Canon EOS 550D zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 550D zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Galerie Roos Art 27-02-2014
Geschreven voor: Canon EOS 550D zwart

Nog steeds een top camera veel mogelijk en met goede lenzen tja die zijn wat duurder maak je echt top foto's waar een prof jaloers op is De camera doet helemaal niet onder voor een 7D of een 5Dmark2. Vele denken dat het een beginners model is maar wanneer je niet de voorgeprogrammeerde instellingen gebruikt kan deze camera heel veel.
Gebruik nu de Canon 70D maar mijn 550D heb ik er altijd naast
gr

DVR 15-11-2015

hallo.

Wat bedoel je met niet voorgeprogammeerde instellingen.Welke instellingen gebruik je dan?
Ik ben niet tevreden over de kleuren.iedereen vind die flets.Om het even welke lens ik gebruik.Canon 50/1.8 of Tamron 18-270 .
Heeft de 70d lenscorrectie aan boord voor barrel en pincussen ?
Met vriendelijke groeten

Pietje P. 16-02-2013
Geschreven voor: Canon EOS 550D zwart

Goede camera die ik kocht samen met de kitlens en een 75-300mm lens.
ik had nooit eerder een spiegelreflex gehad, maar wegens komst baby wilde ik beter kunnen fotograferen.

De eesrte paar manden gewerkt met de standaard lenzen, maar aangezien ik méér wilde ben ik wat meer gaan rondkijken op fotosites en heb me ingeschreven voor een fotocursus.

Door alle opgedane kennis kwam ik erachter dat als je meer wilt je toch andere lenzen nodig hebt.
Die heb ik dan ook maar aangeschaft. Een tamron 17-50 en een tamron 28-300mm.

het verschil met deze lenzen is erg groot t.o.v. de standaard lenzen.
Méér contrast en kleur. Scherptediepte is afhankelijk van het diafragma, dus uiteraard gezorgd voor een f/2.8 lens met beeldstabilissatie.
Met een dergelijke lens kan ik de prachtigste portretfoto's gaan maken van mijn op komst zijnde dochter.

Wel zijn de betere lenzen meestal iets zwaarder in gewicht. de standaard lenzen zijn héél licht in gewicht, dus da's ff wennen. Aan de andere kant zijn de standaard lenzen ook minder degelijk gebouwd.
de 550D in combinatie met betere lenzen is een absolute aanrader!

gebruik vooral eens de Av en Tv stand!
Av: u bepaald scherptediepte (diafragma) en de camera past sluitertijd erop aan. Goed bij portretfotografie en natuur of stilstaande objecten.
Tv: U bepaald sluitertijd en camera past diafragma erop aan. perfecte stand voor aktiefoto's zoals sport, uw kind die van de glijbaan glijdt enz.

Deze standen zijn dus niet helemaal handmatig zoals de M stand, maar hiermee kunt u al wel héél fraaie portretfotografie doen waarbij de achtergrond mooi wazig wordt.
Krijgt u in deze standen toch een overbelichte of onderbelichte foto hoeft u alleen de ISO te verzetten (ISO is hetzelfde als de vroegere ASA van de fotorolletjes.)
U zult merken dat de flitser veel minder snel uitklapt in deze standen dan in de automatische stand. Hierdoor blijven kleuren veel mooier en kans op rode ogen is er helemaal niet.

Leest u vooral eens op de site www.digitalefotografietips.nl hoe u veel creatiever kunt zijn met uw camera zonder direct alles handmatig te moeten doen. Zeer duidelijke uitleg waarbij u ook nog vragen kunt stellen als het u toch niet helemaal duidelijk is.
Heb ik ook gedaan en ik zal deze site nog vaak gebruiken als naslagwerk.

degelijkheid heb ik redelijk laag ingeschat. ik heb de camera nu 6 maanden. hij lijkt me zeer degelijk, maar dat valt pas echt te beoordelen na een paar jaar vind ik.

geert01 17-02-2013

Ook ik heb een EOS-550D en ben er erg tevreden over. Ik adviseer u ook eens oude M42 lenzen te proberen. Deze kunnen met een M42-naar-EOS-adapter zondermeer op de 550D gemonteerd worden. Wel een adapter met AF-chip kiezen, dan is scherpstellen erg makkelijk. Immers de M42-lenzen zijn volledig handmatig, dus geen autofocus. U zult in de praktijk merken dat oude Russische lenzen als de Helios 44-2(58mm) of de Jupiter 11A(135mm) erg goed en scherp zijn. Ook de oude M42 lenzen van Carl Zeiss Jena zijn vaak erg goed. Deze handmatige lenzen zijn soms op Marktplaats en zeker op Ebay te verkrijgen. Ze doen vaak niet onder voor Canon lenzen en zijn een stuk goedkoper dan de Canon lenzen van 1000,- euro of meer.

Geert01 12-06-2012
Geschreven voor: Canon EOS 550D zwart

Prima camera deze Canon 550D, voelt degelijk aan, vooral de mogelijkheid om met een adapter diverse oude opjectieven met bijvoorbeeld M42 draad te gebruiken. Dit komt mede door de live-view die deze camera heeft. Ik kocht deze camera niet met de kit-lens, maar met de Canon EF 50mm 1:1.4 lens. Wat een kanjer van een lens is dat zeg. Hij ziet in het donker meer dan ik zelf en daarbij is hij haarscherp. De zoom mis ik niet. Het vasthouden bij de greep is soms wat lastig en is het zoeken naar de ontspanknop. Dit geldt alleen voor mensen met grote handen. Verder heeft deze 550D meer dan genoeg mogelijkheden en is dus wat mij betreft een aanrader voor iedere hobbyfotograaf die net iets meer wil.

H.J.G. de Haan 18-12-2011
Geschreven voor: Canon EOS 550D zwart

Uitstekende instap camera en zelfs iets meer dan dat. Foto; s zijn gewoon super mooi. De video's die je kan maken zijn zo fantastisch full HD. Verder is het een prima vormgeving en gemakkelijk te bedienen. Heel helder lsd display zelfs in de zon goed te zien. Hoge ISO mogelijk tot 12800. De specificatie,s zijn bijzonder goed en dat merk je ook wel. Dit is momenteel de beste instap camera die er is. Wel de handleiding lezen, dan haal je er uit wat er inzit. Vaak gebeurt dat niet en valt de camera iets tegen en krijg je wat rare reviews. Je kan de camera helemaal naar je hand zetten en dan heb je uitzonderlijke mooie foto's.

Ook de experts waren onder de indruk en terecht

gertjansmilda 16-09-2010
Geschreven voor: Canon EOS 550D zwart

Zeer mooi vorm gegeven camera en de foto's zijn erg zuiver en helder, er is wel een groot minpunt aan deze camera en dat is dat de scherpstelling in het LCD scherm erg traag is in vergelijking met nikon en sony camera's. daarnaast zit er een B-type lens op de camera terwijl canon beter in huis heeft. Denk ook eens na om een Nikon 5000 te bekijken qua prijs en mogelijkheden (bijv kantelbaar scherm)
photo-workshop.nl

PaBO 13-08-2010
Geschreven voor: Canon EOS 550D zwart

Ben erg tevreden over de Canon 550D ; de camera ligt goed in de hand. De bediening is logisch, zeker als je al een Canon compact camera gewend bent. Er zijn ongelooflijk veel functies in te stellen, maar als je iest voor de automatische standen dan is fotograferen kinderspel.
Misser in de handleiding vind ik dat pas laat in een schema duidelijk wordt dat sommige instellingen alleen voor de manuele standen gelden. Ook kun je de eigenaar instellen, maar alleen als je aan de pc / mac hangt via het bijgeleverde programma.

mgibmg 20-07-2010
Geschreven voor: Canon EOS 550D zwart

De canon 550D is een zeer goede camera met uitstekende resultaten.

Wel even experimenteren met de half automatische/handmatige stand. vooral op vakantie met zee, blauwe lucht etc. is de levendige modus een geweldig resultaat.

Camera is eenvoudig te bedienen en ligt goed in de hand (heb wel kleine handen, dus het formaat van de body is goed) voor iemand met grote handen kan de bosy wqat aan de kleine kant liggen.

Goede lenzen is wel van belang. Ik had de 17-85 maar deze heb ik vervangen door de 15-85, een duidelijk zichtbaar verschil. Ik adviseer dan ook de nieuwe 15-85, is zijn geld dubbel waard, qua kwaliteit maar gezien de bouw kwaliteit en supersnelle scherpstelling.

verder bezit ik de 75-300IS, welke overigens ook een van de betere telezoom lenzen is. wel is deze wat trager met scherpstellen

Begin niet aan een sigma, tamron etc. lenzen maar gebruik de originele canon lenzen. L-typen zijn niet echte nodig voor een goed resultaat

peter196 17-06-2010
Geschreven voor: Canon EOS 550D zwart

Ik heb deze camera gekocht voor de combinatie van foto's en filmen. Nu een maand in bezit en en ben er zeer tevreden over.
De opnamen met de standaard lens van 18-55 zijn mooi scherp. hiervoor heb ik het contrast met 1 stop verhoogd.
Ik heb ook een 55-250 lens erbij gekocht; geeft een mooi scherp plaatje met prachtige wazige actergronden bij bijv. portret
of als je een object dichtbij haalt.Lees de reviews van deze lenzen op photozone.de/canon-eos maar eens.
De filmoptie moet je echt een keer gezien hebben, ik was verbluft over de HD-kwaliteit; ook bij weinig licht.
Had een jaar geleden een sony hd-camcorder, maar ik kan je zeggen deze haalt het echt niet bij de canon.
Ik lees bij kieskeurig zoveel positieve verhalen over de nikon d90, nou ik kan je verzekeren dat de 550d de nikon evenaart en soms zelfs
voorbij gaat. Ik spreek hier uit ervaring, want heb de nikon een half jaar in bezit gehad, deze weer verkocht en toen de canon 550d gekocht.
Vind de kleuren van canon toch mooier.

Al met al vind ik het een dijk van een camera voor dat geld, zeker als je bedenkt dat de techniek
van de 2x zoveel kostende D7 erin verwerkt is.

Timmety2000 12-06-2010

Beste,

Ik lees hier review van mensen en fotografen die duidelijk nog nooit een 550 in de handen hebben gehad met het doel deze te vergelijken met een andere camera! Ik heb zelf o.a. een 550. Zowel met Kit, semi prof en prof of te wel L lenzen in mijn verzameling.

De vergelijking van een 50D (semi prof) en een 550D is niet echt eerlijk voor de 50D. De 550D is een "mini" 7D. Dit houd in: Zelfde beeld sensor, AF DIGI 4 processor etc etc, check zelf maar op de Canon site. Het resultaat van de vergelijking is dusdanig dat wanneer je de 550 gebruikt met de kit lens 55-250 voor portretten dat je de rand van een contactlens in het oog van je model kunt zien zitten.

7D met L lens of 550D met kit lens voor het verschil in beeldkwaliteit is absoluut minimaal en voor een fractie van de prijs. Wat wel twee redelijke verschillen zijn: bij de550D zij bepaalde functie in het menu verwerk welke bij de 7D direct toegankelijk zijn; de snelheid van de 550D is duidelijk lager dan die van de 7D. Het snelheidsverschil is grotendeels op te lossen met een 30MB/Sec SD Kaart.

Bekijk deze review maar eens een duel tussen de Canon 7D en 550D van digitalRev. http://www.youtube.com/watch?v=OYif6YYVlAw

Mijn advies Canon 550D hele goede camera voor relatief weinig geld.

Groet,

Timothy

Beromo 09-06-2010
Geschreven voor: Canon EOS 550D zwart

Na jarenlang gebruik van de metalen Canon's (1DsII, 5D en 30D) altijd getwijfeld eens een kunstof (lichter) model te proberen voor als je eens geen zin hebt om veel gewicht mee te torsen. Wat was ik een sukkel om dat niet al eerder te doen. Gebruik nu de 550D in meer gevallen dan ik dacht. Mijn vooroordelen tegen kunststof waren niet terecht. Echt een fijne camera met prima mogelijkheden, voelt degelijk aan, makkelijk in gebruik en super beeldkwaliteit. Wel een batterijgrip gekocht, omdat 'ie dan toch net iets lekkerder is vast te houden. Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.

Cecilia74 02-07-2012

Bedankt voor je review! Goed om te lezen dat zelfs iemand die met professionelere modellen heeft gewerkt, ook tevreden is met de 550D.

jvdgalien 18-05-2010
Geschreven voor: Canon EOS 550D zwart

Na mijn "oude" Olympus E500 was ik toe aan iets nieuws. Beoordelingen en tests op internet brachten mij de Canon 550D. Een een spiegelreflex met geweldige specs.

Na ontvangst erg tevreden over de handeling en de kwaliteit van de opnamen. Gelijktijdig een brede lens (18-200mm Canon lens gekocht).
Wat een verbetering tov van een 4 jaar oude Olympus.

Geweldige kleuren, mogelijkheden en creativiteit erg makkelijk in te stellen.

Ligt goed in de hand (maar ik heb kleine handjes; critici vinden hem enigszins klein).

Maar de optische kwaliteit en specificaties (incl. HD-filmen) zijn geweldig.

pol2711 20-04-2010
Geschreven voor: Canon EOS 550D zwart

Heb altijd Nikon gehad t/m de laatste D80.
Gewoon goede foto's hoor als je tenminste weet hoe je een DSLR moet bedienen.
Heb de overstap naar Canon gemaakt omdat ik goede verhalen hoorde over de nieuwe 550D. Was al een beetje naar Canon aan het kijken daar ik naast de D80 al een tijdje de Canon Powershot G9 als kleine camera in mijn bezit had. Verbazingwekkende kwaliteit foto's produceerde die kleine G9 al. Het kriebelde en overgestapt naar de 550D.
Ik heb 'm in combinatie met de nieuwe Sigma 18-200 mm lens gekocht en ben helemaal blij. Het contrast, de scherpte, de mogelijkheden....een één woord WOW.
Handige features zoals de creative knop, perfect groot lcd-scherm en de mogelijkheid tot live-view (op scherm kijken ipv de zoeker). Kan HD-1080 filmpjes maken maar daarvoor heb ik 'm niet gekocht. Wel geprobeerd maar moet daar mijn weg nog in zoeken. Tis wel een gedoens. Die G9 maakt simpel en hoog kwaliteit filmpjes.

ISO hoog - weinig ruis. Al wat concertfoto's gemaakt, gewoon top!
Servo: zeer snel
Instellingen niet op zo'n klein schermpje bovenop zoals bij de D80 maar lekker groot op LCD scherm in wit/zwart.

Vibrareductie op lens: 200 mm uitgeschoven en dan op 1/60 100 ISO scherpe foto maken? Naast het hebben een vaste hand met deze combi mogelijk.

Op de D80 had ik een lampje wat oplichtte in het donker waarop de lens zich dan scherp kon stellen. Heeft deze Canon niet (of ik heb de handleiding niet goed gelezen). Maw in het erge donker is uit de hand schieten dus niet mogelijk. Enige punt waarop de Nikon beter was. Mits die functie dus niet op de Canon zit wat ik me eigenlijk haast niet voor kan stellen.

Ik ben dus een zéér tevreden gebruiker.

gisela123 18-10-2011

Ik zit te denken aan een 550D en maak veel foto's in het donker. De camera moet zich wel kunnen scherp stellen.
Dus mijn vraag is: heb je dat knopje inmiddels gevonden ?
En vreemd dat je dat uit kan zetten

Roan53 16-04-2010
Geschreven voor: Canon EOS 550D zwart

Ik heb deze camera sinds kort in gebruik maar valt me hard tegen ik sta op het punt de camera weer te verkopen en weer terug te gaan naar Sony en dan de A550 te kopen want Sony is me altijd goed bevallen maar ik wou canon ook wel eens proberen maar dat is slecht bevallen.