Dyson DC21 Motorhead zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC21 Motorhead zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Tom180273 11-08-2010
Geschreven voor: Dyson DC21 Motorhead zwart

Heb dit toestel nu al geruime tijd (voorheen: DC08) en ik ben er nog altijd super tevreden over.
Daar ik 3 grote honden (lees: haarfabrieken) in huis lopen heb is het van groot belang een deftige stofzuiger in huis te hebben.
Dit is er dus één! De gemotoriseerde borstel zuigt dus alle haren in een mum van tijd op. Ik stofzuig er zelfs de kussens van mijn zetels mee...
Al had van mij de snoer iets langer en te zuigslang iets korter gemogen. Nu durft het toestel wel eens aan een meubelstuk blijven haperen met die (te) lange slang.
Voor de rest is ie zeer bebruiksvriendelijk.
Ook vele ewtra's om op aan te sluiten. Echt een plezier om mee te werken.

H. Bennink 09-08-2008
Geschreven voor: Dyson DC21 Motorhead zwart

Onze oude Dyson DC-01 werkt nog altijd, maar na tien jaar wilde we toch liever een sledestofzuiger die ook wat makkelijker viel weg te bergen. De roterende borstel in de kop bleek bij de 01 een uitkomst, dus ook de nieuwe moest van datzelfde mechaniek voorzien zijn, vandaar de keuze voor de DC-21 en niet de wat kleinere DC-23 Animal.

We pakten we de DC-21 uit, zetten binnen een minuut de onderdelen in elkaar en drukten op power. Wat meteen opviel was dat de roterende borstel echt een enorme kracht heeft. De kop lijkt zich vacuüm te trekken op het tapijt en de borstel ging de vezels van het tapijt echt te lijf, duidelijke strepen door de kamer trekkend. Stof lijkt bij de DC-21 echt geen kans te krijgen, alles wordt feilloos naar binnen gezogen. Ook op gladde oppervlaktes was het resultaat onmiskenbaar: deze stofzuiger kent zijn gelijke niet.

Deze power zorgt er wel voor dat het zuigen zelf zwaarder aanvoelt. Maar belangrijk is dan te weten dat je langzamer minder bewegingen moet maken, omdat al het werk door de Motorhead wordt gedaan. Ook is de machine zelf wat onhandig in de 'achtervolging', je zult met beleid moeten sturen. Al weet ik niet of dat voor meer stofzuigers geldt, hiervoor hadden we immers een staande Dyson.

Het snoer is lang genoeg, de extra onderdelen clicken vast aan de machine, het design is verbluffend, het resultaat een schoon huis. Als je vind dat hardwerkende mensen het allerbeste moeten hebben om langer van hun vrije dagen te genieten, dan is deze Dyson het extra geld meer dan waard (je koopt er immers 2 of 3 Miele's voor). Maar als Miele stelt dat 'er geen betere is', dan hebben ze de Dyson DC-21 waarschijnlijk niet meegenomen in hun vergelijking. Want er is duidelijke een bovenklasse.

Johan11 29-04-2008

Conclusie in het kort

Mijn achtergrond ervaring: studie werktuigbouwkunde aan de UT; verscheidene stofzuigers met zak in vies en stoffig studentenhuis.
Hierbij de plussen en minnen in volgorde van belangrijkheid:

Positief (los van alle marketing-hoera! zoals genoemd op de site van Dyson):
- absoluut de beste keuze in het stofzuigen van grote oppervlakken (langpolig)tapijt en kleden: scheelt significant veel tijd, resultaat is snel zichtbaar en geeft meer voldoening. Vooral haren: efficient! De gemotoriseerde borstel is zijn geld zeker waard,
- je zie in het reservoir wat je hebt opgezogen: is erg cool
- basis functionaliteit is prima (snoerlengte etc.)

Negatief:
- relatief zwaar met een te dikke steel voor kleinere / fijnere zuigwerk met hulpstukken,
- slangbevestiging aan machine is niet op een handige locatie aangebracht: bewegingsvrijheid iets kleiner ervaren dan bij de klassieke stofzuigers
- stofreservoir is VEEL kleiner dan klassieke stofzakstofzuiger; (misschien is dit een algemeen feit voor zakloze zuigers?) Het legen is echter een piece of cake.

Algemeen:
Gewoon bij een webshop kopen, scheelt je veel geld; Kun je nagaan wat voor huur en personeelskosten er worden bespaard door zo'n webshop!! :-)