Miele Parkett & Co 5000 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Parkett & Co 5000 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Co2_J 11-05-2014

Een aanpassing in mijn review doordat ik zelf verkeerd geoordeeld heb bij duurzaamheid. Dus mijn vorige review mag verwijderd worden en deze stofzuiger is zeker een 8 waard.

Co2_J 08-05-2014

Ook hier al een tijdje last van die klep die openschiet. Ga daar toch werk van maken. Want de zin "Miele er is geen betere" moet toch echt nog gelden voor een A kwaliteits merk. Anders gaan we echt op zoek naar ander voor dat geld..!!

Co2_J 11-05-2014

Na contact te hebben gehad met Miele hebben ze geadviseerd om het filter schoon te maken en alles schoon te maken. De druk is anders zo groot dat hij het filter eruit drukt... Na dit gedaan te hebben en kort getest te hebben is het nu inderdaad zo dat dit het probleem was... verstopte filters die de gebruiker zelf goed moet bij en schoon houden. Probleem dus opgelost!!

DJLeonardo 26-08-2011

Ik bijna een week mee bezig geweest. Alles vergelijken en uitproberen in de winkel. reviews lezen en weer terug naar de winkels…. Ik werd er gek van.
En de winnaar is: de Miele Parket & Co.

Wij hadden een (parquet) Bosch die het toch een jaar of 8 heeft uitgehouden. Nu wilden we een stapje beter en er moest ook weer een parket borstel bij.

Het moest weer een zakstofzuiger worden omdat we al wisten dat een zaklose vaak minder zuigt en gedoe is met legen. Een robot was geen optie, het klinkt leuk maar dan kan ik vervolgens de heflt zelf gaan overdoen omdat het nog niet foutloos werkt.
Al snel kom je dan uit bij een paar merken die goeie stofzuigers maken. De rest valt eigenlijk af omdat ze gewoon te weing ervaring hebben met het maken van stofzuigers, te goedkoop gemaakt zijn of gewoon slecht bedacht.

AEG. Had wat kunnen zijn maar de modellen die ik heb gezien vond ik er weinig boeiend en innovatief uitzien en bovendien foeileleijk. Wellicht geen goeie argumenten maar het wekte geen vertrouwen of interesse bij mij op. Ik heb verder weinig ervaring met AEG op stofzuiger gebied. Het is ook geen topmerk heb ik begrepen dus voor mij viel het af.

Samsung, prachtige tv's, maar stofzuigers? Ik ben liever geen proefkonijn, dus die valt ook af.

Siemens. eigenlijk ook Bosch maar ze zijn lelijk en vind ze er onhandig uitzien, valt af.

Die ene Philips (FC serie) schijnt een goeie te zijn maar is de eerste Philips die zo'n beetje goed is heb ik begrepen. Verder heb ik slechte ervaring met het merk, snel stuk en veel te duur om te repareren. Ik heb 'm in m'n handen gehad en vond 'm best mooi maar kreeg gelijk toch dat onheilspellende gevoel veroorzaakt doordat het merk me toch iets vaak in de steek heeft gelaten. Philips valt af.

Dan zijn er nog wat prutmerktjes zoals Bestron, Tristar, Princess. Niet aan beginnen. Goedkoop is duurkoop.

Numatic
Leuk hoor, al die namen. Ze zuigen ook erg goed. (schoonouders hebben er ook een paar) maar wat zijn ze toch lastig de trap op en af te dragen. Ze zijn gewoon te lomp en ook niet echt stil. En dat snoer met de hand oprollen wordt ook vervelend op den duur.
Valt af.

Bleven uiteindelijk over:

Bosch
die ene Electrolux die zo fantastisch getest is (eigenlijk ook AEG)
Nilfisk
Miele

Bosch:
Onze oude machiene was een kleine Bosch. Een goed dingetje en je kunt het model (met de grote achterwielen) nog steeds krijgen met een wat nieuwer type nr. maar dat model is toch niet meer van deze tijd. De nieuwere versies zijn stiller en krachtiger maar oh oh….. die stang, wat een gammele constructie! En bij 3 winkels waar ik de free'e (BSGL reeks) teste kreeg ik de stukken niet goed in elkaar. telkens mis geklikt en dan valt de borstel er spontaan vanaf. Als je dan een beetje met de stang heen en weer zwaait zit er zoveel speling op het geheel dat het wel een wapperende vlag lijkt. Hij draagt wel lekker maar als je hem rechtop zet staat ie een beetje wankel op 3 punten waarvan er geen 1 antislip is. Wel lekker zo'n lang snoer maar in alle reviews lees je dat het oprol mechanisme er mee ophoudt (ook bij onze oude Bosch trouwens) De slang gaat met een soort kogelgewricht in de machiene maar geheel tegen mijn verwachting in vond ik dat helemaal niet prettig. Door de lichte veerkracht in het mechanisme voelt het heel wiebelig als je de stofzuiger achter je aan trekt.
Bosch valt af.

Die mooie dure Electrolux Z88 en dan 20 22 50 of 60 en dan met een G, GP oP
Prachtig apparaat! Vooral om te zien. Zuigt fantastisch en is heerlijk stil. Mooie zachte silicone wielen en stootrand. Handvat om het toestel op te tillten is wat minder handig (stofzuiger hangt niet recht als je hem daaraan optilt) Ook vroeg ik mij af of ik het handvast op de slang (heel slim bedacht overigens) nou wel zo fijn vond. het sturen werkt wel goed maar voor hoe lang? Ik voorzag dat ik er niet aan kon wennen en er, zoals iemand anders al schreef, pijn in mijn handen van zou krijgen.
Maar owee, als je dan de reviews leest. Bij iedereen breekt de stang af, knopjes gaan stuk en allemaal één doffe ellende. Dan vertelt men mij in 2 verschillende winkels (waar ze 'm verkochten) dat de onderdelen duur zijn en slecht aan te komen. Dus dan koop je een ding van 300 euro en kan je 'm na 2 of 3 jaar alsnog weggooien. Nee bedankt.

Nilfisk
Toch een goeie naam op dit gebied. Een klein modelltje geprobeerd. Het maakte enorme herrie en voelde heel erg plastic aan. Een groter model geprobeerd (Extreme) en die maakte ook veel lawaai. De slang aan de voorkant in de machiene vond ik ook niet lekker werken. De stang hield ook niet lekker vast op een of andere manier. Ik heb 'm gauw weer teruggezet. Overigens was dit ook een lomp groot ding.

Dan bleef alleen Miele nog over.
Eerst bijna de kleine gekocht, de S serie met kleine 3,5 liter zakken. Deze is echt lekker stil en heerlijk licht (5 kilo) Er bestaat geen versie met parketborstel maar die is zo bijgekocht. Toch niet genomen uiteindelijk omdat de zakken van de grotere Mieles 4,5 liter zijn en even duur. Miele heeft een garantie doos waarbij je 5 jaar garantie krijgt (ipv 2 jaar) voor 60 euro met daarbij 4 pakken zakken (twv 64 euro) Done deal lijkt me. Alleen deze doos is er niet voor de S serie.
Dus is het de iets grotere en zwaardere Parket en Co geworden.
De Parket en co is, net zoals alle Mieles van deze serie, redelijk stil (wat is stil, een stofzuiger is nooit stil) In de hoogste stand is het geluid wel behoorlijk aanwezig maar die stand heb je echt niet nodig met een parketvloer. De meeste sofzuigers maken trouwens evenveel lawaai. Alleen de kleine Miele, de Electrolux en nog een stille Samsung (geloof ik) waren stiller. De meegeleverde parketborstel is heel groot. Net zo groot als de standaard borstel Hij zuigt echt fijn want je kan 'm ook alle kanten opdraaien en zuigt een groot oppervlak in een keer schoon.. Het klepje voor de accesoires is idd wat gammel. Maar niet te vaak gebruiken dan. De buizen zijn echt stevig en er zit geen speling op. Daarbij is de parket borstel erg licht met als gevolg dat het manoevreren met buis en borstel over de vloer gewoon erg prettig en licht gaat. Dat is een groot pluspunt dat ik bij de andere modellen echt miste. De stofzuiger is niet bijzonder zwaar, lichter dan velen maar wel iets zwaarder dan onze oude kleine Bosch Ook de nieuwere Bosch was iets lichter, Toch is het geen onhandig zwaar ding. De slang kan niet bewegen in de stofzuiger zelf maar dat vind ik wel prettig zo. De slang is licht en de buizen zijn ook niet echt zwaarondanks hun robuueste construcite. De stozuiger hangt recht als je 'm aan het handvat optilt. Eigenlijk is deze stofzuiger heel saai. Geen grappen en grollen, alles klopt gewoon.

Toen las ik ineens het angstaanjagede review van Queen Anja. het knopje dat het begaf en dat binnen het garantie termijn toch niet vergoed werd! Nu is dat knopje idd niet erg robuust. Dus daarmee moeten we wel oppassen. Toch maar even Miele gebeld hoe dat nu zat. De dame aan de lijn vroeg me waar ik dat gelezen had en ik stuurde haar de link door. Binnen een halfuur werd ik terug gebeld door een meneer van de afdeling die internet naspeurt op negatieve kritiek (ja daar hebben ze dus een afdeling voor) Het review bleek al bekend te zijn en hij gaf toe dat het fout was gegaan. Natuurlijk viel dat wel onder de garantie alleen heeft deze mevrouw waarschijnlijk een onderdelen afdeling gesproken (ipv de klachten afdeling) en is daarna nooit meer iets van vernomen. Via internet hebben ze haar niet kunnen achterhalen. Kortom dit had niet zo mogen gebeuren maar ik hoefde mijn geen zorgen te maken.
Dit betekent dus dat mijn extra garantie van 5 jaar gewoon ook echt zorgeloos zal zijn. Miele NL is gewoon te bellen en de er is dus een degelijke customer support afdeling. Dat is ook een groot pluspunt.
Ik vroeg ook maar even hoe het zat met die roddel over de verbrande motoren die ik hier en daar las. Nou zou het kunnen zijn dat er een slechte batch is geweest natuurlijk. De meneer verelde mij dat je nooit andere zakken in de machiene moet doen. De zakken van Miele hebben 9 lagen om al het stof eruit te filteren. Een zakje van de Blokker heeft maar 1 laagje en dat is funest voor de motor. Klinkt logisch idd.
Natuurlijk ook geen bouwafval (gipsplaten poeder of zand etc) gaan opzuigen of vocht want dat is natuurlijk wegegelegd voor een zakloze machiene. Een zakstofzuiger kan daar niet tegen. En dat klopt ook want zo heb ik ook al vele stofzuigers kapot of hard achteruit zien gaan. Overigens hadden mijn ouders in de 70-er jaren zo'n groene Miele gekocht en daar is wel altijd van alles mee opgezogen. Behalve mijn speelgoed ook bouwpuin en vocht en dat ding heeft het zeker 20 jaar uitgehouden! Dus… die tijd van oerdegelijheid is wellicht ook bij Miele wel voorbij. Ik ben benieuwd. Als er de komende 5 jaar iets stuk gaat heb ik iig garantie en zal ik het hier wel melden. Voorlopig hebben we iig een stofzuiger die op een prettige manier doet wat ie moet doen: stofzuigen.

EvaNiKiTa 14-02-2012

Hebt u toevallig ook huisdieren?
Weet u hoe hij werkt met haren van kleed of bank zuigen?

Mr Jouri 17-12-2011

Kijk, aan zulke uitgebreide reviews hebben we wat! Bedankt daarvoor. Hoef ik zelf niet meer stad en land af te gaan, ik zie door de bomen het bos niet meer :-S

Mustang5.0 11-10-2010

Het is een prachtige stofzuiger, zuigt veeeeeeel beter dan mijn Philips ( 1000W )
Ik heb een kleed waar ik altijd op mijn knieën een minuut of 20 ( geen grapje ) bezig was om de pluisjes er af te zuigen ( ik houd niet van stofjes en troepjes in mijn huis )
Nu de andere borstel er op en binnen 1 minuut mijn kleed schoon.
Dan mijn parket vloer van 100M², op de hoogste stand krijg ik hem met 1 arm niet in beweging.
Ik zet hem dan op fluisterstand, ook dan zuigt hij alles op, zels wat er een cm of 5 naast ligt.
En zo stil, dat ben ik niet gewend van de Philips.
Het snoer is ook zo lang dat ik maar 1 stopcontact nodig heb voor mijn hele woonkamer ( wel 1 die in het midden zit aangezien mijn woonkamer 54M² is )
Wat wel een nadeel is ( maar dat ligt aan mij omdat ik maar 1 arm gebruiken kan ) hij volgt niet echt.
Er zitten 3 wieltjes onder die onafhangkelijk van elkaar bewegen, hij wil nog wel eens schuin gaan.
Al met al tot nu toe een perfecte stofzuiger voor een lang iemand ( 1.92M )

Met vriendelijke groet Mustang5.0

rutger125 15-04-2010

Goede stofzuiger, volgt goed mee. Vervangen voor onze oude miele stofzuiger van 14 jaar oud. Zuigkracht is niet veel meer dan de oude miele, maar deze is ruim voldoende. Wij hebben hem nooit op de hoogste stand staan. Hondenharen geen probleem. Zeer tevreden over de stofzuiger.
enige nadelen-
-aansluiten slang op stofzuiger is niet de beste manier, kliksysteem lastig
- Je moet nog altijd zelf het werk doen :)