Philips FC9202 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips FC9202 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Truusje 18-10-2010
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

Heb deze stofzuiger van Philips gekocht omdat ik hiervoor ook hetzelfde soort ( 9206 animal care ) heb gehad en die uitstekend presteert.
Alleen jammer dat de 9206 niet zolang leefde, nl. net iets meer dan 2 jaar. Maar goed, aangezien de prijs daar dan ook naar is, heb je toch t.o.v. Miele 2 stofzuigers voor de zelfde prijs.
Voor deze stofzuigers heb ik 2 x een Miele gehad waarvan de onderdelen ( wieltjes en snoermechanisme ) snel stuk waren, en de zuigkracht ook drastisch verminderde. Daarna een AEG welke ook snel stuk was.
Deze zomer 3 maand een Dyson DC19 uitgeprobeerd. Daarvan vond ik de lengte van de steel kort, de slang kun je er bovendien slecht afhalen om even door hoekjes te zuigen, en de zuigkracht daarvan liet ook te wensen over, dus die ging na de vakantie ook de deur uit.
Nu ben ik dus weer heel gelukkig met mijn Philips FC9202. Eens kijken hoelang die mee gaat.

Nico vB 20-02-2009
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

Wij hebben een FC9206/01 gekocht in 2005. In het begin had de borstel last van haar uitval is onder garantie vervangen.
Zuigkracht is inderdaad enorm echter neemt wel af naar mate het filter vol raakt. Schoonmaken van het filter is een stoffig werkje en het filter slijt door gebruik van het bijgeleverde harde borsteltje. We zijn nu bijna toe aan het 3e filter. De volgende keer zou ik toch voor een model gaan met zelfreiniged of geen filter

Karen2008 17-09-2008
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

Ik heb het apparaat nu 2 jaar in mijn bezit en hij doet het echt super goed, mega zuigkracht, zelfs als mijn kinderen slapen zuig ik de trap met vloerbedekking op de laagste zuigkracht helemaal schoon (we hebben langharige katten). Ook de banken en de matten krijg je met de laagste zuigkracht goed schoon. Ik vind hem ook op de hoogste stand weinig herrie maken.

Een heel groot minpunt vind ik de hoogte van de zuigborstel, ik gebruik regelmatig een oude zuigborstel van een philips mobilo, die is veel lager en hiermee kom ik makkelijk onder mijn radiatorombouwen.
Die van de Marathon is dus echt erg hoog. Ook als je de borstel in de kast zet zonder hem in te klappen zijn de haren van de borstel erg omgebogen omdat ze wat langer zijn dan een reguliere borstel
Ik heb het handstuk waarin je de extra borstels opbergt er gelijk afgehaald want dit ding zit niet alleen in de weg maar de borstels vallen er ook snel uit.
Dat is niet erg wat mij betreft want ik gebruik die dingen toch haast niet.
Jammer dat je de telescoopbuis met een pinnetje vastzet (hij klikt als het ware in de slang), hierbij heb ik al regelmatig mijn velletje van mijn vinger klem gehad! dit is niet pijnloos kan ik je vertellen
Klinkt wat negatief, maar als je een goede zuigkracht wil en een super mooie zuiger KOOP HEM, je krijgt er geen spijt van echt niet

yolanda41 25-08-2008
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

wij hebben 2 honden,dus wij zuigen iedere dag en in tijden van rui zelfs 2keer per dag.
na ruim 1,5 jaar zijn wij nog steeds zeer tevreden,zuigkracht is goed.de stang hebben wij vervangen die ging scheuren.dat schijnt nu wel verbeterd te zijn.zou deze stofzuiger zo weer kopen

FrankEhvn 21-07-2008
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

Erg prettige stofzuiger. Zeker in vergelijking met de oude Siemens die we hadden. De zuigkracht is enorm, zelfs iets boven de minimale instelling zuigt ie al beter als mijn oude. Op half is hij nog redelijk stil en daar zuig ik mijn laminaat en meubels mee. Ik heb hem een paar keer op vol vermogen gezet mot e proberen maar is echt niet nodig. Het verwijderen van de opvangbak is ook een eitje. Legen doe ik doorgaans in de kliko en niet in de pedaalemmer binnen. De enige opmerking is dat als je de deksel opent, er redelijk wat vuil in de naad van de deksel en de opvangbak zit. Maar even met de vinger eroverheen en het valt er weer netjes in. Stofzuigen wordt bijna leuk met dit aparaat. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, maar de stofzuiger zelf en de slang voelen zwaar en degelijk aan. Het zuighandvat en de koppeling met de telescopische buis voelen wat prullerig aan, maar in het gebruik niet storend.
Ik ben zeer tevreden met deze stofzuiger, blij dat ik 'm gekocht heb.

prinsb 03-06-2008
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

Na prijzen en reviews te hebben vergeleken, heb ik voor de Philips FC9202 gekozen.
De zuigkracht is formidabel.
Mijn vorige stofzuiger had het begeven, nadat ik mijn slaap- en huiskamer had gezogen. Ik had net de stofzak vervangen. Nadat ik de Philips had ontvangen heb ik beide kamers opnieuw gezogen. De hoeveelheid stof die ik daarna in de stofemmer vond, was veel meer dan ik 2 dagen daarvoor in de stofzak van mijn oude zuiger vond.
De geluidsproductie vind ik meevallen, maar stil is anders.

Ondanks dat de stofzuiger prima bevalt, zijn er een aantal minpunten die ik niet in andere reviews tegen kwam:

1. het is geen cycloon stofzuiger, wat betekend dat de zuigkracht afneemt naarmate het filter verstopt.
2. bij het verwijderen van de stofemmer valt er stof uit de bovenkant van de stofzuiger, dus voor mensen met een stof allergie: verwijder en leeg de emmer buiten.
3. de bevestiging van de slang aan de stofzuiger is een beetje krakkemikkig. De kans op afbreken lijkt me niet uitgesloten
4. bij de stofzuiger zit een lullig klein borsteltje, waarmee het filter moet worden schoongeborsteld, waardoor je er erg lang mee bezig bent. Als je na het borstelen vervolgens tegen de onderkant van de filter klopt, komt er 2x zoveel stof uit als je er al vanaf had geborsteld.
5. doordat het handvat wat groot is (met of zonder accessoirehouder), kan je met een aantal hulpstukken niet overal bij.
6. misschien nieuwigheid, maar de stofzuiger produceert een flinke brandlucht.

jeroenvm 01-04-2008
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

Na de toch wel overwegend erg positieve reacties hiero,heb ik besloten om voor deze stofzuiger tegaan.
Met nameeen stofzuiger zonder stofzakken sprak me wel erg aan maar een dyson is me te duur en de goedkopere andere merken leken me bijvoorbaat al slecht.
De stofzuiger is op alle vlakken een genot om mee te werken.
Het geluid is erg aangenaam zeker op niet volvermogen kunnen we hier over een stille stofzuiger spreken met een aangenaam geluid,iets wat ik over me ouders dyson niet kan zeggen en die heeft ook geen regelbaar toerental wat eigenlijk ook wel erg prettig is dat deze marathon dat wel heeft.
Zuigkracht op vol en bijna volvermogen is enorm.
De stofzuiger oogt degelijk en het design is persoonlijk maar ik vondt het helemaal geweldig en lekker modern ogen.
De verstelling van de telescoop stang is niet echt geweldig maar mischien ligt dat eerder aan mij.
Het legen van de stof emmer is een eitje en er hoeft amper tot niet bij gemorst te worden.

MarMar 24-03-2008
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

Erg fijne stofzuiger! Ik heb de zwarte en daar zit ook een tapijtborstel bij met roterende borsteltjes er in. Ideaal om de mat goed mee schoon te maken. (Overigens ook los te koop op de markt ofzo). Hij is wel wat zwaar, maar ik sjor nogal aan zo'n apparaat, dus deze valt niet zo snel om. Over het geluid heb ik niet echt te klagen. Ik geloof dat het niet zozeer harder is dan een andere stofzuiger, maar het is wat hoger en daardoor doordringender. Het is even wennen, maar ik vind het geen groot nadeel

Melissa 07-03-2008
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

Ik had eerst een Dirt Devil, ook stofzakloos, maar een waar drama. Ik wilde toch graag weer een zakloze, en kwam op deze Philips uit. Helemaal geweldig, ben er heel blij mee, doet zijn werk perfect en met gemak. Mond is prima, komt overal bij, heerlijk lang snoer en een verstelbare buis, dus prima voor kleine en grote mensen. Ben er alleen nog niet achter hoe ik de buis op een bepaalde stand kan vergrendelen, dus als iemand weet hoe dat moet hoor ik dat graag.

BobDBM 01-08-2007
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

Ik heb de stofzuiger nu zo'n een klein kwartaal en ik ben zeer tevreden. Het geluidsniveau (zie mijn bericht 03-05-07) is inderdaad zeer acceptabel. Ik zuig meestal op halve kracht en zelfs dan is de zuigkracht goed en hoor ik ook de radio nog. Op volle kracht vindt ik het geluid nog staaed niet erg. Het snoer is lekker lang en de buislengte van de slang is met mijn lengte van 1,90 m ook geen enkel probleem. Ik heb alleen het voordeel van die kromme (V)-vorm van de borstel nog niet ingezien, zal wel modern zijn.
Ik vindt het wel een pracht apparaat, zonde van de twee stofzuigers die ik hiervoor aangeschaft heb.

Lsd. 28-07-2007

Prima apparaat.
Degelijk en ziet er ,in vergelijking met de Dyson, wat minder Micky Mouseachtig uit.
Geluid, ook op volle toeren, acceptabel.
Is wel aan de zware kant.
Katten en hondenharen op een kokos inloopmat, geen probleem.

jetty 15-05-2007
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

pluspunten: lange snoer, zuigvermogen, zuigmond
minpunten: bij volvermogen lawaai, stofbak legen is een vieze klus

CorryCo 10-04-2007
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

Dit is een geweldig apparaat! Ik heb hem nu zo'n week of 4, en als je ziet wat hij uit de vloerbedekking heeft gehaald.... Ik leeg regelmatig de stofbak, als ik stofzakken had moeten kopen was ik al minstens 10 euro kwijtgeweest!
Ik gebruik ook stofzuigergeurstaafjes, waardoor het heerlijk ruikt tijdens het zuigen. Dat staafje vis ik voor het legen boven de kliko even uit de stofbak......
Wel wat zwaar apparaat, maar dat zegt ook wel wat over de duurzaamheid, misschien...
Een stofzuiger die zeker zijn geld waard is!

Nilze 08-03-2007
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

Nu 4 weken in het bezit, en ik moet zeggen, niet alleen een lust voor het oog, maar ook zeer mooie stevige afwerking, en het belangrijkste, een perfecte zuigkracht. Niet meer naadjes met de slangmond nalopen, alles wordt meegenomen. Klein minpuntje, ik zou voor hoogpolige tapijten toch een andere mond willen. Verder lijkt het of deze stofzuiger tijdens het werk zelfs de lucht zuivert. Laag geluidsniveau.
Het zelfreinigende filter is leuk, maar niet afdoende op den duur, er blijft toch veel fijn stof 'hangen'. Hij levert niet in op zuigkracht wat betreft het volraken van de opvangbak, maar 3 maal per week legen is voor het apparaat beter, en een fluitje van een cent.Het huis blijft lekker lang schoon, waaraan je merkt hoe intensief dit apparaat alles meeneemt.
NB. hij onderhoud hier de vloer van een 8 persoons huishouden.

mirandaP 23-01-2007
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

Ik ben nu ongeveer een jaar in het bezit van de marathon en hij bevalt uitstekend. Hulpstukken zijn mooi in de slang afgewerkt, waardoor makkelijk te verwisselen en te gebruiken. Veder het gemak van geen zuigzakken kopen ideaal, spaart veel uit.

Ik heb de stofzuiger besteld via internet en die hebben mijn order snel en goed verwerkt.

Nico- 26-05-2006
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

Ik heb NET dit apparaat gekocht en meteen uitgeprobeerd. Aangezien dat ik
(persoonlijk) anti-Philips ben, is dit een HEEL goed product. Mijn vorige
apparaat was een AEG. Ok, die was ook wel goed, maar deze Philips is beter !!
De zuigkracht is enorm en het enige wat je hoort is eigenlijk de
luchtverplaatsing van de zuigmond.

Ik wil ook nog wel effe zeggen dat als mensen hierover twijfelen, dan moet je
dat NIET doen !! Gewoon kopen, want je zult er géén spijt van krijgen.
Je haalt WEL de kwaliteit & gemak in huis.

Snoer is ook lekker lang (10 meter). Meer dan genoeg hoor !!
De balans is ook prima, zeker als je de trap doet.

fer12 22-04-2006
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

perfekte zuigkracht, alleen het leegmaken van het reservoir geeft nogal een
stofboel en het filter wat in het reservoir zit moet toch af en toe vervangen
worden, ik heb de stofzuiger nu bijna een jaar en ben al aan het 2e filter toe,
het filter is duur, het voordeel van geen stofzuigerzak is er dus niet, maar
zuigkracht is echt perfekt

daisy 28-01-2006
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

wat een geweldige stofzuiger, onze kleine heeft last van allergieen en nu na
een paar dagen deze stofzuiger gebruikt te hebben heeft hij er in huis minder
last van, design ziet er ook tof uit, kortom een dikke 10

Marjolein3 06-10-2005
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

In de winkel deden we een test met een Dyson en de Marathon: draadje opzuigen
van wat statisch tapijt. De Marathon zoog het draadje veel eerder op!
Na een half jaar dagelijks gebruik ben ik nog steeds erg enthousiast over de
(niet afnemende) zuigkracht. Wij hebben 2 grote langharige honden en 1 poes en
moeten dus wel iets vaker het filter schoonmaken, maar dat is heel eenvoudig en
niet veel werk.
Ook het lange snoer en de boemerangvormige stofzuigermond zijn prettig.
Klein minpuntje: de stofzuigermond springt soms spontaan van harde vloer-
naar tapijtstand.
Kortom: aan te raden voor alle hondenbezitters!

meijer 19-06-2005
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

Mooie stofzuiger met geweldige zuigkracht.
Handig in gebruik.
Enkele details minder goed: Veertje om het buizensysteem in elkaar te klikken
is erg gammel, de voetschakelaar van de zuigmond valt te makkelijk terug in
beginstand. Erg ongemakkelijk.
Service telefoon van Philips stuurt je terug naar de leverancier of
onderdelenwinkel. Eigenlijk dus geen service van Philips!

shoutje 28-05-2005
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

Ik ben niet 'getrouwd' met Philips omdat, zonder enige verklaarbare reden, alle
Philips aankopen bij mij thuis het helaas niet lang overleven.

Het design van deze stofzuiger (in mijn geval de witte uitvoering) en mede de
garantievoorwaarden deden mij overgaan tot een aankoop.

Eerlijk is eerlijk deze stofzuiger ziet er zeer mooi uit en oogt degelijker dan
de Dyson stofzuigers.

Bij het 1ste gebruik merkte ik al meteen op dat deze stofzuiger inderdaad erg
stil is, het enigste geluid dat men hoort is eigenlijk de luchtverplaatsing bij
de zuigmond. De motor is werkelijk erg stil.

Het enigste nadeel aan deze stofzuiger tot nu toe is het formaat van de
zuigmond, helaas kan ik niet onder de bank met deze.

Stofzuigen gaat erg plezierig over de harde vloeren en werkelijk alles wordt
door de stofzuiger opgenomen. Na enkele minuten stofzuigen verbaasde mij al
snel dat er in de stofemmer zichtbaar stof aanwezig was hoewel ik een dag
eerder mijn oude AEG' al de vloer gedaan had.

Hoewel géén Philips liefhebber, een echte aanrader!

CMD-Allround 16-04-2005
Geschreven voor: Philips FC9202 wit

Wij waren hard toe aan een nieuwe stofzuiger en lieten ons oog al snel vallen
op de nieuwe Philips.
Thuis natuurlijk meteen even proberen, nou met zijn 2000 Watt zuig je de
complete houte vloer van de grond af.....

Er blijft echt niets achter aan stof, vuil of andere zaken.

In 1 woord FANATSCTISCH apparaat, niet de goedkoopste stofzuiger, maar absoluut
zijn geld waard