Siemens VS06G1832 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 44 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens VS06G1832 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

ASBennekom 26-01-2013
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

De slang die in de steel hoort te klikken, liet al gauw los, waardoor je steeds de steel verliest. De plastic mini-wieltjes slijten snel en maken dan lelijke krassen op het parket.

st00110 11-02-2012
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

Qua vormgeving en mogelijkheden gewoon een stofzuiger die levert wat je qua prijs kan verwachten. Gebruiksgemak is in principe goed: telescopische buis, de buis schuif je zo op de stofzuiger, snoer rolt vanzelf op, draaiknop vermogen is handig. Echter, de duurzaamheid, daar wil ik toch wel voor waarschuwen, en sluit ik me bij de anderen aan. Ik heb 'm nu vijf jaar en na 3jr was die draaiknop al gaar (gaat altijd vanzelf terug, door de trillingen, heb met wat plakbandjes en schroefjes aanpassing moeten doen). Ook de zuigstang is een drama, dit is echt niet wat je van een Duits (top?)merk zou verwachten. Volgende stofzuiger wordt echt geen Siemens meer.

Storm1963 19-11-2011
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

Nu de stofzuiger ongeveer 2 jaar, stang blijft niet meer zitten, valt er steeds uit. Inmiddels scheur in stang. Heb gekeken voor een nieuwe stang, kost ook al ruim 50 euro met verzendkosten. Kun je beter een nieuwe halen. En dan praat je over een Siemens van ruim 130 euro. Slecht dus. Idee: misschien iemand nog een goeie stang, maar kapot apparaat???

rvr68 29-10-2011
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

Wat moet een stofzuiger kunnen? Zuigen en een beetje gebruiksgemak. Niet te zwaar, genoeg snoerlengte en niet te veel herrie. Daar voldoet deze stofzuiger wel aan. Maar hij moet ook minstens 5 jaar meekunnen. En dat is niet het geval.
Na 1 jaar is het over met de pret. De wielen zijn afgebroken en de stang valt uit de slang. De kwaliteit is Siemens onwaardig. Onderdelen vervangen is bijna duurder dan een nieuwe. Niet kopen!

Antoine V 11-10-2011
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

Dat siemens deze stofzuigers nog verkoopt snap ik niet , WAT EEN TROEPZOOI.Heb in 2006 een VS06G1832 gekocht naar aanleiding van de test van de
Consumentenbond deze heeft in 2006 het type VS06G1832
als goed beoordeeld [volgens mij hebben ze daarvoor smeergeld ontvangen].
Buiten de garantie begon de ellende---wielen braken af, stang valt er regelmatig af, stofzakhouder afgebroken etc.DE onderdelen zijn vrij prijzig.
Heb de service van Siemens gebeld 0884244020 voor uitleg, kreeg als antwoord van zo,n scriptboy dat de levensduur max 5 jaar is voor 'n stofzuiger en dat ik maar terug moest gaan naar de winkel.

SIEMENS ga zo door met je negatieve produkten en klantonvriendelijke service.

Mijn advies: NIET kopen, want je koopt een kat in de zak.

burgkop 18-09-2012

Vreemd, ik heb afgelopen week het bericht van Siemens gehad dat de economische levensduur 10 jaar is.
Uiteraard zijn er dingen die gewoon aan slijtage onderhevig zijn en die vallen natuurlijk weer overal buiten.
Zoals het schuif/klik systeem van de zuigbuis en uiteraard ook de wieltjes.
Je vraagt je dan ook af wat nog wel onder de (gedeelde) garantie (10 jaar) zou mogen vallen.
Onderdelen zijn altijd onevenredig duur.

consu 29-06-2011
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

We hebben deze stofzuiger ruim drie jaar. De eerste twee jaar beviel het ding best goed. Maar nu is hij echt op, alle in andere recensies genoemde klachten hebben wij ook: wieltjes afgebroken, telescoopbuis die te pas en te onpas van de slang valt, stof dat langs de zak gezogen wordt, stofzak die snel vol is en de zuigkracht die heel snel vermindert als de zak niet meer leeg is. Daarnaast zit er geen extra borstel bij voor vloerbedekking, wat ook lastig is. Kortom, het lijkt heel wat, maar ik verwacht van een stofzuiger een langere levensduur dan drie jaar, eigenlijk twee, als je kijkt naar het moment dat hij kuren begon te vertonen.

Angela 21-06-2011
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

Mijn hele vloer is beschadigt door deze rot stofzuiger. Kunnen we nu nergens terecht om onze schade ter verhalen? Die wieltjes is echt drama maken zoveel krassen op de vloer. De rest is ook drama maar daar kan ik nog mee leven. Maar mijn vloer vind ik heel erg.

MoniqueFB 20-06-2011
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

Ik heb de stofzuiger een paar jaar in bezit, maar een grote ergenis. Snoer rolt niet meer goed op, het onderste stuk van de stang valt er steeds af, zuigkracht neemt af, oftewel hij bevalt niet!!

annevriezen 01-06-2011
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

Wij hebben de stofzuiger nu 2 jaar en het is een grote ergernis. Wielen breken af, krassen op de vloer, oprolsysteem van het snoer werkt niet meer, zuigkracht is minimaal geworden, etc etc.

Gekocht naar advies van de consumentenbond. Die zouden zich ook moeten schamen!!

Absoluut geen aanrader om te kopen.

MINIFUNSKE 06-03-2011
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

gelukkig nu helemaal stuk en kan ik een nieuwe kopen
2 jr oud en 2 jr heb ik mij gruwelijk opgewonden over het snoer oprolsystheem deze staat op nr 1 met grote voorsprong als slechtste stofzuiger die ik ooit gehad heb een fabrikant die zoiets op de markt brengt moet zijn deuren sluiten

sander98 28-03-2010
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

Na drie jaren van gebruik is de stofzuiger op. Niet vanwege de motor, wel vanwege de reeds in andere reviews genoemde problemen: wieltjes vallen er af, aansluiting handgreep met telescoopbuis sluit niet meer goed, snoeroprolautomaat werkt steeds minder goed. Ook wij hebben de stofzuiger gekocht naar aanleiding van de test uit de consumentengids. Helaas een teleurstellende aankoop.

Sci 01-03-2010
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

Mooi voorbeeld van hoe serieus je een test van de consumentenbond moet nemen. Op alle vlakken onvoldoende. Maakt enorm veel lawaai, snoer rolt moeilijk of niet op, slang valt uit elkaar, duurzaamheid prut. Ik vermoed dat ze bij de consumentenbond zelf niet vaak stofzuigen....
Lekker op kieskeurig vertrouwen in het vervolg...

HettyHettyHetty 14-01-2010
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

Naar aanleiding van een goede beoordeling bij de consumentengids deze stofzuiger aangeschaft voor 140 Euro

Ik vind het een prettige stofzuiger om te gebruiken. Maar na 4 jaar is al aardig sleets. Er wordt er hier regelmatig in huis geklust, dus na het vegen gaat er uiteindelijk altijd de stofzuiger weer doorheen. Ik realiseer me dat dat de levensduur beinvloed. Het motor filter is 1 keer vervangen. Evenals het HEPA-filter. Ik haal hem wel eens uit elkaar voor inspectie.

Inmiddels is de snoeroproller stuk na herhaardelijk repareren. Ik heb het open/dicht greepje afgebroken.

+ telescoopsteel
+ Regelbaar vermogen
+ Bijgeleverde parketborstel
+ Werkt licht

- stofzak snel vol(ik doe er vaak minder dan een maand mee)
- Stofzak zit snel tussen kap als je de stofzuiger open/dicht klikt.
- Levensduur valt tegen

RogerS 05-10-2009
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

Stofzuiger gekocht omdat deze een goede consumententest had en de eerste ervaringen op kieskeurig positief waren en onze Philips stofzuiger naar 8 jaar enigszins te lijden heeft gehad van het zuigen van het gebruik in 3 nieuwbouw huizen (betonvloeren stofzuigen is niet bevorderlijk voor de levensduur van de stofzuiger.).

Postitief is het lange snoer en de goede zuigkracht bij een lege stofzuigerzak.

En nu de nadelen:
1) wieltjes: na anderhalf jaar ging de eerste wieltje kapot en een half jaar later de tweede. Ja wij hebben een ongelijkmatige leistenenvloer maar wieltjes met een kunststof as maken ook een degelijke indruk. Wieltjes uiteindelijk vervangen door wieltjes met een metalen as
2) Kunstofpalletje afbroken bij zakhouder. Dit zelf gerepareerd middels een schroef.
3) Zeer dure HEPA filter als je deze bij Siemens moet kopen. Uiteindelijk bij een internetwinkel in Duitsland voor 1/3e van prijs (inclusief verzendkosten) gekocht.
4) De twee hulpstukjes vallen makkelijk uit de stofzuiger.

En nu doet hij helemaal niets meer... Ik heb geen zin meer om dat ding te repareren.

Wij gaan zo snel mogelijk een nieuwe kopen. Dat zal waarschijnlijk een Miele Totalcare 5000 worden.

Diderichi 15-09-2009
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

We hebben deze stofzuiger nu 2 jaar en mijn verhaal wordt ook cliche-matig. Wieltjes allemaal afgebroken en dat zonder drempels. OK, enkele tegelvloeren, maar ja, nog nooit heeft een andere stofzuiger hier problemen mee gehad. Als ik lees hoe duur de wieltjes zijn....laat maar! De voorklep om de stofzak eruit te halen valt er ook geregeld uit. Het aansluitstuk (palletje) slang-buis heeft het ook begeven en klemt zich nu vast met powertape. Inderdaad is het onvoorspelbare snoer een extra handicap. Kortom, dit is echt een belabberd product en ben het gesleur zonder wieltjes beu. Gelukkig hebben wij geen parketvloer....
Een hele goede tip: geloof dit soort reviews maar, absoluut niet kopen !!
Dit weekend gooien we 'm weg en kopen we een nieuwe...toch weer een Miele ?

RobKa 14-09-2009
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

We hebben de stofzuiger nu twee jaar in ons bezit. In het begin geweldig maar die vreugde is inmiddels voorbij. Stof gaat langs de stofzak, ook met originele stofzakken van Siemens.Twee wieltjes besteld, inmiddels is het laaste wieltje ook stuk. Voor de slimmerikken, ik heb GEEN drempels in huis. Het snoer wat te pas en on te pas oprolde doet het sinds dit weekend helemaal niet meer. Feitelijk is dit gewoon een bagger product. Na twee jaar volledig naar de filistijnen.

Er zullen altijd handigerds zijn die zeggen dat het aan ons ligt maar dat zijn degenen die zelf nooit schuld hebben, solliciteer naar een ministerspost of bij de bank!

wbprins 16-08-2009
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

Ook wij zijn zo stom geweest om af te gaan op het predicaat beste koop. Na alle ergernissen als kapotte wieltjes, uitelkaarvallende telescoopstang, snel verminderende zuigkracht na verwisseling stofzak, dure filters, spontaan oprollend snoer, is de stofzuiger er nu helemaal mee gestopt.

Misschien hadden we hem niet moeten gebruiken om stof te zuigen, dat zal het zijn!

Joe67 01-07-2009
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

Ook ik ben teleurgesteld in deze stofzuiger. Vooral in de zuigkracht die al na een paar maanden gehalveerd was en de zwakte van de wielen. Vele krassen op mijn parketvloer aan overgehouden. Ik heb nu de wielen eraf gesloopt en een tapijtje eronder geplakt en gebruik hem nu voor de zolder.
Maar het wel de laatste keer geweest dat ik blind op de consumentengids vertrouw.
Ik heb Siemens gebeld en die zeggen dat het het komt door de drempels. Ieder huis heeft toch drempels. Als ze daar bij normaal gebruik al niet meer tegen kunnen.

Peer15 27-05-2009

NIET KOPEN!!

Stofzuiger gekocht na de goede test van de consumentenbond. In het begin ook tevreden. Hij deed wat hij moest doen. Het parket hulpstuk was erg handig.

MAAAAAR,

Al na een half jaar±
Neuswiel afgebroken (geen garantie volgens Siemens)
Zuigkracht op de helft wanneer de zak slechts half vol is.Gevolg: je kan nog geen hagelslagkorrel opzuigen.

Na driekwart jaar valt de zuigslang uit elkaar. Het plastic houdt niet meer. Ook trek je bij de minste weerstand de gehele slang uit het apparaat. Zeer irritant.

Daarnaast zitten de filters erg snel verstopt. Wil je deze vervangen, dit kan, maar de kosten wegen bijna niet op tege het kopen van een geheel nieuw apparaat.

Kortom ik heb nog nooit zo`n slechte stofzuiger gehad!!

Ben5631 01-04-2009
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

Als opvolger van een oude Philips stofzuiger een stuk stiller en krachtiger.

Doet z'n werk prima, maar begint opvallend snel slijtage te vertonen.

De koppeling tussen de buis en slang schiet de laatste tijd bij het minste al los.

Oprollen van het snoer gebeurt al wanneer je er naar kijkt. En inmiddels zijn twee van de drie wieltjes losgekomen. Voor 10 Euro 't stuk toch onverwachte kosten op een apparaat van nauwelijks twee jaar. Lijkt de naam Siemens en de prijs van zo'n 130 Euro ondanks de positieve test van de Consumentenbond niet waard.

patricia22 23-03-2009
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

We waren blij met de stofzuiger. Zou specialist zijn in parket en hondenharen. Maar dat vraagt om intensief gebruik en dat kan de stofzuiger niet aan! Alles gaat nu na een jaartje stuk. Vooral de wieltjes zijn erg kwetsbaar, maar ook het klinksysteem in de buis naar het onderstuk wordt lam dus dan ben je steeds je borstel kwijt. Heel erg jammer, en erg dure onderdelen!!! Het begon echt heel goed, maar zou het nu echt niet meer doen.

tipy 22-03-2009

zeer prettige wendbare PARKETstofzuiger;

goed parket-opzetstuk, geen stofwaas meer

lang snoer (10m)

klein en licht, makkelijk op trap en in kast (telescoop buis)

relatief stil

minpuntje;
automatisch oprolsysteem werkt al zodra snoer ergens achterhaakt.

PS: 'n borstel opzetstuk is los verkrijgbaar

zende 23-01-2009
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

Ik heb de siemens nu al vanaf 10-10-2006 en mijn ervaringen zijn nu als volgt.
In de eerste jaren ben ik me ook gaan ergeren aan het te snel oprollen van de snoer. Je stoot er even tegenaan en hoppa weg snoer. Dit verandert na een paar jaar, maar dan krijg je het tegenovergestelde effect en dat is dat hij moeilijk oprolt, vooral het laatste stuk. Zakken en filters zijn echt veel te duur. Van één aanschaf kun je al alweer een nieuwe stofzuigeer kopen. Kortom, hij is handig in gebruik, zuigkracht is prima, manouvreerbaar en niet zwaar, maar als ik een nieuwe ga kopen, dan overweeg ik toch een zakloze stofzuiger.

ak_zoekt 20-01-2009

- - - - - - - - - - - update review 20-01-2009 - - - - - - - - - -

Dit is een update van mijn review van 15-01-2008. Inmiddels zijn we dus een jaar verder. Is er wat veranderd? Nee. Het blijft een onding. Het meest irriteert dat het snoer telkens vanzelf oprolt als je even ergens achter haakt en dat de zuigkracht erg snel afneemt als de zak vol raakt. De consequentie is dat je vervolgens zuigt op stand maximaal en dan produceert deze stofzuiger herrie. Het enige voordeel dat ik vorige keer noemde (weinig geluid) vervalt dan. Kortom, nog steeds is mijn advies: niet kopen.

- - - - - - - - - - oude review 15-01-2008 - - - - - - - - - -

MISKOOP!!
Even de nadelen op een rij:
- snoer rolt telkens vanzelf op
- snoer te kort
- stofzuiger blaast naar boven in je gezicht
- dure zakken
- kleine zakken
- zak halfvol -> zuigkracht gehalveerd
- vervelend buizensysteem
- zware zuigvoet
- hoge zuigvoet past niet onder de bank
- geen stootrand
- stofzuiger valt vaak om
- stofzuiger stuurt vervelend
Alle voordelen:
+ relatief weinig geluid
Heb je keus: zoek een ander!!

waalewijn 01-12-2008
Geschreven voor: Siemens VS06G1832 blauw

Slechte stofzuiger. De eerste paar maanden deed ie het goed. Nu meer dan een jaar in gebruik en we hebben hem bij de vuilnis moeten zetten. Alles wat kapot kan gaat ook kapot, behalve de motor, en juist daar zit de garantie op. Ik ben best handig en heb zo de van mijn vader gekregen electrolux nog 8 jaar kunnen gebruiken, maar deze waardeloze siemens krijg ik niet meer goed.