Miele S 5210 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele S 5210 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Beukie10 10-01-2012
Geschreven voor: Miele S 5210 blauw

Heb inmiddels een nieuwe stofzuiger gekocht. De man in de winkel adviseerde mij om dan maar eens een ander merk stofzuiger te proberen. Het is een Electronix geworden. Of deze het wel langer volhoudt dan de vorige Mieles dat betwijfel ik ook, maar een groot voordeel van deze stofzuiger is een langer snoer! En onlangs heb ik ook een nieuwe wasmachine gekocht en kreeg daar ook een stofzuiger bij! Jawel, weer een Miele! Kortom, ik heb nu stofzuigers genoeg. Afwachten welke het langste meegaat!

beukie10 22-09-2011
Geschreven voor: Miele S 5210 blauw

Altijd al een Miele stofzuiger gehad, maar elke 2/3 jaar toe aan een nieuwe. Ik verwacht van Miele kwaliteit, maar begin daar toch erg aan te twijfelen. Miele er is geen betere???? Dus wat moet het dan niet zijn met de andere merken als deze het al niet is?
Mondstuk is niet meer zoals hij moet zijn. (is ook al eens vervangen) Het plastic van de stofzuigerslang is te dun, waardoor hij vaak dubbel knakt. De telescoop werkt niet meer, waardoor het iedere keer tijdens het stofzuigen in elkaar gaat, heel irritant. het klepje waaronder de filters zitten, gaat ook steeds open, waardoor er allemaal stof in de stofzuiger zelf komt, wordt het een dikke troep. De klep van de hulpstukken ligt eraf. Stofzuig ongeveer 2/3 keer per dag, maar hij is dan na 2/3 jaar ook helemaal af.

G. van Dalen 12-07-2011
Geschreven voor: Miele S 5210 blauw

Nooit meer een Miele stofzuiger voor mij. Heb Bosch en Philips hiervoor gehad. Beiden doen nog steeds ergens in de familie dienst als bouwstofzuigers. Zodra ik een nieuwe stofzuiger heb, gaat mijn Miele s5210 (denk voorloper van deze) eruit. Heb hem nu een jaar of vier. Niets dan gedoe mee gehad. Eerst brak de klep af waar de hulpstukken onder zaten. Vervolgens het klepje waar je de zuigkracht mee kan regelen. Het laatste jaar schoot de stok steeds uit de slang. Lange tijd gedacht dat de stofzuiger motorisch in ieder geval wel goed deugde, maar de laatste weken zakt de motor ook steeds weg. Na een klacht bij Miele (lang geleden) mocht ik de stofzuiger wel opsturen. Maar opsturen was voor eigen rekening, bovendien zou ik m dan een week of twee kwijt zijn. Handig met een gezin met kinderen.... Over twee weken ben ik jarig. Ik weet al wat ik vraag:-). Overigens niets dan lof over de Miele wasautomaat en droger.

sophiemar 01-11-2009
Geschreven voor: Miele S 5210 blauw

Zuigvermogen is goed, geluid en ontwerp goed. Alleen alles rondom de slang is ver onder de maat. De slang zelf is gemaakt van een kwaliteit flexibel plastic die ik verder alleen maar ken als verpakkingsmateriaal, Daarom toch zwaar teleurstellend.

wim brand 04-10-2009
Geschreven voor: Miele S 5210 blauw

wij hebben veel problemen met deze stofzuiger, oa: na ca 6 md maakt de motor een geluid als van een straaljager- het ontluchtingsklepje op de slang valt regelmatig er af vastgetaped(slechtontwerp)-
bevestiging van slang op de stofzuiger raakt bij gebruik vaak los - na ca 20 md doet de stofzuiger het niet meer,ik heb de voetschakelaar gedemonteerd en blijkt dat de printplaat een gebroken soldeerverbinding heeft,zelf gerepareerd, maar nu na 3md weer de zelfde storing.
Ik ben hem spugzat!

Bert150 12-09-2008
Geschreven voor: Miele S 5210 blauw

Grote tegenvaller. Zuigkracht en geluid is goed en zacht. Dat was het goede nieuws. Verder is de stofzuiger te zwaar, slecht te rollen (zeker slecht over het snoer), de slang knikt snel, voetschakelaar voor aan en uit reageert iets te laat, hetgeen irritant is. Het klepje met de losse onderdelen gaat slecht dicht. Hebben voor boven maar een goedkope kleine en lichte stofzuiger gekocht, en dit werk prima.

ls2007 07-01-2008
Geschreven voor: Miele S 5210 blauw

Na een korte teleurstelling met een Dyson (aanbieding) zakloze stofzuiger, nu met een Miele voor zeker gegaan.

Deze Miele is ouderwets goed. Practisch en ergonomisch, sterke zuigkracht, bijzonder stil, lange actieradius, een grote stofzak etc. en heeft zo alles in huis wat je van een goede stofzuiger kan verwachten.

Werd geleverd met een extra Parket borstel. Uiterst tevreden met deze aankoop.

Zout 13-08-2007
Geschreven voor: Miele S 5210 blauw

Fijne stofzuiger, vindt het nu niet meer zo zo erg om te moeten stofzuigen. Het apparaat is ontzettend wendbaar, glijd zo achter je aan. De zuigkracht is enorm en wat ook handig is dat alle hulpstukken onder de deksel zitten. Zit net zoals bij de Miele wasmachines een heel overzichtelijk duidelijk boekje bij. Is echt een aanrader!! Ik heb 'm welliswaar niet via Internet gekocht. Heb een deal gemaakt met ook de aankoop van een nieuwe wasmachine waardoor ik 'm goedkoper kreeg dan via Internet. Perfekte stofzuiger..

Mr. Jan B. 04-11-2006
Geschreven voor: Miele S 5210 blauw

Vanwege allergie een nieuwe stofzuiger, en ipv. die hippe dingetjes met grote
achterwielen toch maar weer een Miele.
Dit model is identiek aan de andere 5000-modellen: Black Pearl, Cat & Dog en
Parkett & Co. Alleen kleur en evt. accessoires verschillen (wij kozen deze om
de mooie azuurblauwe kleur en de eenvoudige naam). Bij al deze modellen kan het
stoffilter vervangen door een hepa-filter (ze verkochten ons er een van 30,00
maar die past niet). De Medicair heeft sensoren en zo, en is duurder.

We zijn heel tevreden. Hij zuigt perfect. Het lawaai is minder dan bij onze
ouwe Miele S 2471, maar verwacht geen wonderen. Bovendien afhankelijk van de
instelbare zuigkracht.

Minpuntjes:
1) In opbergstand (rechtop, met de buis aan de stofzuiger) steekt de slang
tamelijk ver naar voren omdat hij niet draaibaar is bevestigd. Neemt meer plek
in dan een draaibare slang.
2) Bij onze oude Miele hing de buis met een soort haak losjes aan het handvat,
het ophangpunt zat ongeveer in het midden van de buis. Nu hangt het mondstuk
met een soort bajonetsluiting tamelijk strak onderaan de body. Met de buis
erboven ontstaat dus een grote hefboom. Als je tegen de buis loopt valt de
stofzuiger om OF er breekt iets kapot: mondstuk, body... De bajonetbevestiging
zag ik ook bij veel andere merken.
3) De stofzuiger is van dunner plastic, dus kwetsbaarder. Ik denk dat deze
minder geschikt is om kleine kinderen op te laten meerijden. Jammer want hij is
wel veeeel wendbaarder!

Ik vraag me af of-ie net zo lang meegaat als de ouwe: die heeft in 15-20 jaar
veel overleefd (stucadoor!), de snoeroproller is niet best meer, het mondstuk
is aan z'n eind, maar hij zuigt nog steeds en je ziet er de leeftijd niet
vanaf.

steven.be 04-11-2006
Geschreven voor: Miele S 5210 blauw

Wij wilden ook zo'n zakloos(?) toestel. Dyson vooral veel plastiek en dat toont
toch minder kwalitatief...
Oude toestel was een Miele van 1400 W en heel luidruchtig. De 5210 S start heel
langzaam op en maakt half zo veel lawaai! Zuigt losliggende mat gewoon mee de
lucht in als je de borstel opheft! Vermogen van 2200W is de max! Wendbaarheid
gewoon niet te vergelijken. Loopt achter je als een hondje. Kinderen willen er
zelf hun kamer mee stofzuigen!! Kom dat tegen..

gunter_be 14-08-2006
Geschreven voor: Miele S 5210 blauw

Was van plan een zakloze stofzuiger te kopen. Evenwel in de winkel besloten
deze S5210 (met stofzak) te kopen. Vooral de beweeglijkheid dankzij zijn 360°
draaiende wieltjes en het mooie compacte design wisten mij te overtuigen.
Zuigkracht is uitstekend en motor is stil. Nadeel is wel dat een parketborstel
niet standaard wordt meegeleverd. Toestel bevat geen HEPA filter, maar de
standaard filter kan wel door zo'n model vervangen worden. Kost wel 45 EUR.