Sony α DSLR-A500L + DT 18-55mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α DSLR-A500L + DT 18-55mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Wiel Dirks 23-09-2011

Ik ben tevreden over de camera en het gebruik. Ik heb meer dan 2000 foto's gemaakt en blijf nog altijd zoeken naar het juiste moment. Een nadeel heb ik gemerkt aan de camera: ik krijgt nogal eens een onduidelijke foto, vooral als ik de foto ga inzoomen, zie je dat sommige delen niet erg scherp zijn.

Tom A500 17-11-2010

Ik bezit de Sony Alpha A500 sinds 1-7-2010

Ik heb er ondertussen al duizenden foto,s mee gemaakt.

De bediening is super en je hebt de gebruiksaanwijzing niet echt nodig want die zit als ware in de camera zelf.

De accu van de camera gaat lang mee bijna duizend foto,s ik heb er wel een tweede accu bij gekocht, erg handig voor als de andere leeg is.

Hij heeft een Memory Stick Pro Duo ingang en een SD kaart ingang erg handig.

Live view is ideaal maar de camera word er wel iets trager door.

Kortom een aanrader vooral de prijs en kwaliteit die sony levert.

Groetjes

WilenDo 16-08-2010

Deze spiegelreflexcamera ruim een maand in bezit en op vakantie honderden foto's geschoten.
Een prachtig apparaat die werkelijk heel mooie foto's maakt.
Dit is mijn eerste digitale spiegelreflex en het vergt wel de nodige verdieping om meer uit het toestel te halen maar dat geldt voor alle DSLR camera's.
Ik ben er zeer tevreden over.

Nestelmaker 07-08-2010

Wat een vooruitgang met een compactcamera. Deze Alpha 500 is erg prettig in gebruik en maakt schitterende foto's. Ik heb hem pas enkele dagen in bezit, maar nu al schitterende foto's gemaakt. Als beginnende gebruiker wil ik nog wel een cursus volgen, wat een mogelijkheden!

hanjseg 27-07-2010

Ik heb deze camera gekocht als opvolger van mijn Konica Minolta Dynax 5D die na jaren trouwe dienst en vele duizenden foto's wat mankementen begon te vertonen. Omdat ik een hobbyfotograaf ben en geen topfotograaf, vind ik een instapcamera nog steeds goed genoeg. En met dat idee heb ik in eerste instantie de A330 gekocht. Niet doen! Die camera mist bijv. de AEL knop (Automatic Exposure Lock) die ik zeer regelmatig gebruik. En dus kwam ik op de A500 terecht (wel hinderlijk dat Sony zo veel camera's heeft). Deze bevalt mij zeer goed en is echt een volgende stap na de 5D. Ik mis eigenlijk niets en extra functies als live view, HDR en natuurlijk veel pixels, maken dit een super camera!

fitnessfirst 19-05-2010

Ben van de sony A350 naar de sony A500 overgestapt.
De sony A500 is veel beter.
sneller-betere high iso resultaten(minder ruis)
HDR is geweldig!
Het lcd screen is veel beter en groter dan dat van de A350.
Deze camera is goedkoper dan de sony A550, de fotokwaliteit is echter beter! daar er minder meg. pix. in de sensor gestopt worden is de A500 beter tussen iso 400/1600( minder ruis)
Hoewel de A550 een hoger/beter resolutie lcd heeft is de het lcd van de A500 opvallend goed ook outdoors.
De camera bevalt me zeer goed!

Leike1 03-05-2010

In 3 jaar heb ik diverse lenzen gekocht bij mijn Sony Alpha 100. Wat me wel ergerde was de hoge iso-waarden. Bij iso400 was het nog te doen, maar erboven was de beeldkwaliteit slecht. Zeker bij de lange lens die ik heb (70-400). Omdat de opvolger van de A700 op zich laat wachten en de prijs zo ver gezakt was, heb ik de A500 gekocht. Bij iso1600 heb ik dezelfde beeldkwaliteit als de A100 bij iso400. Verder dacht ik in eerste instantie dat ik vooral door de OVF zou blijven fotograferen, maar niets is minder waar. De liveview is zo snel dat ik de OVF alleen nog gebruik bij de lange lens. De rest gaat via de snelste liveview op de markt. Ook de 18-50 lens is sneller en vooral scherper, vergeleken met de 18-70 die bij de A100 zit. Nee, ik heb geen slechte keuze hiermee gemaakt. De A100 blijft wel de backup camera (voorlopig).