Canon EOS EOS 50D, body zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS EOS 50D, body zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Anoniem 05-08-2010

Ik heb deze camera nu ongeveer een maand in bezit.
Heb er nu ongeveer 1000 foto's mee gemaakt en alleen maar lof.
Mijn vorige camera was een EOS 350D.
Ik gebruik hem nu met 4 verschillende lenzen.
Ik heb er tot nu toe nog geen spijt van.

mawes 29-07-2010

Heb de Canon EOS 50D nu een maand in bezit. Had een Canon EOS 400D.
Ik heb zo'n 1000 foto's gemaakt (o.a. vliegende roofvogels, kinderen, nachtfoto's, natuurfoto's) en stuk voor stuk zijn ze scherp. Ik gebruik een EF 24-105mm F/4L IS USM als 'standaardlens', wat een zeer goede combinatie is.
De camera ligt prima in de hand, de balans met de genoemde lens is goed. Wel heb ik er een batterygrip onder, dat geeft meer houvast en is bij portret-stand heel handig vanwege de extra ontspanknop.
Ook met mijn andere lenzen (EF-s 10-22mm, EF 70-300mm en EF 50mm) gaat het prima en zijn de foto's helder en scherp.
Erg handig vind ik de automatische correctie helderheid randen welke per lens aanpast.
De water- en stof bestendige body is voor mij een uitkomst.
Kortom, uitermate tevreden!

peterferoza 21-07-2010

hallo, ik ben nu z'on 5 jaar bezig met fotografie waarvan het laatste jaar professioneel.
ik vind het een heerlijk toestel en heb nu twee body's.
heerlijk degelijk en lekker vast in de hand. maar mensen laat je niet misleiden door de hele megapixel order.
Menig fotograaf met wat ervaring zal be-amen dat det de combinatie tussen body en lens is die de doorslag geeft.
koop je een 50d en je gooit er een 18-250 lens op zul je waarschijnlijk niet zo heel tevreden zijn over de combi.
ga je tevens investeren in lenzen zie je pas wat het toestel kan.
Zelf ondervind ik nu focusproblemen met mijn sigma 17-70 F2.8 lens.
maak ik met hetzelfde toestel een opname met m'n 70-200 F2.8 sta ik steeds verbaasd.
mensen die nu eenmaal lenzen hebben voor canon stappen nu eenmaal niet snel over op bijvoorbeeld nikon.
bijkomend voordeel is de gunstige prijsval die het toestel meemaakt na het lanceren van de 7D. ach wat meer pixels en een filmfunctie, tja waar hebben we het over. de serieuze fotograaf maakt met zijn telefoon geen foto's.
de serieuze filmer koopt dan ook een camcorder om te filmen.
ik heb heel tevreden met de 50D en ik sta niet te springen om naar full frame te moeten. die cropfactor is prima voor mij. een 100-400 lens van canon word toch omgerekend een 150-600. moet je nagaan als je overstapt naar fullframe en alles weer wordt zoals het is...

y.verhulsdonk 20-02-2010

Dit toestel heb ik in juli 2009 aangeschaft.
Hij werkte niet meer op 25-12-09. Niets bleek te helpen.
Terug naar MediaMarkt. De body moest opgestuurd worden.
Op 25-1-10 pas terug van reparatie bij TechRepair. De camera is alleen schoongemaakt volgens de bon.
De camera heeft net 6 foto´s gemaakt en nu werkt hij weer niet!
Ik ga a.s. dinsdag met vakantie naar Rome en wil gewoon graag mijn toestel gebruiken.
heeft iemand een oplossing!

Deef35 31-01-2010

Heb niet eerder een spiegelreflex gehad en heb dus veel gelezen en me goed laten informeren bij mijn 1e aanschaf (voornamelijk voor reizen). Uiteindelijk heb ik gisteren de 50d gekocht met Tamron 18-270 met uiteraard stabilisatie. Een echte topper samen! Voordelen wat me heeft doen besluiten is de hele fijne grip en magnesiumbehuizing ipv kunststof. Filmfunctie gebruik ik niet, dus daarom ook niet nodig.

RolandO 30-12-2009

Heb gister eindelijk de 50D gekocht.
Kan er dus nog niet echt veel over zeggen.
Alleen dit:
Wat een verschil met de 350D.
Voelt zeer solide aan.
Ligt lekker stevig in de hand, een extra batterijgrip is niet nodig (had ik wel op de 350D).
De LCD is heel duidelijk en lekker groot, kunt veel beter zien of de foto gelukt is.
Er zit veel meer mogelijkheden op, maar dat moet ik ook nog uitvinden.
Laat het in de toekomst wel weten.
Moet ook nog goed kijken hoe het munu werkt, is totaal anders dan de 350D
Van deze camera krijg je geen spijt.

Kevin B 01-11-2009

Hallo,

Ik ben sinds augustus in het bezit van een EOS 50D, hiervoor 1,5 jaar lang een EOS 400D gehad. Ik gebruik de 50D in combinatie met een EF-S 17-85 IS USM en een EF 50mm f/1.8 II.

Wat een heerlijke camera, die 50D. Supersnel, prachtige foto's en erg stil. De foto's zijn vele malen beter dan die van mijn 400D en ook de focus is veel sneller (ondanks ik bovenstaande lenzen ook heb gebruikt op de 400D). Theater foto's zijn dan ook geen enkel probleem, zeker niet met de 6,3 beelden per seconde. Met een ISO tot 12.800 is het mogelijk om tot ISO 3200 ruisvrij/ruisarm te fotograferen

Ook de bouwkwaliteit is fantastisch, ik heb grote handen en die passen perfect om de 50D. Alles past precies, mooie afdichtingen rond het CF en batterijklepje. Het voelt echt heel degelijk aan.

In de Live View stand bied deze camera ook een gezichtsherkenning. Iets wat ik niet vind passen bij een camera van dit caliber. Overigens gebruik ik persoonlijk Live View nooit, dit omdat het contact met het onderwerp aanzienlijk minder is en de scherpstelling erg traag verloopt.

Zijn er dan ook nadelen aan deze camera? Nauwelijks, het enige wat ik mij kan bedenken is de prijs en de ISO 12.800 die toch erg veel ruis oplevert.

Binnenkort een Canon EF 70-200 F/2.8L (IS) USM aanschaffen, ik zal dan ook een review schrijven over de combinatie van die lens en de 50D.

Yudado 12-09-2009

Recent overgestapt van een EOS 300D naar de EOS 50D. Dit is een verschil van dag en nacht. De 50D is bijzonder solide. Ligt goed in de hand. Scherm is zeer scherp en plezierig groot. Schrijft de data heel snel weg op de CF kaart. Gebruik echter wel een Extreme III.

Foto's zijn mooi van kleur en scherp. Dit ook met een Sigma 18-200mm lens.

SebasG 28-08-2009

Ben overgestapt van analoog naar digitaal (na enkele jaren gewerkt te hebben met digitale compact en -hybride camera's) en de Canon 50 D werkt perfect. Ik heb grote handen, maar de camera ligt lekker in de hand. Bediening werkt soepel, enkele de knop voor over- en onderbelichten is wat lastig snel in te stellen. Schiet alleen nog maar in RAW. RAW + JPG vreet te veel geheugen. Batterij gebruik is zeer acceptabel, flitsertje doet goed zijn werk. Belichting en kleuren zijn goed. Al met al een prima camera.

Jan S. 17-06-2009

Ik heb nu de camera een paar weken in bezit en ik heb alleen nog maar positieve dingen meegemaakt. Echt een top camera!

zerot71 13-06-2009

Ik zocht een opvolger voor mijn 350d en heb getwijfeld tussen de 500d en de 50d. Maar nadat ik beide toestellen daadwerkelijk in mijn handen heb gehad verdween die twijfel direct. De Canon 50d biedt een welhaast professionele camera met een fantastisch snelle werking. De behuizing is top! Fotograferen icm mijn Tamron objectieven is genieten! Dit alles maakt voor mij het ontbreken van de hd-video opname mogelijkheid die de 500d wel biedt meer dan goed. Het gaat tenslotte om fotograferen!

ZeroT71

Paul Helwig 29-05-2009

Ik heb lang zitten twijfelen tussen de aanschaf van de Canon 40D of de 50D. Uiteindelijk voor de 40D gekozen omdat ik het verschil in prijs te groot vind en ik de verbeteringen ten op zichte van de 50D niet het prijsverschil waard vond. Wat een spijt had ik van die beslissing. Ik kocht de 40D in combinatie met een 18-200 lens van Canon. Nu weet ik dat dit lang niet de beste lens is maar hij is wel erg handig als je niet wilt wisselen en de kwaliteit is acceptabel te noemen. De foto's waren gewoon niet scherp. Zowel op de automaat als handmatig als op een statief. Ik kon de camera gelukkig retouneren bij digicamshop.nl (goede service) Daarna toch de 50D aangeschaft. Wat een verschil!! Haarscherp op zowel 18mm als 200mm en alles wat daar tussenin zit. Kun je nagaan als je werkt met betere lenzen van Canon... Het verschil zit hm in de beeldprocessor en het lcdscherm. Dat heeft nu 920.000 pixels, zo kun je veel beter beoordelen of de foto's scherp zijn. Ook kun je op de body zelfs de correctie ten opzichte van de lens invoeren. Ook kun je de back- en frontfocus aanpassen zodat je het hele spul niet terug hoeft te sturen naar Canon. Handmatig kun je alles instellen en alles zit op de juiste plek. Het toestel ligt lekker in de hand en kan maximaal 6 beelden per seconde vastleggen. Een top camera van Canon, een echte aanrader!

peterh 23-05-2009

Na 2,5 jaar te hebben gespeeld met een canon 400d heb ik vandaag het echte werk gekocht. wat een supercamera is dit zeg.
Ik heb in een dag al een behoorlijk wat foto's gemaakt en wat mij opviel was zijn snelheid. Uiteraard is deze camera behoorlijk uitgebreider dan de 400d en weet ik uiteraard nog niet alle in en ouds. Maar dat komt zeker goed.
Wat ik wel jammer vind is dat mijn bewerkingssoftware de raw bestanden niet meer herkend. ook niet na de nieuwste versie van camera raw te hebben geinstalleerd. De cd rom welke bij de camera geleverd wordt bied voorlopig uikomst. En dan nu maar op zoek naar cs4 want deze software zou wel de raw ondersteunen.

breukelen 30-03-2009

Ik heb onlangs de 50d gekocht. Ben begonnen met de 350d, later 400d en was nu wel toe aan een iets robustere (zwaardere) camera met net dat beetje meer. Prima camera, kwalitatief super. Een beetje jammer is het dat er geen film functie op zit. In mei komt te 500d uit, ongeveer vergelijkbare specs maar met HD film optie. Ok, ik vind het niet zo erg, een FOTO camera is voor foto's. Het belangrijkste (naast een goede ccd chip in je camera) is en blijft de lens. Val niet zomaar voor een kit lens!!! Spendeer liever je geld aan een goede lens, b.v de 17-55 IS f/2.8 + een 450d of 500d dan al je geld in te zetten op de body + een kitlens.

arjan1973 30-01-2009

Sinds enkele weken in het bezit van dit schitterend toestel (de CANON 50D) in combinatie met de Canon EF-S lens F2.8 - 17/55.

In januari heb ik deze op vakantie uitbreid getest in Kaapstad (Zuid Afrika) en ik kan niet anders concluderen dat het werkelijk een subliem toestel is. Ik heb bewust gekozen voor alleen de body, omdat ik geen KITLENS wilde hebben. Daarom gekozen voor een EF-S lichtsterke lens. Die is nagenoeg net zo duur als de camera zelf, maar mijns inziens absoluut het geld waard. (daarmee ben ik het helemaal met Bart zijn review eens)

Na 5 weken Zuid Afrika en een kleine 800 foto's verder, sta ik versteld van de kwaliteit. Ik ben erachter gekomen dat met name de standen AV en M mijn meest gebruikte functies zijn om uitstekende foto's mee te maken. Het enige minpuntje is dat het toestel licht de neiging heeft om de foto (naar mijn smaak) iets te overbelichten (landschappen en zee/luchtgezichten). Dit is ook weer heel makkelijk tegen te gaan door dit in te stellen, met een paar klikken, kun je de sluitertijd simpel iets bij te stellen.

Tevens heb ik al wat foto's gemaakt in het hotel waar ik werk. het is altijd moeilijk om in dondere ruimtes een sfeervolle foto te maken en die maak je in ieder geval niet met de Flitser. Die zijn altijd erg flets en zonder warme kleuren. Door de lichtgevoelige lens en de hoge ISO waarden die dit toestel moeiteloos aankan, kun je prachtige, sfeervolle opnames maken in donkere ruimten.

Het toestel reageert bijzonder snel en is gelijk Paraat. Wel krijg ik soms bij langere sluitertijden een error in beeld: Err 99. Dan blijft de spiegel even hangen. Geen idee of ik iets fout doe, maar ik vind het geen probleem, even de stroom eraf en hij werkt weer feiloos.

Kortom een uitstekend toestel die verbluffende foto's maakt en waar ik heel erg blij mee ben. Wel een verbetering met de Fuji S9500 die ik al een paar jaar had, maar waar ik de scherpte miste.
Een aanrader dus!

Bartje1968 19-10-2008

Heb de camera sinds 3 dagen in mijn bezit. Had voorheen 5 jaar de canon 300D. Eerste indruk: aanzienlijk zwaarder maar niet hinderlijk, een groot, helder en zeer duidelijk 3 scherm, zeer degelijk toestel en staat meteen aan; wel onhandige af/aan knop, behoorlijk grote bestanden (ca 5mb op L). Een duidelijk en zeer gebruiksvriendelijk menu. Lifeview is geinig maar zal ik naar verwachting niet veel gebruiken. De foto's zijn nog scherper en beter van kleur en de ruisonderdrukking bij iso's tot 1600 is uitstekend. De auto iso is daardoor zeer bruikbaar. Mijn 17-55 2.8 Ef-s lens komt nu nog beter tot zijn recht (was overigens al heel goed)en door de hoge bruikbare iso is fotograferen met weinig licht gewoon fantastisch. Toestel maakt ruim 6 beelden per seconde dus zeer bruikbaar voor sport en actiefoto's. Ik zal over enkele weken mijn ervaring plaatsen.