Miele Complete C3 Score Red EcoLine rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Miele Complete C3 Score Red EcoLine rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

berend123 13-02-2021

hoge kwaliteit materiaal (relatief) !

Apparaten van miele zijn doorgaans de meest voordelige keus die je kunt maken. Niet natuurlijk als je alleen kijkt naar de aanvankelijke aanschafwaarde. Wel degelijk als je de kosten per jaar berekend na de eindeloze levensduur. Alle mensen die het niet zo breed hebben zouden daarom echt een miele apparatuur moeten kopen : op termijn blijkt dit veel voordeliger dan de cheapo-machines. Zo heb ik al 35 jaar een miele wasdroger die minstens 4 x per week wordt gebruikt en hij blijft maar onverstoord en feilloos zijn werk doen :-) Het energieverbruik voor hetzelfde type wasdroger is overigens tot op heden niet veranderd, anders was die lange levensduur niet zo voordelig geweest.
Met de stofzuigers is het niet anders : al vele jaren (ik ben de tel kwijt, maar het zijn er zeker 15, misschien wel 20) hebben we een miele stofzuiger die het zonder haperen heeft gedaan en dat nog steeds doet. Omdat we op de bovenverdieping nu voor het tilgemak een tweede stofzuiger wilden hebben, is de keuze natuurlijk weer gevallen op een miele : de c3 score.
Onlangs ontvangen en een paar keer gebruikt met de standaard combi-mond op zowel gladde vloer als op vast tapijt. Omdat deze nieuwe miele is uitgerust met een laag-vermogen motor, die volgens vele recensies nogal flink lawaai kunnen maken waren we wat huiverig daarvoor. Maar gelukkig blijkt deze 550 watt motor zowaar een stuk stiller dan de oude 2200 watt motor. En dat geldt dan voor alle standen. Het meeste lawaai wordt geproduceerd door de zuigmond en dat is goed beheersbaar. De zuigkracht blijkt ruim voldoende en doet niet onder voor de oude. Er is verder weinig nieuws onder de miele-stofzuigerzon. Het ontwerp is nog zeer herkenbaar en de filters en zakken zijn nog steeds hetzelfde.
Dit model gekozen vanwege zijn 550 watt motor omdat die stiller zou zijn dan de 890 watt variant.
En waarschijnlijk klopt dat wel. Heb je veel accessoires nodig zoals een parketborstel, kleine turboborstel, hepa filter etc dan kan het voordeliger zijn om deze stofzuiger in de 'total care' uitvoering te kopen want daarin zijn veel hulpstukken inbegrepen.
Overigens niet proberen om niet-originele stofzuigerzakken te gebruiken want dat kan uitlopen op een klein drama.
Kortom : tot nu toe weer tevreden en maar hopen dat ie op termijn net zo goed bevalt als de oude.

Pluspunten

• prijs (afschrijving per jaar)
  • degelijkheid (relatief)
  • weinig geluid
  • zuigkracht
  • kwaliteit plastic

Minpunten

• prijs (aanschaf)