Canon EOS 550D + EF-S 18-135mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 550D + EF-S 18-135mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Hoogland1980 30-03-2012

Wat een geweldig toestel met een geweldige lens. Wilde eerst de 18-55 lens erbij en dan eventueel later kijken voor de 18-135. De verkoper raadde me toch aan om de 18-135 te nemen omdat ik dan voorlopig vooruit kan. Nou dat is ook inderdaad zo! Wat een zoombereik! Toestel spreekt voor zich qua hoe alles werkt en maakt prachtige heldere foto's. Diafragma, iso enz is helemaal goed. Superaankoop dus!

Marosta 24-08-2011

Deze camera nu enkele maanden in gebruik voor vakantiefoto's, kinderen, natuur etc. Ligt lekker in de hand alhoewel hij iets groter voor mijn handen had kunnen zijn. De 135mm lens is prima om mee te werken, beetje last van lens creep (lens zakt in of uit - er zit geen lock op). Overweeg om de Tamron 18-270 PZD bij te kopen voor meer zoombereik. Leuke tip is de Sigma 10-24 groothoek lens voor mooie landschap foto's. Kortom, een veelzijdige camera voor de veeleisende amateur.

Marykeh 21-06-2011

Ik heb deze camera op advies gekocht. Ik kan alleen zeggen dat ik er super blij mee ben. Ik krijg er echt de mooiste foto´s uit.
Ik ben nog een beginner, maar ik heb de camera al bijna helemaal onder de knie zonder echte hulp.

Pietje P. 16-02-2013

wil je meer uit je camera halen:
www.digitalefotografietips.nl
Site met zeer duidelijke uitleg die er zeker voor gaat zorgen dat je nóg meer uit je 550D kan halen!

Let op: Kan verslavend werken! :-)

bernhard2005 29-05-2011

Ik heb deze camera nu een paar dagen en ik moet zeggen dat ik er zeer over te spreken ben. Na jarenlang met analoge spiegelreflexcamera's te hebben gefotografeerd ben ik het digitale tijdperk ingestapt met de Canon S2 IS. Vanaf het begin had ik spijt dat ik niet weer een spiegelreflexcamera had gekocht met het gevolg dat ik geen lol meer had aan fotograferen. Eindelijk heb ik nu toch weer de overstap naar de spiegelreflex gemaakt. Ik heb nog even getwijfeld of ik de EOS 600D moest kopen. De extra mogelijkheden die deze geeft waren me echter niet bijna 200 euro meer waard. Voor het prijsverschil heb ik nu veel accessoires kunnen kopen. Ik heb voor Canon gekozen omdat ik nog een EF-telelens en een flitser voor Canon had liggen die ik eerder bij mijn analoge EOS 300 gebruikte.

Normaal gesproken ben ik niet iemand van gebruiksaanwijzingen. Bij deze camera kwam ik er niet onderuit. Alles staat dermate duidelijk beschreven dat ik na 2 avonden pielen met de camera deze al behoorlijk onder controle denk te hebben. Ik vind alle instellingen die ik wil gebruiken gemakkelijk in het menu. Handig is dat je een aantal functies kunt kiezen die je in je eigen snelmenu kunt opnemen.

Om niet steeds lenzen te hoeven verwisselen heb ik gekozen voor de EF-S 18-135mm lens. Het was wel even schrikken toen ik zag wat voor toeter er nu aan de camera zit en het gewicht is ook niet mis. Inderdaad is de lens niet echt lichtsterk. Ik wist dat van te voren en neem dat voor lief.

De foto's en ook de films zijn van een sublieme kwaliteit. Wanneer je in Raw wil fotograferen moet je wel snelle SDHC-kaarten met veel geheugen kopen. Een raw-foto neemt maar liefst ca 36 MB in gebruik (een jpg ca. 6MB)!

Tot nu toe heb ik zeker geen spijt van deze aankoop (voor € 782 gekocht bij Kamera-express.

koen1976 29-10-2010

Goede foto's met deze lens van 18-135 mm. Compleet zoombereik waardoor je amper hoeft te wisselen.

Eos550d is natuurlijk een top camera die compleet is met vele functies. 18 MP geeft mooie details.

Tip is ook om de goedkope 50mm 1.8 II lens aan te schaffen. Deze is zeer lichtsterk voor een zeer aangename prijs.

PaBO 13-08-2010

Ik heb deze camera lens combinatie nu een tijdje (zie mijn review over de 550D body) hier zal ik iets over de lens zeggen. Ik heb deze lens gekozen omdat ik niet te veel wil wisselen en toch een goed bereik wil hebben. Nou dat is ook uitgekomen. De lichtsterkte is natuurlijk niet super, maar omdat je redelijke sensor en goed ruisbehandeling hebt kan de iso behoorlijk omhoog zonder dat het echt slecht wordt. Kortom goede keuze deze combi
Kritische noot: uiteraard heb je op maximale groothoek stand wel wat vervorming maar niet dramatisch.

PetervanZanten 20-03-2010

Ik was op zoek naar vervanging van mijn FujiFinepix 9500S, waarvoor ik indertijd gekozen had omdat ik EN goede foto's EN mooie filmpjes kon maken. Echter, in mijn achterhoofd bleef mijn voorkeur een spiegelreflex met goed objectief, lichtsterkt en grote videochip.

Met de 550D komt dat allemaal voor elkaar. En een prachtige camera met 18megapix, een HD video mogelijkheid met een los objectief in een digitale spiegelreflex.

En het is smullen voor me! De foto's zijn helder, de lens is krachtig en video's zijn echt HD. Wow, wat een POWER.

Ik moet wel eerlijk zijn dat de gebruiksaanwijzing al een week naast mijn bed op mijn nachtkastje ligt, er is nl. nogal veel te ontdekken en begrijpen. Als voorbeeld: de dag na aankoop liep ik in het bos en was eerlijk gezegd niet in staat om een video aan te krijgen, anders dan na vele knoppen te proberen en wat geluk....

Ik vind het ook prettig dat ik een korte lens heb, en niet meer zoveel kan inzoomen. Dat doe ik wel op de pc. Evt. koop ik later nog een andere lens. PRACHT PRODUCT, CANON WAARDIG.