Canon EOS 60D zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 60D zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

RFGFotografie 20-01-2014
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

Voor mij krijg deze camera een 10/10. Het is echt exact de camera die ik al jaren wou hebben. De camera die alles bied wat ik vraag van een camera. Zonder dat de prijs absurd hoog is en/of dit te samen gaat met allerlei ongemakken.

Geschiedenis:

Zelf ben ik altijd een Canon gebruiker geweest. Mijn eerste camera was een Powershot A550, daarna kreeg ik van mijn baas een SX200IS en toen ging ik in 2011 over naar de 1000D, maar snel was ik met al deze camera's ontevreden. Ging er ook niet al te voorzichtig mee om dus ze waren allemaal binnen 1 jaar aan vervanging toe. Dit leidde ertoe dat ik in November 2012 eindelijk besloot de 60D te kopen bij de FotoKlein XL in Rotterdam. En sindsdien geen spijt gehad van mijn besteding.

De camera bied alles wat ik vraag van een camera. Hoge ISO (12800), film modus (HD1920), leuke extratjes (Denk aan bijvoorbeeld een modus waarmee je speciale effecten krijgt, uitgebreid menu waarmee je dus kan bewerken en t gaat maar door.) en een accuduur (leuke is dat je ook kan zien hoeveel % accu er nog is) die verbazingwekkend langdurig is. Simpelweg t bied alles wat ik wil hebben. En de kwaliteit van de foto's is zelfs uit mijn handen uitstekend te noemen. Tevens met het kantelbare scherm al meerdere malen zeer veel gemak gehad omdat ik nu vanaf boven me hoofd kan fotograferen. En het is een stevig ding. Niet te zwaar gelukkig.

Na een maand was het wel zo dat ik hem al liet vallen. Zat wel in de tas. Maar goed, LCD scherm kreeg toch een barst. Bizar genoeg ruim 9 maanden lang geen 1 probleem gehad. Regen/Wind/Kou/Warmte, alles wat t weer kon gooien tegen dat ding, t was niks. Maar toen op 1 nacht ging t mis, t regende hard en ik maakte foto's zonder bescherming. Ineens kreeg ik een error. En toen deed de camera het niet meer. Even de tip opvolgen om af te drogen, maar uiteindelijk deed de LCD scherm t niet meer. Dus opsturen naar de reparateur (Techrepair) en man wat was dat een teleurstelling. Ruim anderhalf maand gewacht. En vandaag de dag dus nog steeds gezeik. De reparatie is gefixt, doordat t zolang duurde kostte t me maar 125 euro (kreeg ook zo'n nieuw ding voor dat ding waar je doorheen keek, een nieuwe LCD scherm en zelfs n nieuwe binnenkant). Maar helaas, als ik nu de scherm uitschijf, of hoe je t noemt, staat die op zijn kop. Zeer nadelig en irritant. Maar heb geen zin om weer maanden te wachten dus heb ermee leren leven. Maar goed das dan ook echt t enigste probleem wat ik heb gehad, niks vergeleken met mijn vorige camera';s.

Ja, t is een geweldige camera. Zonder wil ik niet meer. Fotografeer er alles mee. (Zie mijn website voor voorbeelden, RFGFotografie).

Sorry ik kan niet een beter verslag schrijven. Maar hopelijk bied dit genoeg.

aartman12 21-06-2013
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

De 60D van Canon is net als al zijn voorgangers weer super in gebruik, ik hoefde er ook niet lang over na te denken om wederom een Canon te kopen. In het verleden gebruik gemaakt van de 50D, 40D, 30D, en 20D echt een aanrader.

Piet Vogels 09-02-2013
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

In vergelijk met de 400D een wereld van verschil in kwaliteit van de opnames : gewoonweg SUPER ! Ook het gebruik van het uitklapbare scherm is buitengewoon makkelijk. In zijn totaliteit een gelukkige aankoop.

Josje Vogels

Wim27 N. 28-08-2012
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

Mijn eerst Canon toestel was een EOS 450D (4 jaar gebruikt) maar was nu wat mogelijk heden betreft op.
Van af April 2012 de Canon EOS 60D, Kan nu alleen maar zeggen Super Toestel kun je echt alles me een echte aanrader voor de gevorderde Fotograaf.

Harry Groot Bramel 29-06-2012
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

Na heel intensief alles te hebben toegepast en uitgeprobeerd, is mijn conclusie: Canon maakt je wat wijs, want je kunt als eindgebruiker nooit alle onderdelen uittesten en vooral de processor en de computer niet.
Het gaat zoals alles met grote merken: hoe meer bekendheid, reclame enz.,hoe minder echt betrouwbaar en hoe minder de kwaliteit van onderdelen die eindgebruiker en consument niet kan zien en testen.
Ik heb de camera weer ingeruild ( met verlies) voor een Canon 7D.
Hoe een camera er uitziet en wat de mogelijkheden zijn, zegt totaal niets over de echte kwaliteit van de foto's, ongeacht wie de foto's maakt.

Michel72NL 30-06-2012

De 60D heeft geen magnesium body zoals de 7D echter de fotokwaliteit zal niet sterk afwijken van de 7D omdat het enige verschil in techniek de Digic 4 processor is de 60D heeft er éen en 7D twee.

Wanneer de foto niet scherp zijn kan ik me voorstellen dat lens niet goed is gecalibreerd (front- of backfocus).

RSpan 11-12-2012

Beste Harry,

Waarschijnlijk ben je een van de weinig mensen met een defecte 60D. Zoals de 2 andere reacties al aangeven. De lens is mede bepalend voor je resultaat. Waarschijnlijk ligt het hier niet aan omdat je schijnbaar tevreden bent met je 7D welke inderdaad zoals de andere reactie al aangeeft dezelfde chip heeft maar dan 2 waardoor die sneller is. Sensor e.d. is identiek. Zoek maar eens een test op tussen de 600D, 60D en 7D. Dit ontloopt elkaar nauwelijks. Wat ook bepalend is voor de kwaliteit is de fotograaf zelf. Een volgende keer zou ik je camera onder garantie laten nakijken. Dit had je misschien geld bespaard. Veel plezier met de 7D trouwens!

Wijmpie 14-07-2012

Ik lees hier alleen maar een klaagzang, maar wat nou precies het probleem is (bijv foto's onscherp, of foto's verkeerd belicht o.i.d.) komt hier niet naar voren. Wat voor lens zat er bijv op?

Vorige reviews spreken heel anders over de kwaliteit van de camera.

robberdebop 08-06-2012
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

Heb de 50D destijds gekocht. Na een goede start (goede kwaliteit foto's e.d.) ook dit apparaat aanbevolen aan een collega van mij.

Nu, we zijn hier beiden op terug gekomen.....en hoe.

Camera van mijn collega is drie (jawel....drie keer) keer terug geweest voor reparatie en na aandwingen van zijn kant kwam hij in aanmerking voor een andere camera. (Let wel: na flink druk uitoefenen)

Camera van mij gebruik ik nu 3 jaar en wordt nu geconfronteerd met een reparatie van ruim 200 euro. Reclameren helpt niet.

Kortom, qua levensduur nu niet echt een goed product. Let wel; dit is mijn ervaring. Anderen zijn wellicht positiever, maar een camera van zo'n prijs zonder echt intensief gebruik hoort imho langer te functioneren zonder problemen. De service van canon en de retail is bedroevend.
Vind de kosten van reparatie en de tijd van aankoop/aankoopsom niet in verhouding staan.

Wijmpie 14-07-2012

Je geeft nu een review over de Canon eos 50d.
Ik denk niet dat dit relevant is voor de Canon eos 60d.

JanK1948 21-03-2012
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

Heb de camera met 17-85 mm lens een maand. Echt een topper. Kwaliteit foto's super. Dag Canon cursus gehad bij fofovakschool. Een aanrader! Als je grote handen hebt zoals ik ligt deze camera goed in de hand. Draaiknop links is veel handiger dan bij 500/600/1000. Ook het objectief is snel en hoor je niet.

Jessica.1989 23-02-2014

Hallo Jan,
Ben je nog steeds tevreden over deze camera?
Ik wil zelf fotografie cursus gaan volgen om portret op locatie en studiofotografie, ik vroeg mij af of je deze camera daar goed genoeg voor vind.

Hyrra Groot Bramel 10-03-2012
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

In verhouding tot eerdere typen van hetzelfde merk, heeft de 60D de functies op een heel andere onlogische plek. Daardoor is het bedieningscomfort aanzienlijk minder. Voor het eerst moet je het centrum van de programmaknop eerst indrukken alvorens in een andere stand te zetten. Er zit bovenop de camera nu een klein displaytje die je nooit gebruikt, dus overbodig en veel te klein. Het specifieke zachte sluitergeluid is nu een goedkoop en hard klack-klack geluid, vogels vliegen verschrikt op. Alhoewel hij groter en zwaarder is, is de gebruikskwaliteit aanzienlijk minder. Echt een camera waar je een hekel aan krijgt.

dioptrie 15-03-2012

Beste Hyrra,

Uw review geeft maar weer eens aan hoe belangrijk het is een camera eerst te zien en vast te hebben voor dat men afscheid neemt van grote hoeveelheden euro's.

Pentax, Nikon, Olympus, Sony en ook Canon plaatsen bij hun DSLR-camera's vanaf een bepaald segment een informatiescherm bovenop de camera. Blijkbaar wensen en verwachten de meeste kopers van een "luxe-DSLR" zo'n scherm daar. Als de fabrikant zonder gevolgen dat scherm achterwege kon laten (lagere productiekosten en dus ruimere winstmarge) zullen ze het zeker niet nalaten.

Niekrus 29-04-2012

Ik zou graag willen weten of de Canon ook echte scherpe foto's maakt met gebruik van de flitser in het donker of in kamer situaties met kunstlicht

medervee 11-03-2012

Tov de x00 series is eea misschien even wennen. Maar de bediening en het geluid zijn nagenoeg gelijk aan de professionele 5d. Dus ik zou het in ieder geval geen goedkoop geluid willen noemen:-). De fotokwaliteit en snelheid van de camera zijn uitstekend, net zoals het fotograferen bij weinig licht. Dus misschien nog even wachten met een hekel krijgen...en anders gewoon een goedkopere 600d kopen...

TOM2 18-03-2012

Tja, als er niets veranderde aan camera's liepen we allemaal nog met een Agfa Clack rond... en elke verandering is even wennen. De veranderde plaatsing van knoppen zal voor een groot deel te maken hebben met het draaibare scherm van de 60D, waardoor aan de linker kant geen ruimte meer is voor knoppen. Het blokkeerknopje op de programmastandknop voorkomt ongewilde 'per ongeluk' wijzigingen. Het scherm op de bovenkant is zo groot als mogelijk bij de vorm en formaat van de camera én gemakkelijk in gebruik voor de 'snelle' wijzigingen. Het gewicht kan een voordeel zijn als je met grotere lenzen werkt. Het geluid is idd aanzienlijk, al heb ik het bij andere camera's wel harder (en lelijker)gehoord! Blijft dus over dat je een vernieuwde camera hebt met de typische voor- en nadelen van een spiegelreflex, waarbij het nodige veranderd moest worden aan de knoppenwinkel ten bate van de creativiteit die je hebt met een draaibaar scherm. Het is allemaal kiezen of delen, en vooral veel vergelijken, vasthouden, uitproberen en afstemmen op je eigen wensen. Voor- en nadelen afwegen. Voorbeeld: iemand die graag architectuur fotografeert zal het een zorg zijn dat de camera geluid maakt, dat wordt anders als je je slapende huisdier of spelende kind een paar keer op de foto wilt zetten! Maar om nou meteen te zeggen dat je voor zo 'n 800 euri frustratie hebt gekocht... soms duurt het even voor je iets op waarde weet te schatten!

aaltje 02-03-2012
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

Nadat Olympus gestopt was met het maken van spiegelreflexcamera's en ik absoluut niet zo'n Olympus PEN wilde, heb ik in november 2011 de Canon 60D gekocht met 2 lenzen 18-55 mm IS en 70-300mm IS en een paar tussenringen.
Wat een geweldige camera! Ik heb er nu 3500 foto's mee gemaakt. Echt een super kwaliteit. En lekker snel en dat is een groot pluspunt als je veel foto's van vogels maakt in de vrije natuur.
Dat uitklapbare scherm is ook een enorm pluspunt. Je kan het omgekeerd tegen het toestel klappen, waardoor er veel minder snel krassen op komen. En je kan vanaf je schoot op heupen d.m.v. dat schermpje en live-view ongedwongen foto's maken van mensen.
Ik heb nog geen negatief punt kunnen ontdekken.
Ik weet niet of dat mag....voorbeelden van de kwaliteit van de foto's staan op deze site: http://fotolog.com/aaltje.

TOM2 26-01-2012
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

Van de 500D overgestapt op de 60D, wat tot op heden een erg goede keus blijkt te zijn.
Een beetje 'vastgeroest' in m'n fotografeergewoonten gebruikte ik bij de 500D eigenlijk uitsluitend de Av (diafragma) voorkeurstand. Wil je wat verder komen in de fotografie dan zul je uiteindelijk ook wat verder moeten gáán, waar het niet van kwam met de 500D, net te lastig instellen... De 60D heeft de Quickknop, waarmee alle voorkeuren snel en overzichtelijk in te stellen zijn, waardoor dit toestel meer uitnodigd tot actief gebruik maken van de mogelijkheden die een spiegelreflex biedt! Bovendien een beeldschermpje boven op de camera om de instellingen na te zien en te veranderen. Prima toestel dus om 'door te groeien' in de fotografie! Daarnaast heeft het toestel een variangle beeldscherm, dat ik meer gebruik dan verwacht, o.a. bij macro en fotograferen in moeilijke hoeken, laag bij de grond bijvoorbeeld. Ook dat nodigt uit tot meer creativiteit! Bovendien is het scherm draaibaar zodat het beschermd tegen de camera aanzit bij transport en gesjouw. Dat het toestel iets groter is dan de 500D is gunstig voor m'n grote handen al duw ik wel soms per ongeluk het LieveView- knopje in, even wennen dus. Ik gebruik de Canon- lenzen 50 mm/f1.4, de 25-105mm/f4.0 en als stiekeme tele de 70-300mm/f4.5-5.6 DO. Prima foto's mee geschoten in de ruime maand dat ik het toestel heb, ben meer gebruik gaan maken van de instelmogelijkheden zoals dat eigenlijk hoort bij een spiegelreflex, en creatiever, bewuster geworden tijdens het fotograferen, en dat uit zich langzaamaan in betere, pakkender foto's (vind ikzelf...).
Over Megapixels, flitsbesturing, waterdichtheid, beelden per seconde, snelle respons na het aanzetten, kunststof of titanium en andere 'technische' zaken heb ik het in dit review niet gehad omdat dat soort zaken in andere reviews genoeg besproken wordt, het daarmee wel goed zit en vooral omdat ik creativiteit, plezier en groei in de fotografie belangrijker vind, en vooral dát zit wel goed bij dit toestel.
Kortgezegd: ideaal toestel als je wat wilt doorgroeien in de fotografie!
Als laatste een tip: koop bij dit toestel ook 'ns een andere lens dan de 'gewone' kitlenzen, bijvoorbeeld de lichtsterke Canon 50mm/f1.4 (ca. € 300) en bekijk de fotoresultaten eens rustig op de computer...
Veel fotoplezier!

TOM2 04-02-2012

Twee foutjes in m'n review: lees i.p.v. titanium magnesium en m'n lens is natuurlijk de 24-105 mm f4.0L...

DvanV 04-04-2012

Of je koopt als extraatje de Canon 50mm 1.8 erbij voor €100, die is ook al fantastisch..!

Marco Lucas 10-10-2011
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

Ik ben overgestapt van een Sony A300 naar deze Canon 60D. Nog even geaarzeld of ik voor de 600D moest gaan, maar vanwege mijn grotere handen is dit een geweldige keuze geweest. Het toestel heeft een zeer prettige grip.

Twee zaken zijn voor mij heel belangrijk voor de keuze voor de 60D: - diafragma en sluitertijd hebben beide een apart instelwiel. En dat is heerlijk. Mijn vrouw heeft de 500D een daar moet ik - net als bij Sony - eerst een knopje indrukken en tegelijk aan het keuzewiel draaien. Dat ging vaak niet goed en kost je soms net dat moment van een treffende foto.

De beeldstijl instellen is nog even zoeken. 'Neutraal' en 'natuurlijk' lijken op het eerste gezicht hetzelfde en vergen wat nabewerking in RAW. 'Landschap' daarentegen is weer té verzadigd qua kleuren. Canon staat bekend om zijn 'mooie' kleuren. Houd daar rekening mee. Belicht je foto neutraal en bij felle luchten iets onder. Eenmaal uitgebeten wolkenluchten krijg je niet meer op kleur.

Heel prettig is het kantelbare scherm. Vooral bij macro of boven de menigte uit, is het een luxe die veel waardevoller blijkt in de praktijk dan ik het gedacht. Handig is ook dat je het zo dicht kan klappen dat het schermpje naar binnen zit, zodat je een extra bescherming hebt bij vervoer.

Over de degelijkheid kan ik alleen maar lovend zijn. Ik draag mijn toestel vaak op statief en ben een keer volledig onderuit gegaan op een steen die ik over het hoofd zag. Toestel en statief (en ik) maakte een behoorlijke klap. Overeind gekomen zette ik het toestel vol spanning weer aan..... Geen enkel defect, op een paar krasjes na. Chapeau!!!

Marco Lucas 10-10-2011

Ps. Nog vergeten is vermelden is hoe lang de accu meegaat. Dat is abnormaal lang. Met één opgeladen accu heb ik een hele vakantie van drie weken gedaan. Super.

Ludo Sak 28-08-2011
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

Een geweldig toestel! Lekker snel, gaat echt waanzinnig lang mee met een accu (max. nu op 1931 foto's met een enkele volgeladen accu). Foto's zijn goed van kleur, echt van kleur, scherp, gedetaileerd, laag van ruis en hoekverval(door automatische post processing in de camara zelf), en wonderbaarlijk bij hoge (erg) ISO's ook nog bruikbaar.
Gebruik m zelf nu met een 50mm 1.8 en S objectief 15-85 IS-USM (niet de 18-85).
De Canon 60D is niet volledig weather sealed, de lenzen ook niet, hou hier rekening mee bij storm aan de kust bijv. Normale buien zijn natuurlijk geen probleem.
Veel plezier!
Ludo

paxmeijer 05-08-2011
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

van de 500d naar de 60d, oa vanwege kantelscherm (macrofotografie). Verschillende formaten RAW instellingen (en uiteraard ook JPEG :-) ), flitser los van camera aansturen, stapsgewijze (tussen)ISO waarden bv 125/150 enz, hulpschermpje bovenop de camera (met evt verlichting..). Stevigheid. En alle mogelijkheden die hij verder nog aan boord heeft! Echt een supercamera, is zijn geld voor mij dubbel en dwars waard, na inmiddels een dikke 1000 vlijmscherpe plaatjes...

J Veldt 06-05-2011
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

ik heb dezen Canon EOS 60D een bijna maand in bezit.
het is echt super camera licht lekker in de hand. niet te zwaar veel mogelijkheden fijn dat er een inklapbare scherm op zit werk super. ook met 17-85mm IS USM is het echt een super camera!!

Zeker een aanrader!

JeroenBakker 27-04-2011
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

Ruim 2 weken geleden deze fantastische combi aangeschaft en ik kan niet anders zeggen dan dat dit een prachtige combinatie is van een lekker in de hand liggende body met een prima objectief (USM versie!)

De body is voor mijn (redelijk) grote handen ideaal. Mijn vingers sluiten perfect aan op de knopjes en de body ligt geweldig in de hand. Het scherm bovenop het toestel is handig om de veelgebruikte instellingen als sluitertijd en diafragma in te stellen. Het inklapbare scherm is weer prettig in zowel gebruik als bescherming van je scherm. Lekker robuuste body met de juiste knoppen op de juiste plekken.

Het objectief werkt zeer snel en nauwkeurig. De USM motor werkt perfect en is ongelooflijk stil. Het zoombereik is voor alledaagse foto's prima maar op den duur zou ik wel een groter bereik willen hebben.

De combinatie gaat vanaf nu overal mee naar toe en zal zijn nut bewijzen in de komende jaren.

Zeker een aanrader!

slimpie 11-04-2011
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

Heb de overstap gemaakt van een Canon 450D naar een 60D vanwege ergonomie, snellere en betrouwbaardere autofocus en flitsbesturing off-camera flash. Dit alles heeft hij waargemaakt. De belichting is goed, autofocus on spot en snel en het werken met de flitsbesturing is erg leuk om te doen en geeft mooiere resultaten dan on-camera flits. Wat me het meeste bevalt is de ergonomie. Alles zit daar waar het moet zitten. De camera ligt erg prettig in de hand. Al met al een camera die ik iedere amateur, maar ook beginner of gevorderde zou aanraden. Ik gebruik hem met een 15-85 IS objectief. Die combi is fenomenaal. Snel, mooie kleuren en erg scherp.

Pieter1979 10-01-2011
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

Een paar dagen geleden overstap gemaakt van 30D naar 60D. Enorme verbetering in allerlei opzichten: HD video, draaischerm met hoge res, 18 m.m. pixels, draadloze sync met flitser. Voor velen is 60D een downgrade vanwege zogenaamde "plastic" body en sd kaart. Niet voor mij. Een fijne, scherp geprijsde kamera waarmee je veel kan.

Spacecowboy 05-12-2010
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

Heb de 60D nu een ruime maand in bezit en het is echt een Geweldig toestel! Foto kwaliteit is zeer goed (ook in het donker) en het toestel bied een legio aan instel mogelijkheden.
Het kantelscherm is echt een meerwaarde, zo ook het lcd display bovenop. Het toestel ligt goed in de hand (ook voor iemand met grote handen) en voelt zeer solide en degelijk aan.
Voor iemand die opzoek is naar een semi-professioneel spiegelreflexcamera is deze Canon EOS 60D zeker een aanrader !

Edwinv 17-11-2010
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

Wat een fijne camera. Ik had hiervoor een Canon 350d. Dan ga je echt wel een paar klassen vooruit. De camera ligt geweldig in de hand. Enorm veel mogelijkheden. Menu's zijn duidelijk en logisch. Alle knoppen zijn goed bereikbaar. Het display aan de bovenzijde is erg handig. Evenals de afzonderlijke knoppen voor iso enz. De camera maakt haarscherpe foto's. Bij weinig licht maakt hij nog mooi belichte foto's. Weinig ruis. Ik vind de kleuren erg natuurgetrouw. Het kantelbare scherm is erg handig. De batterij gaat heel lang mee. Het scherpstellen doet hij snel een accuraat. Het filmen heb ik nog niet veel gedaan. Maar dat is een mooie bijkomstigheid. Kortom ik ben zeer tevreden over deze camera en kan er nog niets slechts over zeggen. De kunststof behuizing voelt erg solide aan. Over de degelijkheid kan ik nog niet veel zeggen, maar hij voelt erg degelijk aan.

Robemo 04-10-2010
Geschreven voor: Canon EOS 60D zwart

Lang getwijfeld vanwege de vele discussies op internet over het feit dat Canon voor het eerst in deze klasse kunststof gebruikt.
Dat blijkt echter niet terecht. De gebruikte kunsstof is bijzonder stevig en de camera voelt net zo degelijk als de metalen camera's en is bovendien net zo zwaar (misschien wel helaas). Fijne camera om mee te werken en super beeldkwalieteit voor foto en video.
Grote attractie is natuurlijk het uitklapbare LCD-scherm. Geweldig handig voor foto's uit moeilijke perpectieven (boven het hoofd of dicht bij de grond). Maar misschien nog wel zo belangrijk met al die inmiddels enorme schermen is dat hij ook inklapbaar is, dus met het scherm naar de camera toe. Eindelijk een goede manier om het scherm te beschermen zonder vervelende plakfolie of rare voorzetschermen.