Canon EOS 500D + EF-S 18-55mm + EF-S 55-250mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 500D + EF-S 18-55mm + EF-S 55-250mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

hawvanleeuwen 13-06-2012

Prima toestel. Volautomatisch geeft fletse kleuren. Als je veel landschappen fotografeert is de Landschap instelling veel beter. Jammer dat de FullHD video maar 20b/sec heeft, dit levert vaak schokkerige beelden op bij bewegeing.

Michel72NL 16-07-2012

Die schokkerige beelden kan ook aan de beeldstabilisatie liggen.

Jan Konings 05-09-2011

Prima toestel, maakt mooie en scherpe foto's. Veel gebruiksmogelijkheden. Heb er de Sigma 18x270 mm lens bij aangeschaft en dat is dus enorm gemakkelijk. Geen wisseling meer van lenzen. Heb hiervoor de Canon Powershot IS20 en daarna de IS30 gehad en dat is een enorm verschil. De IS20 was heel goed, de IS30 was (in mijn ogen slecht). Onscherpe foto's. Voordeel 500D t.o.v. IS30 is, dat je o.a. veel nauwkeuriger kan inzoomen, nadeel is, dat de 500D in 4x3 fotografeert en de IS20 en 30 in 4x3 en 16:9.
Ben echter zeer tevreden over de 500D.

romamut 04-02-2011

Sinds enkele dagen in bezit van deze camera. Hij voldoet volledig aan al mijn wensen. Zeer degelik toestel dat goed in de hand ligt en zeer goede foto's maakt. Filmopname is ook van zeer goede kwaliteit (Full HD 1080x1920). Als gemiddelde ervaren gebruiker van spiegelreflexcamera's kan ik enkel mijn uiterste tevredenheid uitspreken over dit toestel.

Lexter 29-01-2011

Na eerst een EOS 350D te hebben gehad (tweedehands aangeschaft) nu overgestapt op deze overigens ook gebruikte 500D. Een erg goede verbetering, met name de veel grotere LCD met 920K vga scherm. De camera is erg goed gebouwd, voelt prettig aan, en heeft veel mogelijkheden. Maakt scherpe foto's en ook de film kwaliteit is goed te noemen, maar daar koop ik persoonlijk geen DSLR voor. Je kunt merken dat er bij deze camera veel techniek van de duurdere types als de EOS 40D en 50D is gebruikt, met name de DIGIC4 beeldsensor. Veel ingebouwde creative modi, om van alles is uit te proberen, snel en simpel. Natuurlijk hang er erg veel af welk glas eraan geschroeft wordt. De 18-55 mm kitlens met IS is voldoende, maar ook niet meer dan dat. Gebruik zelf ook enkele andere lensen, en de beeldsensor registreert alles keurig. Natuurlijk, hoe duurder de lens, hoe beter de kwaliteit foto, maar voor de beginnende amateurfotograaf of gevorderde hobbyist, kun je met deze camera absoluut erg goede en scherpe foto's maken. De bijgeleverde software is een welkome aanwinst, voor mensen die geen Adobe lightroom of Photoshop hebben. Je kunt hiermee ook de eventuele in RAW gemaakte foto goed bewerken.

Tenslotte heb ik geen spijt van deze aankoop, en bij nader inzien ook een goede koop t.o.v. de 550D of 1000D.

hendriks.f 04-01-2011

Ik ehb deze camera enige tijd en heb 'm als 2e camera bij mijn eos 1000 gekocht. Dit omdat ik meer mogelijkheden wilde en niet telkens mijn lens wilde wisselen. De foto's zijn niet echt veel mooier maar wel veel groter als die van de 1000. Wel biedt de camera meer mogelijkheden tot bv belichtingscompensatie van verschillende lenzen. Wel is de enorme omvang van de bestanden opgevallen. Op een 4 gig kaartje passen slechts 190 foto's in raw. De gemiddelde bastandsgrootte is dan ca 22 mb per afbeeling. De camera licht net als de 1000 prima in de hand en ik werk zonder problemen met het obvjectief zonder stabilisatie. Ik gebruik deze camera met de 18 55 mm kitlens, terwijl ik de 1000 gebruik met de 55-250is . Dit omdat de grotere bestanden het mogelijk maken op meer uit te snijden.
Verder is de camera zoals ik verwacht had, degelijk en makkeloijk te hanteren. Een bijkomend pluspunt is dat alles universeel is met de 1000, dus niet alleen de lenzen maar ook de battery en aansluitingen zijn uitwisselbaar

ruudkrab 08-04-2010

Sinds een paar maand deze camera in bezit. Gewoon met standaar 18-55 lens.
Eerst maar eens een cursus gevolgd bioj de plaatselijke fotograaf en in 5 avonden de vele mogelijkheden van deze bijzondere camera mogen ontdekken.
Gewoon helemaal perfect, alleen nog een keer een 18-200 zoom lens denk ik.
Verder zit alles erop en eraan.
Video heb ik een video camera voor dus geen ervaring mee.
Accesoires voldoende te verkrijgen (extra battery,afstandsbediening, batterygrip voor een prikkie via ebay uit Hong Kong etc.)

Tamaras80 02-02-2010

Na onderzoek te hebben gedaan op internet en in de winkel, gekozen voor deze Canon camera met twee lenzen.

Ik twijfelde tussen de canon 500D en de Nikon D5000. De Canon 500D net voor 2010 gekocht en nu ruim een maand in bezit.

Het is een fijne camera, die goed in de hand ligt, ook voor de wat kleinere handen. Een makkelijk te bedienen menu. Op de automatische stand heb je direct mooie foto's. Het is gewoon een must om foto's te maken met deze camera. Je kan je foto's direct terug kijken op het scherm die erg duidelijk en redelijk groot is.

Waarom gekozen voor twee lenzen. Het is makkelijk om ook een lens te hebben waarmee je objecten dichterbij kunt halen. De kit is goedkoper, dan wanneer je de lens 55-250 los koopt. Let op het is geen telelens. Dus het is niet te vergelijken met een compact camera met 24x zoom. De kitlens 18-55 is een prima lens voor in en rond huis. Deze zit er dan ook standaard op, mits ik wegga bv naar het strand of andere gelegenheden. Dan gebruik ik de 55-250 lens.

En enige minpunt vind ik dat hij geen live view heeft in de automatische standen. Inmiddels ben ik eraan gewend en gebruik dit eigenlijk ook niet in de andere standen. Het scherm gaat automatisch uit als je een foto maakt. Hierdoor heb je geen last van het licht die deze kan geven.

Een plus punt vind ik het gewicht en hij voelt ook heel degelijk aan. Maakt mooie en duidelijk foto's. Hij reageert ook snel tijdens het maken van een foto. Tijdens het filmen kun je ook foto's maken.

Ook voor de hobby fotograaf is dit een leuke en prima camera.

Henk33 28-01-2010

Schitterende camera: eenvoudig te bedienen, geen poespas, een goede vormgeving en ligt lekker in de hand.
In het analoge tijdperk was ik een verwoed (amateur) fotograaf en fotografeerde ik met de Canons F1, de A1 en de AE1. (Allen nog in bezit) Deze 500D doet me weer aan dat tijdperk terugdenken. Met de 500D nagenoeg dezelfde kwaliteiten en mogelijkheden als met de oude A1, alleen de kitlens kan jammer genoeg niet tippen aan de kwaliteiten van mijn oude Canon objectieven. Daarvoor zal men dus in het duurdere Canon segment moeten zoeken. Koop geen 'vreemdmerk' objectieven, want dat is zonde van de kwaliteiten van de 500D. De oude Canon FD-objectieven passen met een FD-EOS adapter nog wel op de 500D. Alleen om die objectieven in combinatie met de 500D te gebruiken is wel wat fotografische kennis en ervaring vereist. Fotograferen 'in de automaat' kan dan namelijk niet.
Mijn oude Metz 45 CT5 flitser functioneert prima met de 500D, alleen is de lichtopbrengst (vergeleken met het analoge tijdperk) zo goed dat het diafragma van de 500D een paar stops moet worden geknepen.
Ik ben dik tevreden met de 500D en heb na een paar jaar met veel ergernis gefotografeerd te hebben met digitale compact camera's (o.a. Sony DSC T200)eindelijk plezier gekregen in de digiatle fotografie.

Raymond 27-01-2010

Nu zo'n half jaartje in bezit en ben erg tevreden!
De camera maakt erg mooie fotos, zelfs in combi met de kitlens. Deze lens is een stuk beter als het vorige model, die was duidelijk minder scherp.
Het scherm is ook erg scherp zodat je de fotos goed terug kunt kijken!
De filmfunctie valt mij erg tegen, je moet namelijk zelf scherpstellen wat bijna niet te doen is...
Verder erg goede camera!

chriskeart 20-12-2009

De 500D is een prachtige camera , de video funtie werkt fantastisch zuiver zowel binnen als buiten top . met 18-200 lens pure kwaliteit.Natuurlijk moet je een beetje overweg kunnen , in begin was het zoeken maar het een foto pocket van easy computing,Nederlandse handleiding
isbn 978-90-456-4792-0 heb ik er bij gekocht en daar staat gewoon alles in , ook verschillende instellingen trix en trucs waar je moet op letten hoe je de camera het best instelt en gebruikt , de bediening enz.Resultaat, heerlijke foto s , zeker in Raw binnen zuivere foto s geen ruis beeld stabilisator laat ook toe om zonder flits uitstekende fotos te maken.Als amateur fotograafje ben ik zeker te spreken over dit prachtig apparaat .

Michel-72NL 20-12-2009

Ik was op zoek naar een goed toestel voor binnengebruik (dus weinig licht en flitser gebruik).Na heel veel reviewen heb geen 1000D of D3000 gekocht maar dit toestel.D5000 van Nikon is op zich een alternatief maar er zijn te veel problemen met dit type,vond dat erg jammer.

Mbt de degelijkheid heb ik geen mening, die moet nog blijken,verder zeer tevreden met dit toestel,tot ISO 800 prima foto's.Ook de flitser is n.m.m. erg goed en levert boven verwachting goede resulataten.

Enige alternatief is een D90 van Nikon maar die is gelijk 280 euro duurder.

Bebruikersnaam 18-12-2009

Voor mij is deze camera voorlopig de miskoop van mijn leven. Geen scherpe foto´s. Instellingen veel te gecompliceerd. Via postorderbedrijf in Urk gekocht. Met het openbare vervoer moeilijk berijkbaar. Instructieboekje in het Engels. Voor je daar doorheen bent geworsteld is de ruiltijd verstreken.

johanseek 15-04-2012

De nederlandse handleiding kunt u downloaden (gratis) op de canonb support site.
Als u weinig er ervaring heeft met fotografie zet hem dan in de stand auto dan komt het allemaal goed.

grt

testkees123 11-11-2009

De Canon 500D is een zeer goede camera voor de veel eisende amateur
met 15 miljoen pixels en de snelle processor wat wil je nog meer. beter dan de Nikon 5000 van mijn vrouw
hij is sneller, lichter en geeft naar mijn mening heldere en beter foto's het scherp stellen gaat beter en de raw kwaliteit foto's zijn groter en dus makkelijker te knippen of bewerken. ik heb de camera nu 3 maanden en was na een week gewend. Het standaard objectief 18-55 is voldoende voor normaal werk en zelfs dichtbij opnames zijn geweldig scherp te krijgen en helder weinig tot geen ruis te bekennen.

S.B. 13-08-2009

een aantal weken terug heb ik ook de canon eos500d aangeschaft.
vooral de kwaliteit van de foto's is erg hoog. Zelf met een hoge ISO zijn de foto's nog erg scherp.
Er zijn verschillende mogelijkheden die standaard al op het apparaat aanwezig zijn. Deze zijn erg handig voor een beginnende gebruiker. Maar niet direct nodig voor een ervarener gebruiker, want zelf het apparaat instellen is natuurlijk veel leuker.
Het apparaat is erg gebruiksvriendelijk,ligt gemakkelijk in de hand, is erg stevig en niet overdreven zwaar.
ook de lens met stabilisator is erg handig en het verschil zonder stabilisator is goed te merken.
het menu is makkelijk te bedienen en eventueel van kleur te veranderen.
het absolute pluspunt bij deze camera is de full-hd film funtie die er bij zit.
ook gaat de accu lang genoeg mee om de hele dag foto's te kunnen maken.
Foto's die op statief worden gemaakt, zijn nog mooier en scherper en de RAW foto's die gemaakt worden zijn fantastisch en goed te bewerken met de bijgeleverde software.

medervee 22-05-2009

Na lang twijfelen heb ben ik overgestapt van een 400d met 17-85 USM lens naar een 500d met 24-105 L USM en kitlens.

Ik had niet gedacht dat het zo'n grote stap vooruit zou zijn. De vorige set beviel ook heel erg goed. Lekker snel en goede foto's. Maar de 24-105 lens zorgt toch voor mooiere foto's. Niet een zozeer de scherpte bij goed licht maar vooral de variatie in scherptediepte, kleuren, etc. Ook supersnel en met stabilisator. Voor groothoekfoto's heb ik dan de kitlens. Die ook nog eens macro foto's kan maken. Niet dezelfde kwaliteit als de L lens natuurlijk maar voor dat soort foto's en voor mij prima.

De EOS 500D werkt grotendeels hetzelfde als de 400d...gelukkig. Een paar verschillen vond ik onverwacht prettig: zelfonspanner van 10 of 2 seconden en ook in combinatie met serieopname tot 9 stuks. Met 1600ASA keurige foto's. Snelkeuze om snel eigen voorkeursinstellingen te gebruiken. Of een aantal kenmerken van portret, landscha, etc. aan de P stand toe te voegen.

Mooi helder display (de 40d lijkt nu opeens ouderwets).

De live view werkt aardig maar niet voor snelle foto's. Het scherpstellen vergt een extra actie en is erg langzaam. Maar je kunt zo wel heel precies scherpstellen op dat detail wat je wil.

De video is verbazingwekkend goed. Zeker met een 24-105 lens. Het zijn bijna levende portretfoto's. Veel mooier dan je van een normale videocamera gewend bent. Enige nadeel is dat je vantevoren dmv een knopje scherp moet stellen en dat dit niet automatisch bijgehouden wordt. Als de afstand tot de onderwerpen verandert moet je handmatig bij stellen of nog een keer op het knopje drukken. Maar in de praktijk werkt dit erg makkelijk en zeker als je niet te ver ingezoomd hebt komt die scherpte ook niet zo nauw. Op een HD (ready?) tv is het beeld echt haarscherp.

Bij het afspelen van de video's op de camera zit een brom doorheen (bij een opname in een stille ruimte). Volgens Canon is het de processor die je hoort en dat is onvermijdelijk. Compactcamera's hebben daar geen last van omdat zij een kleine processor hebben. Maar gelukkig blijkt het geluid van de uiteindelijke opname prima. Het is dus blijkbaar alleen bij het afspelen op de camera en niet bij het opnemen.

Video is niet mijn hobby maar erg fijn om alles in 1 te hebben. De gewone videocamera heb je in de praktijk nooit bij je en tot nu toe maakte ik meestal video opnames met mijn Panasonic TZ-5.

De camera is, net als de 400d, mooi compact. Van buiten een 400 en van binnen een 50d.