Miele S 380 Vacuum Cleaner rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 55 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele S 380 Vacuum Cleaner rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

ESSAHLI 17-02-2014

Precies 8 jaar oud, hield er een paar dagen geleden plots mee op, en wat bleek, een voedingssnoer naar de motor geknapt. Deze snoer loopt parallel met het dikkere contactkabel. Deze hebben we hersteld waardoor onze Miele het weer doet. Hopelijk hebben andere gebruikers iets aan deze info.

yolande.b 10-02-2014

Jammer dat ik deze reviews niet eerder gelezen heb. Al jaren koop ik Miele stofzuigers voor jarenlang zuig "plezier". Vroeger een gezin van 6 personen, dus elke dag gebruikt. Nu nog maar met z'n tweeën en is deze rode Miele net na de garantie er mee gestopt!!! Blijkbaar toch een fout ergens in de productie. Geen wonder dat de Makro hem in de aanbieding doet! Geen reclame voor Miele, dat merk koop ik niet meer.

yolande.b 10-02-2014

Ik heb inmiddels het probleem naar Miele gemaild en wacht hun reactie af. Als zoveel mensen dezelfde klacht hebben moet men ze niet afschepen met een of ander smoesje van water, bouwstof etc. Blijkbaar is hier constructief iets gewoon goed mis.

yolande.b 27-02-2014

Ik heb Miele gemaild en kreeg het advies om naar Vianen te gaan met de aankoopbon. Op de motor zit nl. 3 jaar garantie. Dat heb ik gedaan en binnen 20 minuten had ik een nieuwe motor en printplaat.
Prima service dus!!!
Ik vertrouw toch weer op Miele.

Wolverine1 15-09-2013

Na 1 jaar klep al kapot, veel te zwak gemaakt. Toen al Miele gebeld maar die kon niets voor me betekenen. Domper. Nu na bijna 4 jaar, net als heel veel andere gebruikers ook de Motor defect. Bij Miele beklag neergelegd, komen met een lulverhaal en ondanks dat iedereen hetzelfde mankement heeft, doen ze geen water bij de Wijn. Mag de reparatiekosten van 65 euro gewoon betalen, ja doeiiii...Voor mij nooit meer een Miele, ronduit een hele slechte service. OOk de afdeling aftersales van Miele een dame gesproken, die het gewoonweg geen bal interesseert. Zo doorgaan Miele, dan gaan jullie ook een keer om!!!

fiem 25-02-2013

Zomer 2006 deze Miele cadeau gekregen van mijn ouders (zij zweren al 20 jaar bij Miele).
De zuigkracht was echt subliem. Wel een zware stofzuiger om te tillen (trap) maar verder erg tevreden.
De tevredenheid verdween echter al na een half jaar! Toen hield de stofzuiger er mee op: oververhit, motor kapot.
Opgestuurd naar Miele want dacht dat dit in de garantie viel. Tot mijn grote verbazing moest ik onderzoekskosten betalen want volgens Miele was er bouwstof in de motor gekomen. Dit is echt onmogelijk omdat we niet eens verbouwd hadden. De naam stofzuiger kan dit apparaat dus niet eens krijgen; hij gaat kapot van gewoon huishoudelijk stof.
Daarom snap ik niet waarom dit model (heb al zoveel klachten over dit model gelezen) nog wordt verkocht.
Was je van plan om hem aan te schaffen dan zou ik deze stofzuiger echt afraden! Garantie kun je naar fluiten want als Miele zegt dat er bijv. bouwstof in de motor zat (wat niet het geval is), dan heb je geen poot om op te staan.
Ik heb na deze teleurstelling (en een hoop onnodige kosten) gekozen voor een Numatic Henry stofzuiger. Deze zuigt niet heel krachtig maar is gewoon een top ding. Doet het na bijna 7 jaar nog net zo goed als toen ik hem kocht!

geelk 23-02-2013

Ik heb 2 stofzuigers van dit type de eerste heb ik gekocht in 2008 een garantie afgesloten voor 10 jaar na 2 jaar had ik al problemen met de snoer die niet meer in wilde gaan naar de technische dient geweest in Vianen ,die vertelde dat ik de verkeerde stofzakken gebruikten om dat er allemaal stof in zat
op hun advies de Miele stofzakken gaan gebruiken
nu 2013 stofzuiger doet niets meer weer naar Vianen toe zegt de medewerker dat ik bouw activiteiten er mee gedaan hebt en dit niet onder garantie valt ,ik kon een brief en de stofzuiger inleveren dat werd hij onderzocht door klanten contact
die belde mij na 3 dagen op dat er vocht en vuil in de motor en elektronische componenten zat machine afgeschreven
nu heb je een garantie voor 10 jaar tot 2013 ,en dan krijg je dit antwoord
nooit meer een Miele stofzuiger , ik geloofde altijd dat de Miele producten van een goede kwaliteit waren
het blijkt dus van niet.

caev 06-02-2013

De stofzuiger nu iets meer dan 2 jaar gebruikt, en stopte opeens met zuigen! Net nu garantie verlopen was. Al na een half jaar maakte de stofzuiger erg veel geluid, en is ook er zwaar om mee de trap op te lopen. Geen goede prijs-kwaliteitsverhouding dus.

caev 15-02-2013

Na dit artikel, dus contact opgenomen met miele, en binnen 5dagen is de stofzuiger terug van de reparatiewerkplaats, en is weer stil en goed in gebruik na het plaatsen van een nieuwe motor! Miele bedankt voor de service...

Officiele reactie van Miele 07-02-2013

Wij vinden het vervelend dat u deze ervaring met Miele heeft en willen daarom graag met u in contact komen. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens in een e-mail te sturen naar webcare@miele.nl, dan nemen wij contact met u op.

Miele Nederland Webcare

ieleges 28-11-2012

In 2010 Miele S380 gekocht, na 2j(garantie) valt motor plots uit.Onder garantie in winkel binnengebracht en op gestuurd naar Miele.Kreeg bericht dat motor en print stuk was door vocht! Absoluut onmogelijk! Heb NOOIT vocht opgezogen en ga hiermee niet akkoord.Hij heeft159euro gekost en dit maar voor 2j gebruik.Heb al mail gestuurd en na 5d nog steeds geen reactie.Ik ga hiermee naar consumentenbond, vind dit geen service!

j.quarre 24-02-2012

We hebben de stofzuiger sinds juli 2008.
Onlangs hield de motor op tijdens het stofzuigen.
Nadat de stofzuiger is opgestuurd, kwam het bericht:
motor is kapot. onherstelbaar.
Dit is veel te kort voor een Miele-apparaat.
Wij gaan hier niet mee akkoord.
Bon en garantiebewijs is allemaal nog aanwezig.
Op welke manier komt Miele ons tegemoet?

Miele, er is geen slechtere.
De goede reputatie is geschaad.

Th71 30-01-2012

Prima stofzuiger met goede zuigkracht.
Goede prijs- kwaliteitverhouding.
Lange zuigbuis dus minder bukken.
Goed manoeuvreren met drie zwenkwielen.

Johan01 13-12-2011

Zolang hij het deed, was het een prima stofzuiger. Maar ik vind een levensduur van 5 jaar voor een Miele toch wel erg weinig. Helaas bestaat de winkel waar we hem hebben gekocht niet meer, dus coulance is ook geen optie.

Wat (naast blijkbaar de motor) ook snel slijt, is de stofzuigervoet. Maar gelukkig is daarvoor eenvoudig en goedkoop een nieuwe universele voet te kopen. Voor de rest, makkelijk in het gebruik, maar helaas niet zo degelijk.

Lise73 16-12-2011

mijn rode miele stofzuiger (in jan2006 gekocht) is nu ook kapot (motor) en is dus een kleine 6 jaar meegegaan...inderdaad de stofzuiger voet is ook al aan de slechte kant.Ook bij een winkel gekocht die niet meer bestaat (de IT's)
Ik ga dus geen Miele meer kopen.

Keezzzz 29-10-2011

Zuigt prima! Rijden met drie zwenkwielen is best lastig. Twee vaste wielen en één zwenkwiel geeft meer koersvastheid en minder beschadigde kozijnen, tafelpoten en behangwerk. Haren van de borstel na twee jaar totaal versleten. Voor een nieuwe borstel (geschatte waarde 5 euro) betaald men 50 euro. Kassa!

Henrich 06-10-2011

Gekocht om het geweldige imago, mijn eerdere Miele was inderdaad top, aan mijn dichter gegeven omdat zij op zich zelf ging wonen, echter dit exemplaar bleek jammer genoeg geen waardige opvolger. Na 1 week brak een van de scharnieren van het bovendeksel, snoer bleek aan de wel erg korte kant, niet erg gebruiksvriendelijk , zuigkracht was ok. Na 3 jaar heeft de motor het begeven, heb nog geluk gehad , zie hiervoor de andere reviews, laten maken is geen reele optie (te duur). Gemiste kans Miele ! Voor mij geen Miele meer, hedendaagse kwaliteit is bedroevend. Ben overgestapt op een Bosch, 5 PRO 1 , eerste ervaringen zeer positief, maar kwaliteit laat zich pas na een paar jaar meten, wordt vervolgd....

Sander Koops 19-09-2011

Fijne stofzuiger, zuigt goed...Maar nu al dood.
Zo te ruiken motor verbrand, na ruim een half jaar.
Geen garantie want er zal een beetje bouwstof in zitten. maar ik vind dit wel heel slecht.

Marlinn 23-07-2011

Hij zuigt goed, maar het snoer is aan de korte kant. Na 5 jaar intensief gebruik, heeft de motor het begeven. Er is een lager stuk die zeer simpel en goedkoop te vervangen is. Er staat in een aantal reviews dat de motor niet demontabel is. Dat is niet waar. De motor is zelfs compleet demontabel.
Als je hem tijdig uitzet op het moment dat hij hoorbaar zwaarder gaat lopen is reparatie nog mogelijk.
Al met al een fijne stofzuiger, maar van Miele verwacht je eerlijk gezegd een betere levensduur.

aevansoest 27-04-2011

Machine gekocht na selectie via Kieskeurig. We zuigen nu een kwartaal, en voor niet teveel geld is het een prima keus. Hoe de levensduur van de machine is weet ik nog niet. De vorige Miele (S290) hebben we echter al heel lang in gebruik, en is nu een tweede zuiger.
Ik heb op zich wel vertrouwen in Miele. Bij probleem zou ik inderdaad niet daar de dealer gaan, maar gelijk contact met Miele zoeken. En natuurlijk: geen bouwstof opzuigen, daar gaat (bijna) iedere machine aan stuk.

R. van Santen 16-04-2011

De Miele stofzuiger in 2005 aangeschaft. Na 5 jaar intensief gebruik gaf de motor een raar geluid. Zelf het euvel opgespoord van de overigens makkelijk demontabele stofzuiger. Ook de krachtige motor bleek zeer makkelijk demontabel. Het bleek een lager te zijn, die defect was. De lager voor € 4,15- laten vervangen en de motor en stofzuiger weer in elkaar gezet en hij doet het weer al nieuw. Geeft ook een goed geluid. Een krachtige stofzuiger voor gezien zijn vermogen van 1800 Watt voor niet te veel geld.
Let op: bij demontage is de schroef in de motor tegen het schoepenrad niet rechts maar links draaiend.

Hans Roos1938 05-07-2012

Waar heeft U dat lager laten vervangen en wat waren de reparatiekosten. Ik heb denk ik hetzelfde probleem. Knarsend
geluid in de motor en een brandlucht. Het is een S 380 en maar 5 jaar oud.
Vr. Groet
H. Roos

Roti 01-04-2011

Ondanks gebruik van originele stofzakken veel stof in de motor, nu na 2,5 jaar heeft hij het opgegeven, waarschijnlijk de motor kapot, dit was de eerst Miele, maar ook meteen de laatste, onze vorige stofzuiger, een electrolux, heeft het 15 jaar en 4 verbouwingen uitgehouden

vegt75 30-03-2011

15 jaar met deze stofzuiger gedaan. de klep van accessoires was er al na 2 weken af, ook een nieuwe slang en steel en voet erop (van een andere gebruikte) in de loop der jaren maar dat motortje bleef maar draaien.
nu(waarschijnlijk door verkeerd stofzuigerzak gebruik)kapot , altijd goed en netjes gezogen.

M.Zeeuwen 06-03-2011

Afgelopen week begaf de motor het van onze Miele stofzuiger S 380. Nog geen 4 jaar oud en dan al stuk! We hadden meer verwacht van een Miele stofzuiger.
Gelukkig hadden wij onze oude stofzuiger nog staan als reserve. Deze AEG werkt nog steeds en is ca 15 jaar oud.
We gaan nu misschien voor een Dyson.

Thijs de Jong 05-02-2011

Was altijd wel tevrden over de zuigcapaciteit. Alleen parket zuigen is niet zijn specialteit. je moet de zuigmond bover het vuil houden want anders druk je het voor je uit. Snoerlengte veel tekort.
Nu na 3 jaar heeft de motor het begeven. Beetje vroeg, niet?

rogerlm 17-12-2010

Dit model tot twee keer toe gehad. De eerste is na een verbouwing kapot gegaan. Al na vrij korte tijd. Ok dat kan. Waarschijnlijk niet hier tegen bestand. Hetzelfde model weer gekocht. Nu na twee en een half jaar weer defect. En deze heeft niet midden in een verbouwing gestaan. Dat geeft mij te denken over de kwaliteit. Wanner het apparaat het doet was het prima. Goede zuigkracht. Maar zo een slechte duurzaamheid voor dat geld. Voor mij geen miele meer. En de garantie uiteraard net verlopen.

Qia 13-12-2010

Ik heb ook 3 jaar geleden deze stofzuiger gekocht en na ruim 2.5 jaar deed na gewoon gebruik (geen bouwstof e.d.) de motor het niet meer. Daarnaast steunde en piepte de stofzuiger na een paar maanden gebruik al heel erg. Van Miele verwacht je meer.

Jan Hendriks 22-10-2009

Ik heb vorig jaar maart dus 1,5 jaar geleden een s380 gekocht bij de makro.
2 weken geleden bij het aanzetten stank en raar geluid. Weggebracht en wat denk je: reparatie kost 128 euro! en dat niet alleen : ook nog 38 euro onderzoekskosten! voor een apparaat in de garantie notabene. Er zat zogenaamd bouwstof in de motor . Knap als je niet bouwt en hem maar weinig gebruikt hebt. Miele heeft volgens mij een zeer matige motor gebruikt waarmee je eigenlijk geen stof mag zuigen en hem alleen in de kast mag zetten. Ik overweeg om naar het miele servicecenter te gaan en daar pas weg te gaan als ik een gerepareerd of vervangend toestel heb . Heeft miele ooit gehoord van conformiteit? hetgeen betekend dat je ervanuit mag gaan dat bijv. een stofzuiger bij normaal gebruik minimaal 10 jaar mee moet gaan. en is dat na 1,5 jaar! notabene in de garantietijd dan heb je als producent de plicht om de klant schadeloos te stellen.Ben ik nou gek of wil miele af van hun eigen imago?

Marc37 10-08-2009

Wij hebben deze stofzuiger in 2005 gekocht en zijn er zeer tevreden over.
De lengte van het snoer is inderdaad soms net te kort, maar dat weet je als je de machine koopt (even uittrekken in de winkel).
Wij gebruiken hem alleen op gladde vloeren, bij matten of een kleinstukje tapijt even het schuifje boven aan de zuigstang open zetten en hij zuigt zich niet vast maar neemt wel het vuil mee. Het vermogen lijkt iets minder te zijn, een aantal keer goedkope stofzakken gebruikt die scheurde en daardoor stof in de moter is terecht gekomen.
Nu gebruik ik de Miele zakken weer en filters (ook die moet je vervangen van tijd tot tijd). We hebben de machine ook gebruikt tijdens verbouwingen en voor bouw stof, dit is inderdaad niet goed voor je motor, eerst zoveel mogelijk met stoffer en blik opruimen en dan het beetje wat er dan nog is met de stofzuiger dan is er niks aan de hand (met de juiste zakken).
Voorlopig doet ie het nog dus nog geen nieuwe, maar de volgende wordt ook weer een Miele.

s.de.vos 27-07-2009

Vandaag hoorde ik mijn miele uit 2006 wat rare geluiden maken en nam in kracht af tot zo goed als nul. Ik dacht simpelweg dat zijn vast de koolborstel's dus ik schroef hem even open en kom tot mijn verbazing erachter dat ze de motor zo hebben gemaakt dat deze niet uitelkaar te halen is, toen je vroeger even naar de handyman liep voor nieuwe koolborstels kan je nu dus een hele nieuwe stofzuiger gaan kopen.

Bij het nader in de motor kijken kwam ik erachter dat er 4 wikkelingen zijn doorgebrand wat er op moet duiden dat deze stil heeft gestaan.
Heb Miele net een email met gestuurd met mijn bevindingen en wat zij van plan zijn hier aan te gaan doen, hem ter reperatie aanbieden ga ik niet doen daar er hier meerdere keren gesproken wordt van kosten die in rekening worden gebracht.

Met de wetenschap dat men geen koolborstels kan vervangen stap ik over naar een ander merk (kan met 2 honden en een kind niet gaan zitten wachten op Miele), een merk die wel wilt dat een stofzuiger voor een paar euro jaren langer meegaat.