Dyson DC19 Allergy Parquet grijs, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC19 Allergy Parquet grijs, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

alsjehetnietweet 11-03-2012

Ik heb sinds enkele weken een Dyson dc19.
Hij zuigt geweldig, wat me tegenvalt is de lengte van de stang, deze is aan de korte kant en hij maakt veel lawaai. Maar al met al zeer tevreden.

Marijke27 07-07-2011

Heb een tijd getwijfeld over de keuze van onze nieuwe stofzuiger. Wilde graag een goede, hebben 2 katten en een hond, dus veel losse haren.
Is een hele uitgave, maar is het zeker waard geweest.
Heb de stofzuiger nu een aantal maanden en ben meer dan tevreden!
Zuigt echt schoon, makkelijk te legen. Als je hem in eerste instantie gebruikt denk je bijna dat hij niets kan doen, omdat je er zo weinig kracht voor hoeft te gebruiken, gaat heel soepel over de vloer. Maar neemt echt alle haren/stof/ zand mee.

Na een aantal maanden is over de duurzaamheid van het product nog niet veel te zeggen, maar zit 5 jaar garantie op. Bovendien verwacht ik geen problemen.

fifties 06-01-2010

Na slechte ervaring met Kärcher 2004, zijn we druk aan het zoeken geslagen. Dit keer wat meer uitgeven en dat het dan ook beter in kwaliteit mag zijn. Keuze viel op het laatst op Miele of Dyson. Gekozen voor de Dyson. Ervaringen tot nu toe goed. Lawaai, hij is inderdaad niet de stilste en er zit een soort hoge fluittoon in maar valt goed mee te werken. Vormgeving: ja het is even wat anders en in het beginnen is het wennen om ermee om te gaan, maar daarna bevalt hij goed. Zit goede snoerlengte aan, degelijke hulpstukken en vooral belangrijk hij heeft een goede en constante zuigkracht.
Tot op heden zou ik zeggen: Doen!

divedevil 09-12-2009

---------- derde review 09-12-2009 ----------
Wij zijn nu dus bijna een jaar in het bezit van deze stofzuiger. Nu kunnen wij dus pas ons oordeel vellen over gebruik over langere tijd.
Nadelen zijn er bij gekomen! Te korte stang van de stofzuiger. Maar ik las al dat er een verlengstuk voor te krijgen is, dus gaan we dat wel uit proberen. Alhoewel wij ons wel afvragen waarom niet standaard een langere stang. (Mag wel voor die prijs!)
Daarnaast is het oprol mechanisme van de stroomkabel van een mindere kwaliteit en dan beschrijven we het nog netjes. Het lijkt echt nergens op gezien de prijs van de stofzuiger.
POSITIEF:
Voor de rest blijven we alleen maar positief over deze DYSON!!!

---------tweede review 24-4-2009----------
Tja...... wat wordt er VEEL over Dyson geschreven. Zoals ik al eerder had gemeld, je bent er verliefd op, of je haat ze.
Inmiddels een paar maanden in gebruik. Nog steeds naar alle tevredenheid!
Wij legen het reservoir eens in de week. Eens in de maand zet ik in mijn schuur even de luchtcompressor aan en blaas hem buiten even met lucht schoon! Vooral het bovenste gedeelte van het reservoir. Als je dat doet, komt er nog behoorlijk wat stof uit. Niet erg, hij is dan weer lekker schoon.
Zuigen doet ie nog steeds als de beste. De onderdelen zijn nog steeds heel. De aansluitingen zijn nog steeds goed. Dus kort samen gevat, alleen maar positieve ervaringen tot nu toe.

---------eerste review 20-10-2008---------
Sinds 1990 ongeveer iedere 4 jaar een nieuwe stofzuiger moeten kopen omdat de motor iedere keer de geest gaf. Ook NU was het weer zo ver. Een dure LG met reservoir. DUS na veel lezen besloten om maar een Dyson. Als je alle reviews leest dan heb je 2 kampen! Men vind het geweldig of men vind het niets! Omdat wij al zoveel merken hadden gehad, toch de Dyson gekocht ook omdat de meerderheid van de reviews toch positief was.
Sinds afgelopen vrijdag 17 oktober dus in huis. Meteen uitgeprobeerd! Jeetje, we schrokken wat die nog allemaal opzoog, ondanks dat we 2 uur daarvoor nog met de bouwstofzuiger hadden gezogen! Ook GEEN nare luchtjes door de filter(s), w.o. het HEPA filter. Wij hebben deze DC19 Allergy Parquet gekocht omdat wij alleen maar laminaat, massieve houten vloer en een handgemaakte terracotta vloer. De bijgeleverde hulpstukken zijn ruim voldoende en goed. Dat ze met een heel klein beetje kracht, als dat niet zo was geweest, dan zouden die hulpstukken er ook net zo makkelijk weer uitvallen als je ze er in doet! Andere klachten van andere lezers over snoeren te kort, oprolsysteem dat niet goed werkt enz., enz., kunnen wij NIET bevestigen, alleen maar het tegendeel. Wij stofzuigen iedere dag!
Het enige waar wij het wel mee eens zijn is de stugheid van de slang. Maar ook daar valt mee te leven. Het design, tja, daar hoeven we niets over te zeggen, dat spreekt voor zich. Wat de duurzaamheid betreft, het voelt en ziet er degelijk uit, maar de tijd moet het uitwijzen. Dat wij lezen dat er mensen zijn die na korte tijd al hulpstukken kapot hebben! Het lijkt ons sterk, tenminste als je een stofzuiger normaal behandeld en er normaal mee omgaat.
Wij legen wel na iedere keer stofzuigen het reservoir, vinden wij wel zo hygienisch.
En als laatste, er valt echt over van alles en nog wat wel iets negatiefs te vinden, maar wij kunnen met de kleine minpuntjes die er dan zijn best leven.
Een HEERLIJKE stofzuiger waarvan wij hopen HEEL lang plezier te hebben.

Mallie 06-12-2009

Geweldige stofzuiger! Stang is inderdaad wat kort maar met het extra verlengstuk van 12,50 euro - even bellen met Dyson en het is zo geregeld - is ook dat dingetje goed opgelost. Ben nog nooit zo blij geweest met stofzuigen: echt schoon en geen nare luchtjes. Echt een aanrader!

Labrujere 27-10-2009

Zeer goede stofzuiger. Geeft een goed resultaat en heeft een goede zuigkracht. Hij maakt wel iets meer geluid als onze oude stofzuiger maar wij vinden dit niet hinderlijk. Ik vind deze stofzuiger echt een aanrader.

gerth 06-09-2009

Stofzuigen wordt leuk als de vloer ook werkelijk schoon blijkt te zijn. Je voelt het aan de vloer. Wij hebben een houten vloer. Geen zandkorreltjes meer die niet meegezogen zijn. Je ziet het ook aan de hoeveelheid zand en haar die in het reservoir zichtbaar zijn. Het geluid neem je voor lief. Voordeel van de parketborstel is dat je heel gemakkelijk onder banken en kasten kunt zuigen. De Dyson maakt zijn pretenties in onze ogen meer dan waar.

Ingrid S 08-07-2009

Een hele mooie stofzuiger.
Licht in gewicht en heel makkelijk te hanteren.
Je ziet wat je opzuigt.
Alles ook heel makkelijk te bedienen,of te onderhouden.
De extra hulpstukken heb je altijd bij je door dat ze vast geklikt zijn op de stofzuiger.
Heel wendbaar en verliest zijn zuigkracht niet.

joostfransen 28-05-2009

Voordeel: Zuigkracht.

Nadelen:
- Snoer iets te kort.
- Zuigstang iets te kort (ik ben 184 cm).
- Borstel niet geïntegreerd in vloerzuighulpstuk.
- Apart vloerborstelhulpstuk -> meezeulen (waar heb ik dat gelaten?; 2x bukken om af- en aan te koppelen).
- Om de zuigkracht te verminderen moet het schuifje daarvoor permanent vastgehouden worden.
- Handvatbeugel aan zuigstang -> handvatbeugel is te hoog als je ergens met het kleine borstelhulpstukje tussen wil.
- Veel ruimte nodig bij opbergen.
- Lawaai.

Revenge 07-05-2009

Omdat er al een hele hoop over is gezegd en geschreven, een korte revieuw:

PLUS:

Zuigresultaat (het is echt schoon!)
Geen nare luchtjes meer

NADEEL:

Geluid (echt, de hoge fluitoon is verschrikkelijk irritant)
Neem veel ruimte in beslag bij opbergen (in vergelijking met stofzuigers die je rechtop kunt wegzetten)

Conclusie:

Ik wil geen andere meer, maar je moet wel zuigen met een walkmen op. Ook niet gaan zuigen als je visite verwacht, want de bel hoor je echt niet meer.

Dus als geluid een issue is, niet kopen. Is een goed resultaat belangrijk, zeker kopen.

Groet,

Johan

cornerom 27-04-2009

Na alle berichten over de Dyson negatieve en positieve toch besloten om de Dyson DC19 Allergy Parquet te kopen.
Na al verschillende stofzuigers gehad te hebben zijn we ons eerst eens goed gaan informeren op het net en in de winkel.
In de winkel eens goed laten demonstreren omdat er op kieskeurig gezegd werd dat het snoer te kort was en dat hij wel erg veel herrie maakte nu weet ik niet wat of die mensen die dat zeggen gewend zijn maar mijn ervaring is nu dat onze oude stofzuigers(we hebben er al heel wat gehad)veel meer herrie maakte(wel het dubbele)en het snoer is ook wel een anderhalve meter langer dan wij gwend zijn.
Kortom een heel erg fijne stofzuiger tot nu toe.En de hulpstukken zijn ook voldoende.

zuigertje 25-03-2009

Teleurstellend, zuigkracht valt tegen, het ding maakt een ontzettende herrie het lijkt wel of er een straaljager in de kamer staat, misschien hadden ze daar een patent voor kunnen verzinnen, verder een onhandig formaat, onhandige koppelingen, en het is eigenlijk een vies gezicht al dat vuil in die doorzichtige container, zeer weinig waar voor je geld, meer marketing dan kwaliteit

jacky10 18-04-2012

geen idee welke stofzuiger u voorheen had, maar ik kan alleen maar zeggen dat de dyson DC19 Allergy Parquet mij erg goed bevalt. Met 3 katten in huis kost het stofzuigen mij geen enkele moeite met dit grandioze apparaat. Alle haren echt5 in 1x opgezogen, terwijl alle voorgaande stofzuigers van uiteenlopende merken iedere dag weer en grote ergernis waren. Inderdaad zou het snoer iets langer kunnen, maar verder zeer tevreden. Geen onhygienische stofzak meer maar een kunststof container, makkelijk schoon te maken, in één woord geweldige stofzuiger

duukdeventer 16-03-2009

We hadden eerst een philips stofzakvrije stofzuiger, maar deze zuigt echt een stuk beter + er zit een hepafilter in dat levenslang meegaat i.p.v elke 6 maanden vervangen voor een nieuwe a 30 euro! Ook is hij makkelijk schoon te maken en heeft hij 5 jaar garantie (ook via internet!!) Hij maakt wel veel herrie, onze 3 kids doen de vingers in de oren!! Het is dus jammer dat er niet een knop opzit om hem zachter te zetten, maar hij zuigt geweldig!!!!De bijgeleverde parquet borstel is echt een must voor tegel of parketvloeren, want de standaard platte borstel is niet echt handig in het gebruik.Vooral bij vloerbedekking trekt hij de hoeken zelfs omhoog!!!