Miele S 8310 Parkett & Co zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Miele S 8310 Parkett & Co zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

jacqueline2504 03-12-2012

Nadat mijn vorige Miele stofzuiger er na bijna 16 jaar de brui aan gaf, ging ik op zoek naar een nieuwe. In de winkel rondgeneusd, maar veel modellen vond ik erg onhandig qua ontwerp. De greep waaraan je de stofzuiger optilt bijv. is bij sommige merken/modellen ronduit klungelig ontworpen. De zwenkwielen van de Miele vond ik wel een must.
Kieskeurig geraadpleegd, maar niet alle Mieles werden goed beoordeeld. (Let er vooral op dat op het apparaat staat dat ie in Duitsland is gemaakt. Er is een zeer slecht beoordeelde Miele stofzuiger die uit Azië komt) Uiteindelijk gekozen voor dit model uit de S8-serie. Over duurzaamheid kan ik nog niks zeggen na 1,5 maand. Raar dat je geen review kan indienen als je geen cijfer geeft voor duurzaamheid, terwijl je de duurzaamheid echt nog niet kan beoordelen na een paar weken.
Het apparaat bevalt tot nu toe prima. Draait en rijdt lekker licht, zuigt goed, makkelijk wendbaar. De parketborstel vind ik ideaal op mijn houten vloeren en is veel lichter dan de klassieke borstel.
Eén minpunt tot nu toe: de totaal overbodige functie dat het snoer oprolt met één klik op de snoeroprolknop (vroeger moest je die knop vasthouden tot het hele snoer was opgerold). Dat is niet alleen volkomen overbodig. Het is ook nog eens onhandig. Het komt geregeld voor dat ik die knop per ongeluk aanraak, bijv. bij het stofzuigen van de trap, en dat het snoer dan ongewild oprolt en strak aanspant. Jamer van deze misser van Miele.