Bosch Ergomaxx, 2000 Watt

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Ergomaxx, 2000 Watt op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

m*********@l****** 20-01-2024
Geschreven voor: Bosch Ergomaxx, 2000 Watt

De stofzuiger zuigt prima, dat als eerste. Maar hij blijkt niet praktisch en vooral niet duurzaam.. De reserve onderdelen klik je aan de buis. Heel onhandig want je stoot ze eraf als je aan het zuigen bent. Het zou veel fijner zijn als ze je ze kon opbergen in de stofzuiger zelf zodat je ze altijd bij de hand hebt. Daar is nog wel overheen te komen, het vervelendste waardoor wij nu - al na 2 jaar - de aanschaf van een andere overwegen. Het kunststof materiaal van de behuizing is erg kwetsbaar. Bij ons zijn beide gleufjes beschadigd waardoor je de voet van de zuigbuis niet meer aan de zuiger kunt bevestigen als je deze wilt opbergen. Heel irritant, buis en slang liggen naast de zuiger op de grond. Ziet slordig uit en neemt veel plek in en die heb ik eigenlijk niet.

Ergomax01 24-05-2011
Geschreven voor: Bosch Ergomaxx, 2000 Watt

Op basis van oudere (positieve) reviews besloten om een ERgoMax aan te schaffen. Vooral de zeer grote stofzak en de ruime actieradius gaven de doorslag. Maar vanaf eerste minuut problemen met de degelijkheid. Nog maar één minuut uit de doos hadden we twee defecten: de klep van het vak voor de stofzak blijkt zonder stofzak niet dicht te kunnen. Druk je dan iets door, dan breekt er van alles af. Dat wisten we eerst nog zelf te lijmen maar later gebeurde het een dochter opnieuw en was hij helemaal kapot. Ook de zuigmond bleek al bij aankoop defect; de borstel wilde niet uit blijven staan. Deze is door de internetwinkel omgeruild, maar het blijft een lullig ding voor zo'n dure stofzuiger.
Inmiddels is de mond van de zuigbuis gebarsten nadat hij een keer op de tegelvloer viel. Kortom: het plastic aan deze stofzuiger is ongehoord kwetsbaar en niet in overeenstemming met de prijs en de reputatie van Bosch.

N. Sieders 16-05-2011
Geschreven voor: Bosch Ergomaxx, 2000 Watt

Ik heb 2 jaar geleden deze stofzuiger gekocht. Was er erg blij mee! Makkelijk in gebruik en zuigt super. Helaas is inmiddels bijna alles kapot aan de stofzuiger, filterklepje (vastgetaped en schiet nog iedere zuigbeurt eraf), borstels voor gladde vloeroppervlakken schiet steeds terug, haakje om slang op te laten rusten afgeknapt, handvat afgeknapt... Het filterklepje is nog het irritantst, want ben je klaar met stofzuigen kun je weer opnieuw beginnen om een al het stof wat door het filter vliegt weer op te zuigen. Ik ga op zoek naar een ander, ben er helemaal klaar mee! En voor deze prijs had ik echt een langere levensduur verwacht!

Hansvang 24-07-2008
Geschreven voor: Bosch Ergomaxx, 2000 Watt

Dit is een complete ramp. wat een ellende , 2 dagen uit de doos en het zuigstuk viel er al af( zit nu vast met tape), filter kapot waardoor hij niet meer zuigt, snoer rolt niet meer op en maakt krassen op de vloer...kortom, 1 grote ramp...!!!!!!

francis 18-09-2007
Geschreven voor: Bosch Ergomaxx, 2000 Watt

De perfecte stofzuiger! Ik heb hem jaren gehad, helaas is hij vorige maand stukgegaan. Hij was heel soepel in gebruik, de stang was in hoogte verstelbaar, ideaal, en hij draaide en keerde heel makkelijk, en met een geweldige zuigkracht, je hoefde maar eenmaal over een plek te gaan en klaar! Ik stond altijd fluitend te stofzuigen, echt.
Ik heb een andere moeten kopen, een goedkopere, maar ik mis mijn oude stofzuiger nog elke dag. w.s dump ik die binnenkort en haal weer een ergomaxx in huis.

Vonkie 08-05-2007
Geschreven voor: Bosch Ergomaxx, 2000 Watt

een totale rampen stofzuiger. binnen 1 maand drie buizen gebroken. Stofindicatie werkt niet, als je plof hoort, dan weet je dat de zak vol is. Opgestuurd naar bosch, kreeg een kwade brief dat ik wel de goede zakken moest gebruiken, terwijl ik de bijgeleverde zakken gebruikte. Het automatische oprol mechanisme, rolt bij uitschakelen wel op, maar laat drie meter snoer uit de stofzuiger bungelen, dus werkt niet. Ook het filter bovenop de stofzuiger wordt er af geblazen.
Ik heb deze stofzuiger kennis laten maken met de bestrating in de tuin. Deze stofzuiger heeft drie jaar peper dure ellende opgeleverd. Let op dit geld voor bijna de gehele look a like line van bosch

Boch moet zich richten op gereedschap, en niet op huishoudelijke apparatuur.

erik de k 17-03-2007
Geschreven voor: Bosch Ergomaxx, 2000 Watt

Ik kan bevestigen dat het een fijne stofzuiger is, maar niet heel lang mee gaat. Bij ons is de koppeling van de stang aan de slang al een tijdje stuk. Het snoer is al eens vastgelopen (de stofzuiger moest worden opengemaakt) en de soldeerpunten van de hoofdschakelaar waren gebroken en moesten dus opnieuw worden gesoldeerd. Kan beter lijkt me...

StefanStefan 19-02-2007
Geschreven voor: Bosch Ergomaxx, 2000 Watt

Wat een stofzuiger! Een enorme zuigkracht. Maar nu bijna 4 jaar later is alles stuk, behalve de motor.
De kledingzuiger ging als eerste. Het bovenste gedeelte van de zuigstang als 2de, daarna ging de telescoopstang al zuigend in door de zuigkracht!!
Het gleufje om even te pauzeren met zuigen is ook kapot en inmiddels rolt het enorme snoer niet meer op!
Toch is er geen betere stofZUIGER!!

Noll 07-12-2004
Geschreven voor: Bosch Ergomaxx, 2000 Watt

Erg goede stofzuiger. Zeer rustig en enorme zuigkracht. Hoewel het onhandig
lijkt om accesoires aan je handvat te hebben is dit een mooi, goed vastzittend,
hulpstuk. Goede telescopische stang die gemakkelijk in elkaar te schuiven is.
Rolt erg gemakkelijk over de vloer. Heeft een lekker lang snoer dus niet meer
wisselen van contactdoos. Klein nadeel is dat er geen zuigkrachtregeling zit op
het handvat. Klinkt luxe, maar is praktisch bij bijvoorbeeld het zuigen van een
deurmat. Nu moet je naar de machine om de zuigkracht even terug te zetten
anders zit de mat aan de zuigmond gekleefd. Maar verder perfect.

We hadden hiervoor een Philips. Deze heeft (maar) 3 jaar dienst gedaan maar
begon al snel kuren te vertonen. Deze Bosch is een wereld van verschil!

Sef 09-11-2004
Geschreven voor: Bosch Ergomaxx, 2000 Watt

Prima stofzuiger, handige zwenkwieltjes die helaas niet over de kabel heengaan.
Kabel is wel lang. Hulpstukken zitten in steel zodat je stofzuiger niet hoeft
uit te zetten. Maakt weinig lawaai voor een stofzuiger en verspreid ook niet
zo'n stoflucht onder het zuigen. Heeft hanidige handvaten en is ook niet zo
zwaar zodat je er makkelijk de trap mee opkunt.