Nikon D3100 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm VR zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D3100 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm VR zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dirk van der Werf 12-07-2012

uitstekende foto's, vele mogelijkheden, zeer veel gemak, mooie vorm en erg degelijk.
in het geheel een zeer goed toestel met prachtigge foto's

Lerang 14-07-2011

Overgestapt van een Leica Digilux 2 (ooit gekocht voor een klein vermogen) is deze D3100 met 18-105VR een verademing. Snel, scherp, perfecte kleuren, lichtgewicht.
Meer heeft ook een gevorderde amateur niet nodig.

Een klein minpuntje: een extra accu voor € 70.- is gezien de totaalprijs van de kit (€ 599.-) eigenlijk te duur.

perkpolder 01-06-2011

Kamera 1 dag ingebruik, kamera-express, voelt goed aan.Bediening en menu's werken snel en goed, dankzij guide-mode is deze camera simpel in gebruik ook wanneer "auto stand" niet wordt gebruikt. gekocht met de DX-18-105VR lens omdat deze lens net iets meer kan dan een standaard lens. film kwaliteit is goed, maar een film camera met zoeker, zoom en kaderd beter en stabieler, dan een fotocamera algemeen, is dus niet te vergelijken.Ik had anders gedacht. Om te filmen wordt de spiegel open gezet energie verbruik neemt dan wel toe, toestel wordt warmer, en de film kan niet langer aan eengesloten zijn dan 10min, daarom 8 gebruikgemak. gewicht was toch wel weer fff wennen na enkele poket modelen te hebben gehad, verder prima toestel voorzover ik kan waarnemen.

Robin_ned 15-05-2011

Ik heb de camera sinds 2 weken in bezit en ik moet zeggen ben er superblij mee !. Ben beginnend spiegelreflex fotograaf, dus ben af en toe nog zoekende naar de opties die een spiegelreflex heeft, maar is geen probleem met deze camera. De guide optie legt je alles haarfijn uit. En het eindresultaat is altijd supermooie en haarscherpe foto's. Kortom; regelrechte aanrader, niet twijfelen !.

RonNL81 11-05-2011

Super toestel, eerder altijd gewerkt met de Nikon D40 en sins aantal weken overgegaan naar de Nikon D3100 met de lenzen 18-55 VR & AF-S 35mm F1.8 & Nikkor AF-S 55-200 VR prachtige foto's maak ik met alle 3 de lenzen, zelf gebruik het vaakste de 35mm en 55-200.

December 2010 was ik in bezit van de Canon 500D en die heb ik weer terucht gebracht omdat ik er niet echt tevreden over was.

Nikon D3100 een echte aanrader.

Brera01 01-05-2011

Door de goede ervaringen die ik had met mijn Nikon camera's, heeft mijn nichtje ook een Nikon gekocht van haar verjaardagsgeld. Vandaag haar en haar vriend wat tips gegeven. De verschillen met de D5000 zijn niet extreem qua kwaliteit van de opnamen, maar toch prefereer ik de D5000 boven de D3100. Ten eerste de prijs, voor een paar MP meer moet je toch wel wat dieper in de buidel tasten, de D3100 heeft geen kantelbaar scherm, maar wel wat extra knopjes waarmee je sneller naar serie opnamen of timer kunt gaan. Ik ben, en blijf, verknocht aan mijn D5000 die, wat mij betreft, een betere prijs kwaliteit heeft. Ook al is de D3100 ook een hele fijne camera.

Goodje 30-03-2011

Fijne camera ligt goed ik de hand maakt ook op de automaat goede kwaliteit foto's, De camera heeft een "GUIDE" knop snelle en duidelijke hulp in de camera. Vraagt wat voor foto u wilt nemen en selecteert automatisch de optimale instellingen voor een fantastisch resultaat. Op de monitor verschijnen voorbeeldfoto’s die laten zien wat het effect is als u de aanbevolen instellingen toepast.
Als je ervaren genoeg bent gebruik je dat misschien niet vaak meer, maar dan is het weer makkelijk voor je partner. Verder weegt de camera in totaal niet extreem zwaar, waardoor je hem zonder probleem een hele dag mee neemt. Ook met de AF-S nikkor 18-105mm VR lens ben je lekker olround en hoef je in principe geen lens te wisselen. Zoals je als ervaren lezer kunt zien heb ik getwijfeld tussen de D90, D5000 en de D3100.
Ik heb gekozen voor de nieuwere camera
Nieuwe EXPEED 2-beeldverwerkingssysteem.
11-punts autofocussysteem .
D-film – full HD-filmclips (1920 x 1080).
(Of ik die veel gebruik weet ik niet)
3 inch beeld scherm waarop je ook in de zon duidellijk beeld heb.
Uitgebreide ingebouwde bewerkingsfuncties bij voor beeld rode ogen door flits kunnen in het menu bewerkt worden.
Dubbel geïntegreerd stofverwijderingssysteem, nog niet nodig gehad maar voor de toekomst lijk mij het makkelijk.
Alleen beetje jammer van Nikon dat de HDMI kabel voor aansluiting op TV niet is bijgeleveerd.

FO 08-03-2011

Dit is mijn eerste spiegelreflexcamera en ik ben er heel tevreden over. De bediening is voor een beginner echt heel duidelijk. Hoewel ik hem vooral voor de foto's heb gekocht, vind ik de filmpjes die je er mee kunt maken zeker niet slecht. HD kwaliteit en zeker als je maar af en toe een filmpje wilt schieten zoals ik, is het een prima aanvulling. Kortom: supercamera, aanrader, zeker voor wie nog weinig ervaring heeft!

Nikkon-Nieko 05-03-2011

Na wat wikken en wegen heb ik dit toestel aangeschaft.
Er was een goede aktie bij Saturn (per 100 euro 15 euro korting) zodoende in het bezit van een losse body en lens 18-105, welke kwalitatief toch beter is dan de kitlens en meer zoom, voor €544,-. Aardige deal toch!
Inmiddels via Marktplaats een tweedehands lens 70-300 vr erbij gehaald voor de extra zoom. Zit nu om de set compleet te maken nog te denken aan een 35 1.8g portretlens (en eventueel een fish eye opzetfilter voor mijn basislens) Ben al met al tot nu toe bijzonder enthousiast over de kwaliteit zeker in verhouding tot de prijs die ik er voor betaald heb.

TommyC 05-02-2011

Geweldige combi die D3100 met 18-105 lens. Dit is mijn eerste spiegelrefrex en ik moet zeggen een verademing ten opzichte van mijn dure Sony DSC-HX1. Eindelijk foto's maken op het moment dat IK het wil en niet op het moment dat de camera eindelijk klaar is. En het zoombereik van de 18-105 heeft me tot nu toe nog niet beperkt. Alle mensen die twijfelen tussen een 18-55 55-200 combi of een enkele 18-200 zouden een 18-105 55-200 (of 18-105 55-300) combi kunnen overwegen als alternatief. Je wisselt dan veel minder lenzen door de overlap.

Mijn vrouw wilde een compact omdat zo'n D3100 met lens veel te groot en zwaar is. Dus heeft ze een compact en wat zie ik ... ze pakt de D3100. :-) De foto's zijn gewoon veel mooier en de bediening is kinderlijk eenvoudig. Dus waarom niet.

Enige minpunt vind ik de nummering van de foto's. De camera begint gewoon overnieuw te tellen na het verwijderen van de foto's. Da's ongemakkelijk op het moment dat je met de volgende serie foto's bij je computer aan komt.

Stef2010 18-12-2010

Op internet geörienteerd, en kwam tot een Sony Nex 5. Bij speciaalzaak geweest om NEX te kopen. Hij had hem niet eens in assortiment genomen, vanwege gebruiksbeperkingen. Na een paar foto's met echte speigelreflex o.a. Nikon 3100 met 18-105 en daarna met Sony NEX concurrent (Samsung NX100), was de keuze snel en eenvoudig, wat een verschil in mogelijkheden en bediening van de 3100. Echter is het enige nadeel het formaat van de spiegelreflex, daarom toch een kleine fastshooter voor in binnenzak genomen (Panasonic TZ 10). Als je echt mooie foto's wilt maken van kinderen (bijv voorstelling of in speeltuin) neem dan een toestel met een beetje zoom, ook al is die zwaarder en groter en iets duurder. Gewoon Nikon 3100 kopen met 18-105 objectief!

Omcmedia 13-12-2010

Heb vorige week een D3100 gekocht als 2e camera naast mijn D90.
Ná de D3100 uitgebreid getest te hebben tegen mijn D90 heb ik besloten mijn D90
Van de hand te doen.
De D3100 scoort beter op: fotokwaliteit, videokwaliteit, videomogelijkheden, exeed2 processor vs exeed1 van D90. Geen enkele reden voor mij om de D90 nog te gebruiken.
De D3100 is 3 jaar vooruit, technisch gezien. De kwalificatie "instapcamera" is voor mij in elk geval een teken van onderschatting van de D3100.
Voor de opbrengst van de D90 body koop ik een mooie lens voor mijn D3100.
Kortom: top camera voor een echt lage prijs!

annelies1978 09-12-2010

Sinds vorige week ben ik in het bezit van deze Nikon D3100 kit. Veel tijd heb ik nog niet gehad om echt al serieus zwaar te experimenteren, maar met de automatische stand heb ik intussen al veel prachtfoto's genomen! Het toestel ligt erg makkelijk in de hand en ideaal voor de beginnende SLR-fotograaf, zoals ikzelf. Over de lens 18-105 ook niets dan lof. Voor mij heeft deze momenteel zeker genoeg zoombereik en daardoor hoef ik alvast niet telkens een 2de lens mee te nemen of deze te vervangen. Ook mijn angst dat het toestel hierdoor te groot of te zwaar zou uitvallen bleek ongegrond.

Bedankt aan iedereen die me tips of antwoorden heeft gegeven op mijn vragen hier op Kieskeurig. De Nikon D3100 is voor mij alleszins een schitterende aankoop geweest!

simone_EW 01-12-2010

Wat een makkelijk te bedienen DSLR! 1 weekendje ' oefenen' en je kunt er mee aan de slag (zelfs mijn vrouw, die zich niet wil verdiepen ' z on toestel).

Mooiste resultaten bereik je op de A-stand en S-stand, maar voor buiten doen de scenario-standen het ook prima.

De foto's worden door de zeer goede sensor en nikonsoftware nauwelijks korrelig bij hoge iso-waarden. Daarmee is er met de combi: sluitertijd, diafragma en auto-iso fantastisch resultaat te halen. M.n. bij slechte lichtomstandigheden is deze camera verbluffend goed! Videokwaliteit is zeer goed (wel mis je zoombereik t.o.v. een camcorder)

Voor een spiegelreflex is de body klein! In combinatie met accesoirepakket en 35mm 1.8 lens gekocht. 35mm kost relatief weinig, maar is zo mooi lichtsterk, dat achtergronden vervagen 'zo' makkelijk gaat, dat mensen versteld gaan staan van je kwaliteiten als fotograaf! Combi: D3100, 18-105VR en de de 35mm 1.8 is fantastisch!

Kortom: aanrader voor serieuze hobby-fotograaf en voor beginnende DSLR-gebruikers!

welder 08-11-2010

fantastische set. Alles wat je (als eenvoudige amateur) nodig hebt, zit er op en is makkelijk te bedienen. Foto's zijn prachtig. De mogelijkheden om de foto's digitaal te bewerken op het toestel, zijn verrassend eenvoudig te gebruiken, en er is een goede keuze gemaakt over de opties. Dat geldt ook voor de diverse knoppen en menu opties. Alles is even goed doordacht voor de gekozen doelgroep: beginnend fotograaf. Het enige minpuntje, dat ik tot nu toe gevonden heb: scherm is niet kantelbaar. Voor de rest is het een puntgave camera voor een bescheiden prijs.