Bosch Logo HEPA plus 1800 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Logo HEPA plus 1800 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

kieskeurige sylvia 03-08-2015

We hebben deze stofzuiger nu ongeveer 4 jaar. Vandaag geconstateerd dat twee van de drie zwenkwielen kapot zijn (de plastic as van de wieltjes is gebroken). En ongeveer een jaar geleden wilde de stofzuigerstang niet meer in het plastic mondstuk (waar je de stang in doet bovenaan) blijven zitten, waardoor de stang bij het stofzuigen er telkens uitvalt.
We waren in het begin erg tevreden: lekker compact, niet zwaar en goede zuigkracht. Maar qua duurzaamheid een dikke min, met deze mankementen na 3 jaar. Erg jammer dat we nu al moeten uitkijken naar een nieuwe stofzuiger.

mrnx 10-04-2013

irriteer mij al een jaar aan deze stofzuiger: zuigt matig, hulpstukken vallen er uit, geen zuigborsteltje, ik denk er over een andere aan te schaffen.

pizzapieter 07-02-2013

Update 07-02-2013: ook crisis in dit huishouden en ik had gehoopt dat deze stofzuiger toch wel 5-7 jaar mee zou gaan.

Maar helaas. Hij valt langzaam maar zeker steeds verder uit elkaar. Mn de zuigstangconstructie is belabberd, als ook de zuigkracht die af begint te nemen.

Had dit niet verwacht van een Bosch, want ik zou eigenlijk 'iets goeds in handen moeten hebben'.

(ik had zo gehoopt dat mijn kinderen over 20 jaar bij mij thuis zouden komen en zouden zeggen: "Pa, koop nou toch eens nieuwe stofzuiger voor ons mam. Deze hadden jullie 25jaar geleden ook al !", waarom mijn vrouw dan zou antwoorden: "och kinderen, maak je niet druk. Hij dóét het toch nog steeds......?" ...nee, dat zal met déze stofzuiger niet gebeuren)

pizzapieter 20-10-2012

Deze stofzuiger nu 2,5 jaar in het bezit. Omdat we niet elk jaar geld willen uitgeven aan een nieuwe, hebben we hem nog steeds, maar anders was ie allang de deur uit geweest.

Het concept is best oke. Eenvoudig verstelbare zuigbuis, klein, compact, redelijke snoerlengte. Zuigkracht instelbaar en die was prima.

Na een jaar gebruiken werd de verstelbare zuigbuis een grote wiebelbuis, schoot de slang bij het minste of geringste los van de stofzuig en dat was dus niet fijn.

Klein en compact verandert niet, maar de uitlaatlucht wordt BOVEN uit de stofzuiger geblazen (ipv aan de achterkant). Hierdoor krijg je een mega luchtverplaatsing in de bijvoorbeeld de woonkamer, waardoor onzichtbaar stof (op kasten en onmogelijke plekken) ook tevoorschijn komt. Dit kán een voordeel zijn, maar heel praktisch is het niet.

De automatisch oprolbare snoer rol soms ook automatisch op als je het niet wilt, of als je sofzuiger net ff iets te snel naar je toe trekt. Niet handig. Na een jaar was het ook al friemelen om hem compleet opgerold te krijgen.

En tot slot, de zuigkracht. Die was superprima, in het begin, maar daaraan is ook na een jaar n einde gekomen. Het is zelfs zo erg dat we, als we de 'tapijt'stand gebruiken, meer stof achterlaten op de mat, dan weer opzuigen. Dat stof achterlaten komt dan weer van het stof dat tussen de 'haren' onderaan de borstel zit, om het laminaat niet te beschadigen.

Ons advies: ff verderkijken.

Sliepje 12-03-2012

Na het lezen van de reviews deze stofzuiger aangeschaft. Ik ben er heel blij mee. Hij is inderdaad heerlijk licht, fijn als je 2 trappen met vloerbedekking moet schoonhouden. Je kan iemand thuis horen komen als hij aan staat. Zuigt geweldig. Alleen misschien lastig als je veel kleedjes hebt liggen, vanwege de kleine wieltjes. Met het inrollende snoer en de luchtuitlaat bovenop heb ik geen probleem, dat had de vorige stofzuiger ook (Siemens). Gekocht via Bobshop, goed en snel!

Joepie987654321 10-03-2012

Verkeerde keuze voor ons. Voor een klein appartementje waar weinig geleefd wordt zou hij wel ok kunnen zijn. De stofzuiger zuigt op zich redelijk, echter: het snoer rolt regelmatig ongevraagd op, de zak is te snel vol en bij het verwisselen van de zak brak een plastic stukje af. Door dit laatste kan de zak niet meer bevestigd worden en is de stofzuiger niet meer bruikbaar. Wij doen geen moeite voor reparatie maar kopen een andere stofzuiger.

De Groottt 06-01-2012

Het was even wennen, zo'n klein, handzaam, licht stofzuigertje maar dat zijn dan ook precies de voordelen van deze stofzuiger. Mijn vorige AEG was zwaarder en maakte een vreselijk piepgeluid (mijn ouders hebben dezelfde en ook die piept enorm). Heb hem een paar weken en zeer tevreden.
De Bobshop veranderde na betaling plotseling de levertijd. Met Coolsound geen problemen, keurig geleverd. Heb inmiddels geld van Bobshop wel terug.

m schoonbrood 04-02-2011

Heb deze stofzuiger een 5 tal weken
Zeer tevreden er mee.
Ook handig is dat hij opzij kan rollen en een lang snoer heeft. Hij zuigt goed en valt niet snel om.

heleen123 12-01-2011

Slechte stofzuiger. Heb hem inmiddels ruim een jaar maar ben al weer op zoek naar een andere. De zuigkracht is flink verminderd, maar ook gaat het bovenste kunstof deel van de stang er steeds uit, zodat je dat nu moet vasthouden tijdens het stofzuigen. De mondstukken blijven niet in het vak zitten, maar vallen eruit tijdens het stofzuigen, het snoer rolt op tijdens het stofzuigen..... Maar misschien heb ik gewoon pech met een slecht exemplaar?

Aitutaki 28-10-2010

voor de prijs een prima stofzuigertje. Vind hem wel heel snel tegen m'n benen aanrijden steeds, komt omdat ie zo licht is denk ik en wij alleen maar houten vloeren hebben.
Hebt totaal geen last van de lucht die uit de bovenkant komt.
Het is wel heel erg "plastic" allemaal... ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het eerste onderdeel stuk gaat.
Dat het snoer vanzelf oprolt vind ik ook wel makkelijk, maarrrrrrr, dat doet hij ook tijdens het zuigen en ik heb altijd geleerd dat het brandgevaarlijk is om met opgerold snoer te zuigen.. dus hoe dat nou zit...

hovannevis 27-10-2010

Gekocht vanwege de lage prijs en de goed beoordeling. Allemaal wel ok, ik heb wel een nadeel van dit apparaat: de stangen worden in elkaar geklikt in kunststof verbindingsstukken. De zuigmond ook, en tijdens het zuigen voel je de ruimte in die aansluiting. Daardoor lijkt het op zuigen met vertraging. Het snoer-oprol-systeem is top. Geen overbodige knop meer, maar een kort rukje aan het snoer is voldoende voor het oprollen. Verder beleef ik weinig plezier aan het ding, maar dat komt omdat stofzuigen niet mijn hobby is....
Maar wil je voor weinig goed zuigen, en je hebt geen bezwaar aan zuigen met vertraging gewoon doen.

1963jan 09-10-2010

De keuze voor dit apparaat is voornamelijk gebaseerd op de recensies op Kieskeurig.nl. Het is een licht, compact en handig apparaat. Waar ie voor is gekocht doet ie goed, het zuigen van tapijt gaat prima. Het geluid is normaal. Minder prettig is dat de lucht via de bovenzijde het apparaat verlaat. Ook het oprollen van het snoer is lastig; waarom zit er geen drukknop aan de bovenzijde? Nu moet je het snoer volledig uitrollen voordat deze weer wordt opgerold; dit is Bosch-onwaardig. Samengevat is het een apparaat met een goede prijs/kwaliteitsverhouding, maar jammer van de beide minpuntjes.

Apanatchi 17-09-2010

Wij hebben sinds twee weken deze nieuwe stofzuiger. Ik heb de reviews gelezen en die kloppen allemaal. Een perfecte stofzuiger met veel zuigkracht die je kan regelen. Mijn vorige Miele stofzuiger , Cats en Dogs was ook goed maar veel duurder en ....zwaarder om de trap op te tillen. Ik heb alleen de eerste week ruzie gehad met het oprolsnoer ! Maar dat heb ik nu onder de knie. Wij hebben de stofzuiger gekocht via Coolsound 's middags besteld, de volgende ochtend in huis. Super

Renate van Rijckevorsel 28-08-2010

Mooie, kleine, compacte stofzuiger wat handig is in een klein huis. De stofzuiger doet wat ie moet doen: stofzuigen. Zonder franje, prima! Ik vind alleen de slang wat kort, maar dat is een kwestie van wennen.

benno37 27-08-2010

Uitstekende stofzuiger. Gekocht na het lezen van de goede recentie op kieskeurig. Heb deze stofzuiger voor de opruimingsprijs van 79,00 euro aangeschaft.

Stofzuiger zuigt uitstekend. Is licht van gewicht. Heeft maar liefst 7 meter snoer. (2 meter meer dan onze miele stofzuiger) Hierdoor hebben we een grotere actieradius waardoor we nu de woonkamer en de trap in een keer kunnen stofzuigen.

De stofzuiger is zeer eenvoudig te bedienen en heeft alleen een zuigkrachtregelingsknop.

Nadeel kan zijn dat de luchtuistroom boven op de stofzuiger zit waardoor je soms de (warme) lucht kunt voelen stromen. Persoonlijk heb ik daar geen probleem mee want de stofzuiger rijdt toch achter mij aan.

Verder heeft de stofzuiger geen stootranden. Maar heb daar met het sofzuigen geen problemen mee ondervonden.

Kortom: Een geweldige stofzuiger voor een zacht prijsje!

Inge9 25-07-2010

Geweldige stofzuiger!
Mijn Dyson begaf het na 10 jaar gebruik. Ik heb beneden een laminaat vloer en boven vloerbedekking. Ik stofzuig iedere dag (rode kat en klein kind thuis) dus hij moest krachtig zijn. Nou dat is deze stofzuiger zeker! Alle haren in 1x weg uit de vloerbedekking, geen stof meer tussen de v-groeven. Hij is tevens erg licht en volgt gemakkelijk. Ook het snoer rolt goed op (automatisch) en de zuigkracht is instelbaar. Absoluut een aanrader!
2 kleine minpuntjes: de ventilator zit aan de bovenkant dus de lucht komt er boven uit. Dat maakt niet uit als hij achter je aanrijdt, wel als je er boven hangt. Maar hoe vaak gebeurt dat? 2e kleine minpuntje is dat je 'm niet kan dragen aan het handvat als de stang erin geklikt zit. Bij de Dyson kon dat wel (verticaal).
Al met al een prima stofzuiger, ik blijf bij Bosch.

southcorner 11-04-2010

Perfect apparaat. Wij gebruiken hem om onze laminaat-vloer mee te stofzuigen.

Hij zuigt goed, je kunt de zuigkracht regelen, hij volgt je goed, en hij weegt ook nog eens niet veel. Alle reguliere hulpstukken zitten erbij, en je krijgt er 2 stofzuigerzakken bij.

Wij hebben al onze huishoudelijke apparatuur van Bosch, en het stelt je gewoon nooit teleur. Wij kopen niet anders meer!

antonius65 17-01-2010

Uitstekende stofzuiger! Enkele maanden geleden gekocht. Mijn vrouw en ik zijn er tevreden van, zuigt goed, is heel licht, en de hulpstukken zijn solide. Wat belangrijker is: onze poetsvrouw , die nu al een tiental jaar wekelijks bij ons langskomt, vind het de beste stofzuiger die ze ooit is tegengekomen, om dezelfde redenen als hierboven.

cowiepa 07-12-2009

stofzuiger vandaag gekocht, was aanbieding voor 99,- euro
hij zuigt goed, maar rooster waar de lucht uit komt zit bovenop de stofzuiger ( bij vorige stofzuiger Philips zat dit aan de achterkant ) waardoor je constant de wind in je gezicht, haren en nek krijgt als je maar enigzins met je hoofd boven de stofzuiger komt, niet fijn dus !

Inge 31-01-2008

Super stofzuiger en zeer compleet!
Leversnelheid was om te huilen, maar het was het wachten waard! Wat een verademing, zo'n goede stofzuiger. Stil en zuigt goed, ook de haren van de katten!
Rolt perfect achter je aan, lekker lang snoer en ziet er zeer degelijk uit (maar kan over de duurzaamheid dus nog niets zeggen).
Echt een aanrader!

Mikey1985 01-04-2007

Prima stofzuiger, een verademing na m'n oude Miele die op het laatst het geluid maakte van een F16.
-Zuigt goed de haren van kat uit tapijt,
-Zuigt langs plinten en parket uitstekend,
-Handzame en lichte stofzuiger
-Vrij weinig geluid,
-Is in een eenjaar aanzienlijk goedkoper geworden,
-Ziet er na 1 jaar nog als nieuw uit,
-Is door consumentenbond met 2 andere stofzuigers als beste getest.

Kortom wat mij betreft een aanrader