Miele Medicair 5000 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Medicair 5000 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Hen1965 24-07-2012
Geschreven voor: Miele Medicair 5000 wit

En nu dan eens een review die blijkbaar niet door een Miele medewerker is geplaatst! Deze stofzuiger zuigt heel goed, doet wat ie moet doen en dan zijn we ook klaar. Het apparaat is loodzwaar! Met ruim 8 kg (leeg) 50% zwaarder dan andere Miele stofzuigers, waardoor hij niet lichtjes rolt, maar tot vervelens toe achter je aan moet trekken, en we hebben alleen maar parket en tegels, anders was de ergernis nog groter. 360 graden draaien van de slangaansluiting klopt niet; ze zit vast en kan niet draaien. Navraag bij Miele: "onderzoek had opgeleverd dat door de veranderde zuighoek het vuil op deze manier beter in de stofzak terecht kwam...". Prachtig, echter hierdoor ben je wel het gebruiksgemak kwijt van een draaiende slang, die we op de Miele S300 wél hadden. Qua stofzuigen technisch gesproken een prima apparaat, maar genoemde aspecten halen de totale performance van het apparaat naar beneden. We hebben overigens ook nog een S6230 bijgekocht omdat we het zat waren om dit loodzware apparaat telkens naar boven te sjouwen (ivm allergiën dagelijks hele huis zuigen)

Eclips 26-06-2011
Geschreven voor: Miele Medicair 5000 wit

Ik heb deze miele medicair nu 5 jaar en na volle tevredenheid. het indicatielampje is na een half jaar stuk gegaan, maar verder een fijne stofzuiger.. De stofzuiger begint nu aan zijn einde te raken, maar dat komt ook omdat we aan een duingebied wonen en we heel veel zand meer naar binnen slepen. Dit is niet echt goed voor welke stofzuiger dan ook. Bij de zoektocht naar een nieuwe stofzuiger is het niet de vraag welke stofzuiger, maar waar gaan we de miele medicair kopen

wim kosse 25-04-2011
Geschreven voor: Miele Medicair 5000 wit

gekocht op 4-2-11,nu is hij al kapot.
hij zuigt wel,maar het toerental is niet meer te regelen.
voor 265;is dit een enorme teleurstelling.
toch maar weer een dyson?

Marjootje 18-03-2011
Geschreven voor: Miele Medicair 5000 wit

Doet gewoon wat hij moet doen, stof zuigen. Kleine mondstukken handig opgeborgen in de stofzuiger zelf. Lengte van de steel is zeer prettig in te stellen. Ook geschikt voor lange mensen.Zeer licht van gewicht. Goed handelbaar op de trap. Ik had hiervoor een Philips stofzuiger zonder stofzak en dat was een ramp met schoonmaken, je loopt alsnog flink stof te happen met alle gevolgen van dien. Deze Miele is gewoon perfect! Ik ben zeer tevreden.

Maupu 29-01-2011
Geschreven voor: Miele Medicair 5000 wit

Wij hebben deze stofzuiger nu ruim 2 jaar. Er zit een sensor op de voet die aan zou moeten geven wanneer de vloer schoon is, maar dat hield er na 4 weken al mee op. De voet is zwaar en maakt sinds een paar maanden vervelend snerpende geluiden. Snoer is wel lang, dat is fijn. Knopje van stang in het midden afgebroken, zodat je extra hard moet drukken om de stang weer vast te zetten. Al met al een slechte ervaring en reden voor mij om eens uit te gaan kijken naar iets anders dan Miele, die hun reputatie verre van waarmaakten.

fransbeukers 31-12-2010
Geschreven voor: Miele Medicair 5000 wit

Een zeer mooie stofzuiger. Hij doet het echt heel goed. Het snoer is lang genoeg. De indicator op de zuigmond geeft aan of er nog stof langs de sensor gaat. Wist niet dat ik op sommige plekken zo lang moet zuigen om alle stof weg te krijgen ;-)
Het design is conventioneel maar voelt heel robuust aan. De luchtuitlaat zit bovenop de stofzuiger en dat is ook handig zodat niet alle stof dat zich nog achter de stofzuiger bevindt wordt weggeblazen. Hij is stil. De kracht van de lucht in de zuigmond maakt meer lawaai dan de moter. Een laminaat hulpstuk is niet nodig de borstels op zuigmond zijn voldoende. Hulpstukken zitten opgeborgen en de matraszuiger wordt apart bijgeleverd. De beschrijving geeft aan dat het hepa filter een keer per jaar vervangen dient te worden. Een filter kost ca 30 euro. Maar je moet er wat voor over hebben. Ik heb hem gekocht vanwege allergie. Als ik hem een tijdje heb gebruikt zal ik deze review updaten maar tot nu toe een aanrader.

dajt 08-03-2010
Geschreven voor: Miele Medicair 5000 wit

Stil, licht en veel kracht en mogelijkheden. Heb hem nu zeker 2 jaar en ook de indicator voor de hoeveelheid stof doet het nog prima. Heb alleen een nieuwe zuigvoet moeten kopen en die zijn vrij kostbaar. Voelt wel weer alsof ik een nieuwe stofzuiger heb dus dat is ook wat waard. Zou hem zo weer kopen.

E.J. Pieters-van Aalst 19-08-2009
Geschreven voor: Miele Medicair 5000 wit

Fantastische stofzuiger! Lekker stil, niet te zwaar, ligt aangenaam in de hand en zuigt prima. Ik heb al heel wat stofzuigers in mijn handen gehad, maar dit is toch wel topklasse.
Snoerlengte is ook voldoende, kan er zelfs de overloop op de bovenverdieping mee bereiken. Dit is nou echt een aanrader. Dus niet verder zoeken, maar gewoon deze nemen!
Duurzaamheid weet ik nog niet, want ik heb hem pas gekocht. Ik ga er vanuit dat dat ook wel in orde zal zijn.

Yolanda_1968 06-03-2009
Geschreven voor: Miele Medicair 5000 wit

Stofzuiger sinds een week in huis. Jaren geleden ook Miele stofzuiger gehad die overigens nog steeds dienst doet op de zolder. Daarna een Philips aangeschaft maar de Miele blijft toch de beste. Maar ja het zijn ook meteen de wat duurdere exemplaren. Nu we er toch weer een nieuwe gingen aanschaffen was het duidelijk dat het toch weer een Miele zou worden. Manlief op pad gestuurd en hij is meteen met de duurste thuisgekomen, dat was op zich minder maar ik moet zeggen volgens mij is het de investering wel waard. Hij stofzuigt alles supergoed op, het voelt ook echt schoon! Het apparaat loopt prima, de stofindicator heb ik zelfs zo mijn bedenkingen over maar goed hij zat erop.

Diablo 29-05-2008
Geschreven voor: Miele Medicair 5000 wit

Deze stofzuiger net aangeschaft.Wilde eerst voor de total care gaan aangezien die bijna het zelfde is en die € 40 euro goedkoper is.Uiteindelijk toch maar deze genomen omdat hier de alergotec zuigmond bij zit met led aanduiding om te laten zien of het schoongenoeg is.
Mooie stofzuiger alleen is deze volgens mij toch meer wit van kleur dan polar ice.
Het snoer had best 10mtr mogen zijn ipv 6.5mtr.
En de slang aansluiting op de stofzuiger had meedraaiend mogen zijn.Verder alleen maar pluspunten.

SanneV 09-02-2008
Geschreven voor: Miele Medicair 5000 wit

Na eerst een b merk stofzuiger nu maar een echte gekocht. Het verschil is heel erg groot. Hij zuigt heel erg goed, ook in lage toeren. Hulpstukken zijn op te bergen in de stofzuiger. Daardoor wel wat groter dan de 4000. Voordeel wel dat hij ook een sofzak van 4,5 liter heeft. Zuig nu zonder mopperen mijn huis!

peetee 18-10-2007
Geschreven voor: Miele Medicair 5000 wit

na 15 jaar was onze oude miele s269 aan vervanging toe en sinds kort weten we dat onze zoon een allergie voor stofmijt heeft dus dat waren 2 goede redenen om eens rond te kijken. ik werk als huishoudelijke hulp bij de thuiszorg en heb dus veel ervaring met allerlei merken (behalve Dyson en Nilfisk) en om eerlijk te zijn is een Miele toch wel de beste. het snoer is vaak langer en sterker, de buis is langer en steviger kortom gewoon sterker en degelijker. nu zal ik niet zeggen om altijd een Miele te kopen want je kunt je geld maar een keer uitgeven en als je huis niet zo vies wordt, kun je ook wel met een goedkopere toe.
vanwege de huisstofmijt uiteindelijk de Medicair aangeschaft (of een Dyson zo handig is met huistofmijt betwijfel ik). het is wel een rib uit je lijf (300 euro) maar hij zuigt als een tierelier. ook de indicator op de buis om te zien of de vloer al schoon is, is een uitkomst maar ik moet nog zien of dit net zo lang meegaat als de rest van de stofzuiger. hij rijdt gemakkelijk over de grond en heeft veel hulpstukken.
de aan/uit-knop is wel erg glad daarom wat onhandig.

ErikenJudith 26-07-2007
Geschreven voor: Miele Medicair 5000 wit

Gekocht in verband met allergie voor huisstofmijt. Direct het effect gemerkt: nauwelijks klachten meer.

Door de stofindicator in de zuigmond zie je pas hoe grondig je moet zuigen om het stof echt weg te krijgen (zuigen duurt helaas wel een stuk langer nu, maar maakt het ook leuker!). De stang is voor mij (1.89m) lang genoeg uitschuifbaar. De hulpstukken zijn handig opgeborgen in de stofzuiger zelf. Snoer is voldoende lang. De stang is op meerdere plaatsen af te koppelen. De zuigkracht is goed te regelen

Kanttekeningen: Wendbaarheid kan beter, de stofzuiger is namelijk niet echt licht. Ook is de slang vrij stug waardoor hij soms knikt tijdens het zuigen.

We zijn er erg tevreden mee.

dualis 16-10-2006
Geschreven voor: Miele Medicair 5000 wit

Goede stofzuiger, wel was de slang kapot bij aanschaf.
Deze is echter snel geruild en hij doet het verder prima.
Verschillende zuigsnelheden werken goed. Wel om de zoveeltijd de filters
vervangen. Beetje lastig te onthouden wanneer welke. Indicator of de vloer
schoon is vindt ik ook erg handig. Prima ding!