Olympus E-420 + 14-42mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus E-420 + 14-42mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

camaro74 27-12-2009

hoi
Ik heb deze camera pas en heb een paar vraagjes.
Op de site staat dat er 28 fotoprogramma's op staan. Ik kom maar op 18.... potrat, sneeuw etc. Waar kan ik die andere 10 vinden?
Wat is nou het wezenlijke verschil tussen deze en de e-510? De e-510 lijkt me nieuwer maar toch op de olympus site zelf zie je in het rijtje alleen de 20 series staan (420 520 etc)
Ik heb een beetje spijt dat ik niet voor eentje met beeld stabilisator ben gegaan. Dus keek ik voor een e-510 maar het verbaasde me dat deze zelfs goedkoper lijkt dan de e-420. (handelsprijs op martkplaats)
De foto's zijn wel super mooi van dit toestel!

RichK 13-04-2009

Mooie, lichte compacte spiegelreflexcamera. Camera gekocht met 14-42 mm lens en een snelle 4GB (20 MB/s)compactflash kaart.
Door de verschillende standen kun je snel aan de slag met de camera, uiteraard werkt de auto-stand prima maar er zijn erg veel handige andere standen, zoals macro. Bij panorama beelden heb je wel een XD-kaart nodig, dus die moet er nog bij komen. Snelheid van 3 beelden per seconde is super. Flitser werkt ook prima en komt alleen op als het echt nodig is, een extra flitser is bij minder licht wellicht nodig. Tot nu toe zeer tevreden en een uitstekende prijs-prestatie verhouding.