Nilfisk Coupé Parquet zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nilfisk Coupé Parquet zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

pfhh 15-11-2008

Deze stofzuiger gekocht vanwege zijn prijs en goede bevindingen op Kieskeurig. Achteraf een mindere aankoop. Snap niet dat men hier zegt dat hij vrij stil is. Forget it! Die stofzuigen zeker met oordoppen in, want met zijn 78db maakt ie meer lawaai als mijn 40 tientjes Bestron voor buiten (auto e.d.). Zuigen doet ie best goed, nadeel is dat de kleine (dure) zakken vrij snel vol zijn. Het snoer had inderdaad ook wel langer gemogen, nu is de aktieradius hooguit 5,5 meter. Voor je het weet staat het snoer strak en moet je op zoek naar een ander stopcontact. Omdat de stofzuiger vrij klein is en hoog wil hij wel eens omkukelen als het te snel gaat. Voor de prijs zeker een aardige stofzuiger die goed zuigt. De volgende spaar ik liever iets door, want voor een paar tientjes meer is er beter te krijgen.

MacEs 02-11-2008

Aanvankelijk had ik me de uitgebreide potente Nilfisk Allergy aan laten smeren maar een dag later geruild voor de Coupé Parquet aangezien mijn flat niet groot is en voornamelijk parket heeft.
Na één keer gezogen te hebben viel uit het borstelmondstuk het wieltje met bijbehorende pinnetje. Ik kon het mondstuk zonder probleem omruilen.
Hij zuigt prima, rijdt als een trein, erg flexibel en valt niet om. De wielen zijn van zacht rubber, krassen niet in het parket. Er zit een extra parketborstelmondstuk bij (met zachtere haren), waardoor ik de standaardborstel nu nauwelijks gebruik, en er zitten twee kleinere mondstukken bij: eentje voor textiel waarmee bank en zitkussens handig mee worden schoongezogen) en een klein borstelmondstuk wat niet veel dikker/groter is dan de metalen buis die perfect is voor boekenkast, toetsenbord, plinten en onmogelijke hoekjes. Het goede is dat ze in de stofzuiger zelf worden opgeborgen dus je hebt ze altijd bij de hand (en ik gebruik ze beiden veel).
Het duurde even voordat ik door had waar het handvat zit, die zit namelijk niet bovenaan waar je de zuigerzak vindt, wat ik van andere stofzuigers gewend was.
Het geluid is prima, afhankelijk of je hem op volle kracht gebruikt of niet maakt hij meer herrie maar alleszins acceptabel.
Het snoer is 4m lang. Had voor mij een metertje langer gemogen.
Ik heb hem in een aanbieding bij een groot warenhuis gekocht.
Ik ben er erg blij mee, helemaal met de extra borstels, ik had niet gedacht dat stofzuigen leuk kon zijn! :-)

MacEs 09-06-2012

Update: Nog altijd blij met de stofzuiger. Ondertussen is de slang vervangen moeten worden. Ik geef toe dat ik de stofzuiger daar meestal aan mee trek. Voor 12,50 een nieuwe op de kop getikt op de markt in Waddinxveen. Een minpuntje is ook dat de stofzuiger zo soepel gaat dat als ik hem te hard mee trek, ie tegen de deurposten botst met de nodige beschadigingen. Of ik moet minder lomp doen of ik moet de stofzuiger in schuimrubber wikkelen. :-)
Verder doet ie het nog altijd prima en ik hoef niet te vaak stofzuigerzakken te wisselen (maar heb dan ook maar een klein huisje).

mazoeker 14-07-2008

Compact en licht en toch kunnen de hulpstukken in de stofzuiger opgeborgen worden. Hij slaat ook niet om, rijdt stabiel. Deze eigenschappen maken voor mij comfort uit. Zuigkracht is voldoende. Het is geen tijgerstofzuiger die allerlei spullen meetrekt maar het gewone vuil, snippers en iets zwaarder verdwijnen moeiteloos. Bij veel zware stofzuigers kun je de max. cap. niet eens gebruiken.
Het geluid is veel zachter dan mijn vorige electrolux clario. Hij ziet er ook mooi uit en lijkt degelijk. Voor mij een geslaagde aankoop.

Emmy- 29-01-2008

Mijn oude philips stofzuiger was totaal versleten na vele jaren trouwe dienst. Vervolgens ben ik lange tijd op zoek geweest naar een andere geschikte stofzuiger. Wat een ellende! Na een andere philips (snel kapot), een Miele (te veel lawaai), een stofzuigerzak-vrije (echt geen succes!) en een electrolux (te weinig zuigkracht) wilde ik niet veel geld meer uitgeven aan een stofzuiger. Ik was inmiddels behoorlijk blut. Voor weinig geld kocht ik bij de groothandel deze Nilfisk Coupé parquet. Ik had inmiddels niet erg veel vertrouwen meer in stofzuigers. Maar dit merk had ik nog nooit geprobeerd en ik had er goede verhalen van gehoord. En ik moet zeggen: ik ben erg tevreden! Hij heeft verschillende hulpborstels geintegreerd hetgeen ik handig vind. Ik zeer compact, waardoor ik hem gemakkelijk de trap op en af kan nemen. Het geluidsniveau is alleszins redelijk. En prima zuigkracht. En hij is goedkoop. Enige nadeel is de wat kleine stofzuigerzak. Eindelijk lijkt er een einde te zijn gekomen aan mijn zoektocht...