AEG CYCLONE XL ACX6202 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG CYCLONE XL ACX6202 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,7

Patisin 31-01-2014

Deze stofzuiger heb ik al vanaf juli 2010 en hij bevalt nog steeds perfect. Het toestel en de stang zijn licht en dat is zo fijn. Mijn vriend heeft een Miele met zo'n telescoopstang ik was altijd van de Miele maar nu niet meer. Met die Miele kan ik echt niet stofzuigen, die is zo ontzettend zwaar!

marijnschoo 01-01-2013

Deze stofzuiger al in 2006 gekocht op aanraden van de Block in Leiden. Altijd maar in een kleine ruimte gebruikt. Dat ging net goed.
Nu in een groter huis steeds te maken met warmlopers, waardoor het apparaat na anderhalve kamer reeds uitvalt.
Het is werkelijk een ramp om het stof uit deze zakloze stofzuiger te verwijderen en de kracht is vergelijkbaar met een 600 watt apparaat. De overige 1400 watt wordt omgezet in herrie en warmte.

Shona 02-03-2011

Waardeloze kwaliteit. De afsluitlipjes die het stofreservoir afsluiten waren na een jaar al stuk. Stofzuiger maakt heel veel lawaai. Heb in 35 jaar nog nooit zo'n slechte stofzuiger gehad! Nooit meer een AEG voor mij.

vera romers 13-02-2011

ben het niet eens met de voorgaande revieuws,werkte al met de stofzuiger op mn werk,meteen er zelf ook 1 gekocht,een heerlijk ding,makkelijk te legen,want er is geen getob meer met zakken!dus goedkoper ook,want zakken zijn best duur.
alleen als je iets van een kraal opzuigt dan gooit de stofzuiger het in een apart reservoirtje,ideal om het dan weer terug te vinden,geen gegraai in stof,en dat maakt lawaai ja.
maar voor de rest een dikke 10.
ga er ook 1 voor mijn broer kopen.

Bodewesb 11-02-2011

Ik vind de stofzuiger zo slecht dat ik er eigenlijk geen woorden aan vuil wil maken. In een notendop:
De meest verschrikkelijke stofzuiger ooit.
Tijdens het zuigen maakt hij erg veel bijgeluiden. Je schrikt je soms een ongeluk, dan lijkt het alsof er een varken geslacht wordt. Kunt u zich iets bij dit geluid voorstellen? En dan moet je het hele huis nog doen.
Hij is onhandig om schoon te make, de buis en zuigmonden passen niet goed/ hebben speling, de aansluiting van de slag op de machine zuigt valse lucht, vandaar de nare geluiden, nu na 2 jaar is de filter achter de motor gescheurd en wordt hij bloedheet. Dus na 2 jaar zijn we (gelukkig) aan een nieuwe stofzuiger toe. En... dit keer géén electrolux!

roots1959 10-09-2010

De slechtste stofzuiger die we ooit hebben gehad. De zuigkracht neemt snel af naar mate het te kleine reservoir voller raakt. Het netje waarom de lucht moet circuleren raakt steeds verstopt waardoor hij oververhit raakt en er mee stopt. Schoonmaken van het netje kan alleen door het uit elkaar halen van het reservoir. Na een jaar is hij er helemaal mee gestopt (gelukkig).

Astrid vS 06-09-2010

Dit is echt de miskoop van het jaar! Had al wat reviews gelezen, maar de verkoper bij It's wist me van de "geweldige" zuigkracht te overtuigen door met zijn hand boven de zuigopening het hele apparaat op te tillen. In de praktijk thuis bleek de zuigkracht toch veel minder dan mijn vorige stofzuiger, maar ja, ik had hem nu eenmaal. Het stofreservoir moest zeer regelmatig geleegd worden om zuigkracht te behouden. Deze week werd de zuigkracht echter radicaal minder. Alle filters gewassen, maar zuigkracht bleef slecht. Ander klepje open en dicht, en de stofzuiger stopt er helemaal mee. Ben nu aan het kijken naar de beste stofzuiger en ga dit gewoon via internet bestellen. Dit exemplaar kan naar de schroot!

2038Ila 27-03-2010

Had ik maar eerst bij de reviews gekeken alvorens deze stofzuiger te kopen. Nu een jaar geleden ging ik een Philips kopen, maar kwam thuis met deze. Hij ziet er robuust uit maar van binnen is het doffe ellende. Na een maand nam de zuigkracht af om nooit meer goed te worden. Als ik in het vervolg AEG Electrolux zie (en niet alleen bij stofzuigers!) kijk ik eerst nog eens verder. AEG laat je in de steek.

jannie69 04-03-2010

Na 10jaar had onze Philips Mobile het begeven en wilde graag een stofzuiger met hepa filter. Oog laten vallen op een mooie Dyson maar die is toch wel een tikkeltje aan de prijs. Toch maar besloten om een goekopere variant te kopen en is het dus deze geweldige K-APPARAAT geworden. Koop deze stofzuiger beslist NIET!!!!!
Ben er nu zo flauw van en koop nu binnen een jaar toch maar een Dyson....had ik dat direct maar gedaan.
Hopen dat deze stofzuiger het stof en kruimels wel meeneemt en het stroom niet uitvalt in huis.

N.Stolwijk 23-01-2010

---------- update review 23-01-2010 ----------
Dit is mijn tweede reactie op dit product!

Het is echt de beste NIET Stofzuiger die ik ooit in gebruik gehad heb. De witte conus in het stof container gedeelte raakt steeds vaker verstopt! bovendien werken de telescoop buizen niet meer. Hij zuigt echt beroerd. Niet kopen
!!

Mijn nieuwe stofzuiger wordt geen AEG meer, zeker na de beroerde behandeling door de service department.

Zelfs mijn vrouw die het aanvankelijk wilde kopen en eerst niet wilde toegeven dat hij beroerd is, heeft uiteindelijk moeten toegeven dat het een zeer slechte koop is.

---------- oude review 11-09-2008 ----------
Zeer ontevreden over deze stofzuiger.

Het snoer is erg stijf en dat werkt niet handig.
Stofzuiger maakt een enorm kabaal.

Moet regelmatig met mijn handen in het stofresrvoir om spinnenwebben en haren die een uitgang blokkeren te verwijderen.

Had ik maar niet naar mijn vrouw geluisterd!!!!!!!!!

retep43 09-01-2010

---------- update review 09-01-2010 ----------
Ik ben de dag erop terug geweest en heb de manager van saturn gesproken, en die vertelde dat het onzin was wat de medewerkster vertelde over dat een stofzuiger een hygieneproduct zou zijn, en
heeft hij de stofzuiger netjes teruggenomen en m'n geld teruggegeven.
Hij voegde er aan toe dat hij liever tevreden klanten ziet terug komen dan een die boos op luide toon de zaak verlaat.
Hulde dus voor deze manager
die de naam van saturn hoog weet te houden, en dat kan helaas niet van die ene medewerkster gezegt worden.
Ik vermoed dan ook dat dat een voormalig parkeerrwacht is geweest, en zo niet, zou ze dat heel snel moeten worden, want haar hufterige gedrag is daar helemaal op z'n plaats.

---------- oude review 07-01-2010 ----------
mijn moeder heeft onlangs deze stofzuiger bij saturn gekocht, zonder dat even aan mij te vertellen, want dan had ik dat even hier opgezocht en ze een hoop ellende kunnen besparen, want ook deze stofzuiger wordt dusdanig gloeiend heet, dat je je hand niet meer voor de uitblaas opening kunt houden.
Op een gegeven moment kapt hij er dan ook mee, en deed het pas weer nadat hij een tijd je afgekoeld was, dus heb ik dat ding ingepakt en terug naar saturn gebracht om m'n moeder d'r geld terug te vragen, en dat kon ineens niet
want het zou ineens om een hygieneproduct gaan, en die mocht de medewerker niet terug nemen, en enkel opsturen om ter reparatie aan te bieden. Ik zei toen dat hij niet stuk was, en dat het dus gewoon een ontwerpfout is, dus een wanproduct dat eigenlijk van de markt gehaald zou moeten worden, maar dat kon de medewerker geen bal schelen. Ze wilde dat ik morgen terug kwam om het er met de manager over te hebben, en wilde ze de stofzuiger weer meegeven, waarop ik zei dat ik niet van plan was om dat ding weer mee terug te nemen, en toen zei ze dat zij niet moelijk deed en ik dan een bonnetje meekreeg en de stofzuiger kon achterlaten. ik zei dat ik nog nooit zo'n onzin had gehoord wat het hygieneproduct aangaat, want het is tenslotte geen onderbroek of een lichaamsverzorgingsproduct maar een doodgewone stofzuiger, en toen wees ze naar een display waar je een a4 met de algemene voorwaarden
kon lezen alvorens een product aan te schaffen.
Tjonge jonge, alsof elke consument eerst naar de algemene verkoopvoorwaarden gaat vragen en die uitvoerig gaat lezen om dan pas te gaan kijken naar een product dat hij/zij wil kopen.
Ik vraag me dan ook af of dat wettelijk zo maar kan, en heb ik nog nooit gehoord dat een stofzuiger onder een hygieneproduct valt, en intereseert me dat ook niet, want het is en blijft een ondeugdelijk product, en ondeugdelijke producten zijn ze gewoon verplicht terug te nemen. Of zit ik er nou naast?

Marijnissen 28-11-2009

Opzich wel goede zuigkracht zolang de filters en opvangtank maar schoon en leeg gehouden worden.
2 jaar gebruikt en de motor heeft het nu begeven. Lagers versleten en vastgelopen!

Schoonmaken ( schoonblazen met een compressor) geeft een heel gedoe.

Ook het snoer rolt vanzelf constant in.

Ik had er meer van verwacht en zal zeker NOOIT meer dit type kopen.

Benito84 14-08-2009

Dat witte dingetje raakt verstopt waneer ik een katte korrel opzuig terug laten sturen via media markt ik zei dat er niks stuk was maar dat het systeem niet werkt

Na Twee jaar ga ik hem RETOUR zenden naar AEG.
Met een klachte brief en ook een kopie van al deze klachten op kieskeurig

Ik heb nu een SAMSUNG gekocht

de zelfde als mijn moeder heeft. dat ding is een aanrader die doet al 5 jaar lang helemaal perfect!!!!

Jeroen82 10-08-2009

Heb de stofzuiger nu ruim 3 jaar en hij werkt nog prima.
Het probleem dat het snoer onder het stofzuigen oprolt heb ik wel, maar een knijper doet wonderen, daar zal ik echt niet over zeuren.
Uiteraard moet je em regelmatig legen, en ook ik bij de mijne krijg je een stofbende als je de stofbak leeft, maar dat heb je met elke stofzakloze stofzuiger, ook niets om over te klagen, gewoon wat beter opletten als je em opent.
Al met al, na 3 jaar nog steeds tevreden en zuigt nog als nieuw.

valerie 03-08-2009

WAt een wardeloos ding. Ook na het schoonmaken van de filters vant het zuigen erg tegen. Dit was een grote miskoop.

peter273 14-07-2009

Prachttoestel.
Gebruik hem nu een jaar of twee in een echt stoffige bouw-omgeving, en dat ding slikt gewoon alles !
Enkel wat op te letten met de filters achteraan de opvangbak, en regelmatig het witte filtertje IN de stofbak niet vergeten (haren, papiertjes en plastic durven zich daarop vast te zetten => weg zuigkracht). Ik vermoed dat de negatieve ervaringen hier voortkomen uit pure onkunde en gebrek aan inzicht wat juist waar misgaat, want deze stofzuiger schuwt duidelijk zelfs de zwaarste omgeving niet.

Marion 10-06-2009

Wat een waardeloze stofzuiger. Inderdaad in het begin doet ie het goed. Heb hem nu een jaar en hij zuigt echt voor geen meter meer.
We hebben een plavuizen vloer en zelfs daar wordt het niet schoon. Ons vloerkleed moeten we op de knieen zuigen en dat wordt ook niet schoon. Heb nu een Miele besteld en weet je wat ik met deze doe? Naar de vuilstort want daar hoort deze stofzuiger thuis.

Vaos 15-03-2009

Net als anderen al zeer snel problemen met automatisch oprollen van het snoer.
Nu ook na enkele minuten een oververhitte motor, waardoor het apparaat uitvalt.

verbist 10-03-2009

Stofzuiger gekocht December 2007, dus nog maar 14 maanden oud. Systeem van snoeroprollen heeft altijd slecht gewerkt. Nu 14 maanden later motor opgebrand. Wil er zelfs geen tijd insteken om hem te laten maken. Ook de opvangbak die moet worden leeggemaakt gaat moeilijk open. Voor mij persoonlijk miskoop van de eeuw.

Marjada 09-03-2009

Deze stofzuiger hebben we bijna 3 jaar en een aantal weken geleden vonden we al dat hij zo slecht zoog. Elke keer het stofreservoir legen is ook een ramp. Je hebt gestofzuigd, reservoir legen, heel voorzichtig want anders kun je opnieuw beginnen. Afgelopen weekend begaf hij het helemaal. Vonden we eigenlijk niet zo heel erg, want vanaf het begin waren al niet zo heel erg tevreden over dit zeer lawaaige apparaat. Na eerst 30 jaar Philips te hebben gehad, door de verkoper overgehaald om toch vooral dit zakloze apparaat te kopen, wordt onze nieuwe toch weer een Philips met stofzak.

_June 01-03-2009

Heb deze stofzuiger nu ruim een jaar in mijn bezit. Heb een hond en een kat en dus veel haren, maar nergens geen problemen mee. Ik ben nog steeds dik tevreden!

Snoopy099 25-02-2009

Stofzuiger inmiddels 3 jaar in bezit. Binnen 3 maanden al problemen omdat hij iedere keer vanzelf uitging, alle filters potdicht !!
Ok deze schoongemaak en verder gezogen.
ALS alle filters en de stofbak leeg zijn zuigt hij als de beste. Als 1 van deze variabelen echter niet schoon of niet schoongenoeg zijn is het een regelrechte ramp.
Het legen van de stofbak is 1 rampenplan. Ik zuig om stof uit mijn woning te krijgen en vervolgens met het lege van de stofbak vliegt er doodleuk weer een deel door de lucht mijn woing in.
Het probleem met de kabel die maar niet stopt met zichzelf oprollen (al vanaf 6 maanden) is ook een neverending story, WAARDELOOS is het ik kan niet anders zeggen.

Mijn conclusie: als je graag stofzuigers schoonmaakt en blijft stofzuigen dan is dit de ideale stofzuiger, als je net zoals iedere moderne vrouw tegenwoordig al tijd tekort komt dan laat deze stofzuiger vooral staan en koop een Miele, voor de prijs hoef je dat n.l. niet te laten
En tav het fenomeen stofbak of stofzak kan ik alleen zeggen, het merendeel van de stofzuigers word nog steeds met zak uitgerust, het is mij wel duidelijk waarom, voor mij NOOIT meer een stozuiger met dit systeem

Harold Wever 30-01-2009

- - - - - - - - - - update review 02-02-09 - - - - - - - - - -

Ik ben wellicht de enige, maar ik ben nog steeds tevreden met deze stofzuiger.
Ik heb hier al eerder een review geplaats met de opmerking dat een stofzuiger, net als elk ander apparaat, af en toe even flink schoongemaakt moet worden. 1 keer per maand de opvangbak helemaal uit elkaar en afspoelen, de filters uitspoelen is ook geen overbodige luxe. zo'n 1 keer per week moet ik wel het kegeltje in de opvangbak haarvrij maken, maar dat is niet gek met 2 langharige katten in huis.

Al met al ben ik nog steeds te spreken over dit apparaat.

- - - - - - - - - - oude review 23-03-07 - - - - - - - - - -

Prima stofzuiger. Kleine kanttekening: lange haren wikkelen zich om het driehoekig filtertje waardoor de zuigkracht afneemt. Dit moet af en toe worden schoongemaakt, maar dan zuigt hij weer als vanouds.

yib 28-01-2009

Verschrikkelijk ding.Toen ik hem een week had ging het snoer al stuk (rolde vanzelf op) Maar het probleem bleef na 2 reparaties.Nu gebruiken we een wasknijper als stop.Hij slaat ook steeds af zoals ook bij andere te lezen is.Oververhit na 3 min stofzuigen.Ook is de bak steeds vol en je kan hem blijven legen.Anders stofzuigt hij helemaal niet meer.Een echte afrader dus.

Maarten5 26-05-2008

Teleurgesteld.
Na motor te hebben laten vervangen opnieuw stuk, heb geen zin meer om terug te gaan. Behoefte aan nieuwe dus vandaar op deze site...