Philips FC8601 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips FC8601 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

cjaspars 05-06-2014
Geschreven voor: Philips FC8601 geel

Bijzonder snel verstopt. Slang lastig uit elkaar te halen als ie weer eens verstopt is. Dat gebeurt overigens telkens bij de bochten. Zeer plastic en licht ding.

martin 8 23-03-2012
Geschreven voor: Philips FC8601 geel

wij hebben deze stofzuiger nu 5 jaar en in het eerste jaar is al 2 keer de motor vervangen,na een jaar de derde motor en nu na 5 jaar is de vijfde motor ook al weer stuk,we hebben de motor er uit gehaald en het is een motor uit slovenie met lagers uit indonesie,prima stofzuiger maar de kwaliteit van philips is hard achter uit gegaan

Monica1973 26-01-2011

---------- update review 26-01-2011 ----------
Heb deze stofzuiger al een jaar of 2.
Hij bevalt mij prima. Ik heb destijds wel een andere voet erbij gekocht, omdat de voet die erbij zit niet prettig is, die rijdt ook met een wieltje, misschien voor laminaat niet helemaal goed. Maar als je een losse voet koopt (BCC heb ik hem vandaan) dan is het geen probleem! Dan heb je een prima schoonmaakhulp.
Het snoer is ook lekker lang.

---------- oude review 30-04-2007 ----------
Philips expression FC8601
Stofzuiger een kleine week in bezit. Ik zocht er een met een wat langer snoer en daar voldoet deze aan. Ook is hij lekker licht in gewicht en 1700 Watt is ruim voldoende zuigkracht.
Waar ik niet over te spreken ben is de voet, die gaat met een wieltje over de grond maar dit werkt voor geen meter. Stofzuigen duurt 2 x zo lang. Snap niet dat ze dit zo gemaakt hebben.
Ook jammer dat er geen meubel borsteltje bij zit, maar die kun je wel los kopen.
Verder is deze kanariegele stofzuiger wel o.k.

StofjeS 19-11-2010
Geschreven voor: Philips FC8601 geel

Bijna vier jaar in bezit. Slang was paar maanden geleden al gescheurd, maar nu komt ook steeds de slang uit de koppeling. Waardeloos dus, want iedere 20 seconden schiet het eruit. Zie geen duidelijke slijtage. Philips zegt natuurlijk dat de garantie al twee jaar voorbij is. Nieuwe slang met pistoolgreep kost E 31 bij Handyman. Maar dat is geen garantie, dat die nieuwe slang er opnieuw uitschiet.

In mijn ogen is het een systeemfout, gezien alle klachten over dit type i.v.m. de slang. Een stofzuiger zou het toch veel langer moeten uithouden, was toch toen E 80. Vind het dus erg teleurstellend.

Krijg nu als troost 20% korting op nieuwe Philips stofzuiger, als ik die via hun internetsite bestel. Moet daar toch over nadenken. Philips stond vroeger voor kwaliteit. Maar denk dat ik voor andere stofzuiger moet gaan.

driver111 12-08-2010
Geschreven voor: Philips FC8601 zwart

De stofzuiger zuigt prima.Maar daar heb je niks aan als de slang steeds los schiet.Het systeem waarmee de slang in de stofzuiger vast hoort te zitten klikt niet.Je moet hem een kwart slag draaien en dat is het.
Hij schiet bij het stofzuigen steeds los.Heb hem nog maar een week dus het is geen slijtage.

Sil1971 03-04-2010
Geschreven voor: Philips FC8601 zwart

Kwam er vrij snel achter dat de veel te dure S-bags zo vol zatten, bij half vol zwaar verminderde zuigkracht. Bij het vervangen van de zak zat er in de bak veel stof en troep, over de filters maar niet te spreken. Het filter aan de achterkant was zo vreselijk vies dat ik eigenlijk niet wil weten wat hij al die tijd de ruimte in heeft staat blazen......de zuigvoet trok plotseling prachtige groeven in mijn vloer dus die had er ook de brui aan gegeven. Al met al leuk dingetje voor boven ofzo maar niet voor dagelijks gebruik met een gezin.

CHR1973NL 24-11-2009
Geschreven voor: Philips FC8601 zwart

Na jaren (+/-) een Philips vonden we in dezae regelbare stofzuiger een betrouwbare opvolger.

Dit bleek iets anders te lopen, want een maand na het verstijken van de garantieperiode was deze er klaar mee. Deed helemaal niets meer. Bellen met Philips leerde ons dat we hem koneden opsturen en dat ze hem eventueel (indien het echt alleen de motor was) zouden repareren. Mocht er iets anders zijn dan kregen we een kostenopgaaf maar in ieder geval onderzoekskosten van 35 EUR.

Dit laatste heeft ons doen besluiten de een nieuwe te kopen, daar de 35 EUR niet in relatie staat tot de aanschafwaarde. De nieuwe een FC9150 begint ook na 13 maanden kuren te vertonen (zie beoordeling aldaar). We hebben nu besloten maar even weg te gaan bij Philips voor wat betreft Stofzuigen.

HettyP 05-01-2009
Geschreven voor: Philips FC8601 geel

Heb deze stofzuiger toch al zeker een jaar. Vind 'm helemaal geweldig!!! M'n moeder heeft er ook een, en daar poets ik dus altijd. Ook met die gaat het echt fantastisch !!! We hebben tegels, en gebruiken dus altijd de borstelstand. Ook niks mis mee.Is erg fijn in gebruik. Een erg lange kabel, wat makkelijk is als je een trap moet stofzuigen, plus het feit dat je vanuit 1 stopcontact een hele grote oppervlakte gestofzuigd krijt ! O ja, en de 2 grote achterwielen gaan moeiteloos over alle drempels die er in oudere huizen te vinden zijn !!!En hij is er nog steeds !!! Ben hier super tevreden over !!!!! Groetjes,Hetty.

Paulara 22-07-2008
Geschreven voor: Philips FC8601 zwart

prima stofzuiger, zuigkracht prima op parket, vloerbedekking en zachte vloerbedekking als kurk
er zitten rubber wielen aan, dus geen krassen,
hij gaat prima achter je aan en valt niet snel om Hij maakt wel veel geluid als ie op max. zuigt, maar dat gebruik ik eigenlijk niet eens want op halve kracht werkt ie ook al prima

huissen 29-02-2008
Geschreven voor: Philips FC8601 geel

Op zich een redelijke stofzuiger voor zijn prijs.
Vind de zuigkracht meer dan genoeg.
Wat ik echter een ontzettend minpunt vind, is de ontzettende herrie die het ding maakt.
Vraag me wel eens af of ingenieurs hun produkt ook daadwerkelijk in het echt testen, of dat het ontwerp vanaf de PC direct naar China gemailed wordt.
Zoiets ontwerp je toch niet!!!!
Ik stofzuig met een gehoorbeschermer op en dat is geen grap.
Denk zelfs dat deze stofzuiger schadelijk is voor het gehoor.
Niet kopen dus!

Inge 02-02-2008
Geschreven voor: Philips FC8601 geel

In 1 woord waardeloos. Zuigkracht was er nauwelijks en het apparaat maakt op vollte toeren ontzettend veel lawaai. Stofzuigen duurde 2x zo lang en dan waren mn kleden nog niet goed schoon! Heb het vandaag weer teruggebracht naar de winkel, want wij haden hier gewoonweg niks aan, zonde geld!

Hubert T 02-07-2007
Geschreven voor: Philips FC8601 geel

Wat een miskoop! na enkele maanden gaat de slang al stuk... nu iets ouder dan een half jaar begeeft het kliksysteem van de zuigbuis het. Wat me opvalt zijn de reacties na enkele weken in het bezit... Gebruik dat ding eerst eens. Wat een slechte stofzuiger, niet kopen dus.

naamloos4444 09-04-2007
Geschreven voor: Philips FC8601 zwart

Prima stofzuiger, niet zwaar, zuigt goed. Stofzuigerzakken hoeven niet van die dure S-bags te zijn, zijn ook gewoon te koop bij een winkel ed. Mooi ding, ben er blij mee!

Dante 29-12-2006
Geschreven voor: Philips FC8601 geel

Goede en krachtige stofzuiger die zijn prijs waar maakt. Geluid valt best mee.
Zuigkracht is zeer goed te noemen. Vormgeving is fraai en over nagedacht.
Simpel maar doet wat hij moet doen.

Bob1212 10-11-2006
Geschreven voor: Philips FC8601 geel

Een goede stofzuiger hoeft niet duur te zijn maar ik denk dat er voor dit geld
wel een beter te koop is. Hij zuigt wel goed en er zitten voor die prijs die
zaken op die er op moeten zitten (oprolbaar snoer, 2 kleinere mondstukes,
regelbaare zuigkracht, stofzak vol indicator) echter hij heeft 1 groot
nadeel...het geluid! Dit kan echt beter! Het is net een straalvliegtuig en naar
mijn mening te hard

msncorina 23-06-2006
Geschreven voor: Philips FC8601 geel

Prima stofzuiger voor een prima prijs.
Zuigt goed, lang snoer, voldoende hulpstukjes (die ik toch niet gebruik) en
leuke kleur (ik heb de blauwe)

Maikel V 01-12-2005
Geschreven voor: Philips FC8601 geel

Een heerlijke stille stofzuiger. Voor lange mensen een lange steel. Een heel
lang snoer die met de lange steel je instaat stelt verder door het huis te
komen zonder van stopcontact te moeten wisselen.
De stofzakken zijn, als je ze er uit haalt, afgesloten. Dus geen stof in huis
na het verwisselen.
Dat is voor ons heel belangrijk, omdat er 3 mensen in ons gezin zijn die niet
tegen stof kunnen.
Een aanrader

Koen4877 22-11-2005
Geschreven voor: Philips FC8601 geel

Prima no-nonsense stofzuiger! er zit alleen geen klein rond borstelje bij, wel
een smal verloopstuk en een kleine reguliere borstel.
Zuigkracht is ruimvoldoende en krachtregeling werkt goed.

mogelijkheden een 6 ivm ontbreken ronde borstel, die ik toch erg handig vind.
Gebruiksgemak een 7, want hij zwenkt niet zo lekker als de miele die ik
hiervoor had