Philips FC9170 titanium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips FC9170 titanium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Corine Raaymakers 09-12-2014
Geschreven voor: Philips FC9170 titanium

heb de stofzuiger 2 jaar geleden gekocht, nu sinds 4 maanden minder zuigkracht, met filter maakt hij enorm veel herrie.
Nu is de motor doorgebrand. ik ben ontevreden over een stofzuiger die toch wel langer als 2 jaar mee zou moeten gaan.
Hij wordt alleen gebruikt om het huis mee te zuigen en niet voor verbouwingsklusjes. voor mij geen Philips meer....

Klaas Z 05-05-2013
Geschreven voor: Philips FC9170 titanium

Zuigen doet deze via internet gekochte stofzuiger prima, zelfs op half vermogen. Zet 'm alleen niet op vol vermogen, want dan maakt hij (te) veel herrie. Geluid hoor je vooral via de zuigmond.
De v-vormige zuigmond is niet in alle situaties gunstig want stoelpoten wegduwen gaat lastig en in hoeken recht voor je kan je niet altijd goed komen of je moet de steel sterk verdraaien. Een gewone rechte zuigmond zou mij beter bevallen.
Positief ben ik over de zijborsteltjes aan de zuigmond want daarmee kan je soms wel goed in de hoeken komen en kan je over platte plinten zuigen zonder de wanden te beschadigen. Zelfs de bovenkant van dikke staande snoerplinten zijn met deze borsteltjes te stofzuigen; je kan de stofdoek dan in de kast laten liggen. Alleen jammer dat er een nogal puntig ‘plastic’ constructie uitsteekt.
De zuigsteel is zo lang in te stellen dat lange mensen rechtop kunnen stofzuigen. Er zit wel speling in en het lijkt niet stevig/sterk. Het kromme handvat is erg lastig van de steel te trekken (om even een stoelzitting bij te zuigen) en er ook weer lastig in te steken. Bij mijn vorige Bosch vloog het handvat er steeds uit maar dit gaat echt te stroef.
Deze stofzuiger lijkt niets te wegen want hij vliegt achter je aan als je 'm naar je toe trekt. Dat gaat lang niet altijd rechtuit, waardoor gemakkelijk kasten of andere meubilairstukken worden geraakt. Ook is het bijzonder lastig om de stofzuiger met je voet recht naar achteren te duwen: hij maakt zomaar een bocht en vliegt dus ergens tegenaan als je niet oppast.
Het snoer is lang genoeg en wikkelt goed en snel op.
Hulpstukken aan het handvat lijkt praktisch maar ik heb ze er niet op gedaan want gebruiken doe ik ze voorlopig niet. Er zijn er 3 maar er is plaats voor 2. Beter beviel het mij dat deze hulpstukken in mijn vorige stofzuiger opgeborgen konden worden.
Vormgeving is totaal niet interessant; heb een zesje gegeven.
Duurzaamheid is na 4 maanden als redelijk goed te beoordelen; ik vertrouw ook op de kwaliteit van Philips.
Vreemd dat voor zuigprestaties geen beoordeling kan worden gegeven, maar zoals al vermeld: goed!
Eigen conclusie: ik had toch bij de plaatselijke vakhandel moeten kopen. Dan kan je alles goed uitproberen en een betere keuze maken.

Steel slapjes

Duw de stofzuiger niet met je voet naar achteren, maar…

Zuigmond makkelijk om te schakelen van harde naar zachte vloerbedekking

Gebruikt 2200w, maar effectief slechts 500w vlgs Philips; raar zo’n verlies

Kan met mijn 187cm rechtop staan: steel is lang instelbaar

spolat 10-04-2013
Geschreven voor: Philips FC9170 titanium

na 4 maanden een irritante piep op de tri-active vloerborstel dat veel lawaai maakt. Een echte tegenvaller voor mij. Terug gegaan naar bcc en hun zeiden dat slijtage niet onder garantie valt.blijkt dus dat na een tijdje de haarborstels zich zo gaan zetten dat ze plat worden en gaan piepen. Voor mij nooit meer Philips

mama mar 14-03-2013
Geschreven voor: Philips FC9170 titanium

op zich is dit een redelijke stofzuiger. alleen bij de voet zit rol waardoor hij makkelijk over de grond gaat. daar gaan allemaal haren ed tussen zitten die er weer tussen vandaan gepeuterd moeten worden omdat anders de voet niet prettig meer beweegt. over onze gladde vloeren gaat hij prima. maar voor vloerbedekking zijn wij er niet tevreden over. wij zouden nooit meer voor deze stofzuiger kiezen.

Gart25 08-12-2012
Geschreven voor: Philips FC9170 titanium

Ik heb deze stofzuiger gekocht in september 2009. In het begin was ik zeer tevreden over de kwaliteit. Goede zuigkracht en ook het geluidsniveau is meer dan acceptabel. De kunststof wielen zorgen dat de pvc vloer mooi blijft.

Na een paar (6-7) maanden brak er in wendig wat af voor het verstellen van de harde naar zachte borstel af. Nieuw borstel besteld, hierbij brak binnen het jaar ook weer inwendig iets af zodat de borstel niet meer verstelbaar is van hard naar zacht. Beide borstels open gehaald, in beide borstels iets anders afgebroken zodat er weer 1 goede borstel van gemnaakt is, in tussen is er al weer inwendig wat afgebroken. Slechte kwaliteit dus.....

NU gaat na 2,5 jr echter de toerenregelaar een eigen leven leiden. Het toerental van de stofzuiger varieert uit zichzelf, zonder aan de knop te zitten. Dit is zeer vervelend.

Wij kopen dus geen/ niet snel een Philips stofzuiger weer..!!

Jansen1981 15-01-2012

Super stofzuiger.
Ik heb totaal geen problemen met de telescopische buis. Ik heb hem dan ook altijd helemaal uit en zo blijft het ook. Met opruimen zet ik hem zo weg.
Was er in het begin wel bang voor na het lezen van de reviews maar het valt gelukkig mee. Heb tot nu toe altijd philips stofzuigers gehad en altijd bevallen. Goed goedkope plastic bende of lichte buizen.
Heb na een aantal maanden ook maar een gekocht voor de bovenverdieping met alleen tapijt en het zuigt super!! Aanrader!!

MVW166 14-11-2011
Geschreven voor: Philips FC9170 titanium

We hadden deze machine gekocht omdat we eerder een Phillips hadden en die beviel heel goed. Deze 9170 valt erg tegen. In het begin zoog hij prima maar na een jaar viel hij terug in vermogen. Terug naar de winkel, opgestuurd (duurde weken) gerepareerd,het was een bekend euvel volgens de winkel. Een aantal weken goed gedaan toen weer hetzelfde. Verder is hij relatief zwaar, dit komt mede door de telescoopsteel die ook niet heel stevig is, het terugzakken in een andere revieuw herken ik.
Kortom geen aanrader.

mehadayo 02-07-2010
Geschreven voor: Philips FC9170 titanium

super stofzuiger. erg veel zuigkracht. handig 9 meter snoer, slechts 1 stopkontakt nodig voor de hele beneden verdieping. Duurzaamheid weet ik niet heb hem nu 1 maand.

ArjanB1 04-08-2009
Geschreven voor: Philips FC9170 titanium

Tevreden met de stofzuiger.

Is erg krachtig, grote stofzuigerzak dus niet vaak verschonen. Door de telescopische buis mooi compact op te bergen, de diverse mondstukken zitten aan de buis in het handvat dus dat is handig.
Lange snoer is fijn, niet steeds loshalen en in ander stopcontact doen.

SJD 03-05-2009
Geschreven voor: Philips FC9170 titanium

De machine op zich is wel o.k. maar daar waar de slang begint begint ook de ellende. Na de eerste week de slang stuk wat volgens de verkoper niet onder de garantie valt. Na enkele weken is het bovenste gedeelte van de telescopische buis ook lam, hierdoor zakt de buis telkens in. Als laatste stoot ik zonder ruig met de machine om te gaan een zijborsteltje van de zuigmond.

Miesje 04-03-2009
Geschreven voor: Philips FC9170 titanium

Ik heb deze stofzuiger nu 1 week in gebruik. Bevalt erg goed, zuigt alles op wat hij tegenkomt en je moet dan ook geregeld de zuigkracht omlaag zetten. Ook het lange snoer is erg handig. Verder is de telescopische zuigbuis nu al kapot. Het bovenste gedeelte zakt bij geringe druk al omlaag. Ik hoop dat de leverancier dit snel oplost.

Juno 2 05-12-2008
Geschreven voor: Philips FC9170 titanium

Een monster stofzuiger die echt alles wat hij tegenkomt opzuigt!
Verder vinden wij hem heel stil, en de vormgeving van deze stofzuiger is heel handig.
We hadden hiervoor een Dyson stofzuiger, maar we vinden dat deze Philips veel beter zuigt dan de Dyson (die na zo'n 3 jaar op alle punten kapot gaat).