Philips Performer FC9178 beige

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer FC9178 beige op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Loeswisa 09-05-2011

Deze stofzuiger een paar weken geleden gekocht, na zeer zorgvuldig te hebben gekeken naar het soort van hepa filter en andere aspecten. Ik dacht dus een superkoop te hebben gedaan.

De stofzuiger ziet er mooi uit en heeft veel accessoires. Dus dat beloofde veel goeds.

Helaas, na twee keer te hebben gestofzuigd, moet ik concluderen dat deze stofzuiger voor mij onmogelijk was om te bedienen. Ik moest telkens voortijdig stoppen, omdat mijn armen zo pijn deden! Ik dacht eerst dat het aan de ergonomische handgreep lag. Philips gebeld, maar die hadden er geen oplossing voor. Want, handgreep is niet demontabel. Maar bij nadere bestudering lag het gewoon aan de telescoopbuis, die gewoon veel te zwaar voor mij is.

Voor mensen die niet echt sterk zijn in hun armen en geen tennisarmen er aan willen overhouden (want mijn armen deden de gehele dag nog zeer), is dit geen aanrader.

Het is nu heel stoffig in mijn huis, want de stofzuiger heb ik geretourneerd. Qua stof, het zuigen zelf deed de stofzuiger wel heel goed.

rogerlm 02-01-2011

Deze stofzuiger vorige week gekocht nadat voor de tweede keer mijn miele kapot ging. (net buiten de garantie uiteraard). Deze aangeschaft vanwege de over het algemeen goede reviews over philips. Voor dit model gekozen vanwege de zuinige motor, de speciale handgreep, en het speciaal gevormde zuigstuk. Hij is iets duurder dan sommige vergelijkbare modellen van philips maar dat verdien ik weer terug door de zuinigere motor.
De eerste indruk is gewoon goed.

voordelen:

-zuigstuk werkt fijn
-de speciale handgreep is heel erg prettig.
-de buis is gemakkelijk in verschillende standen te zetten
-de buis is enorm lang en dat is erg fijn voor de rug.
-het snoer is mega lang. Hij steekt in op de eerste etage en ik kan de volledige tweede etage zuigen. Een enorm bereik dus.
-fijne bediening van de knoppen. Voelt degelijk aan.
-zak makkelijk te bereiken en verwisselen.
-zuigstand makkelijk en goed in te stellen
-misschien wel het belangrijkste hij zuigt gewoon goed. Ik heb het idee dat hij het beter doet dan onze vorige (miele s380).
-Makkelijk weg te zetten op de kant (parkeer stand)
-Hij volgt goed en gaat totaal niet op zijn rug liggen.

Uiteraard zijn er ook nadelen.

Nadelen:

-ondanks het goed volgen blijven de wielen wel hangen op het snoer. Het kleine wieltje moet je erover tillen en de grote wielen rollen er dan wel over. Echter minder makkelijk dan je zou verwachten, maar het gaat.
-Hij maakt meer lawaai dan ik had gedacht. Zeker op volle toeren. Dan produceert de borstel veel leven. De zuiger op zich is vrij stil maar zonder borstel heb je er niks aan.
-hij is vrij zwaar. Hij is wel goed te hanteren met een handige draag greep.
-de uitvoering van de wielen vind ik voor zo een type stofzuiger met die prijs (philips prijs €259) een beetje goedkoop. De grote wielen hebben speling en het kleine wiel ratelt licht tijdens het rijden. Ik ben gaan vergelijken in een elektra winkel met een ander vergelijkbaar model en daar was dat ook zo. Blijkbaar normaal.

Al met al ben ik erg tevreden. Als er iets veranderd dan zal ik dat zeker in mijn review melden.
Over de duurzaamheid kan ik uiteraard niks zeggen maar ik hoop dat deze beter is dan de vorige twee want van de miele was dit kwalitatief uitermate teleurstellend.
Er is een betere.

purfacts 20-10-2010

Gekocht om betere Hepa filter te hebben ivm allergie voor stof. Daarnaast gaf het lagere stroomverbruik, goede testresultaten bij andere sites en 'ons eigen' Philips merk de doorslag.

In de praktijk: werkt uitstekend. 1250W is meer dan genoeg! Ook is hij lekker stil, je hoort eigenlijk alleen de zuigmond. De speciale parketborstel met roterende schijven werkt beter dan normale borstel die sneller verstopt raakt met hondenharen.

Met best bevalt het 1 meter langere snoer en de langere steel, nu kom ik wel overal in 1x bij! Hij volgt ook goed en gaat niet op z'n rug liggen.

Wat mij betreft een echte aanrader. Tip: koop een pakken pakken allergie stofzakken tegelijk bij een webshop, ik betaalde maar 7,50 per 4.