Philips Marathon FC9200 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Marathon FC9200 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Theiwaz 15-11-2015

Hele goed stofzuiger. Lekker lange snoer en stofzuigerslang. Daarmee praktisch in gebruik. Ook de zuigkracht is prima en hij is lekker wendbaar. Twee minpuntjes.

1) De hulpstukken zitten in het handvat maar bij vinnig stofzuigen wil ik het kleine mondstuk vaak uit zijn houder stoten. Onhandig als je net lekker bezig bent.
2) Na een jaar gebruik is de sleuf voor de stofzuiger mond lam zodat bij tillen van de stofzuiger de slang met stang er uit valt.

Daarom geen 8 voor gebruiksgemak

wm29 19-07-2012

Super stofzuiger! Al meer dan een jaar in mijn bezit.
Zuigkracht blijft super. Het legen van het reservoir gaat snel, gewoon boven de prullenbak. Het ideale is dat je het filter gewoon onder de kraan kunt schoon spoelen, evenals het reservoir. Wat wij eens in de zoveel tijd doen, is even met de compressor de filter schoon blazen. Het is toch logisch dat er wat stof vrij komt als je hem schoonmaakt, je hebt tenslotte geen zak.......Dit nadeeltje weegt niet op tegen de vele voordelen!

Stofhapper 23-04-2012

Ik heb deze stofzuiger gekocht omdat ik gefeliciteerd ben voor stof.
De gedachte dat deze stofzuiger, zonder stofzak, beter zou zijn, klopt niet echt.
Het legen van het reservoir is een stoffige bedoeling en de filter zit snel erg vol met stof....en dat reinigen,,,dat is echt een drama als je gevoelig bent voor stof!
Verder had ik het idee, dat er toch redelijk veel stof weer terug de kamer in geblazen wordt, gezien de blijvende hoeveelheid stof in huis.
Inmiddels een Miele, met stofzak, aangeschaft....en het verschil is echt heel groot. Zuigt beter, en ik merk, doordat de stof veel minder terugkomt, dat deze ook veel betere filters heeft!
Dus, als je las van stof hebt.....gewoon een "goede" stofzuiger, met stofzak kopen,..en eventueel met een HEPA filter.

Piet1963 13-04-2012

Stofzuiger nu halfjaar in bezit. zuigt prima. Nadeel is het legen van de stofopvangbak. Dit is een smerig klusje. Stoft ontzettend en moet je buiten doen. Dan is er nog een filter wat vol stof gaat zitten en wat met een borsteltje gereinigd moet worden, ook vervelend en smerig werk. Dus zuigkracht prima, maar legen is vervelend. Volgende wordt weer met en stofzak.

H Verhaaf 22-03-2012

Ik heb deafgelopendagen de Philips FC9200 stofzakloze stofzuiger uitvoerig getest, na eerder de Dirt Devil M5036-4 stofzakloze stofzuiger + gratis auto accessoireset ook uit getest te hebben. De Dirt Devil M5036-4 stofzakloze stofzuiger voldeed volledig aan mijn verwachtingen kwa zuigkracht, uiterlijk en compleetheid, maar mocht wel iets meer kracht hebben en degelijkheid hebben, en juist dat laaste daar ging ik aan twijfelen. Ik wilde toch wat meer degelijkheid, met dan iets meer pit, nou met de Philips FC9200 stofzakloze stofzuiger heb je een krachtpatser in huis gehaald, die stevig en degelijk er uit ziet en aan voelt, Hij heeft een ruime stof inhoud, een snoer dat niet in elkaardraaid want deze is niet rond maar plat en erg lang. De stang is oer degelijk lekker stevig, alleen jammer dat met de manier van aankoppelen van borstels en accessoire Phillips niet mee gaat met de tijd van nu, en nog het oudewetse klik systeem heeft gekozen. Het zuigen met het multifunctioneel mondstuk is goed te doen en werkt na behoren. Phillips beweerd dat dit de stilste cyclone stofzuiger is die er is op het moment, en inderdaad had er al jaren één in gebruik gehad van 1600watt en heb nu nog twee andere met elkaar kunnen vergelijken, dan is de Philips FC9200 een verademing voor je gehoor en voor je buren, hij is voor een cyclone stofzuiger fluisterstil zelfs op de hoogste stand, en het geluid dat je hoort is eigelijk meer het geluid van de zuigkracht bij de borstel dan van de motor. Het schoonmaken van de stofcontainer is makkelijk, alleen moet je rustig en met beleid het filter er uit tillen, wel boven een prullenbak want er komt vuil mee, ook een min punt is dat de stof ook op plaasten gaat zitten buiten de container dus in randen en kieren dus de afdichting is iets minder, maar is even wennen en dan is daar ook mee te leven. De houder voor de extra hulpstukken kan handig onder het handvat van de slang vast geklikt worden, waardoor je je kieren en je meubelborstel altijd bij de hand heb, waar andere zeggen dat dit er snel uit valt, daar kan ik me niet in vinden. Hoe mooi en compact en goed functioneerde de Dirt Devil M5036-4 ook vond en werkte, gaat mijn voorkeur toch naar deze reuze stofhapper, De Philips FC9200 stofzakloze stofzuiger wint puur op degelijkheid en een paar praktische dingen en dat tikkeltje meer kracht zonder gelijk afgestraft te worden door een hoop herrie. En voor de prijs lijkt het me toch een mooie aankoop.

nelle 19-01-2012

prima stofzuiger, goede zuigkracht ook als hij wat vol is.
Makkelijk schoon te maken. Alleen wat zwaar en onhandig met de trap op en af tillen.