Sony α DSLR-A350 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α DSLR-A350 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

vrieweer 20-12-2009
Geschreven voor: Sony α DSLR-A350 zwart

Vraag. Ik heb een zoomobjectief 18-200 van Sony op een sony 350. Nu kan ik een groothoeklens kopen sal28F28. Heeft dit zin of niet? Ik heb natuurlijk een 18 mm op mijn zoom. Misschien een simpele vraag maar het komt van een leek. Alvast bedankt.

Martin Nooij 21-02-2009
Geschreven voor: Sony α DSLR-A350 zwart

Even een reactie op de review van Frank en Peter.
Ten eerste, ik ben ook naar de Workshop voor de Sony 300 en 350 geweest. Leerzame en gezellige dag.
Ik fotografeer intussen al zo'n zes jaar met een digitale spiegelreflex en ik had de handleiding zo'n 3 keer in zijn geheel gelezen. Dan weet je al heel veel van je Sony, maar op de workshop heb ik nog heel wat zitten op te schrijven aan zaken die ik nog niet wist of ontdekt had. Dank je wel Sony en Focus!
Dan even naar de hardware. Ik heb de 350. via internet bij de goedkoopste gekocht. Had niet de 300 toen ik bij hun in de winkel stond. Dan maar de 350 (14.2 miljoen pixels) alhoewel 10 miljoen pixels (de 300) echt genoeg is. Daarbij heb ik een (let op Peter) de Tamron 18-250mm met macro gekocht. Geweldig mooie resultaten maak ik hier mee, ik zou zeggen doe die maar Peter, hij is nog betaalbaar ook, klein en licht!!!
Verders heb ik een Tamron 200-500mm gekocht om vogeltjes te fotograferen, maar dat is een vak apart dus daar moet ik aan werken.
Tip: Iedere Sony 300 of 350 koper, ALTIJD naar de workshop toegaan je komt wijzer thuis.

Martin Nooij
Assendelft

F.Valstar 19-02-2009
Geschreven voor: Sony α DSLR-A350 zwart

In oktober de alpha 350 aangeschaft, aanvankelijk waren we matig enthousiast.
Na aanschaf zijn we het bos ingelopen om wat plaatjes te schieten, zag er niet gek uit, maar toch..
Een ter zake kundig familielid raadde me aan de kitlens af te schaffen en daarvoor in de plaats een betere te nemen, dat is een sigma 17-70 macro geworden.
We zijn nu blij, prachtig scherp, natuurlijke kleuren, en daarna nog de workshop van Sony,
heb je best nodig na meer dan 40 jaar analoge fotografie.

fitnessfirst 09-12-2008
Geschreven voor: Sony α DSLR-A350 zwart

heb een paar weken deze sony A350 in bezit met de tamron 18-250 lens.
De camera bevalt perfect,de combinatie met de tamron 18-250 is zeer goed!focus is super snel,tussen iso 100/400 is er weinig ruis.
hogere iso's schiet ik in RAW en dan even door een ruisfilter dan heb je haarscherpe foto's.
Sony is de enige spiegelreflex met een bruikbaar live-view lcd scherm.
Het werkt inderdaad perfect.
Het enige minpunt vind ik dat dat als je door de eye finder kijkt je neus tegen het lcd scherm zit

Kees Paardekam 21-07-2008
Geschreven voor: Sony α DSLR-A350 zwart

Zeer goede degelijke camera. Tot nu toe altijd foto's gemaakt met Sony camera's met Carl Zeis lens. Nu de 350 met Sony 18-200 lens genomen.

Wat tegen valt voor mij is dat door de zoeker het beeld niet hetzelfde is dan als je de foto achteraf bekijkt. Mogelijk omdat ik de 16:9 stand fotos maak. Dit doe ik omdat als ik film op 16:9 ook de fotos volledig in de film passen.

De live viwe zoeker is perfect. Bediening zeer goed. En beeld zeer goed. Persoonlijk denk ik dat Carl Zeis lenzen beter zijn dan de Sony lenzen maar heb nog geen Carl Zeis lens.

Ben benieuwd naar de gratis trainingsdag van Sony :-)

Queen Tineke 17-07-2008
Geschreven voor: Sony α DSLR-A350 zwart

Deze camera mag ik lenen. Gebruiksvriendelijk is deze wel. Ik fotografeer graag mensen en natuur, en het valt op dat de mensen toch nog rode ogen blijven houden. Misschien toch niet het juiste toestel voor mij?
Graag reactie.

RB te H 30-06-2008
Geschreven voor: Sony α DSLR-A350 zwart

Als 'overstapper' van een Canon Powershot S3 zocht ik een waardige opvolger, dus: een spiegelreflexcamera en een lens met een flink bereik. Ik kocht de A350 en de Sony 18-250 lens. De lens zal ik niet hier bespreken, dat is een ander hoofdstuk.
De camera is zowel een verademing als een teleurstelling... de verademing is het fenomenale gebruiksgemak, niet alleen qua menu's en bediening, maar ook de live-view. Teleurgesteld ben ik toch in de slechte prestatie op hogere ISO... 1600 en 3200 lijkt meer op een 'gadget' als dat het daadwerkelijk een nuttige toevoeging is... alleen in noodzaak gebruiken!
De camera maakt bij goed licht prima foto's zoals te verwachten van een spiegelreflex, maar de slechte ISO-prestatie in vergelijk tot andere merken en de trage continuous shoot vallen tegen.

Sven1974 25-06-2008
Geschreven voor: Sony α DSLR-A350 zwart

Vroeger had ik een Minolta Dynax 500si spiegelreflex. Ik ben daarna overgegaan op een Sony digitale compactcamera. Ik miste toch de mogelijkheden van de spiegelreflex dus ik heb gekozen voor een Sony DSL-A350. De camera is simpel te bedienen en alles werkt precies zoals je zou verwachten. De bediening is precies hetzelfde als de oudere minolta toestellen. De bijgeleverde software is erg bruikbaar voor RAW conversie. Ik heb erbij gekozen voor een Tamron 18-250 lens omdat deze in 1 lens een volledig bruikbaar bereik heeft. Niet continue de lens wisselen dus.

De ingebouwde beeldstabilistatie werkt perfect. Zelfs met langzame sluitertijden is het nu mogelijk om uit de hand te schieten in plaats van een statief.

De Live View is op dit moment 1 in zijn soort. Alle andere merken klappen de spiegel waardoor er niet scherpgesteld kan worden. Alleen Sony kan nog scherpstellen terwijl Live View blijft werken. De voordelen van een compactcamera in een spiegelreflex. Echt geweldig!

Paul9365 23-06-2008
Geschreven voor: Sony α DSLR-A350 zwart

Heb de A350 nu een paar weken in mijn bezit. Mijn vorige camera was een A100. De lensen die ik heb zijn een 50mm 1.4, 18-200mm en een 11-18mm. Over beide camera's ben ik erg tevreden. De AF snelheid van de A350 is zeer snel. De live view met kantelbaar scherm is een hele fijne feature. De super steady shot werkt van beide camers's uitstekend. Bij de A100 kan je nog bruikbare foto's maken tot 400ISO. Bij de A350 is dit 800ISO, hier had ik betere resultaten verwacht. Een absolute onzinnige knop is de digtitale zoom (7,7mp en de 3,6 mp). Aan het einde van de dag gaat het toch om de creativiteit, aan deze camera kan het niet liggen.

ynze 20-05-2008

geweldige camera.
had hiervoor de sony a100
nu dus de sony350 dit is een sprong vooruit.
vooral de 14mill pixels dit zie je terug in de foto's
niets anders dan lof
heb er een grip bij gekocht er zitten in de handgreep twee accu's je kunt dan tot 1400 foto's nemen echt te gek.

Delicious Monster 18-05-2008
Geschreven voor: Sony α DSLR-A350 zwart

Heerlijke camera. Als body ruim een maand geleden aangeschaft samen met een Sigma 17-70 F2.8-4.5.
Prachtige foto's, prettige bediening door functionele menu-opbouw. Camera ligt prima in de hand. Live-view en kantelbaar scherm heb ik ook regelmatig zeer functioneel gebruikt. Beeldstabilisatie in de body levert goede diensten.
Hoge resolutie maakt dat ook kleinere uitsnedes van goede kwaliteit blijven.
Met name de laatste twee factoren hebben bij mij de doorslag gegeven voor de keus voor deze camera (het ging tussen deze Sony, de EOS 450D en de K10D van Pentax en de D60 van Nikon.
Als nadeel kan ik alleen bedenken dat de camera geen draadloze afstandsbediening gebruikt. Dit moet dus altijd met een soms lastig kabeltje. Verder niks dan lof!
Voor mij de beste keus in zijn klasse.

Nance1984 06-04-2008
Geschreven voor: Sony α DSLR-A350 zwart

Na lang wikken en wegen deze body gekocht.
Aangezien ik hiervoor een Konica Minolta Dynax 5d had en alle objectieven en mijn externe flitser op Sony passen was ik al gauw bij Sony beland.

Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.
De body is wel iets forser dan mijn KM 5d maar dat mag dan ook wel met zo'n goed live view scherm.
Ik denk dat er wel snel krassen op zullen komen dus een beschermlaag eroverheen plakken is geen overbodige luxe.

Foto's zien er heel goed en scherp uit en wat voor mij vooral belangrijk was, is dat hij erg snel scherpsteld.

Live View is erg handig en reageert goed met maar weinig vertraging! Het scherm is kantelbaar waardoor je in moeilijk posities makkelijk kan fotograferen.

Tot nu toe echt een top toestel!