Sony α DSLR-A330 + DT 18-55mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α DSLR-A330 + DT 18-55mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

janiz 07-03-2010

ook de sony a330 gekocht.makkelijk en mijn voorzetlenzen van cokin kan ik blijven gebruiken.Maar dit geeft wel een vraag weer ? men kan geen dubbelle foto's maken met dit apparaat.
ook de oude objectieven kan ik blijven gebruiken.
De plaatjes die hij schiet zijn van behoorlijke kwaliteit.

votograav 20-12-2009

Heb deze camera nu een paar weken, en heb inmiddels enkele honderden fotos gemaakt met verschillende instellingen.
En moet helaas zeggen dat ik de fotokwaliteit toch niet heel erg veel beter, scherper of sprekender vind dan die uit mijn trouwe compactje, een panasonic lumix.
...Die de helft koste van de sony.

Voeg daarbij het feit dat ik die compact , itt het toch wel stevige bakbeest van sony, zo in mijn zak laat glijden en dat daar dan ook nog eens een veel groter zoombereik opzit dan de sony kitlens geeft!

Verder is het een prima functionerende camera, had ook niet anders verwacht, al is de batterij wel vrij snel leeg.
De grotere creatieve mogelijkheden van de DSLR hoop ik nog te ontdekken, maar voorlopig is en blijft het de lumix die ik standaard in mijn zak stop als ik de deur uitga...

Allan 17-10-2009

Geweldige camera,

Dit is mijn eerste dslr camera en ik heb deze camera aangeschaft als hobby/vakantie foto's.

Van de kitlenzen heb ik wel spijt want je kan beter alleen de body aanschaffen en een betere lens erbij kopen. Ik moet wel zeggen dat ze prima foto's maken maar het kan beter.

De kitlenzen heb ik vervangen voor de Sigma 28-105 2.8/4.0.

Deze lens kostte mij slechts E99,00(nieuw!) en komt niet meer van de body af.Later wil ik nog meer lenzen gaan kopen.

Verder heeft deze camera een makkelijke bediening en ligt goed in de hand. En een groot voordeel is de uitleg bij elke functie op de camera zodat je weet wat je doet.

De liveview is geweldig. De camera kan je boven je hoofd houden en het schermpje kan je naar beneden klappen. Ditzelde geldt voor foto's vanaf de grond waarbij je het schermpje eenvoudig naar boven klapt.

De flitser steld weinig voor. Ik heb de Sigma EF-530 DG ST aangeschaft. De foto's zijn nu nog mooier. Vooral omdat je via het plafond het licht verspreid waardoor de foto's er mooier en warmer uitkomen.

Zo zijn er ook andere kleine voordelen zoals het plaatsen van een sd en sony memory kaart tegelijker tijd. Je hoeft alleen maar met een eenvoudig schakelaartje de gewenste kaart aan te geven. Verder zit er beeldstabiliatie op welke prettig is als je trillende bewegingen maakt.

Met deze camera heeft u zoiezo een goede camera van deze tijd en u zult geen spijt krijgen!

Gekocht bij www. digitalwarehouse.nl in Haarlem (gevonden via Kieskeurig want ze waren de goedkoopste:P)

TIP: Koop een goede cameratas.Zorg voor een cleaning setje en een 2e batterij

sepoenie 27-07-2009

Deze camera net aangeschaft. In de winkel twijfelde ik nog hevig of ik toch niet liever de A300 zou nemen; die lag wat lekkerder in de hand, vond ik. Nadeel was dat hij 100 gram zwaarder is.
Toch voor de A330 gekozen, omdat hij lichter en wat stijlvoller is, en ik kreeg er een tas bij. Ook sprak het me aan dat je bij de A330 een SD-kaartje kunt gebruiken.
Ik wilde graag een Sony omdat ik nog een Minolta (analoge) telelens AF 75-300 had liggen.

De handgreep went snel; ik heb kleine handen en ik heb er verder geen last van.
De kitlens maakt buiten goede foto's. 's Avonds binnen -zonder flitser- gaat nog niet zo geweldig.
Ik ga sparen voor een vervanger. Heeft iemand tips voor een goed alternatief voor de kitlens?

De Minolta lens past er prima op en doet het goed.
Het is overigens een gebruiksvriendelijk apparaat, als je een beetje weet hoe de instellingen werken. Er zit een soort uitlegsysteempje in, in het Nederlands.

Nadeel van deze camera vind ik de accu; de batterij is erg snel leeg als je veel live-view gebruikt. Daarom maar snel een tweede erbij aangeschaft.

Jacques Grossouw 13-07-2009

Mijn a100 stootte ik tegen een tafel en sindsdien doet hij het alleen na een harde klap op de onderkant.
Tijd voor een nieuwe en dat is de a330 geworden.
Belangrijkste motivatie is de live view functie (als amateur sportfotograaf kun je zo op het doel mikken en over de camera zien waar de bal is).
Een tweede aspect is de nieuwe software die Fractioneel heldere kleuren.

Eén misser: het aan/uit schakelaartje zit op de plek waar bij de A100 het wieltje zit, waarmee je instellingen als sluitertijd wijzigt. Ik doe nu steeds de camera uit, daar waar ik aan het wieltje wil draaien. Echt een misser, maar wellicht een kwestie van wennen.

Hij lijkt ook wat degelijker in elkaar te steken dan de A100. De nieuwe lens is stiller en sneller.

Een aanrader....