Philips EasyClean FC8732 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EasyClean FC8732 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

KlaasVaak 11-04-2021

Philips FC 8732, werkt nog steeds prima!

Ik vind het een top stofzuiger.
Hij is al 12 jaar oud, heeft studentenhuizen en alles overleeft. Ga nu een keer de filters vervangen omdat dit me beter lijkt.
In studentenhuis zijn keer wieltjes afgebroken. Zelf van plastic nieuwe aan gemaakt en nog steeds prima.

Pluspunten

• Duurzaamheid
  • Stevig gebouwd
  • Makkelijk en snel open filter schoon maken
  • Op de kop of haaks door de bocht geen probleem

Minpunten

• Wellicht wat zwaar
  • Ja je moet het filter schoonmaken

rvdhor 20-10-2014

Waardeloze stofzuiger: te groot en te zwaar, en als je een nieuw filter nodig hebt, moet je een hele nieuwe behuizing aanschaffen voor € 40,-!

carlos65 27-11-2013

Heb stofzuiger nu 4 jaar,en bevalt prima.
Gaat langer mee dan verwacht.
Kan negatieve reviews niet goed begrijpen,maak zuiger na elke zuigbeurt buiten leeg in kliko.
1 x per maand met compressor schoonspuiten,en is nog steeds zelfde filter na aankoop.
Heb geen last van verminderde zuigkracht.

mvdh1983 20-07-2012

Op zich leek dit een veelbelovende stofzuiger, zonder stofzak.

De stofzuiger heb ik inmiddels enige jaren en hij valt enorm tegen.

Het filter gaat heel snel verstopt zitten en van de zuigkracht blijft dan heel weinig over. Zo erg, dat als je na het stofzuigen de kamer rondkijkt, je overal nog stof en rommel ziet liggen. De zuigkracht neemt zo sterk af dat bijvoorbeeld kattenbakkorrels niet goed opgepikt worden; een groot deel wordt door de stofzuiger enkel verschoven in plaats van opgezogen.

Wil je dit voorkomen, dan zal je het filter regelmatig schoon moeten maken (op zich niet erg) maar ook regelmatig compleet moeten vervangen. En dat zijn relatief dure filters. Dan was een ouderwetse stofzuiger met zakken aanmerkelijk goedkoper, en voor de zuigkracht maakt het geen enkel verschil.

Misschien dat de zakloze stofzuigers van Dyson beter zijn, dat wordt mijn volgende stofzuiger als de huidige het tzt begeeft, maar laat die van Philips a.u.b. links liggen. Rommel.

Klaas1978 05-02-2012

Op zich een goede stofzuiger, maar zoals anderen ook al zeiden komt er nogal veel stof in het filter terecht in plaats van in de opvangbak. De zuigkracht gaat merkbaar achteruit tegen de tijd dat het filter aan een schoonmaakbeurt toe is en dat is bij mij (eenpersoonshuishouden) ongeveer om de twee maanden het geval. Voor een eenpersoonshuishouden voldoet deze stofzuiger redelijk maar voor een gezin lijkt het me niet praktisch als je om de haverklap het filter schoon moet maken.

Bianca02 20-07-2011

Super fijne stofzuiger!
*doordat de slang niet kan draaien, krijg je op den duur ook niet zo'n irritante piep..
*Ik heb Fibromyalgie (weke delen reuma), en dit apparaat is makkelijk vast te houden als ik last van mijn handen heb.
*goede zuigkracht.
*iedereen zeurt zo over de slechte opvangbak van het stof, en de schoonmaak ervan... ik vind het geen probleem.. even buiten in de container leeg schudden. en 1x per maand even met de compressor ( luchtdruk) uitblazen. idd is dat stoffig.. maar ik heb nog steeds geen nieuwe filters hoeven kopen..
Ideaal dus..

RichardRichard123 20-04-2011

Heb deze stofzuiger nu voor de eerste keer gebruikt. In eerste instantie krijgt hij bijna alleen maar 10-en en hopelijk blijft dat op den duur ook zo.

Qua mogelijkheden heb ik niet aan te merken. Hij zuigt zeer goed en maakt ook veel minder herrie als mijn vorige stofzuiger. Standaard zuigmond heeft ook een parket/laminaat borstel gemonteerd zitten en bij het pakket worden nog 2 opzetstukken geleverd namelijk een dunne mond en een mond met een borstel.

Het gebruiksgemak krijg van mij een 9 omdat deze stofzuiger iets groter en iets lomper is als degene die ik voorheen had. Het legen van de stofcontainer is gemakkelijk als je het eenmaal een keer hebt gedaan.

Vormgeving krijgt van mij ook een 10. Mooie kleur combo zwart en groen, duidelijke grote knoppen en een strak uiterlijk.

Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen aangezien ik de stofzuiger nog niet lang genoeg in bezit heb. De stofzuiger voelt in ieder geval stevig en heb nog geen gekke dingen kunnen ontdekken.

Mocht ik eraan denken dan zal ik een update doen van mij ervaringen.

Carola Pot 10-03-2011

Wil graag een "ander geluid" laten horen na alle negativiteit. Wij hebben de FC8732 nu ongeveer een jaar en bevalt ons erg goed. We hebben een gezin van 5 personen en stofzuigen dus best vaak. Alles doet het nog prima aan de stofzuiger en we zijn er zeer tevreden over.

stann 21-10-2010

Stofzuiger afgeschreven naar 3/4maanden. Slang gescheurd, knop aan uit hapert, op rolmechanisme functioneert niet meer naar behoren.

Mond zoog inderdaad al slecht. veel valse lucht ten opzichte van de grond. Borstels onder mond blijven bij zuigen ook niet staan, klikt keer op keer naar binnen.

Al met al slechte koop geweest.
Zuigkracht is wel oke. Handig vind ik ook het reservoir.

fortunist 28-08-2010

Het filter is echt verschrikelijk slecht.
Na een aantal stofbeurten moet je alles schoonmaken en sta je buiten in een dikke stofwolk.
Er gaat meer stof in de filter zitten dan in de opvangbak.....bah.
Ik heb hem een halfjaar gebruikt en toen aan de kant gezet en maar een Dyson gekocht....deze is 10 keer beter.
Laatste keer dat ik hem gebruikte kwam er zoon bagger lucht uit dat ik hem niet meer gebruiken wou.....weg ermee.
Sorry Philips...ik zou graag een philips willen maar deze echt niet.
weggegooid geld.

geaatje 07-05-2010

Ik vind de stofzuiger nogal tegenvallen, we hebben laminaat en met de parketvloerstand op de zuigmond lijkt de zuigkracht wel sterk verminderd. Soms moet ik meerdere malen over rommeltjes heen gaan voordat het opgezogen worden.
Verder begint het plastic nu al te slijten (na ongeveer 2 maanden in gebruik), het stukje plastic waarmee je de stang aan de stofzuiger kan vastschuiven (wanneer je de stofzuiger wegzet) is al dusdanig versleten dat de stang af en toe omvalt. En ook bij het opzetstuk zie ik al slijtage.

Wat wel super is aan het apparaat is het aparte opzetborsteltje, deze gebruik ik om kattenharen van de bank te zuigen en dat gaat heel goed.
Ook een voordeel is het lange snoer en de lange stang, een hele verbetering met mijn vorige stofzuiger.

En de lucht die eruit komt is lekker schoon, je ruikt duidelijk het verschil met een stofzuiger zonder hepafilter.

Het legen van de stofbak doe ik buiten boven de afvalbak en dan maak ik meteen het stoffilter schoon, niet met het borsteltje, want dat schiet echt niet op, maar door het filter tegen de grond te tikken, dan zie je het fijne stof er zo uit vallen.

Dus al met al is de stofzuiger wel een verbetering ten opzichte van de vorige, maar ik heb toch spijt van de aankoop, volgende keer toch maar een duurdere kopen met meer zuigkracht EN een speciale parketborstel.

irske 21-04-2010

Vooral de voet van de stofzuiger valt tegen! Je kan er amper mee zuigen. Je hebt telkens het gedacht dat er iets vast zit in de stang maar als je de voet er af haalt heeft hij wel genoeg zuigkracht!
Ik ben zelfs van plan om naar de winkel een andere voet te gaan halen. Deze voet heeft een veel te kleine afgebogen opening waardoor je de helft niet opzuigt.
Ook hier spijt van aankoop.
Het vervangen van de filter had ik niets van gehoord, tegen mij hebben ze gezegd dat die levenslang zou meegaan!

Bleubayou 14-04-2010

---------- update review 14-04-2010 ----------
Ik heb eerder een beoordeling gegeven. Bij de cijfers voor de beoordeling zag ik bij gebruiks gemak een 7, dit moet een dikke 5 zijn. Ik ben helemaal niet tevreden met het beruiksgemak, vooral niet het ledigen van de het opvangbak en stofvrij maken van het filtercylinder.

---------- oude review 12-04-2010 ----------
Wij hebben op 12 febr 2010 deze PHILIPS FC8732/01, stofzuiger gekocht, dachten lekker geen zak nodig, allergievrij, makkelijk in gebruik.
Antialergie, valt VIES tegen, het stofemmer zit vol stof(dat is logisch) maar bij het ledigen ervan komt al het stof in je gezicht, je moet de filtercilinder en filtercilinderhouder met een kwastje (bijgeleverd) schoon maken, alle dikke stof blijft aan je kleven. Je moet dit gewoon buiten doen anders heb je echt alle stof zo weer binnen. De filtercilinder en filtercilinderhouder zitten binnen 3x gebruik vol met stof. Als je per ongeluk harde dingen zuigt, bv een steentje, speelgoed,scherven, snoepje enz, komt het hard tegen de kunstof opvangbakje aan. Dus je moet snel dit leeg maken, voordat een barst erin komt.
Alles op een rijtje: wij hebben spijt van deze aankoop. Zelf man mijn, balde ervan, vooral bij het leeg maken hiervan.
Voor mij gewoon een stofzuiger MET zak, geen gedoe met stof. Trouwens je moet het super clean air-filter en de Hepa super air filter beiden om de 6mnd vervangen. Zal niet goedkoop zijn. Ballen!

musicpal 21-03-2010

Op zich een prima stofzuiger. Het nadeel is het legen van de stofbak en schoonmaken van het filter. Dit gaat nogal eens met een grote stofwolk gepaard. Wat dat betreft geen voordeel t.o.v. zuiger met stofzak. Bij Dyson is dit beter.

lih 19-11-2009

Mijn philips marathon stofzuiger gaf de geest en nu deze gekocht,de stofzuiger is handiger en minder zwaar dan de marathon en loopt ook makkelijker mee omdat deze kleiner is.De inhoud van het reservoir is minder maar dat is voor mijn geen punt,kleine handeling om het leeg te gooien.Qua geluid is het eigenlijk net als bijna alle stofzuigers,al met al een goede koop,ook kwaliteit prijs verhouding.

jojo 09-11-2009

ik heb deze stofzuiger een week geleden gekocht en ben er super tevreden over. Het lange snoer en de lange buis zijn heel fijn! De hulpstukken liggen gewoon in de kast dus die hoef je niet per se aan te klemmen. De stofzuigermond heeft een parketvloerstand. Het enige nadeel is dat de stofzuigermond te hoog is om onder de bank of de kast te zuigen; iets wat ik met de vorige stofzuiger wel kon.
Verder: TOP!

Frank Stuifbergen 28-12-2008

Prettige stofzuiger, welke geen stofzuigerzakken nodig heeft. De volgende pluspunten kan ik opnoemen;

-De stofzuiger is redelijk stil.
-Het elektrasnoer is minstens 1,5 meter langer dan bij de gemiddelde stofzuiger.
-De zuigslang en zuigbuis zijn lang en hoog genoeg voor een gezonde werkhouding bij lange mensen zoals ik (niet zuigen met een kromme rug).
-Een stevige aansluiting van de zuigslang op de stofzuiger doormiddel van een extra haak.

Er zijn echter ook een paar kleine minpunten;

-Het houdertje voor de hulpstukken (kierenzuigmond e.d.) hangt onhandig aan de zuigbuis. Vaak zit dit bij stofzuigers achter een klepje opgeborgen in het motorgedeelte.
-De zuigslang moet worden losgeklikt voordat de stofzuiger geleegd kan worden.

mariang 03-11-2008

Mooi ding. Handig in gebruik.
Geen dure zakken nodig! Wel regelmatig legen en schoonmaken, maar dat heb ik er wel voorover!
Helaas was de mijne na 1 dag stuk (dood). Kreeg meteen een nieuwe in de winkel natuurlijk. Pech????
Wel spannend of deze het blijft doen!

EdUitGld 24-09-2008

Mooi ding, licht, wendbaar, redelijk stil, lang snoer. Blaast al gauw hete lucht uit. Wat wil je, 1800 Watt, alsof je een straalkachel aan hebt staan! Ook ideaal om bouwstof en zo op te zuigen, je hoeft alleen maar het bakje te legen. Na een paar keer alle filters uitspoelen met water, en hij zuigt weer als nieuw. Geen kosten dus voor dure stofzakken die snel dichtzitten met het bouwstof.
Maar......, die van mij was na een maand kapot (dood). Op dit moment wordt 'ie gerepareerd (duurt 4-5 weken), volgens mij is de motor doorgebrand (te heet geworden?). Vandaar de '1' voor duurzaamheid.

Henny_ned 30-06-2008

Goede stofzuiger. Gekocht op basis van informatie andere types van Philips en daar kwam een vergelijkbare goed uit de test.
Zeer goede zuigkracht, geen geleur mat stofzuigerzakken, goede (anti- allergie) filters, prima hulpstukken en redelijk geluidsarm. De degelijkheid laat ook weinig te wensen over. Kortom ik ben er zeer tevreden over!