Electrolux ZB3105 wit, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Electrolux ZB3105 wit, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Chris Jager 01-01-2018

Zeer slechte accu, niet meer bruikbaar na een jaar

Geschreven voor: Electrolux ZB3105 wit, grijs

Na een paar maanden zeer veel plezier gehad te hebben van deze stofzuiger is hij nu na ongeveer 1 jaar niet meer bruikbaar, de batterij is na ongeveer 20 seconden zuigen leeg. Het was al niet lang (minuut of 5) maar 20 seconden maakt dit apparaat vrij onbruikbaar, garantie is 1 jaar helaas.

Pluspunten

• Licht in gebruik

Minpunten

• Batterij erg snel leeg

smitty146 11-09-2016

super aankoop

Geschreven voor: Electrolux ZB3105 wit, grijs

sta er elke keer weer van versteld van wat deze handige stofzuiger opzuigt.... elke keer weer een feest om hem leeg te zuigen en het reservoir leeg te maken. heel veel fijne stof die uit huis verdwijnt. zeker een aanrader, zit er zelfs aan te denken om een 2de toestel aan te schaffen.....

a.overvoorde 01-11-2015
Geschreven voor: Electrolux ZB3105 wit, grijs

Echt een top stofzuiger! Erg handig, klein of gewoon lang met de steel. Wel vaak de inhoud (vuil) verweideren. 2 snelheden.

Hanneke10 25-07-2015
Geschreven voor: Electrolux ZB3105 wit, grijs

Inmiddels heb ik de Ergorapido een paar weken in huis.
Ik heb gemerkt dat ik hem heel vaak pak. Ik heb een gezin met kinderen en katten en daardoor dus veel haren op de bank, kruimels onder de eettafel, zand bij de achterdeur en rommeltjes op de trap. En ik heb gemerkt dat deze stofzuiger daar echt ideaal voor is. Snel en en geen gedoe met snoeren en lastige stofzuigerstelen. Ook handig is de geintegreerde kruimeldief, die is met een klik los.
Vandaag heb ik de stofzak geleegd. Deze is natuurlijk niet zo groot als een volwaardige sofzak maar er gaat best veel in. Dit ging probleemloos en zonder vieze handen. Ik vind het een prettige aanwinst en ben er blij mee.

suus13 19-07-2015
Geschreven voor: Electrolux ZB3105 wit, grijs

We hebben De ergorapido sinds een paar weken in ons bezit en ik wil hem nooit meer kwijt. We zijn een gezin met twee kinderen (5 en 8 jaar) en een hond. Vooral de jongste zit regelmatig in de zandbak, even met de ergorapido erbij en het is weer opgeruimd. Dat is met de zware stofzuiger wel anders. Datzelfde geld voor onze hond, ze verliest regelmatig wat plukjes haar en ook dat is snel verdwenen met de ergorapido. De ergo rapido is verder niet zwaar en vooral zeer wendbaar en hijheeft een lichtje voorop waardoor de kruimels en het stof nog meet zichtbaar zijn. Zelfs de kinderen kunnen ermee stofzuigen en ze vinden het nog leuk ook! Vooral handig dat er geen snoer aan zit. Met een gewone stofzuiger wachtte ik nog wel eens tot de avond, maar met deze kun je snel even tussendoor stofzuigen, echt een ideaal apparaat.

waaijos 17-07-2015
Geschreven voor: Electrolux ZB3105 wit, grijs

In ons gezin ( man, vrouw 2 kids 6 en 3 jaar) is de Ergorapido een uitkomst. Er valt nog al eens wat op de grond met kinderen in huis en de rapido is snel gepakt, geen snoer!!! en zuigt uitstekend en is bovendien erg wendbaar. Ook ideaal om de trap te zuigen, zonder dat je een zware stofzuiger moet vasthouden en uit moet kijken dat je niet over het snoer struikelt. Mijn man kan met de rapido ook goed overweg, met een gewone stofzuiger is dat moeilijker vanwege zijn handicap. Voor ons gezin een enorme aanwinst!!!!

nottie2008 17-07-2015
Geschreven voor: Electrolux ZB3105 wit, grijs

Zwenkkop is erg handig. Ook het kruimeldief gedeelte is er zeer makkelijk van af te halen voor wanneer je iets kleins wilt opzuigen of ergens in een hoekje moet zijn waar de zwenkkop niet bij kan. Min punt vind ik wel dat de kop vast is gelopen door de lange haren van mijn dochter. Wel makkelijk weer schoon te maken, maar hoop niet dat dat vaak gebeurt. Hij heeft een mooie kleur en is door zijn 3kg prettig in het gebruik.

Renske 75 17-07-2015
Geschreven voor: Electrolux ZB3105 wit, grijs

sinds een paar weken in mijn bezit en zo blij met deze Electrolux Ergorapido want niet meer iedere dag gesleep met die zware stofzuiger en aangezien ik buiten woon en als oudere met veel inloop en hond en het al wat zwaarder word voor mij is deze stofzuiger een fijne hulp en hij zuigt ook nog eens heel goed en je hoeft je niet meer te bukken want met die wendbare voet neemt hij alles mee en voor de trap is er de kruimelzuiger voor mij zijn er geen minpunten op de Electrolux Ergorapido

melvindevries 16-07-2015
Geschreven voor: Electrolux ZB3105 wit, grijs

Wat een weelde is dit apparaat. Heb haar nu een aantal dagen in mijn bezit en ze bevalt prima! Ik heb twee kids, 1 van 1 jaar en de ander van 5 jaar oud. Die kunnen aardig wat rommel veroorzaken. En dan schiet het stofzuigen er wel eens bij in. Met de Ergorapido is dat verleden tijd. Je pakt haar zo uit de oplader en stofzuigen maar. Ze is niet al te zwaar en heeft een goede lengte. Ik ben zelf bijna twee meter maar kan haar met gemak gebruiken, geen onnodig gebuk, wat ik bij mijn standaard stofzuiger wel heb. Ze kwam binnen op mijn verjaardag dus dat kwam perfect uit. Geen geknoei meer met snoeren, dat is ook een weelde als je een huis hebt met 3 verdiepingen. Een echte aanrader dus.

salmpie61 14-07-2015
Geschreven voor: Electrolux ZB3105 wit, grijs

Ik heb de Ergorapide nu een paar dagen in huis als aanvulling op mijn gewone stofzuiger.
Het is heerlijk om zonder snoer het huis door te gaan en alle vloeren te zuigen. De Ergorapide is stevig en heeft een flexibele zuigmond. Daar ga je makkelijk mee de hoek om of onder stoelen en tafels door. De overgang van gladde vloeren naar vloerbedekking gaat vloeiend zonder dat je een knop hoeft om te zetten om borstels te wisselen. De ledlampjes vind ik handig voor onder de bank.
Het gewicht valt me reuze mee en je kan hem rechtop laten staan als je even iets anders tussendoor moet doen. De gebruikstijd tot opladen is langer dan ik dacht. Het opladen gaat prima met de oplader die ik tegen de muur heb staan en het geheel ziet er gelikt uit. Een groot gemak is ook de kruimeldief die je met één klik er af kan halen en om te gebruiken. Waar je dan wel op moet letten is dat je de Ergorapide dan niet meer kan laten staan, deze valt dan om. Waar ik aan moest wennen is dat je de zuigmond van de kruimeldief niet kan zien. Deze is vrij smal. Misschien een punt van verbetering. Het schoonmaken van de filters gaat gemakkelijk.
Ik pak vaak de Ergorapide en gebruik mijn gewone stofzuiger stukken minder. De Brushrollclean werkt perfect.
Het geluidsniveau vind ik hoog, maar niet storend. Mijn gewone stofzuiger is tamelijk stil (ook een Electrolux).

Tollenaar123 14-07-2015
Geschreven voor: Electrolux ZB3105 wit, grijs

Heb je ooit een goede kruimeldief gehad? Ik nooit. Ik vond het altijd ondingen. Misschien dat ik dat kan verwachten voor het geld dat ik er aan uitgaf maar ik baalde er wel van. Een kruimeldief is namelijk erg handig als je een jong gezin met kinderen hebt. De Ergorapido claimde een kruimeldief te zijn met zuigkracht met de handzaamheid en flexibiliteit van een gewone stofzuiger.

Het apparaat heeft me niet teleurgesteld. Het is natuurlijk geen gewone stofzuiger met 1600 watt aan kracht maar hij is meer dan sterk genoeg voor alle kruimels, hagelslag, beschuit, papiertjes, grasstengels en andere troepjes die ik even snel wil opruimen.

De stofzuiger kan uit zichzelf staan zonder in de oplader te hoeven dus ik kan 'm in elk hoekje van het huis even parkeren. Daar misstaat hij ook niet want hij ziet er mooi uit.

Ik heb er geen negatieve punten over. Ik dacht dat ik dat zou hebben over de batterijduur want hij gaat niet heel lang mee. Maar dat ervaar ik niet als een probleem, voornamelijk omdat je het apparaat steeds maar een paar minuten gebruikt om even de kleine zooi snel weg te krijgen.

Ik ben er erg tevreden mee en raad ze iedereen aan.

a.overvoorde 14-07-2015
Geschreven voor: Electrolux ZB3105 wit, grijs

Je kent het wel, beneden de stofzuiger nodig en hij staat boven op zolder. Tijd voor een oplossing! De Electrolux Ergorapido! Top machine, erg handig, laad snel op. Geen gedoe meer met zeulen met zware stofzuiger, direct te gebruiken. Handig ook dat het in 1 klik als kruimeldief gebruikt kan worden. Het enige nadeel kan zijn dat hij snel weer in de oplader moet.(is redelijk snel leeg maar na 1 verdieping schoon te hebben gezogen mag dit ook.)

Inca35 11-07-2015
Geschreven voor: Electrolux ZB3105 wit, grijs

Dit product een paar dagen in gebruik en tot nu toe bevalt hij prima. Omdat wij een gezin hebben met 2 huiskatten erbij moeten we toch eigenlijk elke dag stofzuigen. Omdat hij handzaam, licht en snoerloos is pak je hem makkelijk om ook even tussendoor te gebruiken. Zuigkracht is goed, zowel op parket, laminaat, tegels, trap en vloerbedekking.
Pluspunten;*handzaam *snoerloos *licht in gewicht(3kg)*2-in 1 *led lichtjes waardoor je echt meer ziet *2 standen *makkelijk weg te zetten en op te laden * ziet er mooi uit.
Verbeterpunten; *zou voor ons iets langere steel mogen hebben (zijn 180-184 cm)*in onze situatie is filter vrij snel vol *Als je onder bv een kastje wilt zuigen, wordt de BRUSHROLLCLEAN vrij snel geactiveerd.
Dit apparaat is bedoeld als extra schoonmaakhulp naast je gebruikelijke stofzuiger; hier voldoet hij meer dan goed aan.
Wij gebruiken hem toch wel meer als vervanging maar de gewone stofzuiger gebruiken we af en toe nog voor het zwaardere werk.
Komt degelijk over maar dit is na een paar dagen gebruik nog niet echt te zeggen uiteraard.
Al met al zeker een aanrader.

tommy2612 10-07-2015
Geschreven voor: Electrolux ZB3105 wit, grijs

ik heb de ergorapido nu enkele dagen in gebruik. ik werk als huishoudelijke hulp en heb een druk gezin. als de kinderen weer eens met zandschoenen binnen komen of alles vol kruimelen met koek dan is deze stofzuiger zeker een zeer prettige aanvulling. ook de haren en dergelijke zuigt hij moeiteloos op.
voorheen probeerde ik dit met een kruimeldief op te zuigen, wat nooit goed lukte omdat hij gewoon weg niet de zuigkracht had of omdat de accu al snel leeg was. de ergorapido daarin tegen heeft meer dan genoeg zuigkracht en vermogen om moeiteloos het hele huis te zuigen. ook op vloerbedekking of kleden is hij goed te gebruiken. nooit meer voorover staan of op je knieën, en geen gevecht meer met snoeren is een groot pluspunt. hij heeft een mooie uitstraling, is erg handzaam en flexibel in gebruik. makkelijk leeg te maken en schoonmaken van de filters door de extra snufjes. ook het zelf reinigen van de vloerborstel is een van de vele pluspunten. kortom een echte aanrader!

F Hermsen 10-07-2015
Geschreven voor: Electrolux ZB3105 wit, grijs

Als gezin met 2 kinderen van 8 en 12 zijn we op zoek gegaan naar een aanvulling bij onze huidige stofzuiger. Gewoon snel even iets pakken en de korrels van het ontbijt of de knaagdieren te kunnen opruimen. Sinds drie dagen ben ik in het bezit van de Electrolux Ergorapido ZB3105.
Het uitpakken en in elkaar zetten is heel eenvoudig, je hoeft slechts 1 schroef vast te zetten en de lader in elkaar te klikken waar de stofzuiger op rust.
Wat direct opvalt is het hele mooie design van deze 2 in 1 stofzuiger met uitneembare kruimel zuiger met extra mondstuk welk in de voet is weggewerkt . Het ontwerp is echt heel mooi qua kleur maar ook de afwerking is zoals je van Electrolux verwachten mag .
Hij staat nu nog in de woonkamer , echter hier staat hij bij ons in de weg en moeten we nog op zoek naar betere plaats, wat met de lader goed mogelijk is want de stofzuiger blijft goed staan en er is ook de mogelijkheid om de lader op te hangen in bijvoorbeeld de voorraad kast waar zich een stopcontact bevind.
Ons advies is om de lader constant aangesloten te hebben omdat de stofzuiger dan altijd opgeladen en gebruiksklaar is.
Handig is de uitneembare kruimelzuiger welke je dus al die tijd bij je heb zodat je toch net even dat hoekje boven je of ergens achter net beter kan bereiken. Je klikt de kruimelzuiger weer terug en je gaat verder met deze zeer soepel bewegende stofzuiger. De stofzuiger is zeer wendbaar en je komt op de meeste plekken zoals onder de bank of kastjes.
De zuigkracht is in onze situaties prima en neemt alles mee door de meedraaiende borstel die overigens uitneembaar is voor onderhoud en ook is er een extra schoonmaak knop op de voet welke het extra van de roterende borstel aftrekt.
Elke hoekje en gaatje wordt belicht door de led verlichting in de voet van de stofzuiger wat heel fijn is want je ziet meer wat je doet en ruimt zo meer op.
De opvangbak is makkelijk afneembaar en te legen, het filter is afwasbaar maar moet daarna wel even goed drogen aldus de handleiding.
Je loopt heerlijk rechtop met de lange steel van de stofzuiger wat prettig is voor de rug.
Wij gebruiken de high power mode omdat dit prettig werkt en het beste resultaat geeft, de silent mode is in ons opzicht overbodig. Wel geeft de silent mode minder herrie en gaat de accu iets langer mee.
De Electrolux Ergorapido ZB3105 is naar onze mening een zeer goede aanvulling naast je stofzuiger om even vlug door de kleine kruimels en stofjes op te ruimen, ook de kinderen vinden de stofzuiger erg leuk en pakken hem regelmatig even mee naar de slaapkamer.