Dirt Devil Infinity MC1 Silence (M5070) zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dirt Devil Infinity MC1 Silence (M5070) zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

margriet1402 21-11-2012

Hij is stil zolang de stang eraan blijft, maar als ik een hulpstuk wil gebruiken en de stang eraf haal gaat herrie maken. Verder vind ik het een hele fijne stofzuiger met sterke zuigkracht. Dat heb ik ook wel nodig met 3 honden en 2 katten. Ik heb nog een kleine Dirt Devil, maar deze is toch wel beter en mooier om te zien. Ik ben blij dat ik hem aangeschaft heb.

simbird 21-11-2012

Deze Dirt Devil Infinity MC1 Silence M5070 is mijn eerste stofzakloze stofzuiger. Ik durfde nooit aan stofzakloze stofzuigers te beginnen toen deze net op de markt kwamen. De prijs was erg hoog en wat ik er over hoorde was ook niet altijd positief. Nu de prijzen wat lager zijn geworden en de stofzuigers in tests beter beoordeeld worden, heb ik eindelijk ook besloten om een stofzakloze stofzuiger aan te schaffen. Mijn keuze is hierbij gevallen op deze Dirt Devil MC1 Infinity Silence M5070. In deze review beschrijf ik mijn ervaringen.

Wij hebben thuis een hond, dus de nieuwe stofzuiger moest ook goed zijn in het opzuigen van hondenharen. Deze Dirty Devil stelt ons daarin zeker niet teleur. Zowel op de plavuizen als op het tapijt doet hij zijn werk. Je kunt dan ook zeker merken dat de 1600 Watt voor een enorme zuigkracht zorgt. Het enige nadeel is dat het mondstuk en de slang niet heel wendbaar zijn en dat je daardoor soms iets lastiger bij de randen kunt komen. In de slang zitten wel een aantal handige accessoires verwerkt die je er eenvoudig uit kunt halen en er weer in kunt klikken. Met deze accessoires kun je wel eenvoudig bij kiertjes en andere plekken komen waar het mondstuk niet bij kan. Wat ik ook een groot voordeel van deze Dirt Devil vind is dat hij niet aan zuigkracht verliest als hij bijna vol is. Dit was bij mijn vorige stofzuiger wel zo.

Overigens is de stofzuiger niet snel vol. Het stofcompartiment is namelijk 3,1 liter groot! Enerzijds erg handig natuurlijk, maar aan de andere kant maakt het de stofzuiger wel erg groot. Het stofcompartiment is eenvoudig te legen met 1 druk op de knop, wat ik een groot voordeel vind van deze zakloze stofzuiger in verhouding tot mijn vorige stofzuigers die wel een zak hadden. Je hoeft nooit meer een nieuwe zak er in te stoppen (laat staan stofzuigerzakken te kopen!).

De stofzuiger heeft een lang snoer van 8 meter. Samen met de slang van 2,5 meter is het bereik dus 10,5 meter. Dit is ook 1 van de redenen waarom ik deze stofzuiger heb gekozen. Zo hoef je niet steeds van stopcontact te wisselen als je het huis aan het stofzuigen bent. De slang is ook nog eens uitschuifbaar, dus je hoeft niet helemaal krom te staan tijdens het stofzuigen.

Wat voor mensen met een stofallergie erg handig is, is dat deze stofzuiger een HEPA-E12 filter heeft die volgens de beschrijving tot 99,99% van de bacteriën filtert.

De naam van de stofzuiger doet vermoeden dat hij muisstil is. Dit is zeker niet zo. Hij maakt ongeveer net zoveel geluid als mijn vorige stofzuiger. Het schijnt echter dat stofzakloze stofzuigers normaal heel veel geluid maken en deze MC1 Silence is dus vergeleken met andere stofzakloze stofzuigers een stuk stiller.

Op de stofzuiger zit standaard 2 jaar garantie. In de doos zit echter ook een antwoordkaart en als je die instuurt krijg je nog 3 jaar extra garantie. Dan heb je dus in totaal 5 jaar garantie! De stofzuiger ziet er degelijk en stevig uit, dus ik verwacht niet dat deze snel kapot gaat. Maar dat is na zo’n korte tijd natuurlijk moeilijk te beoordelen.

Conclusie:
De Dirt Devil Infinity MC1 Silence M5070 doet wat hij moet doen. Hij zuigt goed en snel al het vuil op (ook hondenharen). Met de meegeleverde accessoires kun je op de plekken komen waar het mondstuk niet bij kan. Door het 8 meter lange snoer en de 2,5 meter lange slang heb je een groot bereik. Het stofcompartiment is 3,1 liter groot en is eenvoudig te legen.

De toevoeging van het woord ‘Silence’ betekent niet dat de stofzuiger muisstil is. Wel is hij stiller dan vergelijkbaar multicyclone stofzuigers. De stofzuiger ziet er stevig en degelijk uit, maar de duurzaamheid is na een paar weken natuurlijk lastig te beoordelen. Met 2 jaar garantie, plus 3 jaar extra als je de antwoordkaart instuurt, heb ik er wel vertrouwen in dat deze stofzuiger mij nog jarenlang tevreden gaat stellen!

De prijs is bovendien erg goed. Uiteraard is de stofzuiger wat duurder dan een stofzuiger met zakken, maar deze stofzuiger verdient zichzelf weer terug omdat je geen zakken meer hoeft te kopen. De prijs-/kwaliteitsverhouding vind ik dan ook erg goed. Zeker een aanrader als je op zoek bent naar een nieuwe stofzuiger!

Mirador 29-01-2013

Beste Simbird. Wij hebben nog nooit een stofzakloze stofzuiger gehad.

Ik wil jou als ervaringsdeskundige advies vragen. Hoop dat je er even tijd voor over hebt.

We zijn aan een nieuwe toe en erg onder de indruk van alle reviews. Ik mis alleen verhalen over het schoonmaken van het Filter. Een verkoopster bij Blokker vertelde dat dat een flink gepiel en gefriemel zou zijn. En veel werk.
Is daar iets van waar?

Bij een "gewone" stofzuiger doe je alleen maar zakken verwisselen en af en toe hepafilters schoonmaken. Hoef je bij een Dirt Devil alleen maar de bak te legen of is er meer (schoonmaak)werk nodig.

Bij voorbaat dank voor je reactie.
Natuurlijk mogen anderen ook reageren.

Denise de Bruin 20-11-2012

Deze stofzuiger op ibood gekocht en ik ben er echt heel erg tevreden mee!!
Hij maakt echt veel minder geluid dan onze vorige stofzuiger en hij is heel licht in gebruik. Heeft een goede zuigkracht en met bijgeleverd meubelborsteltje heb ik zo de bank gestofzuigd.
Waar ik voorheen altijd last van mijn rug kreeg, nu stofzuig ik op mijn gemak het hele huis!
Ook ziet hij er gewoon mooi uit, waardoor ik hem netjes in een hoekje kan zetten zonder er last van te hebben ;)

Kortom, ik vind het een aanrader!

Mufra 18-11-2012

Over het algemeen tevreden over deze stofzuiger. Hij rijdt erg soepel, ziet er mooi uit, zuigt krachtig en is makkelijk te legen.

Toch wel een paar puntjes van kritiek:
- Het snoer rolt matig op. Ik vrees dat dit op termijn alleen maar minder wordt.
- Er zit geen opzet stuk voor laminaat bij.
- De hulpstukken vallen vrij makkelijk uit de houder als je er tegen stoot.

habes 19-11-2012

Hej Mufra,

Ik heb geen laminaat maar plavuis en met het schakelen van de bijgeleverde zuigmond (handleiding) gaat dat toch uitstekend.
Het oprollen van het snoer valt inderdaad tegen. Maar ja, 2 jaar garantie (+3 misschien) nog niet goed dan maar omruilen.
Bij mij vallen de hulpstukken er niet gemakkelijk uit, krijg ze er wel moeilijk in (ondanks handleiding).

andrevl 14-11-2012

Goede stofzuiger, lekker stil en zuigt goed en hij is compact dus makkelijk op te bergen en alle hulpstukken bij de hand.

ikkeonnie 14-11-2012

ik ben onder de indruk van deze zuiger. erg veel zuigkracht. en voelt degelijk. opzetstukjes voor de zuiger zitten aan het handvat. enige lastige op het moment is het legen van het afval reservoir, volgens mij moet die automatisch opengaan wanneer de knop ingedrukt wordt, maar dit gebeurd niet. maar misschien moet deze hier gewoon voller voor zijn. toekomst moet het uitwijzen

DieterDHoker 14-11-2012

In vergelijking met mijn vorige stofzuiger duidelijk stiller, maar toch nog altijd luid genoeg, zuigkracht is tegelijk ook wel duidelijk beter.
De borstel rolt heel gemakkelijk over de vloer heen.
Iets zwaarder en groter dan mijn vorige stofzuiger, minder geschikt om steeds de trap mee op en af te lopen.

PaulenMirjam 14-11-2012

De stofzuiger is makkelijk wendbaar, en rolt makkelijk mee. Je hebt geen stofzuiger zakken nodig, dus dat scheelt weer een hoop gedoe met zakken vervangen, en dan net zien in het kastje dat ze op zijn. Ook de zuigkracht is enorm. Wij hebben twee honden en een stoffen bank. Daar voor hebben wij van daredevil een extra opzet borstel voor bekleding te zuigen. dit gaat goed maar het enige nadeel wat ik tot nu toe ondervind is dat ik de zuigkracht niet kan instellen. Soms toch makkelijk met losse speel/vloerkleden, dan blijven deze ook gewoon op hun plek liggen. En ik vind het apparaat toch best groot om op te bergen. Hij is wel compact, maar hij kan alleen op alle wieltjes staan om op te bergen, en beslaat dus wat meer oppervlakte. Een miele is misschien wel wat hoger als je hem opbergt, maar die kan je makkelijker ergens naast zetten.
Verder een fijne stofzuiger. Onze hulp in de huishouding is er in ieder geval erg blij mee.

flubke01 13-11-2012

Deze stofzuiger aangeschaft als vervanger voor zijn voorganger, wat ook een Dirt Devil was. De vorige maakte erg veel lawaai, maar zoog erg goed, vandaar dat wij weer een Dirt Devil wilden! Na ontvangst gelijk maar even geprobeerd! De stofzuiger voelt erg stevig en solide aan. Na het aanzetten valt gelijk op waar de naam Silence vandaan komt. Deze stofzuiger is veel stiller dan onze vorige Dirt Devil. Daarbij zuigt de stofzuiger erg goed met zijn 1600W. De stroomkabel is meer dan lang zat. Wat ons ook gelijk opviel is dat de stofzuiger goed volgt als je door de kamer heen gaat. Allemaal heel soepel. Ook de stofzuigerstang met zuigmond is stevig en werkt perfect. De infinity is wel redelijk groot.
Ander voordeel blijft het stofzuigerzakloze kenmerk. Het reservoir is goed bereikbaar en makkelijk te legen! Al met al zijn wij heel blij met deze stofzuiger (ja, de vrouw ook :-))

Nuyes 13-11-2012

Aangeschaft via IBOOD vorige week. Na ongeveer al een zestal andere stofzuigers versleten te hebben van uiteenlopende merken heel erg te spreken over deze Dirt Devil. Hij is erg handig en stil in gebruik, heeft een enorme zuigkracht, daarnaast is het superhandig dat je niet steeds stofzuigerzakken moet wisselen.
Het legen gaat heel soepel en gemakkelijk, ik weet al wat mijn volgende in de toekomst gaat zijn...natuurlijk een dirt devil!!! Een aanrader voor iedereen!

6david9 13-11-2012

Ik bnen zeer contect over de zuigcapaciteiten van deze stofzuiger.
Is ook lekker rustig en geen last van stofwolken door een goede stoffilter.
Ben blij met de duivel van de stofzuigers.
Het wordt me bijna heet onder mijn voeten..

Woutvisser 13-11-2012

Aangeschaft via IBOOD vorige week. Een nieuwe stofzuiger nodig met meer power en liefst één zonder stofzak. De Dirt Devil is absoluut een goede keus geweest, veel zuigkracht en het legen van de tank is makkelijk. Het design ziet er mooi uit en het is degelijk materiaal. Wat geluid betreft: "Silence" is misschien wat overdreven, maar het scheelt wel degelijk met onze vorige stofzuiger.

Al met al een goede koop! Prijs-kwaliteit verhouding is top.

otorenbosch 13-11-2012

Via Ibood deze stofzuiger aangeschaft. Mede doordat onze oude stofzuiger er langzaam mee ophield. De stofzuiger nu een paar keer gebruikt en bevalt prima. Erg stille en sterke stofzuiger. Mooie vormgeving en makkelijk in gebruik. Door oa lange snoer hoef je weinig te wisselen van stopcontact. Ook leegmaken van de opvangbak is makkelijk, met 1 druk op de knop kun je de inhoud laten vallen in je prullebak. Kortom zeer tevreden.

arevvera 13-11-2012

Nadat ik het forum heb gelezen op ibood over de dirty devil ben ik heel blij dat ik hem gekocht heb. Familie en kennissen raadde mij een zakloze stofzuiger af omdat ze vaak kapot gingen en niet meer goed zuigen. Nou ze hadden het niet over de dirty devil. Ziet er heel stevig uit en de zuigkracht is ook heel goed. Heb zelf 2 katten en 1 hond, dus veel haren, die hij moeiteloos opzuigt.
Zelf ben ik vrij lang en mijn man ook, dus het is ideaal dat je de stok kunt uitschuiven. Ook is het ideaal dat er 10 meter snoer aan zit, dus hoef ik niet elke keer van stopcontact te wisselen. De duurzaamheid weet ik niet, maar ik krijg 5 jaar garantie, dus dat zit wel goed, maar kon er (nog) geen cijfer over geven. Echt een aanrader en laat je niet door anderen ontmoedigen om hem af te schaffen, want ze hebben het vaak over een ander merk.

ajvdzouwen 11-11-2012

Sinds enkele dagen hebben wij deze stofzuiger in ons bezit. Omdat de vorige stofzuiger strepen naliet op onze eikenhouten vloer moest er iets anders komen. We hebben veel opgezocht over stofzuigrobots (we zijn lui!) en de veelste dure Dyson's, totdat deze in het vizier kwam. Interessante prijs, en goede eigenschappen... Dat is wat wij nodig hadden met 2 katten in huis, en een derde op komst!

Zakloos, "vloervriendelijke" wielen, en een wendbare kop, het klopt allemaal. Dit stond allemaal in de advertentie. Hij stofzuigt dan ook prima, zonder al te veel lawaai. Een grote vooruitgang op die oude Miele. Alleen stond er niet bij vermeld dat het apparaat zelf zo groot was. Je kunt hem dan ook niet handig opbergen in een kleine ruimte (bijvoorbeeld de meterkast wat eigenlijk niet mag...). Maar het feit dat hij groot is, verklaart uiteraard ook de grote vuilcapaciteit waardoor je hem minder snel hoeft te legen; we zijn tenslotte lui.

De telescopische steel is ook handig, waar ik eerder gebukt moest gaan, sta ik nu met een rechte rug het vervelendste klusje van de dag te doen. Het verstelbare luchtregelaartje wat op iedere stofzuigerhals zit zorgt ervoor dat je ook de mat en het tapijt kunt zuigen zonder dat de zuigmond steeds vast zit. Over de twee extra hulpstukken die in het handvat geïntergreerd zitten kreeg ik klachten van mijn wederhelft: deze zijn niet altijd even gemakkelijk los te krijgen. Wellicht was het handiger geweest deze ergens in/op de stofzuiger op te bergen.

Als laatste verbaasde ik me nogal over de zuigkracht. Ik hield even mijn hand tegen de zuigmond die aan de telescopische steel zit; en mijn hand werd bijna naar binnen gezogen. Ideaal; dit betekent dat dit apparaat ook schroeven, spijkers, glas, etc. opzuigt. Perfect in een huis waarin veel verbouwd wordt, en beesten leven!

Conclusie: Vergeet gehannes met stofzuigerzakken en ga voor dit apparaat. Zorg alleen wel voor wat (meer) ruimte om hem op te bergen.

Hjdevriess 11-11-2012

De stofzuiger gisteren ontvangen. Het was verwarrend dat het merk Dirt Devil niet getoond wordt op de doos en stofzuiger. Verder is de eerste indruk van de stofzuiger erg goed. Het uiterlijk van de stofzuiger is erg stijlvol. Door de lange, uitschuifbare buizen die worden meegeleverd, kan de stofzuiger prima worden gebruikt door zowel hele lange als korte mensen. Hij is wel aan de zware kant.

Voordat ik deze stofzuiger heb aangeschaft, gebruikte ik een stofzuiger met weinig zuigkracht. Ik moest veel moeite doen om het tapijt schoon te krijgen. Ik had geen hoge verwachtingen van de zuigkracht van de Infinity stofzuiger, maar toen ik het uit ging testen was ik blij verrast. Lange haren die mijn andere stofzuiger niet kon opzuigen werden met de Infinity moeiteloos uit het tapijt gezogen en ik kon ze als bolletjes oppakken. Tot mijn verbazing zat het stofreservoir behoorlijk vol met stof, terwijl het tapijt recent gezogen was met mijn oude stofzuiger. De Infinity maakt veel minder geluid dan mijn vorige stofzuiger. Het is niet zo dat hij stil is, maar ik kan nu een gesprek voeren als hij aanstaat.

Al met al ben ik erg tevreden met deze stofzuiger. Hoewel ik hem net heb ben ik benieuwd wat de zuigkracht over een paar jaar zal zijn. Een zeer positief punt is dat er 5 jaar garantie op zit! Hierdoor heb ik er alle vertrouwen in dat ik er een lange tijd met veel plezier gebruik van kan maken. De stroomkabel is erg lang, dus ik kan met één stopcontact de hele onderverdieping zuigen. Wat mij wel opvalt is dat het oprollen hiervan niet altijd even goed gaat. De laatste 50 centimeter moet je af en toe een zetje geven zodat deze in de stofzuiger verdwijnt.

kimco1984 10-11-2012

Ik wilde graag een stofzakloze stofzuiger, omdat wij vanwege drie huisdieren dagelijks stofzuigen (en ook haren, zaagsel, keutels etc.) en onze stofzuigerzakken snel volzitten. Via IBOOD heb ik deze Dirt Devil gekocht tegen een zeer schappelijke prijs (€149,95). Zeker in vergelijking met Dyson is dit erg goedkoop, maar het was dan ook een dagaanbieding.

Ik heb er nu een paar keer mee gestofzuigd en hij doet het prima. Hij heeft erg veel zuigkracht, waardoor je niet meerdere keren op één plek hoeft te zuigen en ook vuil dat wat plakt gemakkelijk op wordt gezogen. Deze versie van Dirt Devil heeft een dubbel zo groot stofcompartiment, waardoor je de bak minder vaak leeg hoeft te gooien. Dit is overigens een fluitje van een cent: een druk op de knop, de deksel opent zich en je hoeft hem alleen maar leeg te schudden boven de vuilnisbak.

De MC 1 Silence (de naam zegt het al) maakt niet meer geluid dan onze vorige stofzuiger met stofzakken (van Siemens, terwijl dat meestal wel het geval is bij multicyclone stofzuigers.

Bij de stofzuiger zit een opzetstuk met borsteltje, dat goed gebruikt kan worden om bijvoorbeeld kasten en planken af te zuigen. Helaas zit er geen opzetstuk bij voor dierenharen, maar alleen met de buis krijg ik de meeste dierenharen ook wel van de meubels af heb ik gemerkt. Dit zou echter een welkome toevoeging zijn.

De stofzuiger is erg gemakkelijk in gebruik doordat er 8 meter snoer aan zit. Je hoeft dus niet vaak meer van stopcontact te wisselen. Ook de buis is langer dan bij de meeste stofzuigers, waardoor hij ook voor lange mensen heel bruikbaar is.

De MC1 Silence oogt robuust, maar doordat ik hem nog niet lang in mijn bezit heb, kan ik nog niet oordelen over de duurzaamheid. De stofzuiger is wel vrij groot, waardoor hij lastiger in gebruik is bij het stofzuigen van bijvoorbeeld trappen.

Tot slot heeft de stofzuiger maar liefst 5 jaar garantie (na terugsturen antwoordkaart), wat voor mij ook een belangrijk pluspunt is.

Ik hoop dat deze Dirt Devil MC 1 Silence ons nog vele jaren tevreden zal stellen, maar dat verwacht ik wel. Duitse degelijkheid!

MrSinister 08-11-2012

Prima machine is de eerste indruk na kort testen. Wel wat groot en zwaar, niet echt wendbaar vergeleken met mijn oude Miele. Wel lekker stil een een fijne zuigmond die makkelijk over onze harde vloer gaat. Handig te legen ook. Snoer is lekker lang.
Deze machine gekocht via de dagaanbieding van Ibood. Volgens de verpakking en de informatie op het apparaat is deze machine echter niet van Dirt Devil? Deze naam is nergens op het apparaat of de verpakking te vinden, alleen de namen Royal en Infinity. Zoeken op internet kom je deze machine inderdaad onder deze naam tegen.

Scatterbrain 08-11-2012

Na een paar dagen gebruikt te hebben lijkt dit een degelijke stofzuiger te zijn met erg veel zuigkracht.
Maakt wel meer geluid dan ik had verwacht, maar dat is geloof ik inherent aan de stofzakloze stofzuigers.
De bijgeleverde zuigmond is goed maar niets bijzonders en komt lastig bij de randen.

DRP 07-11-2012

Heb al wat stofzuigers versleten, maar deze slaat echt alles. Heerlijk stil (ik hoor de telefoon nog), de zuigmond lijkt wel over de vloer te zweven, de lange buis geeft mij eindelijk een aangename houding. Het lange snoer is ook een pluspunt. In het handvat zitten de toebehoren verwerkt,heel doordacht gevonden! Makkelijk te reinigen, dus geen gedoe meer met zakken...die toevallig op zijn. Had hem eerder moeten kopen!! Bedankt, Ibood

DRP 25-02-2013

Na enkele maanden ben ik nog steeds heel tevreden over "mijn" stofzuiger. Ik sta volledig achter de hoger vermelde review. Ik onderhoud hem wel goed. Na bijna elk gebruik, maak de opvang leeg. Geen geurtjes, dus. En ik vind het leuk om het vuil te zien ronddraaien. De borstels van de zuigmond maak ik ook regelmatig proper.
Wanneer een ander aanzetstuk wordt gebruikt, is er veel lawaai, maar dit ding zuigt dan ook zo hard. Mijn vorige deed het minder krachtig en met algemeen veel meer lawaai. Vandaar dat het nu opvalt; van bijna stilte naar lawaai. Dit neem ik er graag bij. Ik gebruik de aanzetstukken toch niet dikwijls.
Ik wordt niet betaald om dit te schrijven, maar sinds mijn Dirt Devil is stofzuigen geen karwij meer!

Ireah 07-11-2012

Mooie stofzuiger die super zuigt. Voelt steviger dan zijn voorgangers dus ook wat zwaarder. Hierdoor minder geschikt om de trap op te dragen. Duurzaamheid nog niet aangetoond, maar met 5 jaar garantie gaat dat vast goed komen. Lekker lang snoer, waardoor ik niet telkens van stopcontact hoef te wisselen.

Mijn ervaringen met de Dirt Devil's zijn tot nu toe goed. Ook de service is prima. Nee, ze gaan geen 20 jaar mee, maar de lage prijs maakt veel goed. En, stofzakloos is heerlijk