Nilfisk Extreme X 210 paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nilfisk Extreme X 210 paars op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Ralph 25-03-2013
Geschreven voor: Nilfisk Extreme X 210 groen

Een prima stofzuiger nu iets meer dan 3 jaar in gebruik (sinds jan 2010). Ik ben erg tevreden over de zuigkracht (en het behoud daarvan bij een volle stofzak) en vooral de filter eigenschappen. Ik hen een huismijt allergie en de meeste stofzuigers blazen alleen maar allergenen in het rond. Deze doet met zijn HEPA filter, originele stofzakken en doordachte lucht uitblaas een prima job.

Alleen de duurzaamheid en robuustheid vallen me tegen, ook al gaan we er altijd zorgvuldig mee om.

* De aansluiting van de pistoolgreep op de zuigbuis draait nu door en schiet soms zelfs helemaal los tijdens het stofzuigen. Dit komt door slijtage aan een (te) klein plastic palletje dat de greep aan de buis vast klikt.

* Een zelfde mechanisme klikt de zuigbuis aan de voet. Hier werkt het nog redelijk omdat deze verbinding veel minder wordt los genomen tijdens normaal gebruik.

* Van de snoer-oprol-knop is een onderdeeltje weg (niet afgebroken, maar waarschijnlijk ooit er uit gesprongen) waardoor deze knop los zit (maar nog wel werkt)

* Het accessoire klepje voelt goedkoop en wiebelig aan en het scharnier is al regelmatig losgeschoten. Maar dit kan je terugklikken.

Het positieve is dat er 5 jaar garantie zit op deze stofzuiger. Ik heb contact gehad met Nilfsik service en die reageerde direct dat ik de stofzuiger op kan sturen. Dat is dus in ieder geval een zeer snelle service reactie!

Nu nog even een geschikt moment zoeken om de stofzuiger op te sturen want met een 'gewone' stofzuiger (van de buren?) aan de slag zie ik met m'n allergie niet meer zitten. En dan afwachten hoe de rest gaat verlopen.

dera 09-08-2011
Geschreven voor: Nilfisk Extreme X 210 paars

prima stofzuiger in gebruik, maar alles gaat wel heel erg snel stuk. Na 4 jaar is de slang kapot, de klep waar de borstels onder liggen. Het zuigmondstuk is helemaal gebarsten. En echt we stofzuigen er alleen mee.

Officiele reactie van Nilfisk 09-11-2011

@Dera,
Het kan natuurlijk gebeuren dat er iets kapot gaat maar ik ben even benieuwd of alles naar wens is opgelost en je nu weer tevreden bent? Zoniet neem dan even contact op met Nilfisk Almere dan helpen we je graag verder.
Nilfisk
jeroen

SelmaK 30-12-2009
Geschreven voor: Nilfisk Extreme X 210 paars

Recentelijk deze Nilfisk X210 gekocht, omdat onze Nilfisk die wij hadden het na 30 jaar begaf!!!!! We hebben in die dertig jaar maar enkele onderdelen moeten vervangen. Voor de rest geen probleem gehad. Hopelijk gaat deze ook zo lang mee! Wij zij er tot nu erg tevreden mee! Eigenlijk wilden we voor de X300 gaan, echter het feit dat er enkele problemen waren met de stang van de stofzuiger en de afstandsbediening hierop besloten wij voor de X210 te gaan. Geen enkele spijt. Zuigt zeer goed. Handig dat je drie zuigkrachten hebt. Op de hoogste zuigkracht is het stofzuigen op tapijt erg zwaar. Dus super dat je het dan lager kan zetten. Verder ziet het apparaat er degelijk uit. Enkele extra kleine borstels onder de kap verscholen. Makkelijk vak om het zakje te verwisselen. Lange snoer. Apparaat is er mobiel. Goed nagedacht over praktisch gebruik. Tot nu toe zijn wij er erg tevreden over! BTW de X210 heeft een licht groene kleur!

YB 15-09-2008
Geschreven voor: Nilfisk Extreme X 210 paars

Ik ben echt enorm blij en tevreden met de aanschaf van deze stofzuiger. Doet alles wat je verlangt van een stofzuiger en maakt stofzuigen weer leuk. Ik had voorheen een best redelijk goede Bosch maar die kon toch niet alle haren aan van mijn hond en kat.
Alles aan de Nilfisk 210 stofzuiger werkt uitstekend;
Zuigt echt belachelijk goed. Bediening is eenvoudig, slang werkt prettig en is makkelijk in lengte te verstellen, tevens meer/minder zuigkracht via slang en via toetsen. Meegeleverde borstels zijn alle functioneel en makkelijk op te bergen onder klepje boven in zuiger.
Rijdt makkelijk en soepel mee, heeft een rubberen rand om beschadigen van meubels te voorkomen, lengte snoer is goed lang en het geluid is prettig en rustig.
Ik heb binnen een mum van tijd meubels tapijt en kussens schoon waar ik anders 'maanden' op aan het poetsen was, alle frustratie is compleet verdwenen en ik haal de stofzuiger echt met plezier uit de kast.
Ook het hele filter verhaal maakt indruk, de lucht in het huis voelt echt weer schoon.
Vormgeving is ok, kleur had van mij iets anders gemogen maar is dat vrij persoonlijk en eigenlijk van ondergeschikt belang, want eenmaal het apparaat gebruikt weet je dat je de beste aankoop hebt gedaan die je kon doen.
Duurzaamheid is hopelijk weer net zo goed als de Nilfisk van mijn ouders vroeger thuis, ging toch zeker 15 jaar of meer mee.

Jan Eric 06-10-2007

Eindelijk!!!!!

EEN goede beslissing genomen en na jaren om prutsen met geodkope stofzuigers dan eindelijk een Nilfisk gekocht.
Na wikken en wegen de Extreme 210 gekocht.
Vanaf het eerste moment super tevreden met deze aanschaf.
Eigenlijk is dit iets wat je eigenlijk gelijk moet doen: een Nilfisk kopen!

Hij is stil en zuigt ontzettend goed. Ziet er degelijk uit en is volgens mij voor degene die nog aan het twijfelen is wat voor stofzuiger hij/zij moet kopen de juiste keuze.

Voor ons is ie toppie.

Van de Vyver Jan 12-06-2006

Zeer goede stofzuiger, maar snoer rolt zeer slecht op. Moet het er soms tot 5
maal terug uittrekken voor het helemaal wil oprollen. Zat op gegeven ogenblik
zelfs geblokkeerd ,zodat ik het toestel moest demonteren om snoer vrij te
maken. Ik heb Nilfisk hiervan op de hoogte gebracht maar kreeg (tot nogtoe)
geen reactie. Zou toch niet mogen kunnen voor zo'n duur toestel van zo'n
gerenomeerd merk.