Sony α DSLR-A200 + DT 18-70mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α DSLR-A200 + DT 18-70mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Stephan52 19-12-2009

1 van de allerlaatste alpha-200 body's kunnen kopen voor een dumpprijs. Samen gekocht met het voortreffelijke Sony 70-300 G SSM objectief dus gelijk een heel aardige set in huis. Groothoek e.d. heb ik vooralsnog niet nodig, daar heb ik m'n Panasonic TZ-6 voor die de hele dag, wat een gemak, in m'n jaszak zit en meer dan uitstekend bevalt. De alpha-200 met G-objectief heb ik voor andere type foto's aangeschaft en daar heb ik absoluut geen spijt van. Foto's tot nu toe genomen zijn zeker fraai te noemen. Kortom, mooie combinatie!

Trouwens, nóg een voordeel van een goedkope, en in dit geval toch goede, body is dat de waardevermindering, in mijn geval, nooit meer kan worden dan 299,= euro, da's pas lachen! Tweede voordeel is dat je met een budget body veel kunt leren en zodoende goed beslagen ten ijs komt mocht je ooit nog eens een (veel) duurdere body overwegen. Als 't goed is weet je dan écht van de hoed en de rand zodat je beter weet of je kostbare investering inderdaad zinvol is (ik doel dus op beginners).

Merkwaardig trouwens dat er mensen zijn die een spiegelreflex aanschaffen en vervolgens opmerken dat ze (helaas blijkbaar) door een viewfinder moeten kijken i.p.v. dat veel leukere beeldschermpje. Tja.

Robinvbeek 08-11-2015

Ik vind een viewfinder juist een stuk fijner dan een schermpje maar dat is mijn mening

plassterk 06-06-2009

Ik heb inmiddels de a200 aangeschaft in combinatie met de tamron 18-250mm.
De a200 bevalt zeker goed. Hij houdt erg goed in de hand vast, zeker in vergelijking met de canon 400d die ik te klein vond. De knopjes en bediening is erg duidelijk en gemakkelijk.
De handleiding is niet erg uitgebreid en de beginner die zich meer wil inlezen kan beter ook de handleiding voor canon 400d even als pdf downloaden. Daar staan heel wat extra tips in.
Jammer dat in de zoeker geen iso waarde staat, want die vergeet je nog wel eens terug te zetten.
Een 16 gb kingston kaartje werkt goed, maar alleen via de card reader. Via het eigen usb verbingskabeltje kan geen contact worden gemaakt met de computer. Ook als ik de camera via bijgeleverd kabeltje op mijn 26 inch lcd 1280*720 tv aansluit, zien de foto's er verschrikkelijk slecht uit. Vertekend enz. Voor de rest dus erg goede en gebruiks vriendelijke camera. Over de kwaliteit van de foto's kan ik geen oordeel geven, aangezien ik een beginner ben en dit natuurlijk ook met de lens te maken heeft, die ik pas na mijn vakantie wil beoordelen. Ik kan al wel zeggen dat een cursus lightroom zeker geen overbodige luxe is, want de tamron is geen lens voor de kleinere donker gemeubileerde huiskamer of een trouwerij in een matig verlicht stadhuis, (met lightroom valt veel te redden) maar wandelend in Amsterdam op een zonnige dag, heb ik al enkele mooi foto's gemaakt.

douwe 24-04-2009

Na enkel maanden heb ik de a200 eindelijk onder de knie. Heb de 18-70 lens niet meer in gebruik. Werk nu met de 50mm 1.4f. de 50mm is echt een toplens! Wil ik betere kwaliteit dan moet ik echt meer dan e1000,- voor een lens gaan uitgeven. Ben nu e300,- voor body en e300,- voor objektief kwijt. In totaal heb je dus voor e600,- uitmuntende kwaliteit waar je menig camera met lens wegblaast!!! Beter kan niet voor e600,-.

De lens is essentieel, de kit 18-70 lens is zeeer onder de maat, mensen die anders beweren hebben de 50mm nog niet uitgeprobeerd......

vincent 959 14-04-2009

Ik begon met zoeken naar een niet al te kleine compactcamera, ik kwam uit op de sony DSC-H50. Toen ik hem bijna wilde gaan kopen zag ik de alpha 200 voor een klein prijsverschil, na vele reviews gelezen en een goede overweging gedaan te hebben ben ik toch voor de alpha 200 gegaan.

Ik kende de alpha 100 al, daarom was de alpha 200 geen vreemde voor mij. Maar toch, wat een vooruitgang, hij is zo veel sneller geworden en al die andere kleine verbeteringen!
Alle veranderingen ten opzichte van de alpha 100 zijn positief:

- het knopje voor de belangrijkste instellingen, vroeger was dat nog een draaiknop bovenop en nu zit het achterop en het werkt heel snel.

-De camera is sneller, dat merk je heel duidelijk.

- Er zijn nog heel veel andere kleine veranderingen die je apart niet merkt, maar die samen een groot effect hebben.

De camera is mooier vormgegeven dan de alpha 100, en ook is hij fijner om mee te werken. De degelijkheid is ook erg goed, alleen het klepje voor de USB en compact flash is een beetje fragiel en kan een klein beetje (0.5 mm) bewegen. Daar heb je verder geen last van maar dat is de rede dat de camera geen 10 punten bij degelijkheid krijgt. De lens is in tegenstelling tot wat veel beweerd wordt vrij goed, de foto's zijn haarscherp en de kleuren zijn goed, het is zeker geen rede om deze camera niet te kopen.

Kortom het is een camera die als je naar de prestaties kijkt eigenlijk 300 euro duurder zou moeten zijn. Echt waar voor je geld.

Toine1963 10-04-2009

Veel getwijfeld tussen de Olympus 520 en de sony a200. Toch gekozen voor deze camera. Als analoge camera heb ik altijd een minolta gehad. Hier was ik zeer tevevreden over. Uiteindelijk heeft dit de doorslag gegeven. Hoewel er een super aanbieding is voor de olympus 520 kit 14-42 en 40-150, heb ik mij laten leiden door de reviews hier, dat de meegeleverde lenzen vaak van mindere kwaliteit zijn. Toch gekozen voor de kit 18-70. De aanbevolen lens van sony 18-250 staat dus op het verlanglijstje. De camera ligt prettig in de hand en voelt aan als een analoge camera (vind ik prettig), de bediening is zeer gebruiksvriendelijk. De foto's zijn uitstekend. Als ik toch een minpuntje mag geven is het lenscapje, deze is niet bevestigd aan de lens. Ik ben iemand, die capje binnenkort niet meer zal hebben. Ik ben volop bezig met het verkennen van de camera en vind met de minuut meer mogelijkheden.

Carmen1976 16-03-2009

Super fijne camera!
Ik had mijn huiswerk goed gedaan voor de aanschaf van mijn eerste DSLR, maar geen dag spijt gehad van deze Sony A200! Ligt lekker in de hand, maakt mooie foto's en het belangrijkste wat mij betreft is het feit dat de bediening echt zó eenvoudig is. Duidelijke handleiding, boekje in het nederlands. Voor het geld absoluut een topper!

matrix_ned 14-03-2009

Fijne camera voor de beginnende amateur fotograaf.
Ligt lekker in de hand, duidelijk display. Maakt prachtige scherpe foto's.
Ideaal vind ik het reinigings programma op de cammera dat het kleinste vuil op de sensor verwijdert. Duidelijke gebruiksaanwijzing. Lange levensduur accu (ongeveer 750 foto's) goedkopere lensen doordat de beeldstabilisatie in de body zit. Ook veel aanbod van konica/minolta lensen voor een redelijke prijs. Ben er zelf erg over tevreden.

pell14 01-03-2009

Goede camera met alles erop en eraan. Maakt mooie foto's

douwe 11-02-2009

na 3 mnden met de a200 zeer content met deze dslr. Ik kocht de kit lens en weet nu dat de 18-70mm zeer zwak is. Ik spaar nu voor de 18-250.
Ik heb nu met de canon450 en nikon d60 gewerkt. de nikon is echt stukken minder enkel heeft ie wat minder ruis dan de a200 op 1600 iso. de canon is gewoon een goede camera veel beter dan de nikon. Snap echter niet zo goed het prijsverschil. de a200 is net niet zo snel e heeft meer ruis bij iso 1600.
Conclusie. De a200 is voor het geld minstens zo goed als de canon450 en zeker beter dan de nikon d60. Het kan niet anders zijn dan dat mensen de nikon/canon kopen omdat ouderwetse camera merken zijn.
de a200 is tevens veel gebruiksvriendelijker en houdt het beste in de hand. Ik ben geen sony fan maar hij is gewoon beter dan de nikon en de canon.

ik kan na 3 mnden niets zeggen over degelijkheid.

wolves 27-01-2009

Ik ben een paar weken in bezit van een sony alpha 200 ik heb er al veel foto's mee gemaakt
en de foto's zijn erg mooi en scherp en de kleuren zijn ook mooi ik heb me er wel een boek bij gekocht [fotograferen met sony A 200,300,350]is een leuk boek met veel uitleg en tips de camera krijgt een 10 voor die prijs

Franck67 12-01-2009

kwaliteit foto's is slecht als er gefotografeerd wordt in automatiche stand. Camera kiest te vaak ISO 100 waardoor in donkere partijen geen tekening meer is te zien. Zet camera handmatig in op ISO 200 of 400.

elco boelhouwers 11-01-2009

ik heb nu een paar dagen de alpha 200 met kit lens in mij bezit ik ben er de volgende dag gelijk mee naar het strand geweest om eens goed te gaan testen de resultaten waren zeer goed de lens houd zich er goed onder alle omstandigheden maar als je egt verder wil gaan zoomen raad ik zeker een 300 of hoger mm lens aan maar ik geef de sony a200 K 17/80 mm een dikke 10

Niels T 08-01-2009

Als vervanger van mijn Praktica B200 (Eerst 15 jaar geleden mijn eerte SLR Praktica MTL3 daarna een Super TL1000) zocht ik een camera die niet al te duur is, maar met een goede kwaliteit. Naar veel zoeken en wikken en wegen op sony uitgekomen (wat ik eerst niet wilde geloven, want zocht meer naar Canon, Nikon etc)

Ben gelijk aan de slag gegaan met wat er allemaal mogelijk is. Zo,n 40 foto's gemaakt vanalles in verschillende programa's en de kwaliteit is verbazend en het kost me geen grof geld meer.
Nu ben ik nog benieuwd hoe die op donkere podia het licht mooi weergeeft zonder flitser. Tot nu toe een mooi beeld in het donker met wat ik heb geprobeerd, omdat je digitaal veel meer met licht en contrast kan spelen en natuurlijk de steadyshot zodat de Iso waarde dan op 400 kan zetten. Werkte normaal veel met Kodak Gold 800 en 1600asa voor podium en band presentaties.

Verdere revieuw volgt nog als ik meer heb kunnen werken

dicorn 27-12-2008

beste mensen,

dit is een leuke camera voor beginnende dslr gebruikers 1 opmerking wel, als je de software van sony wilt gebruiken moet je zien dat je dit niet installeert op een vista 64bit systeem, na installatie start de pc dus niet meer op,zelf niet in veilige modus,wel spijtig van sony om 64bit systemen niet te ondersteunen en slordig om het er niet in GROTE letters op te zetten,nu zit ik zelf in de it branche & heb het probleem zelf kunnen oplossen daar ik een dualboot-systeem draai, ik kan me wel voorstellen voor niet zo technische mensen dit een rap kan betekenen, en nee systeemherstel werkt dus niet voor dit probleem.

verdere testresultaten volgen nog !!!

Peter1951 27-11-2008

Afgelopen dinsdag de Sony A200 gekocht om reden dat de memory sticks niet meer te koop zijn. mijn oude digitale camera van Sony, is de DSC 717. Prima toestel.
Heb met beide toestellen honderd foto's genomen van dezelfde onderwerpen, zowel binnen als buiten.
Hierna de foto's op de computer gezet om te kunnen zien of de Sony A200 betere foto's maakt. Het resultaat was bedroevend. Mijn oude toestel maakt kwalitatief betere foto's dan het nieuwe toestel. Over de A 200 kan ik alleen zeggen dat het een degelijk toestel is, echter wat hij moet doen, nl. goede foto's maken, doet hij niet.
Donderdag de Sony A200 terug gebracht en omgeruild voor de Canon EOS 1000D. Dit toestel maakt wel goede foto's, ja zelfs betere dan mijn oude toestel.
Als andere de foto's van de A200 goed tot prima vinden, dan zijn zij er tevreden mee. Ik niet.

Peter

Lieneke 27-10-2008

Ik heb deze camera nu een paar maanden in mijn bezit, maar ik moet zeggen dat ik niet tevreden ben over de kleuren. Het is net of er een grauwsluier overheen hang. De foto's gaan eerst door een fotobewerkingsprogramma voordat ik ze gebruik.
Ik zet de camera meestal wel op een voorgeprogrammeerde stand, maar dat zou toch niet uit hoeven te maken, lijkt mij??? Verder ligt hij goed in de hand en ik gemakkelijk in het gebruik.

Harm Jan 18-10-2008

De sony A 200 een tijdje in mijn bezit, en bevalt me uitstekend.
Gekocht met kitlens 18-70 en 2 lenzen bij gekocht.
Een 70-210 en een 100-300 AF
Gebruikt maar zo goed als nieuw, allebei van sigma.
De laatste 2 gebruik ik veel voor natuur opnamen, en geven een zeer goed resultaat op statief maar ook uit de losse hand.
Alleen in het donker moet de iso omhoog, en dan is het resultaat goed.
Dus een zeer tevreden gebruiker.

Caspar Smit 01-10-2008

Heb de camera nu een dag in mijn bezit en ben er nu al erg over te spreken. Kwaliteit foto's is geweldig. Heb hiernaast nog een Panasonic Fz-18 maar je kan toch het verschil zien. Niet teveel toeters en bellen op de camera, gewoon waar het om gaat. En Live View, ik heb er ook eerst aan gedacht een A300 of de A350 te halen maar ik vindt het het geld niet waard, om goeie foto's te maken kan je toch het beste door de zoeker kijken.

wokman1961 29-09-2008

Heb deze camera nu een paar weken, heb er al ongeveer 700 foto's gemaakt, moet zeggen dat het een prima camera is waarmee je echt mooie plaatjes kan schieten.
Heb altijd een compact camera's gehad en superzoom maar al deze camera's zullen het nooit halen bij een spiegelreflexcamera, deze camera's geven net dat iets meer wat je bij een compact camera mist.
Welnu de foto's gemaakt met de A200, de kwaliteit en eindresultaat wordt bepaald door diegene die het toestel hanteert, als je dit toestel een beetje kent dan kan je er de beste foto's mee maken en zeer scherp en mooie kleuren, heb ongeveer 300 foto,s gemaakt met de kitlens 18/70, close-up en portret foto's zijn zeer goed te noemen maar foto's voor landschap en gebouwen ed niet echt geschikt, heb een tamron 55/200 lens bij gekocht en de overige foto's mee gemaakt, in 1 woord voor deze lens,PERFECT, zeer goede makro zeer geschikt voor alles eigenlijk wat je wilt fotograferen en super snel, in combinatie met de A200, zeer goed.Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden en waar ik me een beetje aan stoor!, is dat het op de automatische stand niets vast zet!! in het geheugen van de camera, bv, contrast en kleur en scherpte dienen iedere keer je de camera uit en weer aan zet opnieuw ingesteld te worden, op de programma's P,A,S,M, is dit niet het geval daar blijft alles staan wat je hebt ingesteld, dit zijn dus de programma's waar ik altijd mee werk!!, Wat betreft live-view, hierover kan ik zeggen dat ik blij ben dat dit niet op dit toestel zit want ik vind dat dit niet thuis hoort op een spiegelreflexcamera(mijn mening), het is gewoon heerlijk om door een zoeker te kunnen kijken en dan 1 te zijn met het beeld wat de camera gaat vast leggen. Ik kan niet zeggen dat deze camera beter is dan andere camera's maar het gevoel wat je moet krijgen bij zo'n camera is bepalend of je deze wel of niet moet kopen. Succes.

Linda2006 27-09-2008

Heb de camera nu een dag in bezit en moet zeggen dat de foto's echt perfect zijn.
Zelf s'avonds binnen zijn ze harstikke duidelijk, suppersnel.
En eenvoudige bediening, verder wil ik wel een cusus gaan volgen zodat ik nog meer zelf wil gaan instellen.
Want tja dat is een vak appart, maar op de auto stand kun je dus nu even vooruit verder zitten er knoppen op voor de avond, sport, landschap, enz enz dus foto's maken gaat meteen.
Verder heb ik de camera voor hetzelfde geld als ergens anders een aanbieding, dus praat bij een goed bedrijf en u heeft hem dus ook voor dit geld en met nog meerdere dingen erbij.
Verder ben ik echt trots op mijn fototoestel en ben blij dat ik hem eindelijk aangeschafd heb

martin53 25-09-2008

Heb deze camera gekocht na lang wikken en wegen. Zat te twijfelen tussen een Canon en de Sony. uiteindelijk gekozen voor de Sony om diverse redenen:
Prijs, beeldstabilisatie ingebouwd, prima lens en gebruiksgemak. Tip: ga met een internet aanbieding naar een conventionele winkel en je krijgt hem voor die prijs.
Maakt schitterende foto's , makro en tele werken prima. Daar ik hem nog maar een paar dagen heb moet ik nog flink oefenen om bv de scherptediepte nog te controleren en toe te passen, wat me niet lukt. Iemand een tip? Voor de rest een prima toestell wat ik iedereen aan kan bevelen.

Henderik 46 04-09-2008

Super super en zo kan ik nog wel even doorgaan alles werkt zo als ik had verwacht. Ik heb hem nu een paardagen in huis en ben er dol blij mee,maak super foto's alles wordt goed weer gegeven.Ik wilde eerst de CANON EOS 450D digitale spiegelreflexcamera en ik heb er lang over na gedacht en besloot toch voor sony SONY DSLR-A200 KB digitale spiegelreflexcamera ook van wegen de prijs maar ook om de prestaties ze doen prakties niets onder elkaar een echte aanrader voor een super spiegelreflexcamera.

kzida 10-07-2008

Heb deze camera nu een tijdje in bezit.
en ben er egt heel blij mee.
was eerst ana het kijken voor een compact camera wwarbij je ongeveer zelfde functies hebt als een spiegelreflex. maar eigenlijk alle speciaalzaken raadde mij een spiegelreflex aan.

uiteindelijk heb ik voordeze gekozen omdat deze mij beter in de hand lag als de andere camera's die ik heb vast gehad.
hij voelde gewoon goed.

ondertussen heb ik al lekker veel foto's geklikt was wel eerst oefenen natuurlijk vooral omdat dit mijn eerste spiegelreflex is.
gelukkig heb ik nu op sony een handige link gevonden (fotoschool) hierop staan verschillende aspecten van een spiegelreflex uitgelegd en hoe die te gebruiken.

De kwaliteit foto's die ik op het moment maak zijn best goed. binnen en buiten. af en toe zitten er minder goede foto's tussen, maar dat zal eerder aan mij liggen dan aan de camera.

voor de rest raad ik deze camera zeker aan als ej net begint. hij is heel duidelijk en als je jezelf een beetje inleest op internet kun je er zo mee omgaan.

Theo.p 26-06-2008

Ik heb de Sony A200 een paar dagen in bezit,maar wat een fijne camera !
En dan het bedienings gemak..echt perfect .
Ik heb er een 4 GB kaart in zitten kunnen 990 foto,s kan maken dus..... klik maar raak.
Genieten dus.
Hij krijgt van mij een 10
Veel camera plezier gewenst!!

Pieter73 23-06-2008

Voor mij de eerste (digi) spiegelreflexcamera en kan dus moeilijk oordelen uit ervaringen.
Mijn beoordeling scoort daarom ook hoog,maar was ook behoorlijk enthousiast toen ik ermee aan de slag ging.
Heb het internet gebruikt (en dus ook hier op Kieskeurig) om wat wijzer te worden.
Heb deze camera ook in 2 magazines zien staan,waar veel lof over deze camera verteld werd.
Ook voor de beginnende fotoggraaf is dit een prima toestel die tot nu toe behoorlijk gebruiksvriendelijk is.
In 1 van die 2 magazines (maand mei),kreeg dit toestel een dikke 8.9.
Niks mis mee dus,maar ik heb nog een lange weg te gaan en denk dat ik hiermee een goede keus gemaakt hebt.

Misschien volgend jaar eens solliciteren voor een baantje bij de Paparazzi...LOL!

Een blije Sony A200 member