Philips Jewel FC9062 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 69 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Jewel FC9062 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Remon 11-11-2020

Philips stofzuiger

Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

Super stofzuiger erg blij mee heb hem al 14 jaar en doet het nog super goed en heeft een hele goede zuigkracht heeft nu wat kleinen mankementen een wiel is er af en heb nu zins 1 jaar ook dat de slang los gaat maar duktape doet wonderen nee echte een aan radar ik zou weer de zelfde kopen als hij er nog was

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • Rolt en mooi compackt
  • Gaat al 14 jaar mee

Minpunten

• Slang laat los na 13 jaar

saartje 04-11-2015
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

Ik heb hem 3 jaar in mijn bezit en nog nooit zo,n rot stofzuiger gehad het mondstuk aan de stofzuiger is al die tijd dat ik hem heb zo lam als wat ook bij 2 vriendinnen het zelfde laken een pad door dat ik een half jaar ziek ben geweest ben ik er niet toegekomen hem terug te sturen en de zaak waarik hem heb gekocht bestaat niet meer en van de philips service verwacht ik niets, dat heb ik met mijn Senseo ervaren, ik raad hem niemand aan , motor is nog wel goed, Ik ben 75 jaar en kan moeilijk bukken, maar dat moet je wel met zon lam mondstuk groetjes

Marry Jongeboer 11-09-2015
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

En ik dacht dat ik de enige was. Ook bij mijn apparaat schiet de slang constant los en kiept de stofzuiger regelmatig op zijn kop.Ik heb het losschieten van de stang gedeeltelijk opgelost door een touw om het plastic begin van de slang te knopen, maar dat voorkomt niet altijd dat deze toch los schiet en het kan ook niet de bedoeling zijn natuurlijk.
Ik heb dit model een aantal jaren geleden bewust gekocht naar aanleiding van positieve recenties over de prijs/kwaliteitverhouding en de zuigkracht. Nu lees ik alleen nog maar negatieve berichten en daar sluit ik mij dus bij aan.
Stofzuigen is nooit mijn hobby geweest, maar met deze Philips is het echt de hel. Nooit meer een Philips stofzuiger voor mij!!!

hbrkhs 05-11-2015

Het is triest dat slang zo snel uit de stofzuiger schiet. Onze oplossing is twee vilten stoelpoot plakkers onder de twee indrukbare delen plakken. Hij zit nu weer als een huis maar is toch nog weer los te krijgen.

weegschaaltje1973 17-08-2015
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

Helaas ook ik mag het elke dag ervaren, als ik de stofzuiger mee wil trekken dan schiet de slang los van de stofzuiger.. je kent het wel ik loop dan weer te tieren op de stofzuiger.. gekeken om het onderdeel los te kopen alleen tja dan betaal je wel gelijk bijna € 40,-.. en dan is het waarschijnlijk nog niet opgelost.
Dit is wat ik zo allemaal lees een algemeen bekend probleem, waarom heeft Philips geen melding gemaakt en voor de mensen die deze stofzuiger hebben gekocht het probleem niet opgelost.. Zoals vele andere moet ook ik een andere stofzuiger kopen terwijl die eigenlijk voor de rest nog goed is. Zo niet blij mee !

Toyota2509 14-06-2014
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

hierbij wil ik graag even mijn complimenten uitspreken,we lopen allemaal wel eens te schelden over een product en kunnen al snel een negatieve beoordeling geven ,maar een compliment zie je niet gauw. Bij deze mijn stofzuiger Philips FC9062 ging naar 2 jaar en 4 dagen de stofzuigermond kapot ,een vriendelijke jonge dame staat mij keurig te woord en en krijg een nieuwe opgestuurd zonder probleem.
Bij deze Philips en dikke 10 !!!!

Famja 07-02-2014

Waardeloos
Stofzuigerslang schiet constant los.
(Philips weet dit. Waarom lossen zij dit probleem niet op?)
Snoer komt los van de stekker wat gevaarlijk is.
Ik had vroeger Philips hoog in het vaandel staan maar de laatste tijd gaat het hard achter uit.
Service is ook niet wat het geweest is.
Diverse apparaten van Philips bij mij werken niet naar behoren wat ze weten maar niet op reageren!!
Sorry

lonk 14-01-2014
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

1) Stofzuigerslang schiet constant los.
(Philips weet dit. Waarom lossen zij dit probleem niet op?)
2) Kiepert regelmatig om tijdens het zuigen.
(Typisch een probleem van een "kogelmodel".
Een "sleemodel" heeft dit probleem niet.)
3) Regelmatig zakt het motorvermogen spontaan weg.

Tannie001 22-12-2013
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

ik heb de stofzuiger nu ongeveer 1,5 jaar en net als bij iedereen schiet iedere keer de slang uit de stofzuiger sinds het laatste halfjaar en nu tot overmaat van ramp schuift de buis steeds in, hij blijft niet meer vast staan. Het eerste jaar super tevreden, goede zuigkracht weinig herrie wel onhandige hulpstukhouder en lichtgewicht nu vind ik het een dramading, helaas gaat de vuilnisbak in heb het bonnetje niet meer ...

Officiele reactie van Philips Nederland 31-12-2013

Hi Tannie,
We kunnen voor garantie ook kijken naar het serienummer dat op de productsticker staat. Ik wil je dan ook aanraden om contact met ons op te nemen hierover!
Met groet, Jeroen - Philips Webcare
(facebook.com/PhilipsNederland Twitter: @PhilipsCare_NL)

Overige contactgegevens kan je vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

Sneetjewitbrood 10-08-2013
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

Na +/- 3,5 jaar is hij dan overleden. Heb indd problemen gehad met de slang die continu losraakt. Ook vallen de mondstukjes uit de houders. Verder prima stofzuiger!

Manuel3 09-07-2013
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

Inderdaad een waardeloos apparaat. 2,5 jaar geleden gekocht nav de goed recensies. Frappant dat er na een paar jaar geen tevreden mensen te vinden zijn, maar ik begrijp wel waarom! Het begon met het wieltje onder de zuigmond dat ineens weg was. Gelukkig viel dit nog onder de garantie en kreeg ik een hele nieuwe zuigmond toegestuurd. Het omvallen van het apparaat is ergerlijk en het losschieten van de zuigslang na een jaar of 2 is helemaal bloedirritant. Snap niet dat philips geen terugroepactie doet, want dit is gewoon een ontwerpfout. Voor mij geen philips stofzuiger meer.

ineke6 04-03-2013
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

Twee jaar geleden heb ik (helaas) 2 van deze stofzuigers gekocht, 1 voor boven en 1 voor beneden. Heb toen op kieskeurig gekeken maar heb niet gelezen dat de slang steeds uit de stofzuiger schiet ook al trek je er maar zachtjes aan. Ontzettend irritant. De eerste tijd was ik nog wel tevreden over de zuigkracht maar dat was ook al snel voorbij. Je moet de kruimels er met je hand in stoppen.
Was net aan het stofzuigen vol ergernis en dacht laat ik andere mensen waarschuwen. Koop nooit een Philips!

Pietpuk 03-03-2013
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

Wat een waardeloze stozuiger is dit. Na een aantal maanden liet de slang telkens los van de stofzuiger. Verder is de ophangmogelijkheid van de slang slecht. Stofzuiger blast ook stof uit, dus schoonmaken ermee is eigenlijk niet mogelijk. Nu tot overmaat van ramp komt alle stof langs de stofzuigerzak.
Werkelijk waardeloos.

J.M. van Sonsbeek 02-01-2013
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

Deze stofzuiger was in de aanbieding bij de Marskramer en omdat wij graag een nieuwe stofzuiger met een nieuwe zuigmond (in de vorm van een driehoek) wilde hebben, hebben we deze meteen aangeschaft. Helaas niet eerst op Kieskeurig gekeken maar wel op de doos waarin de stofzuiger verpakt zat. Hierop stond op het deksel een grote foto van deze zuigmond en met de tekst erbij: TriActive nozzle with a unique 3-in-1 action. Bij thuiskomst bleek dat deze stofzuiger helemaal niet geleverd wordt met die zuigmond. En dan blijkt op de zijkant van de doos een klein icoontje te staan waarin de nieuwe zuigmond wordt doorgestreept maar daar zoek je niet naar als de rest van de doos wel deze zuigmond laat zien. We voelen ons echt bekocht want dit was precies de reden om voor deze stofzuiger te gaan. Helaas krijgen we van Philips, zelfs na het opsturen van foto's van de doos, geen reactie meer op onze klacht. Dit verklaart mijn lage score op mogelijkheden, gebruiksgemak en vormgeving. Voor de klantenservice van Philips geef ik ook niet zo'n hoog cijfer. Erg jammer want ik dacht een goede keuze te hebben gemaakt met een Philips.

suusje1965 04-01-2013

Ik vermoed dat u dit probleem met Marskramer moet oplossen want er hoort wel degelijk een driehoekige zuigmond in de doos te zitten. Maar troost je... het werkt voor geen meter!

J.M. van Sonsbeek 08-01-2013

Beste Suusje,

Dank voor je reactie. Helaas ligt het probleem niet bij Marskramer maar bij Philips. Er hoort volgens Philips echt geen driehoekige zuigmond bij dit type stofzuiger. Alleen staat die zuigmond in beeld en tekst wel voluit op de doos van Philips. Daarom voel ik me zo bekocht.

veeke100 30-07-2012
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

De stofzuiger is erg licht waardoor hij iedere keer omkiept als je naar een andere plek wilt en hem meetrekt. Daarnaast functioneert de borstel niet; die klapt steeds in. Laten wij nu allemaal harde vloeren hebben dus dat is hoogst irritant. Nee de volgende keer toch weer een Miele of zo.

Officiele reactie van Philips Nederland 27-11-2012

Beste Veeke100,

Uit uw review begrijp ik dat u niet tevreden bent over uw stofzuiger. Ik vind het spijtig om dit te vernemen.

Het zou niet mogen zijn, dat u een dergelijke klacht ervaart met de borstel van uw stofzuiger. Na aankoop heeft u 2 jaar fabrieksgarantie op het apparaat. Ik wil u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen, mijn collega zal u vervolgens verder informeren.

Philips Webcare

joanne334 12-07-2012
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

Leuke stofzuiger om te zien maar: Hulpstukken zitten in de buis en vallen er steeds uit. Ook schiet de slang al na 2,5 jaar iedere keer los van het sofzuigerhuis. Een veel voorkomende klacht gezien de recenties. Waardeloos dus. 2 jaar garatie dus pech want Philips denkt je zoekt het maar uit. Slechte service dus van Philips dames en heren.
Geen stofzuiger meer van Philips de volgende keer dus. Dat heeft Philips aan zichzelf te danken !!!!

stofzuigermannetje 17-04-2012
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

Mooie stofzuiger, gekocht november 2009, echter binnen twee en een half jaar laat de slang iedere keer los bij meetrekken.Dat is toch wat je voortdurend doet met een stofzuiger! Koop daarom deze stofzuiger niet.
Officiele reactie van philips: "wij geven inderdaad alleen maar 2 jaar fabrieksgarantie".
Dit is mijn inziens gewoon een constructiefout. Mijn verwachtingspatroon was dat de stofzuiger langer mee zou gaan, helaas kun je dat niet verwachten, weinig sense en veel simplicity.

sylvia78 04-04-2012
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

Mooie stofzuiger om te zien maar dat is dan ook het enige pluspunt. Aangeschaft na goeie revieuws maar helaas. Omdat het snoer plat is rijd de stofzuiger er erg slecht overheen. Ook laat de slang elke keer los van de machine. Meetrekken gaat dus niet meer. Zuigkracht is lang zo sterk niet meer als in het begin. Ben dus weer op zoek naar een nieuwe....

Officiele reactie van Philips Nederland 06-04-2012

Bedankt voor uw review! U geeft aan dat de stofzuiger slecht over het snoer rijd en de slang los laat, dit zou uiteraard niet mogen!

Wist u dat u 2 jaar fabrieksgarantie heeft op uw stofzuiger? Graag verzoek ik u met onze klantenservice contact op te nemen om samen tot een goede oplossing te komen!

Philips Webcare

Tjekkers 24-11-2011
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

Waardeloze stofzuiger. 2 keer dit model gekocht, de eerste was de motor kapot net na verlopen van de garantie op. Een jaar geleden hetzelfde model aangeschaft maar nu hebben we weer een draadbreuk van het snoer binnen in de stofzuiger.

Goede eigenschappen: zuigkracht (daar draait het immers om) is uitstekend, snoer is voldoende lang.

Nadelen: de buis blijft niet goed aan de stofzuiger zitten dus die valt er steeds vanaf na het opbergen.
Bij beide exemplaren bleef de slang na ongeveer een half jaar gebruik niet meer goed zitten waardoor deze er steeds uitschoot.
Het snoer is heel dun en van slechte kwaliteit.

Na 2 Philips stofzuigers in 3 jaar zijn we het zat en hopen in een Electrolux een betere opvolger te vinden.

Richard-EM 04-10-2011
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

Inderdaad, zoals velen ook al constateerden, alweer een waardeloos apparaat van Philips, die FC 9062. Hij zuigt niet goed, de slang laat los en na drie keer gebruiken moet je alweer de stofzuigerzak vervangen, omdat het apparaat dan oorverdovend gaat loeien. De huidige Kieskeurig-beoordeling staat op 7,7. Nou, van mij is dit een dikke 0 (= nul).

Geurda 30-08-2011
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

Ik heb nog nooit zo'n waardeloze stofzuiger gehad. In het begin was de zuigkracht prima, maar dat is nu al een heel stuk minder. Het meest ergerlijke is echter dat hij bij elke gebruiksbeurt minimaal 3 keer op zijn kop ligt, omdat 'ie totaal niet wendbaar is. Ik heb 'm gekocht omdat íe licht van gewicht is en alleen op de bovenverdieping gebruikt wordt. Maar wat een ergernis heb ik van dat ding. Koop 'm dus niet!! Spaar liever door voor een betere.

cesar67 24-05-2011
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

Weinig klachten over deze stofzuiger behalve de duurzaamheid.
Ook wij hebben het probleem met de slang die losschiet uit de stofzuiger als je er even aan trekt.
Dit kun je oplossen door een stukje opgevouwd aluminiumfolie onder de twee "vleugeltjes" van het aansluitstuk van de slang te stoppen. De "vleugeltjes" krijgen dan weer hun veerkracht en de slang springt niet meer los.
Het is even uitproberen hoe dik het opgevouwde aluminium moet worden (4 a 5 keer dubbelvouwen, breedte gelijk aan de "vleugeltjes"). Druk het met een plat voorwerp (plat schroevendraaiertje) onder de "vleugeltjes" helemaal naar achteren en stevig aandrukken. Wel voorzichtig, de "vleugeltjes" moeten niet afbreken.
Het zit bij ons al 6 weken en het gaat goed en het aluminium valt er ook niet uit.

Jose1974 13-05-2011
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

Wat een waardeloos apparaat. Na gedegen speurwerk hebben wij deze stofzuiger vorig jaar aangeschaft. En inderdaad, de eerste weken ging het super. Zoog goed en het enige irritante was dat hij niet over zijn eigen snoer heen rolde. Maar nu...ik kan hem wel uit het raam gooien. De slang schiet steeds uit de zuiger, hij zit continu 'verstopt' met niets en geeft zo veel herrie dat je 'm eerst uit moet zetten. Hij zuigt niet goed meer en op de maximale stand, zuigt hij zichtzelf steeds dicht. Ik word er gestoord van. Gelukkig zijn we aan het verbouwen en gebruiken we 'm nu als klusstofzuiger. Kan 'ie mooi naar het grof vuil. Ik zal blij zijn als ik een nieuwe heb!

mamavan4 11-05-2011
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

We hebben deze stofzuiger nu een jaar in ons bezit. De eerste 3 maanden was het super! Toen begon de ellende....Tijdens het verplaatsen schoot de slang er steeds af.....het ging eigenlijk steeds makkelijker dus al gauw ook al tijdens het zuigen floep weer die slang er af, het bevestingsknopje is lam. Dus met een rol tape er om heen bleef het weer even zitten en toen begon het weer. Nu is hij stuk en gaat hij voor reparatie. Ik denk iets in de stekker of het snoer.
Het is dat ik nog garantie heb anders zette ik hem vandaag nog bij het grofvuil.

Mmmirrr 17-04-2011
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

Ik ben nog nooit zo ontevreden geweest over een stofzuiger. Eerder had ik een stofzuiger van Philips van 1800 watt en die was geweldig, daarom weer een Philips terug gekocht. In de eerste 2 tot 3 maanden leek het apparaat in orde, daarna begon de ellende. De zuigkracht is onder de maat, ik moet met een gladde vloer soms meerdere keren over 1 plek heen zuigen. De stofzuiger 'slaat voortdurend dicht', dwz hij geeft aan middels het rode klepje dat de zak vol zit terwijl dat niet zo is. Als ik iets groters opzuig dan een stofje dan lijkt het wel alsof het klem blijft zitten (nergens in de buis of de slang iets te bekennen) en begint het apparaat heel veel herrie te maken. Het apparaat rolt voortdurend om omdat ik veel bochten moet maken in huis, eerdere stofzuigers hadden dit niet, hoewel ze ook geen zwenkwielen hadden. Tot slot vind ik de inhoud van de stofzak erg klein, die moet je dus vaak vervangen en houd ook rekening met het 'super clean filter' dat ook vervangen moet worden, terwijl ik nog geen voordeel ontdekt heb aan het hele extra filter. Ik zal helaas niet zo snel meer kiezen voor een Philips.

tvip 17-03-2011
Geschreven voor: Philips Jewel FC9062 zwart

Nu ik dit apparaat een jaar heb ben ik toch teleurgesteld. Hoewel het een mooi, licht stofzuigertje is, met genoeg zuigkracht, vind ik de duurzaamheid tegenvallen. De slang laat bij een flinke ruk aan het apparaat meteen los van de sofzuiger. Het bevestigingsdeel voor de mondjes begint wat lam te worden en hij blijft overal achter steken.