Rowenta Silence Force Extreme blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Silence Force Extreme blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

verbeek75 24-01-2014

Heb deze stofzuiger nu een half jaar en ben er nog steeds erg tevreden mee, sinds ik Hyperacusis heb( extreme overgevoeligheid voor geluid), zocht ik naar de stilste die ik kon vinden, en gelukkig dat is ie, in combinatie met oordoppen kan ik nu normaal stofzuigen. Ik heb een laag pollig tapijt en hij is wel iets minder goed wendbaar dan mijn oude Miele, maar scheelt niet veel, denk dat het ook komt doordat hij wat zwaarder is. Zuigkracht is echt heel goed, als ik klaar ben met het stofzuigen van mijn huiskamer ben ik best wel moe, bewijst dat ie echt goed zuigt, veel beter dan mijn oude Miele. Wel jammer is dat je de opzet stukken niet in de stofzuiger kunt opbergen en het oprol mechanisme zou wat beter kunnen. Al met al erg tevreden, mede omdat voor mij het belangrijkste was dat ie stil is.

Enne ham 21-10-2013

Sinds begin september 2013 heb ik deze stofzuiger. De miskoop van mijn leven!!!! Slechts 2 positieve punten: hij is stil en zuigt goed. Negatieve punten. Snoer te laag in de stofzuiger, dus staat de stofzuiger er steeds op / wieltjes te klein, stofzuiger volgt je niet / hondenharen blijven aan de onderkant en zijkant van de stofzuiger plakken (omdat de stofzuiger te laag bij de grond is) / borstel opzetstuk is veel te dun behaard, schuurt over het hout. Na het stofzuigen heb ik pijn aan mijn rug van het trekken aan de stofzuiger. Voor mij nooit meer een Rowenta!! Heb je vloerbekleding; dan zeker niet kopen

de Boomtak 12-01-2013

We hebben deze stofzuiger gekocht in de plaats van onze oude Miele. Wat een enorme zuigkracht! Heerlijk stil ook. Maarrrr...
Hij volgt minder goed dan een Miele; aan de achterzijde zitten geen zwenkwieltjes, dus je moet ruime bochten maken. De accessoires kan je niet in de stofzuiger doen, dus je hebt deze snel rond slingeren. Een borstel opzetstuk zit er standaard op, die kan je bij het handvat naar beneden schuiven, maar is zo dun behaard dat je snel met het harde plastic krast over het schoon te maken oppervlak.
Veel accessoires moet je apart bij kopen. Wel zit er een driehoekig parket zuigmond bij, maar die gebruik je toch niet.
Al met al zijn we toch redelijk tevreden. Het gaat natuurlijk om het zuig resultaat en dat is dik in orde. Jammer dat er maar 1 stofzuigerzak bij geleverd wordt. Deze was bij ons redelijk snel vol (2 honden en 2 katten die verharen). Ook een sterk punt van Rowenta; als je deze machine koopt heb je hem 2 maanden op proef. Er zullen weinig mensen deze terug brengen, want hij is echt stil en zuigt zeer goed. Ik denk dat sommige oudere vloerbedekkingen zo naar binnen worden gezogen, dus pas daar wel mee op!
Had Miele eenzelfde soort product gefabriceerd, had ik voor de Miele gekozen en wel omdat de hulpstukken daarin op te bergen zijn en meer wendbaar is.

theohelmus 23-12-2012

Onze oude straaljager stofzuiger (zo klonk het) had het begeven en 1 van de grootste wensen in ons gezin was een "stille" stofzuiger. Gezocht en gekeken, ook op deze site, en hier vonden we die stille stofzuiger waar ook reclame van was geweest. Maar geen review! Das nou jammer. Uiteindelijk ben ik naar een landelijke winkel gegaan die dezelfde letters gebruikt als een Engelse omroep maar dan net even anders. Aldaar de Philips 9170 (de populairste hadden ze niet),een elektrolux (zou ook heel stil zijn) en deze rowenta aan een stopcontact gezet en geluisterd. Maar wat ze beweren is waar hoor. Dit is echt de stilste! wat maakt dat een verschil zeg. Echter dat weten ze bij rowenta ook en ze vragen dan ook een fors bedrag. Bijna 100 euro meer als de gemiddelde stofzuiger (269.--) Voor dit bedrag moet ie wel ook erg goed zuigen vertelde ik de koper. Aangezien ik alleen de reclame tekst van rowenta had om dit te staven ,toch een beetje een gokje dus. Maar omdat dit kennelijke een vrij jong machien is, en het ook aan rowenta is gelegen om hun targets te halen hebben ze de niet goed geld terug actie tot 2 maanden na aanschaf! bedacht als verlenging van de wettelijke 7 dagen bedenktijd. Nu kan ik ruimschoots ervaren wat hun stofzuiger kan en ervaren waarom dat 269 euro moet kosten. Zo, en dan nu die ervaring :) Hij zuigt ook nog !
Na uitpakken blijkt er idd en erg stille stofzuiger te bestaan. Opvallend is dat je meer geluid hoort bij de zuigmond als van het apparaat zelf. Wauw zeiden de gezins leden, das echt stil. Gelijk maar even de vloer gedaan. Bij ons een combi van tegels met een carpet. Op de tegels doet ie het prima. Laat niets liggen en de zuigmond is makkelijk instelbaar. Op het carpet even wennen. Hier glijd de zuigmond iets minder soepel. Heeft last van de vleug van het tapijt. Het enige min puntje dan van deze stofzuiger. Wel heel handig is het ingebouwde stofborsteltje aan het uiteinde van de slang. Sinds we niet meer stoffen met een stofdoek een veel gebruikt onderdeel in ons huishouden en nu heb je dat borsteltje tenminste steeds bij de hand. So far so good dus. Ik ga hem intensief gebruiken de komende zeg 6 weken en zal dan hier berichten of rowenta silence force extreme ons blijft blijft bevallen. Ook heb ik dan een idee over de duurzaamheid die ik nu op basis van mijn eerste indruk op 9 heb gezet. Voor nu dus een mooie, erg stille stofzuiger die zowaar ook nog zuigd :)