Pentax K200D + smc DA 18-55 + 50-200mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pentax K200D + smc DA 18-55 + 50-200mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

john 1952 07-11-2010

maakt schitterende foto,s
best veel mogelijkheden en simpel in het gebruik.
de 5 voor degelijkheid zit hem alleen in het gebruik van de batterijen.
na 2 maanden gingen zowel gewone van energizer als oplaadbare van allerlei merken problemen geven.
soms gaf hij met volle batterijen aan dat ze half leeg waren en soms kon ik er zelfs geen enkele foto mee nemen
de camera is opgestuurd geweest naar belgie (importeur)maar dit heeft niets geholpen
van de fotozaak waar ik hem heb gekocht heb ik voor zeer weinig geld een grip kunnen kopen
dit helpt enigzins bij de hoeveelheid foto,s die ik nu kan maken
ook op het pentax forum zijn er veel klachten en niet alleen over dit model.
verder is het een prima toestel.

sentinel1984 28-04-2010

Hallo mensen,

De laatste K200d op kieskeurig.
Een korte review van mij;

Een erg prettig toestel. Pentax heeft een klein marktaandeel op DSLR gebied maar het maakt top toestellen.
Hij ligt prettig in de hand en heeft als beginnende fotograaf meer dan genoeg instellingen waar je mee kunt experimenten. Verder is die Weather-seald, er zitten veel afdichtingen in waardoor hij beter bestand is tegen regen en stof/zand. Dit krijg je niet bij vergelijkbare merken!

Mocht je al bekend zijn met (D)SLR camera's kun je waarschijnlijk beter de K10,K20 of de K-7 nemen. Vooral de eerste 2 kun je nog wel eens tegenkomen als goede 2dehands.