Siemens VS06G1700 blauw, grijs, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens VS06G1700 blauw, grijs, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

LianneB 10-07-2012

De zuigmond met wieltjes is een ramp. Snel een andere aangeschaft. Het automatisch oprolsnoer rolt tijdens het zuigen steeds op en inmiddels is het meganisme kapot want hij blijft oprollen. Drama. Voor mij nooit meer een Siemens.

Jos en Nelly 12-09-2011

Goedkoop is duurkoop.
* Stroomsnoer is net te kort om voldoende bewegingsvrijheid te hebben.
* Automatisch snoerhaspel die het "toch al korte" snoer tijdens het stofzuigen constant spontaan oprolt.
* Borstel aan de zuigstang is onvoldoende voor een goed resultaat op een laminaat/parketvloer. Daarintegen is deze wel handig bij vloerbedekking, want zonder deze borstel heb je daar anders te weinig grip aan.
* Zuigkracht is onvoldoende.

We hebben ons laten verleiden door goede recenties, maar helaas is dat "in ons geval" niet de werkelijkheid geworden. Volgende keer toch maar weer een ander merk.

beweb 09-01-2012

Voor parket is een speciale parketborstel verkrijgbaar, kreeg ik er destijds extra gratis bij.
Voor vloerbedekking/tapijt gebruik je niet de borstelstand, die is daar niet voor bedoeld.

Ik heb deze stofzuiger nu bijna een jaar in gebruik en ben nog steeds tevreden. Zie mijn eerdere review.

frans0504 27-04-2011

Mijn Bosch was kapot en er moest dus een nieuwe stofzuiger komen. Deze redelijk geprijsde Siemens thans een aantal dagen in huis en in gebruik. Voor onze flat met laminaatvloeren en een wollen kleed bij de zithoek, geen huisdieren bevalt deze lichte stofzuiger in KLM-blauw prima. Voldoende lengte snoer. De kleine wieltjes houden het ertussen liggende snoer wel vast. Het oprollen van het snoer gaat razendsnel en de zuigcapaciteit is ruim voldoende. Dus kopen die blauwe zuiger. Maar natuurlijk geen idee vwb duurzaamheid.

BVD1965 25-01-2011

---------- update review 25-01-2011 ----------
Een aanvulling op mijn eerdere recensie. Daar stelde ik ten onrechte dat de slang niet aan de stofzuiger in staande stand (op zijn kont dus) bevestigd kon worden. Dat blijkt niet waar te zijn: zowel liggend als staand kan de slang vastgezet worden aan de stofzuiger. Ook hier is dus weer goed over nagedacht (stond overigens gewoon in de handleiding). De tip over de winkel waar ik goedkoop stofzuigzakken kon kopen heb ik inmiddels opgevolgd. Ook hier weer dankbaar voor deze gouden tip, want bij deze winkel zijn de zelfde stofzuigzakken maar liefst 3 keer tot (in één extreem geval) 8 keer goedkoper! Verder inderdaad geen muffe stofzuiglucht. Wat een verademing!

---------- oude review 23-01-2011 ----------
Ik zag bij een bekende ketenwinkel deze stofzuiger staan voor nog geen € 70,-. En voor dat geld kan ik nu zeggen dat ik een hele goede stofzuiger in huis gehaald heb! Met dank aan deze site en de mede-reviewers. Zuigen op een gladde vloer gaat uitstekend; op tapijt gaat het goed. Handig inderdaad de hulpstukken, die in de stofzuiger zelf opgeborgen kunnen worden. Het enige dat ik hierbij nog mis is een borstel, dat was wel handig geweest. De zuigkracht traploos instellen werkt ook perfect. Verder zou ik het handig hebben gevonden om de stofzuigerslang vast te zetten als de stofzuiger in staande stand staat (op zijn kont dus). Nu kan ik de slang alleen vast zetten in liggende stand. Een kleinigheidje, maar als je klein behuisd bent dan was mijn optie handiger geweest. Verder moet je bij het oprollen van het netsnoer het even begeleiden, want dat kan erg hard naar binnen getrokken worden. Maar al met al een hele fijne en licht hanteerbare stofzuiger. Voor dit geld denk ik één van de beste keuzen.

Nikkee 16-01-2011

Ik heb de stofzuiger na de aanbevelingen hier ook gekocht. En inderdaad, het is een goede stofzuiger voor die prijs!

De stofzuiger is lekker licht en ligt ook goed in de hand tijdens het stofzuigen. Het snoer is erg soepel eruit te krijgen en de parketborstel erbij is super voor de harde vloeren. En fijn dat de accessoires makkelijk op te bergen zijn in de stofzuiger zelf ipv aan de stang. Dus niet in de weg en altijd bij de hand! De stofzuiger rolt goed mee over de harde vloeren, alleen een drempel over is wat minder door de kleine wieltjes.
Nadeel vind ik ook dat hij het tapijt minder goed zuigt met de standaard zuigmond en het snoer rolt snel op, ook tijdens het stofzuigen. Daarnaast maakt hij best een geluid.

Maar voor die prijs is het een goede stofzuiger!

Nikkee 16-01-2012

Nu een jaar verder en heb ik toch nog wat op en aanmerkingen over de stofzuiger. Hij zuigt prima, maar de stofzakken zitten snel vol. En dat is te merken, hij zuigt dan een stuk minder. Ook de accessoires vallen makkelijk uit de stofzuiger, dus die heb ik maar ergens anders opgeborgen. Wat ik ook vervelend vind is dat het snoer te snel oprolt, vooral tijdens het stofzuigen.

Verder is het een prima ding, met een nieuwe stofzak erin zuigt de stofzuiger prima!

bweb 14-01-2011

Aangeschaft vanwege goede beoordelingen hier op Kieskeurig. Zuigkracht is inderdaad uitstekend en traploos regelbaar en aan te passen voor harde vloeren, tapijt en gordijnen.

Handig compact model. Wieltjes zijn vrij klein en daardoor iets stroef op tapijt. Snoer is mooi lang. Handig verstelbare telescoopbuis. In de hoogste stand is de werkhoogte van de buis voldoende en gelijk aan mijn oude Philips stofzuiger.

Stofzakken zijn gemakkelijk verkrijgbaar (10 stuks vanaf 2,49 bij Action zijn ook geschikt voor dit model)

Gekocht voor 71 euro (incl. verwijderingsbijdrage) bij Kijkshop met gratis extra parketborstel.

Prima stofzuiger voor deze prijs met zeer goede zuigkracht.

salam2000 15-12-2010

had overal gezocht voor een goede stofzuiger eindelijk heb ik deze voor 70euro van kijkschop gekocht echt een prima ding ik ben heel erg tevreden over mijn keuze wilde ik een duur stofzuiger kopen maar deze is echt super ik had niet verwacht dat stofzuiger makkelijk wordt prima geweldig dat is alles wat ik kan zeggen licht en uitstekend

stofzuiger54 25-09-2010

Goede stofzuiger, inderdaad zeer compact en
8 mrt.snoer is ook pluspunt. Wat ik nadelig vind is dat de buizen niet lang genoeg zijn, ook al heb je het op de langste stand. Verder ben ik tevreden over deze stofzuiger.

Erkan 10-07-2010

Zuigkracht voor 1700 watt enorm goed, klein dus makkelijk in gebruik, de telescoopbuizen zijn makkelijk te verstellen, 8 meter kabel kan je dus overal bij, wat betreft prijs/prestatie verhouding kan je het volgens mij niet beter treffen. Zat eerst te kijken naar wat duurderde Miele modellen maar dus nergens voor nodig !

NAOomen 15-06-2009

Binnen 2 dagen na bestelling via Modern.nl had ik een prachtig mooi lichtgewicht stofzuiger in huis. De kleur blauw is minder schel dan op de foto, maar nog steeds zeer aanwezig. Nee, voor de kleur zou ik 'em niet hebben gekozen. Als 'ie maar goed zuigt; en dat doet ie !
Met een extra filter waardoor je helemaal geen 'muffigheid' ruikt en soepel je huis rond kan gaan. Zelf heb ik gladde vloer en een inmens grote bank, dus door de verstelbare sterkte (niet via 'standjes', maar via een draaiknop) kan je snel je eigen gewenste zuigkracht instellen. Bank zuigt ie helemaal 'leeg' van stof; echt fantastisch.En op de vloer en met verlengstukken is ie prima.
Tot nu toe nog geen klachten
Klein minpuntje vind ik : als je met je stoomsnoer blijft haken achter iets, trekt het apparaat het snoer aan; dat is tijdens het zuigen niet zo heel handig.
Prijs kwaliteit uitstekend ding. Doe de stofzuiger !

noud 53 04-05-2009

goede stofzuiger degeleke buizen en slang aansluitingen en goed verstelbare buis voor lengte in te stellen.klein en handzaam.prima zuig kracht. goede prijs kwaliteitsverhouding.