Dyson DC23 Stowaway Animal grijs, goud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC23 Stowaway Animal grijs, goud op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

brevo 08-05-2021

Slechtste stofzuiger ooit gehad

Naar apparaat: de stang schuift steeds in en is veel te dik om lekker vast te houden. Het opbergsysteem van de slang lijkt handig, maar de slang blijft helemaal niet op z'n plaats. De stofcontainer raakt snel verstopt en zie hem dan maar weer schoon te krijgen. Hij is bovendien heel lastig te openen. Ook de container vertoond gebreken. Lawaaiig en de harenborstel zit om de haverklap verstopt. Ik heb gehoorbescherming gekocht zodra je dit ding aanzet hoor je niets meer. Mijn ervaringen zijn dan ook heel slecht het is een apparaat wat ik zelf nooit iemand zal aanbevelen.

Minpunten

• Niet betrouwbaar
  • Te veel lawaai
  • Harenborstel
  • Zuigt slecht
  • Zit zo verstopt

Weckhust 05-03-2011

Heb deze stofzuiger twee jaar en heb veel spijt van deze aankoop, veel geld en weinig prestaties/kwaliteit.
5 jaar garantie is ok, maar die zit dubbel en dik mee in de prijs gerekend. De turbinhead is ook defect/ buissysteem schuift voordurend in elkaar en maakt trouwens veel lawaai(mijn twee katten zetten hun haren recht als ze dit geluid horen), ik denk zelfs dat een decibel meter hoge resultaten zou weergeven.
Heb door goeie kritiek van andere me laten beïnvloeden over deze aankoop.

MvdA68 27-02-2011

Ik heb deze stofzuiger nu zo´n twee jaar in mijn bezit. Het is dat het een dure aanschaf was en je niet zomaar een nieuwe aanschaft. De steel schuift regelmatig in als je aan het stofzuigen bent en als je een bocht om gaat valt de hele stofzuiger om, kortom wendbaarheid 0. En een super slechte zuigkracht, ik moet soms 10 keer over een pluk haar van mijn hond heen zuigen voor het van de mat af is. Het is dat mijn vriend er wel over te spreken is, anders had ik allang een andere stofzuiger. Maar voor mij nooit meer een Dyson!

rogerbee 02-07-2010

na ruim anderhalf jaar nog steeds heel erg blij met de dyson, totdat vorige week de zuigstang zelfstandig in- en uit ging schuiven. Telefoontje naar Dyson Benelux en anderhalve minuut later kreeg ik te horen dat een nieuwe stang onderweg was. Jippie. Complimenten.

Annert 17-06-2010

Naar apparaat: de stang schuift steeds in en is veel te dik om lekker vast te houden. Het opbergsysteem van de slang lijkt handig, maar de slang blijft helemaal niet op z'n plaats. De stofcontainer raakt snel verstopt en zie hem dan maar weer schoon te krijgen. Hij is bovendien heel lastig te openen. Ook de vervangende container die ik kreeg vertoonde deze gebreken. Lawaaiïg en de harenborstel zit om de haverklap verstopt. De ergernis werd me teveel, en ik heb hem via internet gedumpt. Ben nu overgeschakeld op een Philips Marathon die ik voor minder dan één/derde van de prijs voor de Dyson kocht, en die is honderd keer fijner. Het kàn dus wel, een gebruiksvriendelijke, bedrijfszekere container-stofzuiger.

coenvanderpoll 24-05-2010

Na jaren een stofzuiger met zak van Philips gebruikt te hebben besloten om deze (toch wel dure) stofzuiger te proberen. We hebben een hond met veel haar en het leek ideaal.
Echter valt deze stofzuiger enorm tegen! De zuigkracht is veel minder dan de oude en het reservoir is na een zuigbeurt al vol. Ook voelt het allemaal niet echt heel duurzaam aan.
Ook heel vervelend is dat de haren van de hond aan de borstel blijven zitten.
Positief is dat deze niet zo stinkt en lekker compact op te bergen is.

brink1968 23-03-2010

Een aantal dagen geleden de dyson animal pro aangeschaft. Ga hem morgen weer terugbrengen. Een vreselijk ding! Veel herrie en heb het idee dat hij meer lucht uitblaast dan vuil opzuigt.Gordijnen en papier vliegen door de kamer maar vuil vooral bij de randjes blijft op de grond. Een ander nadeel met de te dikke steel kun je niet onder banken of kasten komen.Echt een miskoop!

mael 14-02-2010

Kan niet anders zeggen dat deze stofzuiger (DC23 animal pro) zijn geld meer dan waard is! Wij hebben 3 langharige katten in huis rondlopen, en wilden toch een goede stofzuiger in huis halen. In eerste instantie toch wat huiverig om 300+ euro uit te geven aan een (foeilelijke) stofzuiger, maar ben zeer tevreden. Vooral de mini-roterende borstel is voor op onze tapijttrap een uitkomst. Kwaliteit ziet er ook goed uit, en met 5 jaar garantie beng ik ook niet bang dat er snel iets kapot zal gaan.
Als enige negatieve punt: de zuigbuis is wat kort met de parketborstel gemonteerd. Voor mijn 1.86m gaat het nog net, maar voor 1.90m+ kan dit een probleempje zijn.

Kortom; Stop met zoeken, koop een Dyson.

vers 01-01-2010

Prima apparaat! Erg duurzaam!
Blijft te allen tijde zijn zuigkracht houden en dat kun je niet van bv een Philips (zakloos) zeggen.
wel prijzig maar via internet gekocht en nu een Engels model voor een fractie van de prijs. Aanradar!

sus10 02-11-2009

Het is wel even wennen. Ik heb altijd miele stofzuigers gehad. Ik heb wel het idee dat deze Dyson meer stof opneemt. En het verwijderen van kattenharen is vrij probleemloos.Wat alleen jammer is dat deze stofzuiger wel erg veel lawaai maakt. Ook vind ik hem vrij zwaar bij het vasthouden

Spanje 21-05-2009

Uiteraard hebben wij de Animal versie aangeschaft, omdat we honden hebben. De bijgeleverde borstels zijn ideaal om haren te zuigen uit kleden en hondenmanden of van de bank. Alles wordt zo schoon dat het lijkt alsof het uit de wasmachine komt. Daarbij gaat het ook nog eens heel snel. De Dyson is handig in gebruik, het wisselen van de borstels gaat eenvoudig en stofzuigen lijkt plezieriger dan met een normale stofzuiger. Hij maakt wel vrij veel herrie.

fiorucci 25-03-2009

Ik heb dit model nu een paar maanden in bezit. Nadat ik elk jaar een nieuwe stofzuiger moest kopen, maar besloten om 1x een goede uitgave te doen. Ik moet zeggen, ik ben zeer tevrede over dit model. De eerste keer dat ik hem gebruikte, schok ik gewoon hoeveel vuil er ik huis lag. Zoveel haalde mijn oude stofzuiger echt niet weg.
Omdat ik altijd die goedkope dingen was gewend, vind ik het lawaai echt meevallen, vind ik het snoer vrij lang en heb ik ook geen probleem met het feit dat het van plastic is. Het is gewoon stevig apparaat en je krijg niet voor niets 5 jaar garantie.

rburgers 13-02-2009

De borstel (er zijn er 2: een grote voor de vloer, een kleine voor bank etc.) worden door de zuigkracht aangedreven. Ze zijn dus niet electrisch, maar draaien op luchtkracht.

Het geluid is inderdaad aan de forse kant. Maar goed, turbinezuigkracht mag wat geluid leveren. De zuigkracht is dan ook zeker goed te noemen.

Ik heb de dyson in Engeland besteld. Via pricewatch.co.uk kom je achter de prijzen. Met een e-mail met vragen over export/transportkosten kom je bij een goede leverancier uit. (in mijn geval een groot-warenhuis in Londen)

Binnen 5 dagen aan huis geleverd. Garantie is van Dyson en is 5 jaar middels registratie (internet of per post)

Engelse Dysons worden met een Engelse stekker geleverd: dus 5 minuten knutselwerk om een nederlandse stekker te bevestigen (of voor de linkshandigen een verloopstekker, kosten 2-3 euro)

Mijn kosten voor een D23 animal mag ik hier niet noemen, maar zijn aanmerkelijk lager dan een nederlandse (internet) aanschaf: de moeite waard dus!

mtolsma1 17-01-2009

Vreemd genoeg is het prijsverschil met winkels en internetaanbieders zo groot dat ik hem via internet besteld heb.

In een aantal reviews gelezen dat er maar 2 jaar garantie op zit in plaats van 5 jaar.
Dit is onjuist, daar de garantie wordt verleent door DYSON zelf.

De eigenschappen van de stofzuiger zijn ronduit geweldig en is aan te raden.
Wel duur in aanschaf, maar er wordt ook een hoop bespaard op stofzakken en filters.

Ik heb zelf bewust voor deze uitvoering gekozen vanwege de toebehoren/accesoires.
Eventuele andere accesoires kun je gewoon bestellen.

Duur?
Ja, dat wel, maar je krijgt ook een apparaat dat op alle fronten uitgebreid is getest en zeer duurzaam is.

NatasM 07-08-2008

Geen beste koop: Veel te duur voor wat je ervoor krijgt.

Ik gebruik hem op de benedenverdieping op vinylvloeren met de parketborstel. De trap en bovenverdieping hebben vloerbedekking, hier gebruik ik de speciale vloerbedekking-zuigmonden.

Voordelen:
* De speciale vloerbedekking-zuigmond is helemaal super. Ik wist niet dat er zoveel haren in de vloerbedekking zaten. Ze zijn er nu allemaal wel uit denk ik.
* Het onsluitingsmechanisme van het stofopvanggedeelte werkt helemaal top. Het stofopvanggedeelte losmaken (met éém klik), boven de kliko houden, één druk op de knop en de klep springt aan de onderzijde open om de rommel eruit te laten.
* De hoeveelheid stof in huis is verminderd sinds ik deze stofzuiger gebruik.
* De slang is in tegenstelling tot mijn vorige stofzuigers nog nooit dubbelgeklapt.
* Hij rijdt fijn achter je aan; geen stootplekken op je deurposten of meubels ondanks dat er geen stootrand op de stofzuiger zit.

Nadelen:
* Het lawaai!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als ik dit eerder wist zou ik hem echt niet gekocht hebben. Ik vraag mij af hoeveel decibel dit ding produceert...
* Het volume dat hij in beslag neemt bij het opbergen, mijn vorige stofzuigers konden allemaal netjes in de kelderkast, deze niet.
* Als je de zuigstang uitschuift, hou je onderaan bij de zuigmond één of ander obstakel over, die er voor zorgt dat je dus werkelijk bijna onder geen enkele kast of bank terecht kan, ontzettend dom ontworpen.
* Ik vind dat de stofzuiger voor een 1400 Watt niet echt best zuigt, vooral bij de plinten is het pet. (zowel bij vloerbedekking als gladde vloeren) Dit was ook het eerste wat mijn man tegen mij zei toen hij voor het eerst met deze stofzuiger had gestofzuigd.
* Als je een opzetstuk wilt gebruiken, zoals bijvoorbeeld het borsteltje, zul je of dit op de vrij dikke slang moeten vestigen, of op de gehele stang. Met die stang werkt al helemaal niet lekker, met de slang werken is ook niet echt fijn omdat je dan die ribbels tussen je handen hebt en de slang iets te dik is om prettig te hanteren.
* Het snoer is naar mijn inziens niet langer dan die van mijn vorige stofzuigers. De reikwijdte vanaf het stopcontact is even ver als voorheen.

Al bij al vind ik de nadelen de overhand hebben en zou deze stofzuiger niet nogmaals kopen. Zeker het lawaai stuit mij heel erg tegen de borst. Ik zit serieus over oordoppen te denken.

Elke2008 08-07-2008

De Dyson dc 23 animalpro is echt een super apparaat. Vooral de turbomond en de mini turbo zuigmond zijn echt een uitkomst voor een huishouden met katten,
Het is echt een fijn ding. Lekker lang snoer en makkelijk in het gebruik. Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat hij wat zwaar is om te tillen.
Verder is het design natuurlijk om van te smullen!!

SanDai 13-06-2008

Na 2 jaar heeft onze Samsung zakloze stofzuiger het begeven, net nu de garantie afgelopen is. Nu besloten om dan maar wat meer geld uit te geven en de Dyson DC23 Animal Pro te kopen. Net voor het eerst even het huis er mee gedaan, wat een verschil. Wist niet dat er nog zoveel troep in huis lag. Eerste ervaring is echt uitstekend!

WillemJF 03-06-2008

Deze prima stofzuiger onlangs gekocht. Werkt zeer goed. De oude Philips stofzuiger die al bijna 10jaar lang prima dienst deed kon de kattenharen niet of nauwelijk uit de diverse matten en tapijten krijgen. Deze Dyson haalt er met de turbine head zowat een hele kat aan haar uit. Wat een verschil!!! Ook zijn er diverse accessoires meegeleverd waaronder een mini turbine head voor de stoelen/zitbank etc... voor gemakkkelijk stofzuigen in de auto. Dyson levert een Garantiekaart mee die je kosteloos kunt opsturen. 5 jaar garantie!!!