Miele S8 Total Care grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele S8 Total Care grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

luchies 09-02-2015
Geschreven voor: Miele S8 Total Care grijs

hele dure stofzuiger, dat had ik er wel voor over want er zit een speciaal borsteltje bij waarmee wij onze stoffen bank goed kunnen schoonmaken, verder een verlengstuk voor als je in de auto wilt stofzuigen en er niet goed bij kunt.
Helaas, alles wat deze stofzuiger zo extra en duur maakt is snel kapot gegaan. Het flexibele verlengstuk en de speciale borstelkop zijn al heel snel stukgegaan. Ik heb dat een tijdje laten liggen en ben nu op zoek naar de garantietermijn, maar ik heb vast pech.

re.jongen 27-01-2015
Geschreven voor: Miele S8 Total Care grijs

Stofzuiger gekocht in dec 2012, alleen maar ellende mee gehad. Gekozen voor een duur model omdat we er van uit gingen dat we daarmee ook verzekerd waren van kwaliteit. In maart sprong bovenste filter open tijdens gebruik met als gevolg viezigheid in de motor (schade?) en rolde de snoer niet automatisch op. Enkele weken daarna scheurde de flexibele zuigstangverlenging, weer kwijt voor reparatie. Begin januari 2015 terug ging de flexibele zuigstangverlenging voor 2e keer kapot! Al bij al in ruim 1 jaar de stofzuiger 3 keer moeten terug brengen, stofzuiger beschadigd door defect filter, van de 13 maanden dat we de stofzuiger hebben is deze 2 maanden weg geweest voor reparatie! We hebben nog nooit zo'n dure stofzuiger gekocht (306 euro) maar ook nog nooit zo'n slechte gehad!

wilmaf 30-08-2014
Geschreven voor: Miele S8 Total Care grijs

Het begon met een fijne stofzuiger met goede zuigkracht en diverse opties. Heb mijn stofzuiger nu een jaar, maar inmiddels al 3 x teruggeweest naar de BCC.
het filter ploft steeds omhoog waardoor hij niet meer zuigt maar blaast
de stofzuiger wordt erg heet bij 10 minuten zuigen.

Janssen-007 01-08-2014
Geschreven voor: Miele S8 Total Care grijs

Een nieuwe Miele gekocht omdat de mijne na ruim 15 jaar dienst had besloten er nu mee op te houden. 15 jaar dames en heren, dat is een mooie lange tijd voor een super stofzuiger.

Met het oog op een nieuwe gekeken naar het aanbod: twijfel tussen Dyson en Miele, maar als je ze vergelijkt en vasthoudt in de winkel, merk je toch echt wel het verschil. Veel meer kwaliteit, stevigheid, etc.

Dus gekozen voor een Miele: de S8 Total Care. Bewuste keuze voor dit type, met name door de extra verlenging van de stang zowel met harde stang (voor verre afstanden, denk aan plafond etc) en felxibile stang (voor auto stofzuigen etc.). Dan kost hij wat... maar als je uitrekent wat het kost met een levensduur van 15 jaar dan is dat peanuts natuurlijk.

Natuurlijk direct gebruikt en ik ben al helemaal blij. De parkettwitster-kop die er op zit werkt echt geweldig: heel flexibel, haalt ieder hoekje en beweegt echt top. De andere stofzuigerkop werkt super of vloerbedekking: 1x er over en alle stof/zand is weg! De diverse andere koppen zullen zeker goed van pas gaan komen op meubels of bij speciale handelingen.

Kortom: helemaal tevreden... Miele... er écht geen betere! :)

Greetje 18-06-2013
Geschreven voor: Miele S8 Total Care grijs

Helemaal niet zo tevreden over mijn dure miele.
Ik viel als een blok voor deze kleur; was wel net de duurste versie. Maar dat had ik wel voor over.
Gelijk ging het snoer oprolsysteem kapot!
Comfort staat daar op... niets comfort. Het snoer wilde niet uitgerold blijven. Stofzuigt toch heel erg moeilijk en er zit een flinke trekkracht op het snoersysteem.
Terug gebracht naar de winkel. Een veertje kapot. Gemaakt en ja hoor bijna gelijk weer hetzelfde probleem.
Weer terug gebracht (en dat wil je niet met een nieuwe stofzuiger!).
Toen hebben ze het hele gedeelte van het snoersysteem vervangen. Nu doet hij het redelijk.
Kan hem nog steeds regelmatig niet op de rem krijgen. Als ik dan een aantal keer de knop indruk (voor oprollen) en een paar rukjes aan het snoer dan blijft hij wel weer een keer hangen. Maar dat zal zo geen 10 jaar mee gaan ben ik bang voor.
Stofzuiger heb ik €299 voor betaald..

Zuigt wel heel erg goed. Loopt vlot mee.
Valt wel snel om.
Fijne grote actieradius!
Voelt niet zo degelijk aan als de oudere modellen. Is ook minder zwaar waarschijnlijk.

Maar zeker zeer ontevreden over het snoersysteem. Dat voert de boventoon.

Officiele reactie van Miele 19-06-2013

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent over uw Miele stofzuiger. Graag willen wij daarom met u in contact komen. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens en telefoonnummer in een e-mail sturen naar webcare@miele.nl dan nemen wij contact met u op.

Miele Nederland Webcare

Mischa Dimitri 25-01-2013
Geschreven voor: Miele S8 Total Care grijs

Zojuist deze stofzuiger gekocht bij de Mediamarkt, waar de 21% BTW actie loopt. Blijkt dat ze je daar wel mee in de maling nemen, want de verkoper begon al direct over dat dit niet exact -21% is, maar ongerekend 18% omdat je rekent vanaf de verkoopprijs. Daarnaast hadden ze deze op 299 gezet, terwijl BCC al standaard op 249 aanbieden. Al met al voor 247 euro kunnen meenemen door het BTW verhaal...dus BCC is niet altijd voordeliger. De keuze voor mij voor dit model is tot stand gekomen door flink zoekwerk op internet en slechte ervaringen met Dyson. daarnaast heel veel reviews gelezen, en nog even gedacht een Philips te kopen. gelukkig heb ik die keuze uiteindelijk niet gemaakt.

Zoals u wellicht heeft gezien staat Philips momenteel bovenaan de lijst van meest populaire producten. Laat u niet misleiden door de positieve reviews. Er zijn toch vrij regelmatig gebruikers welke melden dat er zaken afbreken bij diverse modellen of dat het snoer niet meer wil oprollen etc. Philips leest deze reacties en komt direct met een weder antwoord...u heeft toch 2 jaar garantie, dus geen probleem. Nou, ik kan u vertellen, aan een stofzuiger horen geen zaken van af te kunnen breken, snoeren horen niet problemen te kunnen geven bij het oprollen!!! Deze moet wel een beetje tegen een stootje kunnen natuurlijk.

Ik kan u vertellen dat als we de bouwkwaliteit van deze Miele vergelijken met de Philips modellen welke ik uiteraard ook heb bekeken en beetgepakt, dan merk u toch echt een wereld van verschil. Het plastic allen al is veel duurzamer van de Miele stofzuigers.

Deze Miele stofzuiger is echt extreem degelijk, daar valt niet over te twisten. Je merk het al direct zodra je de stang monteert. Afwerking is geweldig, je ziet echt dat Miele een product heeft gemaakt wat duurzaam is...en zo het voelt ook aan. De stang is ook met 3 standen compacter te maken waardoor het geheel zeer compact is neer te zetten in een hoek.

De Total care van deze nieuwe S8 series is de variant welke allemaal handige extra zuigmonden krijgt meegeleverd. Na het monteren van de parket zuigmond i.p.v. de standaard zuigmond, blijkt hiervan al direct de toegevoegde waarde. Dit werkt namelijk geweldig...de plinten zullen noot meer beschadigen doordat deze zuigmond zo ontworpen is dat deze puur de grond raakt door de haren in deze zuigmond. U kunt dus zo over de plint heen stofzuigen zonder dat deze zal kunnen beschadigen.

Kwa zuigkracht ook niet te klagen, wat een beest van een machine is dit. Heb de Miele net nog even uitgelaten, en alles is echt perfect stofvrij. Je hoort hem wel tijdens het zuigen, maar toch wel een stuk stiller dan mijn vorige stofzuigers. Zet je hem op de stille modus, dan is de zuigkracht nog enorm, maar je hoort hem amper. Handig voor de late uurtjes als je nog even een ongelukje moet opzuigen zonder de buurtjes wakker te maken.

Standaard zaken als voetbediening waar momenteel andere merken mee pronken als USP, zit al heel lang op alle modellen standaard van Miele. De stofzuiger rolt gemakkelijk mee, het snoer vliegt met 1 druk op de knop in de behuizing. Je voelt ook aan het oprollen dat het een oersterke unit is. Ook handig is dat de kleine mondstukken in de behuizing van de stofzuiger kunnen worden opgeborgen.

Waar het eigenlijk op neer komt, is dat dit model iedereen zou willen aanraden. Zeer degelijk vergeleken met andere merken, alles zit erbij geleverd, en overal is over nagedacht bij deze geweldige nieuwe S8 series. Ik ben weer helemaal gelukkig, en zie het weer zitten om dagelijks te gaan stofzuigen :-) U geeft iets meer uit maar krijgt ook gewoon echte degelijkheid, geen Philips of Dyson troep.

Miele, er is inderdaad echt geen betere!

mariusjr 26-01-2013

Hoezo in de maling nemen? Reken het anders eens terug? Wat is 247 plus 21% BTW? Juist! Dat is dus 299,-!
Lijkt mij meer dat u HUN in de mailing zou willen nemen omdat u 21% korting wilt van het totale bedrag?
De Mediamarkt maakt reclame dat je de BTW niet hoeft de betalen, niet dat ze 21% korting geven!