Rowenta Air Force Flex 560 RH9471WO wit, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Air Force Flex 560 RH9471WO wit, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Elis 27-11-2019

Mooie en fijne stofzuiger

De Rowenta RH9471 heb ik nu enkele weken in huis en ik moet zeggen dat hij niet tegen valt. De batterijduur van een half uur is voor mij lang genoeg. De stofzuiger heeft een boost knop, erg handig voor bijvoorbeeld het vloerkleed of deurmatten. Als je deze boost aan zet, gaat de batterij maar een minuut of 5 mee. Dit had langer gemogen. De zuigkracht vind ik redelijk, af en toe blijven er stukjes vuil liggen, maar als ik zie wat er in de opvangbak zit, wordt er toch veel vuil opgezogen.
De opvangbak is voor mij niet heel makkelijk te reinigen, ik krijg deze niet makkelijk los.
Wat ik fijn vind, is dat je geen slede stofzuiger met snoer achter je aan hoeft te slepen. Ik merk dat ik de stofzuiger sneller pak dan de slede stofzuiger. Wel vind ik de stofzuiger minder geschikt als kruimeldief en voor plinten en hoekjes.
De stofzuiger heeft een led lampje aan de zuigmond, wat handig is op onze donkere vloer, als je 's avonds even wilt stofzuigen.
Een minpunt vind ik dat de turboborstel mijn half-lange haren om zich heen slaat en ik deze, na een paar keer gebruik, al heb moeten los snijden dmv een mesje. Dit hoef ik bij onze slede stofzuiger nooit te doen. Ik vraag me af hoe iemand met een gezin met meiden dit zou doen..
De zwaarte van de stofzuiger valt me mee, dit is voor mij goed te doen.
Al met al ben ik tevreden, maar ik heb dus nog wel een aantal verbeterpunten.

• Boost functie
  • Led lampje
  • Accuduur

Minpunten

• Minder geschikt voor plinten en hoekjes
  • Mijn haren gaan vast zitten in de turbo borstel
  • Zuigkracht

tonydewit 08-11-2019

Flexibele draadloze stofzuiger, ideaal bij lastige hoekjes

Deze stofzuiger is heel handig in gebruik. Hij komt heel gemakkelijk in alle hoekjes. Ook onder de bank en bed is het geen probleem aangezien de lange steel een knopje heeft waardoor hij kan buigen in een hoek. Ook voor de trap is hij ideaal aangezien er kleine opzetstukjes bij zitten waardoor je hem ook daar gemakkelijk kunt gebruiken. Het opvangbakje is gemakkelijk in gebruik. Hij is lichtgewicht en ook het feit dat hij snoerloos is is ideaal.
Hij is ook stiller dan een andere stofzuiger.
Opbergen gaat ook handig met het bijgeleverde ophangsysteem.
Nadelig is de duur van de batterij. Deze had wat langer gemogen, zeker als je de turbostand veel gebruikt.
Ook is het niet duidelijk hoe lang de batterij meegaat op loop van jaren.

Conclusie:
De prijs is erg hoog vergeleken met andere soortgelijke stofzuigers.
Voor een huishouden met meerdere honden vind ik deze stofzuiger ongeschikt omdat je, door de korte accuduur in de turbostand, je huis niet in een keer helemaal kunt zuigen.
Voor een gezin waarbij je de turbostand wat minder langdurig hoeft te gebruiken wint het gemak van deze stofzuiger het van een besnoerde stofzuiger.

Pluspunten

• krachtige turbostand
  • flexibele steel
  • stil
  • innovatieve hulpstukken
  • zakloos

Minpunten

• korte accuduur in turbostand
  • forse prijs

Conchita 08-11-2019

Super (kruimel)stofzuiger

Ik heb hem nu verschillende malen gebruikt voor verschillende oppervlakken. Op mijn tegels zuigt hij supergoed En zeker als het vuil niet te grof is. Op kleedjes zuigt hij ook goed, maar hiervoor moet je iets meer moeite doen door de tapijtvezels eerst omhoog te bewegen met de zuigborstel door tegendraads te zuigen. Soms nog de lange uittrekbare buis erbij halen en met de hand de laatste restjes stof wegzuigen. Deze uittrekbare buis is ook erg handig om bijvoorbeeld spinrag van het plafond te verwijderen. Op de grote zuigborstel zitten handige hulpwieltjes die het zuigen een stuk makkelijker en lichter maken, omdat de borstel hiermee makkelijker over de grond rijdt. Na het zuigen schrik ik iedere keer hoeveel vuil en stof er in in opvangbak zit en dat is natuurlijk een pluspunt. De zuigkracht is goed, maar zou wat mij betreft nog wel iets sterker mogen vanwege de grotere/zwaardere stukjes die hij af en toe laat liggen. Het gewicht van het apparaat valt mij niet tegen. Niet te zwaar voor kort gebruik, maar voor 2 verdiepingen achter elkaar wordt hij wel wat zwaar in de hand. Het is eigenlijk een grote kruimelzuiger, die je snel even pakt voor korte zuigbeurten, maar dan met de extra mogelijkheid tot echt stofzuigen. Dan is het gewicht van het apparaat minder belangrijk. De Rowenta heeft een oplaadbare batterij, want je kunt er ongeveer 30 minuten mee stofzuigen. Het gebruik van de boost vind ik superhandig voor zwaarder of grover stof en kattenharen. Erg verleidelijk om deze vaak aan te zetten. Jammergenoeg is de batterij dan snel leeg na ongeveer 5-7 minuten. Daarom is het raadzaam om hem na gebruik altijd direct weer op te laden. Tijdens het opladen kun je aan de hand van lichtjes zien dat het opladen nog niet voltooid is. Ik vind het super dat ik de lange buis in knikstand kan zetten om onder de wc, kasten en tafels te zuigen zonder ingewikkelde handelingen te hoeven verrichten. Ook onder bijvoorbeeld het bed zuigen gaat nu heel makkelijk. Het filter is handig, als deze erg vuil is, is deze snel onder de kraan schoon te maken. Daarna gewoon laten opdrogen. Het tweede extra filter dat erbij zit weer in de zuiger plaatsen en de stofzuiger is weer klaar voor gebruik. Er zit geen Hepafilter in, dat is jammer. Handig is de Power Slim Vision: het ledlicht dat automatisch gaat branden tijdens het zuigen, zodat je goed ziet waar al het vuil ligt. Er zitten veel accessoires bij die je niet ergens in kunt opbergen. De kans is dan groot dat ze gaan rondslingeren. Dat vind ik jammer. Een grote uitdaging vond ik de manden van onze kat. Maar verrassend genoeg zijn die behoorlijk schoon geworden door met de kruimelzuiger direct op de manden te zuigen en de klus te klaren. Kortom: een zeer fijne stofzuiger voor al je stofzuigklussen in huis.

Pluspunten

• Kan verschillende soorten zuigklussen aan
  • Geen snoer
  • Flexibele buis, kan overal onder/op
  • Extra boost
  • Verlichting, je ziet waar je zuigt

Minpunten

• Opbergen accessoires
  • Redelijk zwaar
  • Geen hepafilter

Liline Erdmann 08-11-2019

Fijn, maar geen vervanging voor onze "gewone" stofzuiger

Het was even wennen om met een snoerloze steelstofzuiger te werken, maar dit beviel al snel heel goed. Ik vind deze stofzuiger wat zwaar, maar ook dit went wel. De verlichting is erg fijn en ook het feit dat hij kan "knikken" is prettig voor onder de tafel, de box enz.
Voor stof en zand is deze stofzuiger prima, maar alles wat groter is wordt niet goed opgezogen. Denk hierbij aan gemorste kattenbrokjes, mini stukjes brood van onze 7mnd oude dochter of de geknoeide en hard geworden doperwten van onze kleuter. In de turbostand gaat dit al wat beter, maar helaas is de acvu in deze stand erg snel leeg.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Makkelijk erbij te pakken
  • Verlichting

Minpunten

• Zwaar
  • Niet voor het "grovere" werk

Erwin 30-10-2019

Mooie en handige compacte stofzuiger

Deze stofzuiger vervangt onze nog goed werkend Philips welke voor geen meter bevalt.

De eerste indruk is een degelijk apparaat en je krijg waar voor je geld.
Apparaat heeft een mooi design en genoeg accessoires om overal goed bij te kunnen
Maar of ze allemaal even handig zijn weet ik niet ze zijn nog niet allemaal gebruikt
Wat wel opvalt, is dat de handleiding ontbreekt maar dit digitaal zo gevonden

De stofzuiger in elkaar zetten is een zo gedaan alles past makkelijk in elkaar en vormt een mooi geheel. Wel belangrijk om hem eerst goed op te laden dit hadden wij niet gedaan en daardoor was de 2e gebruikersronde erg kort.

In gebruik vinden wij het een heel fijn apparaat zuigt prima en komt overal goed bij. Waar je aan moet wennen is de aan uit knop. Ik had in het begin de neiging om et elke keer tegen aan te komen waardoor hij uit ging.
Wij waren een stofzuiger gewend met snoer en dan is deze met accu wel erg praktisch. Accu capaciteit is voor ons huis prima na een halfuur gebruik is hij nog niet leeg maar dan zijn we klaar.

Ook de wendbaarheid wil ik even aanhalen dit is echt positief ten opzichte van onze vorige stofzuiger je loopt echt zwierend door het huis:)

Conclusie fijn apparaat zuigt goed ook met de extra boost

Pluspunten

• Snoerloos
  • zuigkracht
  • Prijs kwaliteit verhouding
  • Veel accesoires
  • Knikarm

Minpunten

• Geen handleding

PV91 28-10-2019

Veelzijdige stofzuiger

In de afgelopen weken heb ik de Air Force Flex 560 mogen testen en het apparaat bevalt heel goed! De basis unit hangt standaard in de oplader en per gelegenheid pak ik daar de benodigde accessoires bij. Voor iedere vloer en gelegenheid is er onderdeel dat daar het meest voor geschikt is. De zuigkracht is beter dan mijn voorgaande stofzuiger, maar minder dan ik verwacht op basis van de specificaties en prijs.

De batterij gaat ongeveer 20 minuten mee en dat is over het algemeen genoeg, maar je moet er wel rekening mee houden. Even de hele woning stofzuigen is namelijk geen optie. Daarnaast is de zuigtijd met de boost-modus rond de 5 minuten. Dat lijkt weinig, maar even snel de vloerbedekking in de gang stofzuigen is daarmee wel een stuk makkelijker dan voorheen met een traditionele stofzuiger.

Het gemak van stofzuigen wordt ook duidelijk door het design van het apparaat. Het voelt goed in de hand, is niet te zwaar en is flexibel qua zuighoofd en natuurlijk door de knikbare stang. Dat laatste bevalt goed voor onder de tafel en onder de bank.

Al met al een mooi apparaat dat zorgt voor gemak en comfort.

Pluspunten

• Steelstofzuiger = gemak
  • Boost modus voor stugge vloer
  • Knikarm voor onder banken
  • Geluid
  • Accessoires

Minpunten

• Batterij +/- 20 minuten

Stevens 25-10-2019

Verrassend fijn zo’n steelstofzuiger

Je pakt een steelstofzuiger er gemakkelijk even snel bij. Heel handig met een kat en dreumes die van knoeien houdt. Verder is het een hele handzaam stofzuiger. Handig dat de zuigmond voor alle ondergronden is. Je gaat gemakkelijk van het kleed naar het laminaat en terug. Daarnaast wordt het kleed goed schoon met weinig moeite (kattenharen worden goed opgezogen). Bij ons laat het mondstuk vaak ineens los van de steel. Ik weet niet of het aan ons toestel ligt of aan de kwaliteit van Rowenta. Bij dit type stofzuiger is het wel jammer dat de accu snel leeg gaat. Je kunt er net niet een heel huis in 1x mee doen. en ik mis een indicator die aangeeft wanneer de accu bijna leeg is. Nu sta je ineens met een lege stofzuiger. De zuigkracht is niet heel sterk. Vaak blijven de kattenbakkorrels en -brokjes liggen. Je moet er meerdere keren overheen gaan voordat ze opgezogen worden. Al met al erg blij met een steelstofzuiger. Maar weet niet of dit merk/type geschikt voor ons is.

Pluspunten

• Handzame stofzuiger
  • Zuigmond geschikt voor alle ondergronden
  • Pakt de stofzuiger er sneller even bij

Minpunten

• Accu’s van steelstofzuigers gaan 20-30min mee
  • Geen indicator voor capaciteit van accu
  • Zuigkracht niet heel sterk

Jacco 25-10-2019

Makkelijk te gebruiken

Deze Rowenta stofzuiger is handig in het gebruik maakt zeker goed schoon. Wij mochten dit product testen en dit hebben wij dan ook gedaan met de hele familie. Mijn vrouw was gelijk onder de indruk van het uiterlijk ikzelf van het gebruikers gemak. Zelf Oma die minder ter been is kon er goed mee overweg. Mijn kinderen vonden hem ook geweldig de jongste van 6 vooral omdat er een lampje in de zuigkop zit.

Maakt goed schoon makkelijk te legen en gaat lang genoeg mee op 1 accu om alles wat ik wilde te stofzuigen. Wij waren dus zeker heel tevreden.

Pluspunten

• Hanteerbaarheid
  • accuduur
  • Licht in zuigkop

Minpunten

• gewicht

ulkov79 25-10-2019

Leuk, handig en goede zuigkracht

Ik heb het product nu enkele weken in huis en ben er zeer tevreden mee. Goede zuigkracht veel accessoires en makkelijk in gebruik. Ik had niet verwacht dat een steelstofzuiger zonder snoer zo makkelijk mijn huidige stofzuiger met snoer en zak zou kunnen vervangen. Bij normaal gebruik gaat de accu zo'n 30/35 minuten mee. Met de handige turbostand een stuk korter maar die heb je niet altijd nodig. Na gebruik weer netjes terughangen in de kast en er staat geen stofzuiger meer in het zicht of in de weg. Al met al een goede stofzuiger voor mij waar ik zeer tevreden over ben.

Pluspunten

• handzaam
  • goede zuigkracht
  • flexibele buis
  • veel accessoires

Sander 24-10-2019

Zeer gemakkelijk in gebruik

De stofzuiger werkt erg makkelijk en heeft veel zuigkracht zeker met de booster knop. Als je de stofzuiger als kruimeldief gebruikt is hij erg groot en zouden de hulpstukken iets meer bescherming mogen hebben aan de onderkant. Hulpstukken van de kruimeldief klikken ook minder goed vast dan die van de stofzuiger. Verder is hij erg makkelijk in gebruik en haalt hij veel stof weg!

Pluspunten

• makkelijk
  • stevig
  • zuigkracht
  • Flexibiel

Minpunten

• hulpstukken kruimeldief

YdV 24-10-2019

Fijn apparaat

Ik heb deze stofzuiger nu vier weken en bezit en hij is wendbaar waardoor je gemakkelijk overal bij komt. Wel moet je soms de voet omwisselen als je ergens onder wilt komen omdat deze soms te groot is. Het grote aantal opzetstukken en accessoires is zeker een goede aanvulling. Ook het lampje dat gaat branden tijdens het stofzuigen is erg handig als je op de donkere plekken stofzuigt. Levensduur van de accu is ook ruim voldoende om het gehele huis te doen, en hij heeft ook voldoende vermogen. Het gewicht bovenin is wel even wennen, maar dat is ook logisch bij een dergelijk model. Hij is niet echt handig 'even' neer te zetten als je tussendoor iets anders gaat doen door de gewichtsverdeling, je moet hem echt wel neerleggen.

Het is wat mij betreft een handige stofzuiger voor erbij om bijvoorbeeld snel wat schoon te maken of de trap te doen, maar hij zal bij ons de gewone stofzuiger niet volledig vervangen.

Daan Boon 23-10-2019

Krachtige en veelzijdige steelstofzuiger

De Rowenta is een veelzijdige en krachtige steelstofzuiger. Er zitten veel extra onderdelen bij, om het hele huis/auto te zuigen.
Een aantal accessoires zijn niet heel handig, meer omdat het zuigen niet makkelijk gaat.
De machine is zeer krachtig, volgens mij 1 van de krachtigere in deze prijsklasse. De Boost knop staat altijd aan, dan gaat het zuigen het beste.
Het buigen van de steel is ideaal om onder de bank en het bed te zuigen, een uitkomst.
De borstel glijdt makkelijk over alle soorten vloeren, en krast niet op mijn parketvloer.
Grote stukjes vuil zuigt hij minder makkelijk op, maar na een paar keer heen en weer verdwijnen deze ook in de machine.
Accu gaat helaas niet heel lang mee om het hele huis te zuigen, en de accu opladen duurt best wel even.
Het makkelijkste zou zijn dat er een verwisselbare accu in zit.
Machine kun je ophangen aan de bevestigingsbeugel (laadt niet vanzelf op).

Een veelzijdige machine voor een prima prijs.

Pluspunten

• Krachtig
  • Veelzijdig
  • Steel kun je buigen

Minpunten

• Accu
  • Opladen duurt lang

Soer 23-10-2019

Super handig

Van een regulier model stofzuiger naar een draadloze steelstofzuiger. Wow, wat een gemak. Ik kan dit aan iedereen aanraden. Geen unit achter je aan slepen of beperkt worden door de lengte van het snoer of slang. Verpakking: de steelstofzuiger komt in een mooie stevige verpakking. Eenmaal opengemaakt zie je dat er meer in zit dan je verwacht. Voornamelijk veel koppelstukken, voor elke situatie is er wel een oplossing. Echter zal de steelstofzuiger wel eerst opgeladen moeten worden voor dat je deze kan gebruiken.
Eerste gebruik: De juiste delen in elkaar klikken gaat snel en gemakkelijk. Het is tijd om hem uit te laten over 40m2 tegels en 80m2 pvc laminaat. Dit lukt allemaal zonder opnieuw te hoeven laden. Het eerste wat mij opvalt is dat er een lampje op de mond zit. Dit is geen noodzaak maar wel erg handig. Ook zit er een roterende borstel in mond, ik ben er van overtuigd dat deze een bijgevoegde waarde heeft. De steelstofzuiger beschikt over voldoende zuigkracht en is handig in gebruik. Het knikken / buigen van de stang is super handig voor onder het bed, tafel of kast. Helaas past hij net niet onder onze bank. Nog iets wat opvalt, is dat het mijn nu minder tijd kost om het huis te stofzuigen. Ik hoef niet steeds de stofzuiger achter mij aan te trekken of uit het stopcontact te trekken om mee te nemen naar de volgende verdieping.
2 Weken verder: De steelstofzuiger wordt nog steeds gewaardeerd. De opvangbak is handig, echter iets te klein naar mijn mening. Deze moet ik om de stofzuigerbeurt legen.
Na een aantal keer weet je welke koppelstukken je mee moet nemen om het hele huis te stofzuigen. Denk hierbij aan, hoeken, randen en de trap.
Verder is er voor de wat zwaardere klusjes een turbo stand. Houd rekening dat de accu dan een stuk sneller leeg is.
We hebben 1 ongelukje gehad met de speelmat van de kinderen. Hier is een draad ontrafeld door het draaiende borstel in mond van de stofzuiger. Ik denk eerder dat het aan de kwaliteit van de speelmat ligt dan aan de kracht van de borstel. Ik heb namelijk geen problemen opgemerkt met het stofzuigen van onze voetenmat van 1m2.
Verder vind mijn vriendin een beetje zwaar worden als ze het hele huis heeft gedaan. Ik heb daar geen last van.
Conclusie: als je er over nadenkt over te stappen naar een steelstofzuiger, dan kan ik dat van zeker aanraden. Het gemak bij dit model zit hem in de vele accessoires die meekomen en de mogelijkheid de stang te knikken om zo makkelijk onder tafels, stoelen en het bed te stofzuigen.

Pluspunten

• Mobiel
  • Stang buigbaar

Minpunten

• Zwaar na verloop van tijd

Brammos 21-10-2019

Prachtig apparaat, matige zuigkracht

In bezit gekomen van deze prachtige Rowenta stofzuiger. Bij uitpakken blijkt al dat overal aan gedacht is, werkelijk overal zijn accessoires voor meegeleverd. Dat is erg fijn. Het apparaat ziet er prachtig uit en is erg licht in gebruik. Verwijderen van stof uit de filter is erg makkelijk, ook de kruimeldief functie is fijn, je kunt zo bijvoorbeeld snel je auto uitstofzuigen.

De zuigkracht valt me echter tegen. Mijn oude stofzuiger, die veel goedkoper is en bedraad doet dit een stuk beter. Je betaalt érg veel geld voor dit ding, dan zou ik ook verwachten dat dit beter gaat. Wellicht zijn het wat opstartproblemen, maar voorlopig ben ik niet volledig overtuigd.

Pluspunten

• design
  • hulpstukken
  • gewicht
  • accuduur op reguliere stand

Minpunten

• matige zuigkracht

Erwin101 21-10-2019

Lichte en wendbare stofzuiger

Stofzuiger is handig mee te nemen vanwege zijn lichtgewicht. Tevens lekker snoerloos, dus niet lopen stoeien met het snoer. Super wendbaar omdat hij zo mee draait in de steel. (dit is in het begin wel even wennen, omdat ie de verkeerde kant om draait af en toe). Goeie zuigkracht en veel accessoires bijgeleverd (zal niet alles gebruiken). Enige minpuntje is de korte gebruiksduur van de accu. (circa 30 minuten, dus na iedere gebruik wel altijd weer opladen). Vergeleken met de Dyson die ik heb, blijft de Dyson nog altijd beter, maar deze Rowenta steelstofzuiger pak je toch sneller en vaker vanwege het gemak.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • snoerloos
  • licht in de zuigmond
  • wendbaar

Minpunten

• accuduur

Martine V. 21-10-2019

Bizar!

Het eerste dat opviel is het design van de steelstofzuiger. Het is echt een zeer mooi apparaat om te zien. Wat ook opvalt is dat er heel veel hulpstukken bij zitten. Helaas passen er maar 2 hulpstukken op de houder/lader wat resulteert in losse hulpstukken die elders bewaard moeten worden met risico op kwijtraken. Mijn man kon niet wachten en besloot om gelijk maar even een stukje te gaan stofzuigen van het kleed in onze zithoek. Hij is welgeteld 2 minuten bezig geweest en de opvangbak zat tot de nok toe gevuld met honden- en kattenharen. En dit terwijl wij de dag er voor uitvoerig hebben gestofzuigd met onze normale stofzuiger. Het was echt bizar om te zien. Ik dacht dat hij mij wilde foppen en zelf de haren in de opvangbak had gedaan maar dat was echt niet het geval. Vervolgens hebben wij de steelstofzuiger opgeladen. Daarna heeft mijn man nogmaals een stuk van het kleed gestofzuigd met het zelfde resultaat, weer een opvangbak vol haren van ons, op het 1e gezicht, schone kleed! Vanmorgen heb ik het zelf uitgetest, ook op de gehele plavuizen vloer en onder de kussens van de bank. En ook nu weer een volle opvangbak. De stofzuiger ligt superlicht in de hand. Je hoeft echt geen kracht te zetten om te stofzuigen. De boost functie hebben wij nog niet nodig gehad. De flexibele steel is heel handig om onder de kasten te stofzuigen. Onze eerste indruk is echt geweldig. Wij wilden eigenlijk een Dyson maar dat is echt niet nodig. Deze stofzuiger is echt bizar goed!

Pluspunten

• Ideaal voor dierenharen
  • Flexibele steel
  • Zeer licht in gewicht
  • Je hoeft amper kracht te gebruiken

Emma 19-10-2019

Zeer fijne steelstofzuiger

Ik was al lange tijd op zoek naar een steelstofzuiger maar de meesten vond ik te zwaar. Deze Rowenta steelstofzuiger kwam voorbij via een site waar je producten kon testen tegen een waarborgsom.
Ik dacht is het niets stuur ik hem gewoon terug. Maar ik kan nu al vertellen, hij hang al in de meterkast en gaat niet meer terug.

De stofzuiger was makkelijk in elkaar te zetten en wat zitten er veel opzetstukken bij.
Nadat de accu opgeladen was ben ik hem meteen gaan uitproberen.
Tot mijn grote verbazing is hij en niet zwaar en hij heeft een hele grote zuigkracht.
Hij is ook zeer goed wendbaar wat erg fijn is.
De accu gaat 30 a 35 minuten mee maar als je de booster gebruikt veel korter.
Ik gebruik de booster niet, niet nodig.
Ik lees als minpunt de accu, maar hij is ook zo weer opgeladen dus ik zie dit zelf niet echt als groot minpunt.
Heel handig is het lampje in de grote zuigmond, zo zie je in de wat donkere hoekjes ook alles liggen. De knik in de stang ook zo handig... onder de bank stofzuigen zonder te bukken, echt een uitvinding! De trap stofzuigen doe je met de kruimeldief met opzetstuk, fluitje van een cent.
Mijn auto ook al uitgezogen. Ik pak hem nu veel vaker dan mijn gewone stofzuiger, die nu trouwens naar boven is verbannen. Mocht je een glas laten vallen of iet scherps gebruik dan niet deze stofzuiger want tegen scherpe dingen en vocht, daar kan hij niet tegen.

Hoe lang de accu en deze stofzuiger mee zal gaan dat weet ik natuurlijk niet. Gaat hij even lang mee als een gewone snoerstofzuiger of is de accu makkelijk te vervangen? De tijd zal het leren maar ik heb er nu veel plezier en profijt van.

Ik raad hem echt aan...

Pluspunten

• Licht en goed wendbaar
  • Lampje in de grote zuigmond
  • Veel opzetstukken
  • Sterke zuigkracht
  • Fijn ook als kruimeldief

Minpunten

• Hbe ik nog niet kunnen vinden

Dhl 18-10-2019

Rowenta steelstofzuiger Fleibel

De flexibele stofzuiger ziet er zeer mooi uit en is zeer flexibel. Hij beschikt over een turbo knop. Er zijn veel hulpmiddelen mee geleverd. Zuigen wordt gewoon weer leuk. Zelfs de kattenharen zuigt hij op.
Wat wel jammer is dat de stofzuiger maar 35 minuten doet. Dan moet hij weer opgeladen worden.

Pluspunten

• mooi
  • flexibel
  • veel hulpmiddelen
  • heeft een turboknop

Minpunten

• je kan maar 35 minuten stofzuigen

Maurice84 18-10-2019

Veel zuigkracht, weinig accu…

Eerste indruk:
Met volle overgave en nieuwsgierigheid heb ik de stofzuiger uitgepakt en bekeken, wat een prachtig apparaat om te zien! Tevens zaten er veel accessoires bij zoals diverse voetstukken en een extra filter. Tevens zat een guide bij die middels plaatjes liet zien hoe je het apparaat moet gebruiken.

Ervaring:
Ik heb de stang met het grootste voetstuk aangesloten en ben begonnen met stofzuigen en wat me meteen opviel is dat hij erg stil zuigt. Tevens zie ik dat er een LED in de voetstuk zit die het makkelijk maakt om te zien wat en waar je stofzuigt, handig voor in de late avonduren! Het voetstuk rolt erg flexibel en je hoeft weinig moeite te doen om bochten te maken. Het klapstuk is uiteraard de flexibele stang en dit werkt dan ook erg fijn! De stang kan bijna 90 graden knikken en daardoor hoef je je rug niet te belasten om onder tafels, bedden en banken te komen. De zuigkracht is erg goed, door de ronddraaiende borstels zijn haren op zachte ondergrond in een mum van tijd opgezogen. Tevens zit er een Boost knop op waardoor de zuigkracht aanzienlijk verhoogt, maar dit gaat ten koste van de accu duur. Door zijn handzame formaat is een trap stofzuigen erg prettig en dat doet je oude stofzuiger meteen vergeten!

Nadelen:
De nadelen kan ik eigenlijk samenvatten met 1 woord: accu. Je kan maar 30 minuten stofzuigen op een enkele lading. Met Boost aan wordt dat slechts 6 minuten waarna je 3 uur(!) moet laden om verder te kunnen. Naar mijn mening duurt dat écht te lang, vooral als je beseft dat accu gereedschap en smartphones in een paar minuten helemaal vol zijn. Ik vraag me daarnaast af waarom er geen 230v plug op de stofzuiger zit om toch verder te kunnen en de accu te ontlasten? Tevens is er het probleem dat er geen accu indicator op zit, want wanneer weet je nou dat je nog even kan stofzuigen? Tot slot vraag ik me af wat de levensduur is van de accu, hoe presteert de stofzuiger over 5 tot 10 jaar en kan je de accu wel vervangen? De handleiding zegt hier helaas niets over.

Conclusie:
Het is een erg fijne handzame stofzuiger voor alle soorten oppervlakten en het is echt een stap voorwaarts op conventionele stofzuigers en hij ziet er stoer uit. Echter ben ik minder te spreken over de manier hoe de accu is geïmplementeerd. Je hebt geen idee hoeveel lading je nog hebt terwijl je maar maximaal 30 minuten kan stofzuigen waarbij de oplaadtijd véél te lang is (3 uur). Ik wacht dan liever op de volgende generatie draadloze stofzuigers…

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Flexibele stang
  • Verlichting
  • Veel accessoires

Minpunten

• Accuduur
  • Laadtijd

Sylvia 18-10-2019

Zeer wendbaar apparaat met veel zuigkracht

Het apparaat heeft vele voordelen, maar toch ook wat minpuntjes. Hier beginnen we mee, zodat we positief kunnen eindigen ;)

- Het is een zwaar apparaat.
- De roterende borstels 'eten' ook rondslingerende touwtjes, doekjes,sjaals. plaids etc. op,
waardoor de boel vastloopt.
- Het filter moet (indien huisdieren aanwezig) minstens 1x per week ipv 1x per maand
schoongemaakt.
- Doordat je boven het apparaat hangt krijg je voortdurend de uitgeblazen 'wind' in je gezicht en
daarmee ook eventuele nare luchtjes in je neus.
- de Boostfunctie verminderd de batterijduur aanzienlijk (kan er precies één trap mee
stofzuigen)

+ Zeer wendbaar, door flexibele deel makkelijk onder tafels/banken te stofzuigen
+ Het lampje toont je ongenadig de achtergebleven stof/haren
+ Goede zuigkracht, veel vuil komt er van alsnog van de op het oog schone deurmatten/trappen
+ Batterij gaat lang genoeg mee om één verdieping te stofzuigen
+ Batterij is in circa 2 uur weer vol
+ Veel accessoires, waarvan de kleinere zuigmond met borstels en de sofa zuigmond het meest
gebruikt zullen worden

Al met al zijn wij wel enthousiast over het apparaat, al zie ik het graag iets lichter.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Goede zuigkracht
  • batterijduur
  • oplaadtijd
  • veel handige accessoires

Minpunten

• Te zwaar
  • Filter vaak schoonmaken

Novita 18-10-2019

Goede accuduur, licht in gebruik

Ik vind het een heel prettig apparaat. Hij zuigt erg goed, een bij het moeilijke werk zet je de boost knop aan. Ik kan met de accu mijn hele huiskamer op mijn gemak stofzuigen. Het flex systeem is heel handig voor onder je kaarten en tafels etc. Het hulp middel voor beestenharen op je meubilair werkt verbazingwekkend goed, veel beter dan mijn regulier stofzuiger die ik eerst gebruikte. Hij is lekker stil, handzaam en zo fijn om altijd een opgeladen stofzuiger te hebben, want het hang systeem is tevens de oplader.
Ik ben heel erg blij met dit apparaat en ik wil zeker niet meer terug naar een geringe stofzuiger.

Pluspunten

• Stil
  • Handzaam
  • Goede accuduur
  • Flexibel
  • Goed voor mensen met huisdieren