De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AP81P25ECO op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Kappie 05-04-2023

zeer fijne steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG AP81P25ECO

Deze handige steelstofzuiger van AEG is gekocht ter vervangen van een steelfstofzuiger van een concurrend merk, we hebben dus goed vergelijkingsmateriaal.
Wat opvalt is het handige laadstation waar ook alle extra zuigmonden opgehangen kunnen worden.

De stofzuiger vind ik tijdens het werk wel wate zwaarder aanvoelen en de knopjes zitten niet helemaal lekekr gepositioneerd.
De zuigkracht wordt automatisch ingesteld en aangepast op de ondergrond, hij werkt zonder te krassen en de accu-capaciteit wordt goed weergeven.

Erg handig op de LED verlichting aan de voorkant als je ergens onder moet werken.

Pluspunten

• goede accuduur
  • werkt veelal automatisch

Minpunten

• voelt wat zwaar

Qris 03-04-2023

Prima stofzuiger!

Geschreven voor: AEG AP81P25ECO

Deze steelstofzuiger is een veelzijdige en krachtige stofzuiger zonder snoer en dat is best prettig, want je hebt zo de vrijheid om ongehinderd te bewegen tijdens het stofzuigen. Het apparaat weegt zo’n 3 kilo en ik merkte dat ik geen last had van het gewicht. Verder zijn er verschillende zuigmonden inbegrepen, waardoor de stofzuiger geschikt is voor het schoonmaken van verschillende oppervlakken, zoals harde vloeren, tapijten, meubels en kieren. Dat is ook deels de reden waarom ik hem heb aangeschaft. Bij ons ligt er een massief houten vloer en ik merkte dat mijn vorige stuiogzuiger krassen maakte. Deze stofzuiger doet dat dus niet. Het is ook handig dat alle extra stukken bij het oplaadstation opgeborgen kunnen worden, zodat je ze ook daadwerkelijk nog wel eens gebruikt. Verder kun je hem heel makkelijk “ombouwen” tot kruimelzuiger, wat ook erg handig is.

Ik heb de stofzuiger nog te kort om te controleren hoe vaak het filter vervanger hoeft te worden, maar ik verwacht hier geen problemen. Het scheelt in ieder geval dat je geen stofzuigerzakken hoeft te kopen. Ik ben er erg tevreden mee en ik merk dat ik de stofzuiger een stuk sneller pak dan mijn vorige! Voorlopig is de accu nog groot genoeg om het hele huis mee te doen. Ook hier dus nog even afwachten hoe dat over 5 jaar gaat zijn. Dat is dan ook gelijk mijn enige nadeel, ik heb nog geen extra accu’s kunnen vinden voor in de toekomst. Een tevreden klant hier dus!

Pluspunten

• Maakt geen krassen
  • Incl. kruimeldief

Minpunten

• Geen extra accus bij te kopen voor later

janwillem 07-12-2022

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG AP81P25ECO

Wij hebben deze AEG stofzuiger ondertussen een ruime week in ons bezit. Wij hebben gekozen voor AEG omdat we hier op het werk ook prettige ervaringen mee hebben. We merken dat met het standaard dat we de stofzuiger er snel bij pakken om eventueel kruimels of haren van de kat weg te halen, wel vragen wij ons af of we de juiste keuze hebben gemaakt betreffende huisdieren. Wij hebben namelijk nu geen mogelijkheid om de bank of het bed te stofzuigen met een roller, hiervoor dienen we de kruimeldief functie te gebruiken. Dus misschien overstappen naar een ander model met de PetPro+. ?

Verder vinden wij het een mooie, relatief stille stofzuiger die ons niet in de weg staat. Naast de ontbrekende petpro vinden wij de accessoires meer dan voldoende. Dit is dan ook echt een aanrader voor iedereen die een stofzuiger zoekt die mooi, stil en krachtig is.

Pluspunten

• Stil

Minpunten

• Battery
  • Huisdierenadapter

Timo 04-12-2022

Handzaam, strak en goede zuigkracht!

Geschreven voor: AEG AP81P25ECO

We wilden al een tijd proberen of een steelstofzuiger iets voor ons is. We wonen in een appartement (70m2) waarbij er ook veel lastige en bewerkelijke plekken inzitten. Zo hebben wij bijvoorbeeld twee interne dichte trappen waar toch best wel wat stof op blijft liggen. Daarnaast hebben we een kat die helaas ook de nodige haren achterlaat. Met deze AEG 800 pak je de stofzuiger veel vaker en sneller. Hij is met name erg handzaam voor die kleinere lastigere plekken, waar je normaal zit te stoeien met zo’n snoer. Hij is erg krachtig en heeft geen moeite met de kattenharen.
Voor ons is de meegeleverde accu prima. We kunnen het gehele appartement rustig en op een hoge stand stofzuigen en dan nog heeft hij een streepje batterij over. Het is ook prettig dat er twee opzetstukjes meegeleverd zijn. Dit zorgt ervoor dat we gemakkelijk alle hoeken en gaten van het huis kunnen schoonmaken. Persoonlijk hadden we het fijn gevonden als er ook een kleine stofzuig(vloer)mond was meegeleverd, maar die ontbreekt.
Het design is strak en het opbergsysteem is compact. De stofzuiger klikt er eenvoudig magnetisch in en laadt snel weer op. Er is ook gedacht aan opbergruimte voor de opzetstukjes waardoor er niets los rond blijft slingeren in het huis.

Eefje 04-12-2022

Handige en heel goede steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG AP81P25ECO

Dit is een hele fijne, lichte, krachtige en mooie stofzuiger. Allereerst doet ie precies waarvoor gemaakt is: heel goed stofzuigen. De zuigkracht wordt automatisch aangepast aan de ondergrond en dat is heel makkelijk. Wil je dat niet, dan kun je eenvoudig de zuigkracht aanpassen met een knopje vlakbij het handvat. Op de turbostand houdt hij het 6 minuten vol. Dat lijkt niet heel veel. Maar in de praktijk heb je die niet vaak nodig. Op een net iets lager standje kun je met gemak je hele huis stofzuigen. En wordt het nog steeds perfect schoon. Het apparaat is compact en licht. Je kunt er heel makkelijk mee onder een bank of bed komen. En dat gaat niet op voor veel steelstofzuigers. Wij hebben meerdere types van andere merken in huis (op iedere verdieping 1), maar dit is echt onze favoriet. Hij maakt ook nog eens het minste geluid van allemaal. Je pakt hem er snel bij, ook voor kleine klusjes. Na gebruik klik je hem eenvoudig op het laadstation, geen gefröbel met snoertjes die je moet inpluggen. Ik vind steelstofzuigers over het algemeen vrij lelijk, waarschijnlijk omdat ze zo plastic zijn. Maar deze AEG steekt er qua design met kop en schouders boven uit. Is veel slanker en toch robuust uitgevoerd. Kortom, hele fijne en goede stofzuiger.

Pluspunten

• licht en compact
  • relatief stil
  • automatische zuigkracht

Minpunten

• geen

rakaay 03-12-2022

goede stofzuiger!

Ulimate 8000 steelstofzuiger van AEG,

Wij zijn er tevreden over, de stofzuiger heeft een goede kracht en kan zijn taken goed uitvoeren. Batterij duur is prima en ik kan mijn totale beneden verdieping stofzuigen en de trap erbij meenemen. Een klein stukje kleed op de slaapkamer wordt iets minder meegenomen (heeft die meer moeite mee). De Brushrollclean technologie klinkt heel spannend maar is het niet, het werkt dan ook niet voor ons. Het haar blijft in de borstel zitten en om de zoveel tijd dien ik dit doormidden te knippen om het eraf te halen. De stander die erbij zit is super fijn je zet je stofzuiger er in en je stofzuiger laad op en je kan hem er zo weer uit pakken, het werkt met een magneet. Houder is redelijk groot, dus staat iets meer in de weg dan een beugel aan de muur, hou hier rekening mee.

De stofzuiger blijft een aanrader. Hij doet zijn werk en de batterij gaat lang mee. Zelf wil ik niet meer zonder wat het is zo makkelijk om even je stofzuiger te pakken. De brushrollclean technologie vind ik wel een flop. De stofzuiger zelf een aanrader!

Pluspunten

• accu
  • doet wat hij moet doet

Minpunten

• brushtool

v***********@o********** 03-12-2022

Fijne en handige stofzuiger

Geschreven voor: AEG AP81P25ECO

We hebben deze stofzuiger aangeschaft voor de bovenverdiepingen, de trappen en om als kruimeldief te gebruiken. En tot nu toe zijn we heel blij met de aanschaf. Naast dat de stofzuiger er heel mooi strak uitziet, is hij ook super eenvoudig in gebruik. Als je zou willen is alles met 1 hand (en kind op de andere arm) te bedienen. De steel kan helemaal plat gemaakt worden en past onder heel veel kastjes en de bank. Het lampje zorgt ervoor dat alles goed zichtbaar wordt op de grond. Ook de zuigkracht lijkt voldoende voor onze houten en pvc vloeren. Hiervoor gebruik ik de automatische stand. Voor de deurmatten en de trap met tapijt is wel minimaal de middel of turbo stand nodig om het echt goed schoon te zuigen. Ook de accuduur lijkt meer dan voldoende, in ieder geval genoeg om de bovenverdiepingen en trappen in 1x schoon te maken. De stofzuiger wordt naarmate je deze langer gebruikt wel wat zwaarder in de hand, maar naar mijn mening niet te zwaar. De meegeleverde accessoires heb ik nog niet gebruikt, maar lijken deze me wel heel handig. Je kunt ze fijn opbergen aan de accustandaard waardoor je ze niet kwijtraakt en netjes opbergt. Het enige nadeel is de stofzuigbuis die nogal stroef in en uitschuift en waar je flink aan moet trekken. Hoop dat dit in de loop van de tijd soepeler wordt.

• Accuduur
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Stroef schuiven steel

LucasM 01-12-2022

Fijne, handige stofzuiger met kruimelzuiger

Geschreven voor: AEG AP81P25ECO

Ik woon in een appartement op de 6e etage. Met deze handige stofzuiger van AEG kan ik gemakkelijk het hele huis door zonder dat de accu leeg gaat. Het is een mooie stofzuiger die wendbaar is, zodat ik elk plekje kan bereiken. Ik ben ook heel blij met de kruimelzuiger, want daarmee kan ik meteen de auto stofzuigen, waar ik dat voorheen (helemaal met kabel) helemaal niet kon. Het was even een werkje om in elkaar te zetten, maar eenmaal in elkaar is er niks over te klagen. Ook de zuigkracht is erg goed.

• Wendbaar
  • Kruimelzuiger
  • Accu

Minpunten

• puzzelen om in elkaar te zetten

SG 01-12-2022

Aanrader als vervanging voor de conventionele stofzuiger

Geschreven voor: AEG AP81P25ECO

De stofzuiger heeft een strak design en een diep mat zwarte kleur, de steel is echter zilverachtig wat iets minder in het totale design past. De stofzuiger is na 2.5 uur volledig opgeladen op het meegeleverde laadstation. Het laadstation staat op zichzelf en voelt degelijk aan. Met een volle accu kunnen wij op de “auto” stand gemakkelijk 35 min stofzuigen voordat de stofzuiger aangeeft leeg te zijn. De zuigkracht van de stofzuiger is naar behoren en is ook ruim voldoende voor bijvoorbeeld een gestoffeerde trap. De stofzuiger is met 1 druk op de knop om te bouwen van steelstofzuiger naar kruimeldief en verliest in dit geval vrijwel geen zuigkracht. De stofzuiger bevat geen zak, maar een soort doorzichtig reservoir. Je kunt gemakkelijk zien wanneer het reservoir vol. Het reservoir is los te klikken middels een magnetische sluiting die erg degelijk aanvoelt. Vrijwel het gehele reservoir is te reinigen met water, waardoor alle fijne stofdeeltjes ook uit het filter gespoeld kunnen worden. Wij zijn erg tevreden met de aankoop van deze stofzuiger als vervanger voor onze conventionele stofzuiger.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Eenvoudig legen
  • Geluidsniveau

Minpunten

• Geen wallmount

Bassiedederde 30-11-2022

Te duur voor wat die kan

Geschreven voor: AEG AP81P25ECO

We hebben voor deze stofzuiger gekozen omdat we al een kruimeldief van AEG hebben die ons goed bevallen is. We gebruiken deze op de bovenverdiepingen, dan hoeven we onze trouwe dyson niet naar boven te slepen.

De zuiger ziet er qua design strak uit, en voelt kwalitatief goed. Of dat na een aantal jaar nog steeds is moet die nog bewijzen. Meteen een groot voordeel is het laadstation. De zuiger kan staand opgeladen worden. Wel zo handig, hoef ik niet meteen ergens gaten in de muur te boren voor dat ding op te hangen. Een ander voordeel is de vele opties die er mogelijk zijn, en de wendbaarheid van de zuigmond. Al is deze wel behoorlijk dik door de roterende rol die erin zit. De dyson van ons is een stuk lager, waardoor die toch makkelijker op bepaalde plaatsen kan komen. Een ander nadeel is de zuigtijd. Die 60 minuten is nooit te halen in de automatische stand, en in de medium betwijfel ik het ook. (Moet ik nog testen) in de laagste stand zal het wellicht wel lukken, maar dit is dan ook echt een hele lage stand. Ideaal trouwens voor de lego van de zoon af te stoffen, omdat de zuigkracht dan echt laag is. De tapijten op de slaapkamers krijgen we in de hoogste stand niet stofvrij, hier hebben hebben we toch echt de dyson weer voor nodig. Wel fijn dat het ding zo stil is. Ook handig is de manier op alles uit elkaar te halen om het ding schoon te maken. Goed over nagedacht. Al met al doet die wat die moet doen, stofzuigen. Maar aangezien die niet krachtig genoeg is, en de zuigtijd voor ons niet voldoende is is deze stofzuiger eigenlijk veel te duur. Ik denk dat er goedkopere opties zijn, die dezelfde prestaties kunnen leveren. Ohja bijna vergeten, let op met oplader kabeltjes of dergelijke, deze draaien zich vast in de roterende rol in de zuigmond.

Pluspunten

• Stil
  • Wendbaar
  • Gemak

Minpunten

• Zuigtijd
  • Zuigkracht
  • Hoge zuigmond
  • Duur

Ceza777 30-11-2022

Onze nieuwe steelstofzuiger van AEG: een hele verbetering

Geschreven voor: AEG AP81P25ECO

Deze draadloze steelstofzuiger is de vervanger van ons 6 jaar oude model (ook van AEG). Qua design is deze echter helemaal anders, in positieve zin. Ten eerste wat functionaliteit betreft, want in tegenstelling tot onze oude steelstofzuiger kunnen we hiermee wel goed onder de bank en het tv-meubel komen. Ten tweede wil het oog ook wat (hij staat tenslotte goed in het zicht in onze woonkamer), dus qua uiterlijk is deze steelstofzuiger ook echt een verbetering.

De roller maakt geen krassen op de vloer, dat is zeker een pluspunt. En qua geluid is de stofzuiger ook prima: niet per se stil, maar het is geen vervelend geluid. Een goede graadmeter daarvoor zijn onze katten: ze vinden de stofzuiger nog steeds een spannend apparaat, maar ze rennen er niet meer zo hard voor weg als voor de vorige.

Nog een laatste verbetering ten opzichte van ons oude model is de in hoogte verstelbare steel, aangezien mijn man en ik zo'n 20 centimeter in lengte verschillen van elkaar en we de stofzuiger ongeveer even vaak gebruiken. Klein minpuntje is de lengte van het snoer van het oplaadstation: deze past net aan in ons (hoge) stopcontact als het oplaadstation op de grond staat, maar staat dan wel helemaal strak.

Pluspunten

• Roller krast niet
  • Steel in hoogte verstelbaar
  • Praktisch design

Minpunten

• Snoer oplaadstation is vrij kort

HZ 30-11-2022

Snel en gemakkelijk stofzuigen

Geschreven voor: AEG AP81P25ECO

Sinds we deze stofzuiger hebben, stofzuigen we elke dag na het eten. Met een kleintje in huis is dit ideaal. Hij knoeit aan tafel en we zuigen het gemakkelijk op. Ook zijn kinderstoel is zo heel snel weer aan de kant door de kruimeldief eruit te klikken. We zijn heel enthousiast. Doordat de stofzuiger draadloos is, heb je geen gedoe met het zoeken van een stopcontact, snoeren die in de knoopraken of een apparaat dat telkens ergens tegenaan rijd. We hebben een kat in huis en een pvc vloer. Met deze stofzuiger zuigt hij gemakkelijk de haartjes op. We merken wel dat kattengrid iets lastiger is, maar dit is ook onze ervaring met andere stofzuigers. Deze vegen wij elke ochtend even op en daarna pakken we de stofzuiger. De stofzuiger kan op twee standen. We hebben gemerkt dat de ‘zachte’ stand prima is voor gladde vloeroppervlakken. Je stofzuiger accu gaat dan ook een stuk langer mee. De deurmat of het vloerkleed in de woonkamer doen we op de hoogste stand. De stofzuiger is dan ook een stuk luider.

Pluspunten

• Losse kruimelzuiger

Minpunten

• Luid

Guus 27-11-2022

Prima stofzuiger

Geschreven voor: AEG AP81P25ECO

De stofzuiger maakt goed schoon en voelt degelijk aan. De batterij is wel snel leeg en het vuilreservoir is wel snel vol.

Pluspunten

• Degelijk
  • Stil

Minpunten

• Accu
  • Vuilreservoir

Elke 23-11-2022

bevalt goed

Geschreven voor: AEG AP81P25ECO

Na een aantal jaren een Bosch stofzuiger te hebben gehad, werd de accuduur van deze steelstofzuiger wel heel kort. Het werd tijd voor een nieuwe. De AEG kan langer mee op 1 accu dan onze huidige steelstofzuiger, mits niet gebruikt in de hoogste stand. Ook is het fijn dat de steelstofzuiger gemakkelijk in hoogte verstelbaar is. Wat erg prettig is als je partner en jij veel van lengte verschillen. De steelstofzuiger zuigt goed, hij zuigt ook goed de kattenharen op. Ook kun je door het led lichtje goed zien waar nog stof ligt. De accessoires van de AEG zijn gemakkelijk op te bergen, zo raak je ze niet snel kwijt. Wij gebruiken eigenlijk alleen de borstel voor de kruimelzuiger met regelmaat. We gebruiken deze vooral voor plekken waar je niet de hele stofzuiger op wilt tillen, zoals onder andere de trap en bank. De stofbak raak redelijk snel vol, maar kun je gemakkelijk legen in de container waardoor er geen stof in je huis komt.

Pluspunten

• losse kruimelzuiger
  • kan onder de bank

Minpunten

• stofbak