Canon EOS EOS 400D + EFS 18-55mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 61 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS EOS 400D + EFS 18-55mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

peter van rijswijk 29-05-2009

ik heb deze camera ruim een jaar in beztit
de kitlens heb ik vervangen door een lens van sigma de 17-70 waar ik veel plezier aan beleef
maar toch geen super scherpe foto,s
je moet altijd de foto 1x verscherpen endat vind ik jammer van de camera,dat is het enige min puntje.

Hans1981 24-11-2008

Ik heb de Canon 400d nu bijna een jaar in mijn bezit. Prima camera, duidelijk en overzichtelijke knoppen. Wel de kit lens vervangen door mijn eigen lens, een Sigma 18-50mm EX en hij maakt in combinatie met deze lichtsterke lens super foto's. Als ik echter nu zo moeten kiezen dat zou ik 1 met live view nemen, lijkt me ideaal.

Mr Ryan 07-07-2008

Een hele fijne camera. Genoeg mogelijkheden en opties. De 18-55mm lens is een leuke lens om mee te beginnen voor beginners in de digitale spiegelreflex wereld.
Camera is ook makkelijk met andere lenzen uit te breiden, filters en flitsen.

Alleen het LCD display is wat aan de donkere kant, en laat niet altijd optimaal zien of je foto goed gelukt is.

Verder is het zonder meer een perfecte en leuke camera, ook voor mensen die uit de digitale compact camera wereld komen!

Mawes 25-06-2008

Heb de 400D nu ruim een jaar, heb de standaardkitlens vervangen door de EF-s 17-85mm IS USM f/4-5.6. Mooie, strakke plaatjes (ook met de standaard kitlens). Zeer tervreden, goede prijs-kwaliteit verhouding

The Breed 11-06-2008

Canon EOS400D 18-55 Kit gekocht.

Bij thuiskomst direct aan het experimenteren geslagen .... Eerst in de vol-automatische stand en daarna met handmatige instellingen. ...

Toestel voelt goed, handteert lekker en is n.a.v. de handleiding prima te bedienen. Toereikende instelmogelijkheden. De bijgeleverde lens is wat standaard maar voldoet pima.

Maar de foto's waren, in vergelijking met mijn veel goedkoperen en simpeler Konica/Minolta Dimage 7, errug slecht!!!

Licht, kleur, contrast en wit-balans allemaal prima ... maar alle foto's zijn vooral ONSCHERP! Niet dramatisch ... maar voor die prijs en het feit dat dit een 'standaard' in de amateur-foto-wereld is ... erg teleurstellend.

ONscherpte kon ik goed controleren wanneer ik op de gemaakte foto inzoom; op het toestel zelf en op de PC. Bovendien had ik de indruk dat juist andere delen in de foto scherper waren dan het gedeelte waarop de Canon, automatisch, had scherpgesteld. Zeer ontevreden en teleurgesteld, ben ik teruggegaan naar de winkel.

Daar werd het toestel door twee winkelbedienen (!) als 'goed werkend' bestempeld: belachelijk! Wat weten zij daar nou van? Omdat het toestel inmiddels 'gebruikt' was , kon ik deze niet meer inruilen: algemene verkoopvoorwaarden. Helaas. Wel kon de winkel het toestel, voorlopig op mijn kosten, insturen naar Canon ter controle. Die gok heb ik, vanwege de slechte ervaringen met Canon op deze website, maar niet genomen.

Zonder treuzelen, heb ik het toestel te koop gezet en tegen dezelfde winkelprijs kunnen verkopen ... binnen 3 dagen.

Ik ben zeer teleurgesteld in dit 'standaard model'. Misschien was mijn toestel een foutje uit de productie-lijn... maar ik wilde het risico niet nemen. Voor mijn geen Canon EOS 400D meer.

Chorro 13-04-2008

Wat een geweldig ding. Nog nooit ervaring met een volwaardige SLR gehad en ik haal de mooiste plaatjes uit de 18 - 55 mm kitlens (ja, ook macro's). Verder heb ik aardig grote kolenschoppen en toch ligt de 400D prima in de hand. Met de autofocus bijna altijd een goede focus, anders kun je altijd nog handmatig focussen. Handig voor beginners zoals ik is de volledig automatische stand en de standen waarbij je steeds meer zelf moet doen, heel makkelijk om langzaamaan de camera te leren kennen. Ik heb nu 494 foto's op 1 acculading geschoten en dat is voor mij meer dan zat. Verder 1 nadeel: Volgende keer wat minder plastic aub.

OlafV 27-03-2008

Na lang lezen op het internet (hier en op andere fora) toch gekozen voor deze camera als upgrade voor een standaard point & shoot camera.
Alhoewel sommigen de Sony ook erg prijzen en Canon als marktleider niet zo zien zitten, gaven eenvoudigweg de voorbeeldfoto's de doorslag.

Erg tevreden met het apparaat. Voor de iets betere kiekjes zitten er meer dan voldoende opties en fatsoenlijke lens op. Ga je professioneel, dan zal je je heil moeten zoeken in veel duurdere lenzen, maar dat geldt voor elke spiegelreflex.

Dit is de Golf onder de camera's: beter dan gemiddeld en voor ieder wat wils.

Marleen 26-02-2008

Technics50, ik daag u uit en plaats ergens een paar foto's die met beide toestellen genomen zijn. Plaats een link op deze site naar uw foto's en we zullen wel kijken. Maar zoals RVL zegt dan moet het wel hetzelfde beeld zijn die genomen is met beide toestellen. Want anders kan zoiets een vertekend beeld geven. Ik ben in ieder geval heeeeel tevreden van mijn canon eos 400D met een 17/85 lens en een 70/300.

Affaire765 30-01-2008

Zie zojuist de tweede onvoldoende voor de kwaliteit van de Canon EOS400d, maar nu een 1, ik gaf nog een 2! Ook uit dit berichtje blijkt de volstrekt ontoelaatbare houding van Canon, de arrogantie ten top en niet bereid zijnde iets voor hun klanten te doen.
Blijft een heel goed advies: denk heel goed na voor u een Canon 400d koopt !

Technics50 26-01-2008

Ik ben een 3/4 jaar in bezit geweest van een Canon Eos 400D (en daarvoor de 350D) en zeer veel foto's gemaakt. 90% is echt gewoon om weg te gooien. Met 4 verschillende lenzen geprobeerd (ook hele dure van Canon zelf). Het was om te huilen. Ik adviseer u dan ook om deze camera NIET aan te schaffen of de camera eerst maar eens een week te proberen. Mocht u dan toch besluiten voor een aankoop koop dan geen Canon stratend met de serie 053. Het is de schaamte voorbij dat Canon niet een ieder startend met deze serie een nieuwe camera aanbiedt. Ook nadat de camera is teruggeweest kon degene die de canon cursus zelf verzorgd er niet één respectabele foto mee maken. Denk dus goed na en krijg geen spijt.
Uiteindelijk heb ik na lang zoeken gekozen voor de Panasonic DMC FZ 50 een bridge camera; wat een verschil; alle opties hetzelfde als de Canon inclusief de scherpte diepte instellingen (10 x optiisch zoom).
Deze Panasonic vind ik onovertroffen. Een vriend en ik zijn in de winter foto's gaan maken. Ik met de Pabasonic ; hij met de Canon Eos 400d. Onze beide conclusie. Panasonic DMC FZ 50: Schitterend Schitterend De Canon EOS 400D: bagger bagger overigens ook de 053 serie.
Succes!

Affaire 765 17-01-2008

Ik zit met een splinternieuwe Canon EOS400d (serienummer beginnend met 053..) en heb hier inmiddels zo'n 150 foto's mee gemaakt. Jammer dat er niet één goed is. Camera is al terug geweest naar Canon, wederom helaas, er komt geen enkele goede foto van af. Bij wissel lens en camera met die van de buurman blijkt duidelijk dat mijn camera niet goed is,
maar Canon schuift de verantwoordelijkheid af!
Ik zou nooit meer twijfelen en volledig gaan voor de Nikon D40 of D80!

Jan200 17-01-2008

Helaas heb ik toch wel e.e.a. aan te merken op deze camera.
De camera heeft een minder gangbare CF i.p.v. SD of SDHC
De camera kan geen datum in de foto mee fotograferen. Dit kan alleen achteraf met software, maar dat is wel weer werk.
Ik fotografeer voornamelijk zonder flits, dus als ik hem op een programma heb staan of volautomatisch, klapt elke keer de flits uit. Dan zet ik hem op flits uit, maar daarmee kan ik niet meer met een programma werken!
Tenslotte is het grootste probleem de batterij. Als ik het toestel pak is de batterij altijd leeg. Ik heb dit meer gehad bij Canon.
Toch een beetje spijt van de aankoop.

theo73 14-01-2008

Het zou eerst een nikon d80 worden wat echt een topper is hoor.maar na wat positieve reviews op verschilende forums en digitale camerasites heb ik toch de Canon eos 400d gekocht. Een vriend van me die heeft de d80 en van mening is dat dit een uitstekende instap camera is waar ik nog wat jaren mee vooruit kan.Het enige minpuntje vind ik de body is wat te compact vergleken met de d80 wat toch wel de terminator onder de body,s is maar met de battery grip gevuld met twee accu,s doet die toch stoer aan
al met al super apparaat met veel mogelijkheden voor een redelijk prijsje.

B.A. Bast 07-01-2008

Een mooie en fijne camera. Makelijk in bediening.

Richard Pet 03-01-2008

Ik heb de camera(EOS400D) nu ruim een maand in mijn bezit, daarvoor heb ik 4jaar de EOS 300D gehad.
Ik moet zeggen het is werkelijk een super camera, ik heb er wel gelijk een andere lens bij gekocht, de SIGMA DC 18-200mm 1:3.5-6.3 met Optical Stabilizer. Echt een goede lens wel prijzig maar super goed. Een aanrader voor de EOS400D.

Bastiaan111 24-12-2007

Ik heb mij n 400D omgeruild. voor een 30D. de 400D voldeed niet aan mijn verwachtingen. Of dat aan het type licht of aan mijn exemplaar weet ik niet. Mijn toestel was in iedergeval niet geschikt voor het wat serieuzere werk bij slecht licht omstandigheden. de 30D voldoet daarentegen uitstekend.

Nieuw 15-12-2007

Prima toestel, nu bijna een jaar in het bezit en ik mag zeggen dat hij aan al mijn verwachtingen voldoet. Ik was echt een leek op het gebied van fotografie en heb in korte tijd veel moeten leren, juist daar is dit de ultieme camera voor.
Je kunt ten alle tijden terugvallen op de P stand als je zelf twijfelt en je zeker wild zijn van een goede foto.
Erg eenvoudig menu snel te doorgronden. Ook op de hogere iso's zeer goede resultaten.

De betrouwbaarheid en degelijkheid is dik in orde.

Voornamelijk ben ik voor Canon gegaan vanwege de perfecte L objectieve, zelf gebruik ik het 24-105 L IS USM objectief als walk aroundlens. Wel gebruik ik de accugrip om hem beter in de hand te laten liggen en het geheel evenwichtiger te maken.

Kort om vol lof over deze 400D.

Mvg,
Nieuw

Marr 10-12-2007

Heb deze camera nu een paar week, en hij bevalt prima, een vriendin van mij die niks ervan weer maakt ook mooie foto's op de AF stand, zeer goed dus, ook voor mensen die het voor vakantie en kinderen etc. willen gebruiken maar verder niet bekend zijn met zelf alles in te stellen :)

Norbert1 12-11-2007

Sinds deze week in het bezit van een Canon EOS 400D. Geweldige camera. Had in het verleden een 300 (analoog) maar deze uitvoering smaakt nu al naar
meer. Veel mensen bekritiseren de kitlens, maar de kwaliteit is zeker niet slecht. Dat er met andere(duurdere) lenzen meer resultaat bereikt kan worden
is een heel ander verhaal. Camera ligt goed in de hand, bediening voelt direct al vertrouwd aan. Eerste foto's geven direct al een prachtig resultaat! De aanschaf verliep opvallend; Mijn keuze viel op een winkel in Capelle a/d IJssel. Goede berichten over gehoord vanuit mijn omgeving. Eerst op de website gekeken of de camera wel op voorraad was. Dat bleek het geval. Dus in de auto (uur) richting mijn nieuwe aanwinst. Wat bleek?! De 400D was niet meer op voorraad...foutje op de website. Toch de camera betaald en die keurig 2 dagen later thuisbezorgd gekregen. Tot mijn verbazing vond ik een extra boekje bijgevoegd met allerlei tips en trucs specifiek over de 400D. Met daarbij een briefje van de winkel met excuses voor het ontstane ongemak. Werkelijk mijn complimenten! Ik ga nu verder genieten van mijn camera!

ejv 11-11-2007

De camera nu een week of 3 in bezit, al zo'n 650 foto's mee geschoten. Tot nu toe erg tevreden. Alleen heeft de EFS 18-55 af en toe moeite met scherpstellen, wat resulteert in minder scherpe foto's (maar niet onbruikbaar) Ook zijn de sluitertijd/diafragma niet altijd even goed af te lezen in de zoeker

Voor de beginner dus een prachtige camera, waaraan ik nog veel plezier hoop te beleven.

Hans Web. 10-10-2007

Prima camera! (prijs/kwaliteit)ook voor beginners.Vind alleen de standaard flitser ontoereikend zelfs bij opnames dichtbij. Heb derhalve de 430 flitser aangeschaft.
De standaard lens is zoals gezegd een standaard lens en is absoluut voor verbetering vatbaar

Andreas - Groningen 27-08-2007

Ik heb deze camera na veel overwegen een halfjaar geleden op het internet besteld. Ben er 4 maanden mee naar de VS geweest en heb prachtige foto's gemaakt! De standaard 18-55mm lens biedt veel mogelijkheden en de focussnelheid viel me niets tegen, wel raad ik de aanschaf van een filter aan; voor luchten ed. De levensduur van de accu viel me erg mee en als je de tijd neemt je te verdiepen in de manuele functies stijgt de kwaliteit van foto's onder zeer verschillende omstandigheden aanzienlijk, ik gebruik zelden meer de auto-functies.
Kortom een aanrader, ook voor absolute beginners zoals ikzelf, dit was mijn eerste camera!

ap1337 13-08-2007

Heb de 400D nu 3 dagen en onderhand al meer dan 1100 foto's gemaakt. Eerste paar dagen heel veel weg moeten gooien wegens onscherpte. Ik ben nogal enthousiast meteen in de manual modes gedoken wat vaak resulteerde in bewogen foto's. Tipje voor de beginnende gebruiker: let goed op waar de camera focust, als je niet goed oplet focus je net naast het onderwerp wat mij al vaak is overkomen. Je foto's zijn dan net niet scherp. Wees ook niet bang om je ISO wat omhoog te gooien want het kwaliteitsverschil tussen ISO 100 en ISO 400 is niet zo gek groot maar het maakt een wezenlijk verschil in sluitertijd.

Ik heb het idee dat ik het nu aardig onder de knie begin te krijgen en vooral de P en de Av stand zijn bij mij favoriet. Het is wel even omschakelen na jaren met een 2 mpix compact cameraatje gefotografeerd te hebben. Ondertussen 3 extra namaak accu's besteld op internet en die werken perfect.

Beeldkwaliteit kan ik kort over zijn, de 400d heeft een geweldige sensor. 1600 iso binnenshuis is zeer bruikbaar. Opnames overdags in de zon zijn werkelijkwaar prachtig op 100%.

Kitlens: Hele leuke lens die nog best stevig aanvoelt, alleen het uiteinde voelt nogal gammel aan en kan ik ook bewegen. Op tele behoorlijk storende chromatische abberatie maar daar is mee te leven. Bij weinig licht ('s avonds binnenshuis) heeft hij moeite met focussen en krijgt hij hem maar met moeite scherp. Bij genoeg licht en goede focus behoorlijk scherpe plaatjes, mis eigenlijk wel een stukje zoom en heb het idee dat met een IS functie ik minder foto's zou hoeven weggooien. Ik koop later denk ik de 17-85 IS USM.

Mogelijkheden: Tja.. het is een dslr dus alles is in te stellen. Wat ik matig vind is dat hij op de automatische stand altijd voor ISO 400 kiest, ook op een zonnige dag, dit hadden ze makkelijk variabel kunnen maken. Beeldscherm is zeer duidelijk, body voelt goed en stevig aan en past perfect in mijn (niet al te grote) handen. Accu gaat lang mee, vandaag rond de 500 foto's gemaakt met vaak kijken op het scherm en hij is nog steeds niet leeg.

Ik verbaas me over de kwaliteit van de interne flitser. Nou ben ik natuurlijk een compact gewend maar ik vind dat de flitser een heel mooi egaal verlicht plaatje oplevert. Ook overdag in tegenlicht gooi ik er wel een flitsje tegenaan om hoge contasten weg te werken. Je kunt zeer snel achter elkaar flitsen zonder dat hij moet opladen. De eerste keer op de automatische stand sprong die flitser vanzelf omhoog wat toen een pijnlijke situatie opleverde, kreeg de flitser namelijk in m'n oog. (zat er ook een beetje vreemd voor).

Gebruiksgemak: Menu's zijn overzichtelijk, knoppen zitten op de juiste plaats... mis eigenlijk wel iso aanduiding in de zoeker, maar je kan niet alles hebben.

Vormgeving: prachtige camera om te zien. Hoor veel klachten van mensen die hem te klein vinden maar hij lijkt voor mijn handen gemaakt te zijn. Ik heb dan ook niet echt hele grote handen.

Degelijkheid: Kan ik nog niet veel over zeggen, hij voelt stevig aan maar zal na verloop van tijd wel krasjes krijgen. Een stuk steviger dan de doorsnee compact camera iig.

Kortom, een dijk van een body met een kitlens die best heel aardig is! Steengoede sensor en eigenlijk alle opties die je nodig hebt. Ik moet mezelf er van weerhouden om maar te blijven klikken (hij fotografeert zeer snel en het klikgeluid is erg verslavend). In 3 dagen meer dan 1100 foto's maken is namelijk niet echt normaal.

Royeltee 24-07-2007

Na lang te hebben overwogen welke camera te kopen uiteindelijk gekozen voor de EOS 400d. Als beginnend amateur fotograaf zeer tevreden over de kwalitiet van de foto's en de makkelijke bediening. Nu verder verdiepen in alle mogelijkheden en nog mooiere foto's maken.

Eric1621 21-07-2007

Ik heb de Camera gakocht naast de EOS 1D mark II. Gewoon om uit te proberen en te zien hoe robuust de camera is. Hij draait professioneel mee, en ik moet zeggen dat de camera zich perfect houdt. Hij wordt ook gebruikt bij regen en het ding is al diverse keren ecfht nat geweest, maar blijft goed functioneren. De foto''s zijn kwalitatief zeer goed, goede scherpte en in combinatie met een L-lens een prachtig en verbluffend contrast.
Een echte aanrader.