Dyson DC23 Origin Gelb

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC23 Origin Gelb op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

desperate housewife 02-02-2012
Geschreven voor: Dyson DC23 Origin Gelb

We hebben in de jaren dat we de stofzuiger hebben alleen maar ellende gehad. Eerst brak de stanghouder af toen brak het handvat af, waardoor de zuigkracht ook weg was. Dit was natuurlijk net buiten de garantietijd en dus koste me dat 20 euro. Een tijdje later brak de voet af en toen was ik er klaar mee. Het is een enorm duur apparaat, voor die prijs kun je minimaal 2 veel handigere en betere apparaten kopen! Succes met kiezen...

Marleen1965 13-09-2011
Geschreven voor: Dyson DC23 Origin Gelb

Spijt van mijn aankoop, onhandig in gebruik, lomp, zuigt alleen iets dikkere stofdelen als je de mond er midden op plaatst. Onhandig dikke handvat, de stofzuiger blijft hangen achter kasten, banken e.d. Ik weet niet hoelang hij mee gaat, men zegt langer dan andere stofzuigers, daar ben ik niet blij mee.

gzambbas 09-07-2011
Geschreven voor: Dyson DC23 Origin Gelb

Wij hebben de Dyson DC 23 Origin nu een paar weken. Wij wonen in een rijtjes huis als gezin met 2 kleine kinderen en een hond. Hiervoor hadden we een Miele cat & dog stofzuiger die goed aan onze verwachting voldeed. Echter begon deze steeds slechter te zuigen en te stinken. Hierop hebben we een Dyson DC 23 Origin gekocht. De stofzuiger zuigt prima en is makkelijk op te bergen in de kast. Wel maakt hij redelijk wat geluid maar daar is wel mee te leven. De stang is redelijk dik maar even de bank aan de kant schuiven en dan is het ook goed schoon. Ik vindt de dikke stang ideaal en ligt zeer goed in de hand. Het is makkelijk om te zien wat je opzuigt en legen kan zo boven de container doordat je een knopje kan in drukken en dan de bodem opengaat. Omdat we laminaat hebben zat bij deze een goede borstel zodat het laminaat niet kan beschadigen. Ook de hulpstukken zijn handig. Wel mis ik de echte parketborstel maar die is wel als accessoire te verkrijgen. Nadeel van Dyson vindt ik dat ze zoveel types hebben uitgebracht zodat je als consument niet echt meer kunt kiezen omdat ze veel op elkaar lijken maar de een is net weer iets luxer dan de ander en weer een ander heeft meer accessoires erbij.

A2083 06-10-2009
Geschreven voor: Dyson DC23 Origin Gelb

Na wat rondneuzen hebben we er eentje besteld via redcoon : 2 dagen later in huis aan de scherpste prijs A+
Stofzuiger heeft een prima zuigkracht, maakt weinig lawaai en is lekker compact op te bergen.
Reservoir leegmaken gaat als vanzelf.
Minpuntje : door zijn minder gestroomlijnde vorm blijft hij iets vaker achter steken achter meubelstukken.
Samengevat : superding, degelijk ontwerp, geld meer dan waard !

louis bogers 19-07-2009
Geschreven voor: Dyson DC23 Origin Gelb

na ongeveer 30 jaar met Miele stofzuigers gewerkt te hebben gekozen voor Dyson.de eerste indruk is dat het een plastic apparaat is.Nu na 2 maanden merk ik dat hij beter zuigt,geen vieze luchtjes geeft tijdens het gebruik en ik hoef geen stofzuigerzakken meer te kopen.eerst dacht ik dat de steel te kort was.Je leert door de flexibele mond en de kortesteel juist rechtop te stofzuigen wat erg goed is voor je rug.
Al met al een goede maar wel dure stofzuiger

esox 03-11-2008
Geschreven voor: Dyson DC23 Origin Gelb

In de vorige review stond dat het apparaat door een man was ontworpen i.v.m. het gebruiksgemak. Nu is het zo dat ik een man alleen ben (+2kinderen)en ik vind het echt een geweldige stofzuiger. Voor ieder hoekje of gaatje pak je net zo makkelijk een apart hulpstuk vanaf het apparaat. De stofzuiger stang is robuust, niks mis mee. En zuigkracht regeling? Hou op zeg, voor iedere stofzuiger is maar 1 stand en dat is maximaal. In mijn ogen een nutteloze functie. Het grootste pluspunt vind ik het plexiglas doorzichtige stofreservoir. Dit is een psychische oppepper en laat zien wat je allemaal opzuigt. Misschien niet voor iedereen geschikt, maar dit is gewoon een power stofzuiger zonder nonsens. Wat mij betreft een dikke tien!

piety 09-09-2008
Geschreven voor: Dyson DC23 Origin Gelb

Spijt van mijn aankoop wat betreft bedieningsgemak. De zuigstang is veel te dik (wel robuust) ergens onder of tussen te zuigen (min 15cm hoogte/breedte nodig om er fatsoenlijk bij te kunnen. Als je ouder bent of niet te fit is ie zwaar en log om mee te werken. Het snoer is te kort. Handvat bovenop ook onhandig. Omdat de slang niet midden in de stofzuiger zit maar aan de zijkant, trek je de stofzuiger niet makkelijk mee (gaat vaak scheef en blijft dan ergens achter hangen zoals meubilair). Hoogte niet verstelbaar, Zuigkracht niet regelbaar (of ik heb dat knopje nog niet ontdekt. Kortom het lijkt me een apparaat door mannen ontworpen die er in de praktijk niet mee werken. De voet die erbij zit is groot en log (past ook weer slecht ergens tussen). Dus moet je apart een parketborstel kopen.Ik heb me om laten kletsen in de winkel, eigen schuld dus.
Nu nog de pluspunten:
Gemakkelijk te legen. Accessoires handig op te ruimen, envenals de stofzuiger zelf. Hij zuigt wel verbazend veel stof op (betert dan mijn vorige stofzuiger). Voor de dagelijkse stofzuigbeurt een goed apparaat, maar tijdens het werk niet gebruiksvriendelijk. Als ie zo duurzaam is als ze beloven moet ik er nog wel een tijd mee doen.