Solac AS3260 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Solac AS3260 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

74Marcel 10-07-2014
Geschreven voor: Solac AS3260 rood

Eindelijk een keer een goede stofzakloze stofzuiger!

Mijn eerste was een peperdure Dyson, vele jaren geleden. Hij was maar 1200 watt, maar verder was ik er erg tevreden over.
Op een gegeven moment merk je toch dat je wat meer power wil hebben, dus heb ik een andere gekocht waarbij het filter helaas in de opvangbak zelf zat, met alle ellendige gevolgen van dien.
Daarna nog 2 andere stofzuigers gehad (waaronder een Bosch), maar ook die hadden de nodige nadelen.

Nee, deze is echt een heel stuk beter! Ik kende het merk niet en heb hem vooral op basis van de specificaties van weinig lawaai (72 dB) en veel zuigvermogen besteld. (Vantevoren wel even gegoogled op of het filter snel verstopt zou raken, wat niet het geval zou zijn.)

Het model vind ik persoonlijk erg mooi om te zien en er is veel aandacht aan detail besteed. Zi zitten de accessoires niet onhandig om de slang heen geklikt zoals bij de Dyson het geval was, maar heeft het een heel slim zuigmondje met een uitschuifbaar borsteltje wat in de zijkant van de stofzuiger zit en een losse, iets bredere aan de andere kant. De smalle geeft alleen wel erg veel lawaai door de luchtstroom dat door de smalle opening gaat, maar dat is begrijpelijk.

Hij heeft flink veel vermogen (meer dan de 1800 watt alleszuiger van Bosch die ik nog heb)en het stof komt netjes onderin de opvangbak terecht zonder iets te verstoppen.

De bouw van de slang vind ik ook zeer slim gevonden: de bocht loopt van flink smal naar best breed. Zo kan deze nagenoeg onmogelijk verstopt raken; iets waarover ik mijn Bosch met grote regelmaat heb zitten vervloeken!

Verder voelt alles gewoon echt degelijk aan; het kunststof voelt solide aan en zelfs het uittrekken van de stroomkabel verloopt zo soepel dat je meteen vertrouwen krijgt in de kwaliteit.

Als ik toch een piepklein puntje van kritiek moet geven is het dat de wieltjes echt heel erg klein zijn. Dit geeft geen problemen op laminaat, maar op tapijt loopt hij hierdoor wel iets stroever. (Gelukkig niet echt overdreven stroef, maar het is iets merkbaar.)

Zoals duidelijk te merken is ben ik echt enthousiast over deze betaalbare stofzuiger met erg goede specificaties!