Miele S 2110 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele S 2110 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Paulienish 16-02-2011
Geschreven voor: Miele S 2110 rood

Ik heb de S2110 nu 1 jaar. Het is een fijne stofzuiger die zowel pakket als tapijt goed reinigt met de meegeleverde voet. De extra opzetstukjes zijn handig voor de plinten, trap en bank. De stofzuiger is matig stil en wordt niet erg heet. De stand voor 'geluidsarm stofzuigen' is niet stiller dan de andere standen. De plek waar hij de lucht uitblaasd zit op de bovenkant van de stofzuigerkast, waardoor je hem rechtop (op zijn achterkant) kan laten staan, bijvoorbeeld wanneer je de trap zuigt.
Ergonomie: Het handvat is inderdaad in een hoek gebogen die iets groter is dan had gehoeven, maar het is hiermee niet on-ergonomisch of onhandig geworden vind ik. De telescopische buis is erg lang, dus voor iedereen op geschikte lengte te stellen. Het snoer is flink lang, zodat je niet steeds van stopcontact hoeft te wisselen.
Duurzaamheid:
Bij Miele hebben alle losse delen (bijv. de buis of de voet) een systeem waar ze in vast moeten klikken wat maakt dat ze er niet uit/af kunnen vallen).
De stofzuigerzak/ kast, wieltjes, voet, buis, snoeropwinder etc doen het allemaal nog hardstikke goed.
1 minpunt: Op de plek waar de flexibele buis de stofzuiger-kast in gaat, daar zit geen soepel draaimechanisme. Gevolg is dat als je niet oplet of de flexibele slang gedraaid zit, er de kans is dat de slang dubbel vouwt. Bij mij is hij dus al meerdere malen geknikt, waardoor hij nu bij een kleine draai/spiraal steeds sneller dicht-knikt op die plek. Op zich op te lossen door op dat moment met de hand de slang tov de stofzuigerkast te draaien, maar je moet er dus even bij stil staan.

Ik ben erg gevreden over deze stofzuiger. Goeie koop voor een goede prijs!

rozen17 18-01-2011
Geschreven voor: Miele S 2110 rood

Let op!!! Wij zijn onaangenaam verrast. In gebruik bleek de stang 25 cm korter dan de AEG die we hadden. En het snoer is slechts 5 mtr. ipv de gebruikelijke 7 tot 8 mtr.
Dat Miele heeft bezuinigd op het materiaal doet jammer genoeg af aan de vormgeving en de prima zuigkracht.

Nust-Postma 21-02-2010
Geschreven voor: Miele S 2110 rood

Miele S2110 spijt dat ik deze stofzuiger heb gekocht kwaliteit borstel slecht slang is te kort en niet flexibel snoer is 5.5. meter het is geen miele kwaliteit meer zwaar teleurgesteld had ik maar een S380 gekocht het oude model als ik de stofzuiger een cijfer moet geven is dat een 3.
Helaas moet ik een andere kopen is niet mee te zuigen.
Miele zelf niet voor reden vatbaar maar dat was al bekend.

Elvira1965 07-10-2009
Geschreven voor: Miele S 2110 rood

Ik heb de stofzuiger nu een paar dagen maar ben niet zo tevreden. Hiervoor had ik een S371 en die beviel toch veel beter. De stofzuiger is licht, waardoor je gauw tegen een deurpost aantikt. Hij zuigt wel goed, maar de zuigmond is matig, van een goedkoop plastic. Ook de bijbehorende accesoires zijn van dat goedkope plastic dat na 1x gebruik al onder de krassen zit.Ook de stofzuiger zelf is van een minder degelijk plastic, dus krasgevoelig. Ik denk dat ik veel minder lang met deze stofzuiger zal doen. Over het zuigen heb ik niets te klagen, maar dus wel over de uitvoering van het apparaat. Minder degelijk dan ik gewend ben. Had ik maar een paar tientjes meer uitgegeven en weer meer degelijkheid gehad!!

josski 30-11-2008
Geschreven voor: Miele S 2110 rood

Lekker licht in gewicht deze stofzuiger. Gewoon een degelijke stofzuiger voor niet al te veel geld. Het snoer vindt ik wel een beetje aan de korte kant.