet. Maar ik kan mij voorstellen dat niet iedereen dit met een nieuwe camera aandurft. En als laatste aanmerking; ik vind het erg jammer dat de lensdoppen zodanig ontworpen zijn, dat ze bij het afnemen en plaatsen, de neiging hebben om tussen je vingers weg te springen. Dit had heel simpel verholpen kunnen worden door de greepjes iets schuin naar binnen te laten lopen , zoals bijvoorbeeld de lensdoppen van Nikon dit wel hebben. Maar voor de rest, nogmaals niks dan lof over deze camera!

Hilde3 06-07-2008

Ik heb deze camera nu ruim een maand in bezit, met de 2 bijbehorende kitlenzen. Hij overtreft mijn verwachtingen!
De bediening is gemakkelijk: de auto-functie is natuurlijk zo te gebruiken, maar ook de menu's heb je zo door.
De snelheid is super qua focussen. De snelheid van aantal foto's per seconde wordt in reviews niet denderend genoemd, maar ik schiet geen sport-foto's dus heb daar geen last van: voor het fotograferen van kinderen/insecten is dit in mijn ogen geen issue.
Als je liveview gewend bent van de compact-camera en je wilt dat ook graag op je DSLR heb je aan deze camera een goede, want bij deze camera is het echt live wat je ziet en je kunt live een foto maken (in tegenstelling tot de canon 450, die schakelt heel even over naar geen beeld).
Verder pluspunt is de witbalans: op de stand liveview kun je meteen het effect zien zonder een foto te schieten.
De stabilisatie zit in de body en werkt erg goed. Hierdoor kan ik uit de hand met een 200mm brandpuntsafstand een foto maken zonder dat hij bewogen is en zonder dat ik een ultiem snelle sluitertijd moet hebben.
De kitlenzen zijn prima. Het is erg gemakkelijk dat ze elkaar overlappen: met de 18-70mm heb je toch een beetje zoom en met de 50-200mm heb je toch niet meteen al te veel zoom, zodat je vrij flexibel bent (de factor van deze camera is 1,5x, dus het gaat omgerekend over 27 - 300 mm)

Nog een tip voor de mensen die deze camera aanschaffen: op internet kun je voor weinig een boek downloaden van gary friedman (even googlen) wat erg waardevol is!

JHonDr 01-06-2008

Cameraset nu 3 dagen in bezit. Geweldig. Heel veel mogelijkheden en erg compleet. Ben me nu aan het inleren in de camera en ga volgende maand op de training. Camera ligt goed in de hand, heeft een goed gewicht en bediening is helder en voor de hand liggend.

teehee88 17-05-2008

Zeeg goed toestel, na overweging om body+losse lens te nemen toch voor dit gekozen. zer tevreden, over zelzen als zowel camera. nu ben ik voor jaren weer zoet. absoluut geen miskoop, macro als zoom, telescoop; GWELDIG.

Nog geen nadelen gevonden. topsetje voor gevorderde fotograven en ook beginners!