Dyson DC19

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC19 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

hans040 13-12-2012
Geschreven voor: Dyson DC19

Dit is onze 2e Dyson. Een eerder type was redelijk naar wens maar er was ondertussen zoveel aan kapot dat er een nieuwe moest komen. Maar wat een tegenvaller. Wat maakt dit apparaat een kabaal, idd. je hebt echt oordopjes nodig. Niet normaal, wat een herrie dit apparaat produceert. Ik vraag me overigens af of dit wel toegestaan is. Maar wat erger is; de zuigkracht is drastisch afgenomen. Het filter is in een jaar tijd wel 5x schoon gewassen. Het gedeelte wat in de stofkamer zit hebben we al diverse malen met een compressor schoon geblazen (heel smerig karwei). Nee, dit is onze laatste Dyson geweest.

Mek 01-03-2012
Geschreven voor: Dyson DC19

Bijna 3 jaar de DC19 origin in ons bezit.
Kan niet anders zeggen dat wat hij moet doen ook heel goed doet!.
Hij ziet er eigenlijk niet zo heel degelijk uit , beetje plastic-achtig maar dat valt in werkelijkheid wel mee.

We kwamen er na 2,5 jaar achter dat er misschien wel eens filters in zouden kunnen zitten ,deze terstond gereinigd.
Filter moet ieder half jaar onder stromend water gereinigd te worden ,wisten wij veel.
Nadeel : accessoires zijn behoorlijk aan de prijs en kwa geluid lijkt het wel een Tupolev welke op het punt staat om op te stijgen.
Voordelen: prima zuigkracht , 5 jaar garantie !!!,stofzakloos.

Eindconclusie : In 3 jaar geen problemen gehad met de DC19 , is een goede aankoop geweest (was toen bij Mediamarkt in de aanbieding voor 229 euro).

Wiel55 13-06-2011

Hallo,

Ik heb de dc19 dyson al 4 jaar in mijn bezit,ik heb nog nooit zo'n fijne stofzuiger gehad.Zuigt ook na 4 jaar nog als nieuw en ik gebruik hem iedere dag ivm met kat en honden.Is gemakkelijk in gebruik alles is perfect.
Bovendien is een paar weken gelden de slang gebroken en kreeg zonder meer een nieuwe voor noppes,dat noem ik nu service.

chris1418 21-01-2011
Geschreven voor: Dyson DC19

heb de dc19 nu twee jaar in bezit, en vind het een waardeloos k.. apparaat, veel teveel herrie oordoppen zijn aan te raden.
zuigkracht gaat hardt achteruit, ook de plasic zuigstang houder was naar 2 mnd al lam.
noooooooooooooooit meer een Dyson

Rally Fan 19-01-2010

---------- update review 19-01-2010----------
Ik heb het root-cyclone systeem niet verder los kunnen krijgen,maar wel de gaatjes losgepeuterd met een breipen,haaknaald en een klein grijpertje aan een spiraalveer, waarmee je bouten en schroeven kunt pakken die op een onbereikbare plaats zijn gevallen.
Hij zuigt nu weer prima en de onderdrukklep blijft nu ook dicht.
Wel hadden we er een zuigmond van een andere stofzuiger aangemaakt,nu kun je overal wel goed bij.
Omdat onze antieke Holland-Electro het langzaam begon op te geven en ik er geen onderdelen meer voor had, hadden we de dyson toch maar weer eens opgezocht.

---------- oude review 18-01-2010 ----------
Ik had in 2003 ook een dyson gekocht,omdat ik het systeem van een cycloonfilter ook al kende als voorfitter van tractormotoren.
Helaas valt hij erg tegen de zuigmond is erg log en het stukje slang hierin scheurde al vrij gauw.
Verder maakt hij erg veel lawaai dat ik er oordoppen bij gepakt heb.
Hij gaat ook steeds slechter zuigen.
Zonder opvangbak zuigt hij volop,zodara ik de bak erop zet gaat er een onderdrukklep open en ziugt hij slecht
Ik heb vandaag met een compressor dat hele root cyclone systeem eens flink uitgeblazen maar als ik erin kijk zitten nog 3 gaatjes verstopt met haren en ik kan er niet bijkomen.
Ik heb nu de 2 inbusboutjes van het handvat los en een 3e gevonden nadat het handvat eraf was.
Hij begint al wat open te gaan maar het lukt nog niet om hem helemaal te openen om de haren te verwijderen.

peterkling 15-01-2010

---------- update review 15-01-2010 ----------
Zoals ik al eerder vermeld heb bevalt de Dyson DC19 heel goed.
Ik moet niets hebben van stofzuigers met papieren zakken. Snoer te kort? U heeft vermoedelijk te weinig stopkontakten. Slang knikt en onderdelen breken af? Als je weet hoe sommige mensen met hun stofzuiger omgaan. Ze rousen van de ene kamer naar de andere zonder van stopkontakt te wissen. Onze werkster heeft daar ook zo`n handje van. Zij stopte de Dyson zelfs onde de kraan. Maar gelukkig geen schade.
Ik heb alleen de filters een keer vervangen, eigen schuld. Ik had de Dyson aangesloten op een steenzaag. Wij hebben 2 Labradoors dus veel haren opzuigen, prima. Wanneer u het kleed meezuigd? Er zit een geel drukknopje in de bocht om dit te voorkomen.
Of u heeft de verkeerde zuigmond.

---------- oude review 02-01-2010 ----------
Wij hebben nu onze 2e Dyson gekocht. De vorige iets kleiner model doet het na 3- 4 jaar nog prima. Maar die geven wij aan onze dochter die op kamer is gaan wonen.
Zuigt prima geen stofzakken. Er is best wel eens wat stuk gegaan maar alle onderdelen zijn te koop. Let wel op de onderdelelen prijs. Op de markt stond een kraam met onderdelen van de Dyson en dat scheelde een heel stuk in prijs.
Wat het fluiten betreft: zorg dat de slang niet geknikt raakt. Ik heb jaren allerlei stofzuigers gerepareerd voor een bedrijf. Nooit kon ik iemand adviseren van neem dit of dat merk. Alle merken heb ik in reparatie gehad. Zelfs de dure Miele. Maar de Dyson vind ik toch een aanrader.
Ik heb 1 advies. Zuig geen steenstof op want dat is zo fijn daar krijgt de stofzuiger een opdonder van. Het filter krijg je nooit meer helemaal zuiver en het is slecht voor de motor. Koop dan in zo`n geval nieuwe filters.

LS29 12-01-2010
Geschreven voor: Dyson DC19

Ik vind het een flut apparaat!
Het ophangsysteem buigt na verloop van tijd mee, zodat de stang er steeds uit valt. Hij zuigt niet goed. Onhandig, niet makkelijk wendbaar en neemt veel ruimte in. Te kort snoer, de platte zuigmond kan alleen voor- en achteruit. Die zuigt dan weer zo aan de vloerbedekking vast dat je hard moet trekken deze er weer vanaf te krijgen. Handgreep niet handig....Ik ga een Miele kopen!!!

SanZwa 11-01-2010
Geschreven voor: Dyson DC19

Sinds 2 jaar hebben wij deze Dyson. Waar deze zuiger voor ontworpen is gaat prima. Goede zuigkracht, makkelijk zonder stofzuigerzak.

Helaas zijn er een aantal niet zulke praktisch zaken:

- kort snoer;
- de houder van de zuigstang/mond achter op de zuiger is zwak/slap;
- de hulpstukken achter op de zuiger klemmen niet goed en zitten niet op een praktische plaats;
- de wendbaarheid is slecht, zuiger kantelt snel.

Had wel wat beter verwacht van een zuiger in deze prijsklasse. Test Dyson zelf dit soort zaken niet?

lavalava 15-12-2009
Geschreven voor: Dyson DC19

De duurzaamheid van de buis is slecht en onderdelen breken na enkele jaren, door plastic moeheid af of door midden.
Verder qua bediening en zuigkracht bevalt hij prima.

Maar niet duurzaam dus

carlaatje 11-12-2009
Geschreven voor: Dyson DC19

Ik heb de Dyson al 4 jaar en nu laat de slang van het verharde deel van de stofzuiger los.

Jewel1969 24-11-2009
Geschreven voor: Dyson DC19

We hebben deze stofzuiger nu een maand in gebruik. Wat ik jammer vind is dat de slang vast zit aan 1 kant. Handiger was geweest gewoon in het midden. En de slang is erg stug in gebruik. Verder zuigt hij wel goed en heb ik toch geen spijt van de aankoop.

Leohevea 12-10-2009
Geschreven voor: Dyson DC19

Wij hebben nu 2 jaar een Dyson 19. Wij hebben deze toen gekocht omdat de zuigkracht constant blijft en je geen dure stofzakken hoeft te kopen. De gelikte reclame spot vergeet te vertellen dat deze stofzuiger van het venturi principe gebruik maakt, wat inhoudt dat de stofzuiger een hoog irritant fluitend lawaai produceert. Verder is het een erg onhygienisch apparaat ivm het legen van de opvangbak en die wil je graag legen, want hij is doorzichtig en je kijkt dus altijd tegen een bak met rommel aan. Verder zijn de wielen niet erg duurzaam. Dat heeft ervoor gezorgd dat onze natuurstenen vloer nu allemaal krassen heeft. Verder is hij slecht wendbaar en moeilijk handteerbaar.

T de Lang 04-09-2009
Geschreven voor: Dyson DC19

Een aantal jaren heb ik de DYSON DC05 in gebruik gehad.
Destijds gekocht, omdat de uitblaaslucht stofarm is.Dat klopt waarschijnlijk wel, maar probeer hem maar eens stofarm te ledigen!
De stofzuiger leegmaken is een doffe ellende; alle stof die tijdens het zuigen geen kans kreeg, komt dan met volle hevigheid naar buiten!
Alleen met mondkapje voor, is deze handeling redelijk te doen?!
Wat een waardeloos product!!

mariabakker 22-08-2009
Geschreven voor: Dyson DC19

Sinds een paar weken een dyson dc19 in huis. Met 4 langharige honden een uitkomst.
Zuigt geweldig! De prijs is redelijk.
Gekocht via internet (Megapool)en snel en perfect
afgeleverd. Bediening is eenvoudig. Het enige minpuntje
is de zuigstang. Die kon beslist wat langer. Je staat steeds enigzins krom te zuigen
Verder perfecte machine. Ook als de emmer bijna vol is zuigt hij nog als de beste. Ik heb ook nog een miele (cats en dogs) maar deze zuigt beter.

RteG 06-08-2009
Geschreven voor: Dyson DC19

Zoals ik van Dyson gewend was: een prima stofzuiger. Alleen het ophangsysteem is ver onder de maat. Binnen een jaar is het uitgerekt waardoor de stang eruit valt of heel scheef gaat hangen.

Luuntje 27-06-2009
Geschreven voor: Dyson DC19

Wij hebben deze stofzuiger nu 2 jaar, en zijn er nog steeds erg tevreden over. De platte zuigmond is ideaal, hij komt overal goed onder. Ook op onze hoogpolige vloerbedekking doet hij het goed.De bak en het filter zijn makkelijk schoon te maken. Wanneer je het niet meer weet zitten er duidelijke stickers op. Wij ondervinden weinig problemen met het oprolsysteem, je moet alleen het snoer even rechtleggen. Het enige lastige is het ophangsysteem, De platte zuigmond valt er makkelijk af en de parketborstel is wat moeilijker te bevestigen, maar deze blijft wel weer beter zitten. Dit is echt een goede stofzuiger.

malber 23-05-2009
Geschreven voor: Dyson DC19

Heb sinds 1,5 jaar een dyson DC 19.
Ik dacht dat ik nu een mega goeie stofzuiger had aangeschaft. Maar hij voldoet bij lange na niet aan mijn verwachtingen. Allereerst vind ik het ophangsysteem waardeloos, valt iedere keer de slang eraf.
De zuigkracht valt me tegen, hiervoor had ik een Miele en die zoog veel beter.
Ik vind het een onhandige zware bak. Op de trap is het onhandig.
De zuigmond vind ik superlomp en beschadigd alles en is niet flexibel.
Enige is dattie er leuk uitziet, maar daar koop ik natuurlijk geen stofzuiger voor.

zuigen maar 22-05-2009
Geschreven voor: Dyson DC19

We hebben deze dyson dc 19 nu enkele weken in huis, ik moet zeggen dat deze stofzuiger een echte aanwinst is in onze woning. Hij zuigt echt naar ons toebehoren, kan niet anders zeggen. En wat een schone lucht laat die achter. Katten haren zuigt die met gemak op, geen probleem. Ik stoor mij niet aan het geluid van de moter, ze zijn allemaal niet stil. anders pak je een stoffer en blik, dan heb je het pas stil! Hij is makkelijk schoon te houden,en je hebt geen zakken nodig lekker handig.En die vijf jaar garantie vind ik ook een pluspunt. Alleen een minpunt vind ik de ophanging waar je je slang op zet (kans op afbreken)
maar ja als daar voorzichtig mee om gaat zal het misschien nog wel mee vallen.Ik zal zeggen KOPEN, ik heb er geen spijt van.Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen.

Ghyczy enterprises 26-04-2009
Geschreven voor: Dyson DC19

Zo, was de snoeroproller van onze Dyson reeds bij aankoop al defect, nu heeft ie het helemaal begeven. Zo'n 2 jaar na aankoop motor stuk, de filter deed het al langer niet, zuigkracht was zo beneden peil dat ik er met de bezem nog achteraan kon lopen.
Waardeloos gevoel gehad, 2 jaar lang. Waardeloze garantie. Vandaag ga ik een Miele kopen.

DBroersma 07-04-2009
Geschreven voor: Dyson DC19

Sinds 1,5 jaar in bezit. In het begin zoog hij goed maar nu zuigt hij nauwelijks meer als er een mondstuk opzit, zelfs hagelslagkorreltjes blijven liggen!! Wanneer ik alleen met de buis zuig, gaat er nog iets naar binnen, maar zo is 3 verdiepingen zuigen geen doen. Geen aanrader dus. Ik ga op zoek naar een krachtiger type.

vermoesen katia 21-03-2009
Geschreven voor: Dyson DC19

ik zou mijn stofzuiger voor geen enkele andere willen in ruilen ik vind hem heel handig en krachtig

N. 04-03-2009
Geschreven voor: Dyson DC19

Na lang vergelijk van stofzuigers: met of zonder zak, Nilsfisk, Philips, of Dyson, uiteindelijk voor de Dyson DC19 Allergy Parquet gekozen. Ik had na het lezen van vele reviews een behoorlijke stofzuiger met waanzinnige zuigkracht verwacht. Niets is minder waar. Wat de zuigkracht aangaat is het een zeer middelmatige stofzuiger. Als ik een kussen van de hond stofzuig, zuigt hij zich niet vast. Een béétje stofzuiger zou dit doen. Als ik zand van de bank stofzuig met het kleine zuigborsteltje en voel erna met mijn hand over de bank dan ligt er nog steeds zand. Niet blij dus.
Het oprol systeem voor het snoer is waardeloos en degene die het ophangsysteem voor de stang aan de stofzuiger heeft ontworpen krijgt 10 strafpunten van mij. Té knullig voor woorden.
Dat doet Philips 100 keer beter. Bv de Philips FC 9162 (met stofzak) heeft pas echt zuigkracht. En de TriX zuigmond is echt waanzinnig goed. Die werkt zalig.
Dus ieder die een stofzuiger op de zuigkracht wil kopen koop geen Dyson DC19 Allergy Parquet. Let op de zuigkracht bij de zuigmond, die is bij bv.de Philips (FC 9162) 500 watt en bij de zeer goede Nilfisks (allen met stofzak) 450 watt, en dat is behóórlijk goed. Ik heb nergens kunnen vinden wat de zuigkracht van de dyson aan de mond is, maar het is niet veel.
Ik reken dus maar op een lange levensduur van een middelmatige stofzuiger met de wetenschap dat de service van Dyson echt heel erg goed is.
Enige pluspunt is inderdaad een schone uitblaaslucht. Ook is de wendbaarheid van de stofzuiger goed. Het legen van de stofbak blijft onhygiënisch. Maar ergens moet je een keuze maken voor een stofzuiger met of zonder stofzak. Ik dacht met de Dyson een goede keus gemaakt te hebben, maar vanwege de grote teleurstelling in zuigprestaties had ik beter een goede Philips of Nilfisk met stofzak kunnen kopen.

2000turbo 04-03-2009
Geschreven voor: Dyson DC19

Sinds 28-2 in ons bezit. We zijn erg tevreden. We hebben een actie model gekocht waar de turbine borstel bij zat. Het zuigen met de turbine borstel gaat erg goed zeker op tapijt, alleen maakt de Dyson dan wel erg veel herrie. Zonder borstel valt de herrie erg mee. Hij zuigt erg goed en we zijn iedere keer weer verbaasd hoeveel er weer opgezogen wordt. Het legen van de stoftrommel gaat erg makkelijk, ook het schoonmaken gaat erg makkelijk. Kortom tot nu toe erg tevreden.

rick39 18-02-2009

dc 19

Wij hebben de dyson nu een paar weken in bezit.
en vind het een topproduct!
zuigt zeer goed en is goed handelbaar.
oke hij maakt misschien iets meer lawaai als een gemiddelde stofzuigen maar welke is geruisloos?
zeker in verhouding met de prijs is hij echt heel erg goed!!

Rick

Jonckers 27-01-2009
Geschreven voor: Dyson DC19

Wij hebben de Dyson DC19 nu een dik half jaar in ons bezit. Ik heb hem al meermaals door de venster naar buiten willen gooien! Je kan het geluid vergelijken met een straaljager, je hoort hem door het hele huis brullen en wie nog ligt te slapen kan zijn rust vergeten. Verder een onhandig handvat waar je met de hulpstukken erop (borsteltje enz.) echt moet uitkijken om geen stukken te maken. Het oprolsnoer moeten we er ook al manueel voor een stuk terug induwen, kortom een grote hoop elende!!!
Hij vliegt nu de zolder op (voor in de kast is hij te onhandig) en ik ga een stille stofzuiger kopen die wel op de zelfde manier werkt als Dyson. Ik denk aan Samsung...
Het enige pluspunt bij onze Dyson is dat hij geurloos is ((wij hebben katten en een hond en onze vorige stofzuigers (Miele) hadden stofzakken en na een week of twee begonnen ze onaangename geurtjes te verspreiden.)