Miele Clean Control 5000 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Clean Control 5000 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

madcoster 30-01-2010

Fijne stofzuiger die doet wat ie moet doen.
Weinig geluid in vergelijking met oude Philips.

Helaas na iets meer dan een jaar werkt de knop om de zuigkracht te stellen niet goed meer. Had dit niet verwacht van een Miele, vandaar op duurzaamheid de lagere score.

Sien 21-08-2009

Ben zeer tevreden over deze stofzuiger. Snoerlengte is goed, ik vind het prettig om de stang te kunnen vastklikken aan de stofzuiger (bij mij blijft hij wel gewoon hangen), zo is hij gemakkelijk draagbaar. Hij zuigt echt bizar goed en handig is ook dat je de zuigkracht kan verminderen als je bijvoorbeeld de bank zuigt, anders zuig je de kussens bijna de stofzuiger in. Heb hiervoor een Nilfisk compact gehad, die gebruiken mijn ouders nu, nou heb ik hem laatst even gebruikt, wat een verschil! Dat ik daar al die tijd mee gezogen heb, nee ik ben heel blij met deze Miele. Ik vind de stofzuiger niet echt stil, maar ja, is dat erg? En ja, ik lees in de andere reviews dat er een geur uit de stofzuiger komt, bij mij is dat ook, ach overal is wel iets aan, misschien hebben mensen nog tips om hier iets aan te doen. Mijn conclusie: ik ben blij met deze koop en zou niet meer zonder willen.

vettejus 08-07-2009

Vroeger een Miele Cat/Dog. Zocht iets dat minder aan plastic vermoeidheid leed en geen muffe geurtjes verspreid. De Dsyson DC08 gekocht. Na 3 jaar maar weggedaan (Geen geurtjes, maar wel: onderdelen afbrekend, motor vervangen en toch afnemend zuigvermogen en enorm motorlawaai wegens geen zak)).
Anderhalf jaar geleden deze Miele gekocht. Reeds de 2e keer weer de bekende muffe geur uit het toestel. HEPA filter houdt blijkbaar wel de stofjes, maar niet geur tegen. Deze stofzuiger maakt minder herrie dan de Dyson. Minpunt is wederom dat als je de slang in de pauzestand aan de zuiger wil haken, hij er altijd spontaan na enkele seconden weer afdonderd. (of ik kan dat gewoon niet natuurlijk)
De ideale stofzuiger bestaat nog steeds niet!!

sjefke001 19-07-2008

Heb deze stofzuiger nu een half jaar. Ben over het algemeen zeer tevreden over de stofzuiger.

Alleen ben ik er nog niet precies achter waar dat hepa-filter nu voor dient. Al binnen een paar maanden begonnen er luchten uit die stofzuiger te komen zo gauw je begon met stofzuigen. Terwijl het hepa-filter hier dus ook tegen zou helpen. Maar misschien moet dat filter om de paar maanden worden vervangen. Dat weet ik niet.

Maf trouwens, heb nog een cat en dog uit 2002 en hier kwamen na een jaar of 5 pas luchtjes uit. Hij zuigt trouwens nog steeds als de beste!

Maar goed, de clean control zuigt prima, zoals ik van een miele gewend ben, snoer is lang genoeg voor mij, is net zo volgzaam als de andere mieles en de hulpstukken zitten verborgen in de klep van de stofzuiger.

Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. Maar ik hoop dat ie een stuk langer meegaat dan de s380 die ik hiervoor had. (anderhalf jaar)

dfriskes 13-11-2007

Topstofzuiger met Hepa filter. Ontzettend stil in de fluisterstand en op vol vermogen nog steeds zeer acceptabel geluidsniveau. Ontzettend veel zuigkracht, hij zuigt zich bijna vacuüm op onze natuurstenen vloer. Echt een aanrader. We zijn er zeer blij mee. Stofzuigen is met deze machine gewoon leuk!